Ik denk dat ik dit ga proberen.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:49 schreef Marsepein het volgende:
In Probleem bij behang weghalen staan ook nog wel wat tips.
Mijn advies zou zijn: Met een gaatjes roller, dan behangverwijderaar en het laatste met het afstoomapparaat.
Je zou de eerste zijn die Marsepein niet serieus neemt.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:01 schreef JohnDope het volgende:
even serieus.
Kijk eens aan.....quote:Op donderdag 7 september 2006 17:52 schreef Conflict het volgende:
[..]
Behangafweek is een stuk makkelijker, behangafstomers zijn ouderwets en je bent ook nog eens tien keer zoveel tijd kwijt.
Behangafweek verkopen ze bij iedere bouwmarkt (Perfax)
Wat mij betreft smeer ik het 10 keer in. Als het er maar makkelijk af gaat. Liever 10 keer een paar uur wachten en een paar uur andere dingen doen, dan stomen met ongeveer een halve vierkante meter per uur.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:47 schreef Igen het volgende:
Yo! Dat is 'm! Resistance is futile!
Het was leuk geprobeerd van Conflict, met z'n behangafweek, maar ik ga niet vier keer insmeren en in totaal een uur wachten voordat het behang eens loslaat. Gewoon 10 seconden het stoomapparaat erop, en het behang vliegt eraf!
Ik wist niet dat de gasbrander ook een methode is, ik dacht dat het een geintje was.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:08 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Je zou de eerste zijn die Marsepein niet serieus neemt.
Hij zegt het toch . En als..... de gasbrander.
Neem ajb die gasbrander niet serieus, let ook op de PI (Posticon) links boven mijn postquote:Op zondag 4 maart 2007 23:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de gasbrander ook een methode is, ik dacht dat het een geintje was.
Maar denk jij dat die behang verwijderaar kans maakt bij mij (het is maar 1 laag behang met een laag verf er op)?quote:Op zondag 4 maart 2007 23:17 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Neem ajb die gasbrander niet serieus, let ook op de PI (Posticon) links boven mijn post
quote:Geen geknoei meer met het stoomapparaat en versnipperd behang. HG behangverwijderaar is een supergeconcentreerd, uiterst krachtig middel, dat in staat is alle soorten behanglijm snel op te lossen, waardoor alle soorten behang eraf ‘vliegen’. En dat in hele banen! HG behangverwijderaar is zeer zuinig in gebruik, één flacon van 500 ml is goed voor het verwijderen van 100 tot 200 m² behang. Afwasbaar-, waterafstotend-, vinyl- of metaalbehang dient vooraf open geschuurd te worden met grof schuurpapier. Bij afstripbaarbehang, vooraf eerst de bovenlaag verwijderen. Papier- en andere absorberende behangsoorten hebben geen voorbehandeling nodig. Meng, afhankelijk van het te verwijderen behangsoort, de voorgeschreven hoeveelheid HG behangverwijderaar in 10 liter water. Breng deze verdunning aan met een drukspuit, plantenspuit, blokkwast of spons. Bevochtig het behang in ruime mate en laat dit 5 tot 15 minuten inwerken. Maak vervolgens een beginpunt door een hoekje los te maken, eventueel met behulp van een behang afsteker of plamuurmes. Verwijder hierna het door-en-door vochtige behang zoveel mogelijk in hele banen. Maak hiervoor eventueel gebruik van een behangafsteker of plamuurmes.
bron
Die behangafstomer gaat echt in de ban hier. Ik rot het behang eerst even open, hetzij met een roller, hetzij met een behang perforator van 9 eurootjes en dan mik ik een paar van die flessen op de muur.quote:Op maandag 5 maart 2007 07:55 schreef Vesalius het volgende:
Ja, en als je goed leest dan werkt het alleen zo goed bij behang wat al volledig open ligt en zal het bij geverfd (en dus hermetisch afgesloten) behang net zo k*t werken als alle andere middelen. Heb het hier ook gehad en prikroller icm behangafstomer werkte het beste (naast m'n jongere broertje aan het werk zetten zodat ik het niet zelf hoefde te doen, scheelt ook een hoop frustratie... voor mij dan...)
Zat dat behang ook op beton dan? En wat gebruikte je daar voor?quote:Op maandag 5 maart 2007 22:49 schreef Marsepein het volgende:
Mijn hardnekkiste behang trok ik in 1 keer van de muur afDus dat kun je niet vergelijken.
Maar soms is klussen niet leuk, tijdrovend en schiet het niet op. Des te meer plezier heb je er dan van als het wel geworden is zoals je wilde en ben je achteraf blij dat je geen consessies hebt gedaan.
http://www.bondbeterleefmilieu.be/agora/view.php?bn=bbl_lag&key=1081236778&replies=11quote:Mensen,
Ik heb ook al menige stroken behang "mogen" verwijderen van diverse ondergronden.
Van de week hoorde ik de goedkoopste schilderstruuk die ik ooit hoorde. Dit komt van een behanger zelf : gewoon insmeren met behanglijm en laten weken. Goedkoop en efficient.
Proberen kan zeker geen kwaad.
succes ermee,
Walter
Op mijn kamer heb ik ook de gaatjesroller, water, behangafweek en het stoomapparaat geprobeerd, en bij ongeveer de helft van de muren kwam ik ook niet sneller vooruit.quote:Op maandag 5 maart 2007 22:38 schreef JohnDope het volgende:
Ps ik maak nu wel ongeveer 1,5 a 2 4kantemeter per uur, dus er zit duidelijk progressie in....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |