Ik doe nietsquote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:51 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
das wel raar dan als je klaagt over jezelf, dan doe je dus zelf dingen die je niet goed vindt.![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:38 schreef ReMcOrE het volgende:
@ lienelien: waarom vind je jezelf zielig dan?
Ieder klaslokaal heeft een pc staan ja! Tegenwoordig moeten we elke les via zo'n programma absenten invoeren! Dan Fok! ik soms stiekem even (alleen als ze echt bezig zijn)!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 08:45 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Mogguh!
Ah oke, hoezo zit je dan met een laptop/pc in je lokaal of is dat de nieuwe stijl van les geven?
Dat is inderdaad vrij maf..quote:Op dinsdag 6 maart 2007 09:51 schreef miss-scofield het volgende:
Goedemorgen allemaal
[..]
Ieder klaslokaal heeft een pc staan ja! Tegenwoordig moeten we elke les via zo'n programma absenten invoeren! Dan Fok! ik soms stiekem even (alleen als ze echt bezig zijn)!
Vorig jaar zat ik trouwens op een school die les krijgt vanaf computers --> www.unic-utrecht.nl
Erg vreemd, de leerlingen krijgen geen instructies meer, mogen alles zelf uitzoeken. Ze kunnen natuurlijk wel vragen stellen. Ze krijgen ook geen toetsen, pas aan het eind van eht derde jaar wordt getest of ze havo of vwo geschikt zijn.
Maf.
Het doet me een beetje denken aan het I-Lab bij mij op school.. Zelfde schermen en stoelen.. (alleen bij ons zijn ze lichtblauw).quote:
Ze werken op school met thema's. 6 weken lang bijvoorbeeld Engels. Dan werken ze elke dag aan Engels, en niet aan andere vakken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:06 schreef ReMcOrE het volgende:
dus ze krijgen gewoon opdrachten en deadlines voorgeschoteld (eventueel literatuur enzo) en dan moeten ze zich maar redden? voor vragen dan wel naar de docent... en hoe ziet die toets aan het eind van het 3e jaar eruit dan?
Eensquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:15 schreef ReMcOrE het volgende:
vind het wel slecht dat er geen controle is of ze na 6 weken klaar zijn met de opdrachten, zo leren ze nooit omgaan met 'deadlines' en vind de toetsing aan het eind van het jaar ook niet echt slim...
lijkt me idd ook saai om te werken op zo'n schoolquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:17 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
Eens![]()
Enige is dat de leerlingen wel echt superzelfstandig zijn, en dit is wel weer handig voor later.
Daarom ben ik ook zo blij dat ik dit jaar op een 'normale' school lesgeef!! Ik weet in ieder geval wel dat ik niet op een Unic-school wil werken later, wat is stage toch handig![]()
Haha, ja.. vele nadelen tegenover één voordeelquote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
lijkt me idd ook saai om te werken op zo'n schoolen van dat superzelfstandig heb je ook wel gelijk in, maar tegenover dat voordeel staan dus ook een paar nadelen
Meer na- dan voordelen, me dunkt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:19 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
lijkt me idd ook saai om te werken op zo'n schoolen van dat superzelfstandig heb je ook wel gelijk in, maar tegenover dat voordeel staan dus ook een paar nadelen
Daar lijkt het idd op! Het idee is ook, iedere leerling is anders, dus iedere leerling werkt op zijn eigen manier/tempo. En dat kan op deze school!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:23 schreef PieterBas het volgende:
Doet me een beetje denken aan het Dalton onderwijs, maar dan ietsjes anders. Ieder geval door de zelfstandigheid
Op de Dalton Mavo had ik betere controle tijdens de dalton uren.. Daar was het zo.. Als je alles niet na 3-4 weken af had dan moest je op je vrije vrijdagmiddag op school blijven om je spullen af te maken.
Op de mavo stond ik nog al bekend als een stuudje. Het tweede jaar afgesloten met een gemiddelde van 8,5, en altijd 1 week van te voren mijn taken af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |