Rente en terugbetalenquote:Op maandag 5 maart 2007 00:23 schreef Hephaistos. het volgende:
Dacht dat de rente van de IBG iets van 3,8% was of iets dergelijks. Hoe kom je aan die 2%?
quote:Op maandag 5 maart 2007 00:27 schreef DonSauza het volgende:
Kansloos misschien, maar altijd leuk om ergens mazen in het net te vinden
Klopt, want je moet ook nog rekening houden met je inflatie correctiequote:Op maandag 5 maart 2007 09:24 schreef FJD het volgende:
Je kunt het beter investeren. Voor een paar tiende van een procent is het de moeite niet waard.
Nee hoor, want de inflatie gaat ook over de schuld die met hetzelfde percentage lager wordt.quote:Op maandag 5 maart 2007 09:28 schreef optifree het volgende:
[..]
Klopt, want je moet ook nog rekening houden met je inflatie correctie![]()
Nope. Beide rentes zijn in percentage (duhquote:Op maandag 5 maart 2007 09:28 schreef optifree het volgende:
Klopt, want je moet ook nog rekening houden met je inflatie correctie![]()
Maar als je 100 euro leent met een rente percentage van 2% op jaarbasis, dan moet je na een jaar 102 euro terug betalen.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:04 schreef SpaceRevolver het volgende:
[..]
Nee hoor, want de inflatie gaat ook over de schuld die met hetzelfde percentage lager wordt.
Inflatie zegt niets meer dan dat je met 102,- in jaar n+1 net zoveel kunt kopen als met 100,- in jaar n. Je blijft de winst dus gewoon houden en het blijft dus een winstgevende bezigheid. Of het moeite waard is is een tweede. Voor 50,- per jaar met een investering van dik 7000,- zou ik de moeite niet nemen.quote:Op maandag 5 maart 2007 10:09 schreef optifree het volgende:
Echter is word de inflatie op een 2% ongeveer gehouden, dus zou je op die 100 euro er 1 euro op achteruit gaan
Daarom had ik dus ook die laatste regel er onderquote:Op maandag 5 maart 2007 10:17 schreef FJD het volgende:
[..]
Inflatie zegt niets meer dan dat je met 102,- in jaar n+1 net zoveel kunt kopen als met 100,- in jaar n. Je blijft de winst dus gewoon houden en het blijft dus een winstgevende bezigheid. Of het moeite waard is is een tweede. Voor 50,- per jaar met een investering van dik 7000,- zou ik de moeite niet nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |