quote:Op zondag 4 maart 2007 22:14 schreef QuintenH het volgende:
Wat is het juiste woord voor wat deze persoon doet:
De persoon heeft een mening, maar is er zelf van overtuigd dat het een feit is. Deze persoon brengt zijn mening ook alsof het een feit is, en gelooft jou niet wanneer je het tegengestelde onderbouwt met feiten.
Ik hoop dat ik het zo voldoende heb uitgelegd. Alvast bedankt voor de reacties.![]()
onwetend....quote:Op zondag 4 maart 2007 22:18 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik weet het nederlandse woord trouwens niet
Eigenwijs?quote:Op zondag 4 maart 2007 22:18 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik weet het nederlandse woord trouwens niet
Narcist.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:21 schreef QuintenH het volgende:
Het gaat er trouwens niet eens om of je het tegenstelde onderbouwt met feiten. Het gaat erom dat de persoon zomaar wat zegt en dat gelooft (en alleen in zichzelf gelooft).
ignorant en onwetend komen ook in de buurtquote:Op zondag 4 maart 2007 22:17 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ignorant
gezondheidquote:Op zondag 4 maart 2007 22:46 schreef weasel85 het volgende:
hallicinatie?
tis vroegquote:Op zondag 4 maart 2007 22:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
gezondheid
edit: pfff. je moest zonodig editen heh?
Hmmm, klinkt als bekrompen en weerbarstig.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:02 schreef QuintenH het volgende:
Ik irriteer mij aan een klasgenoot, die altijd haar mening klaar heeft. Ze denkt altijd negatief. Ze heeft vaak simpele uitspraken als: "ach dat is toch niet waar" en "ja, dat is bullshit"
Bijvoorbeeld:
Stel dat iemand heeft geinvesteerd in een rechtzaak waar diegene een goede kans zou kunnen maken. Zij zal iets zeggen zoals: "Dat zijn oplichters, je bent je geld kwijt hoor".
Ze zegt dan dat het oplichters zijn, dat is haar onwetendheid. Ze zegt dat je je geld kwijt bent, is dan "haar mening of denkwijze" zoals al beschreven, zij denkt dat je je geld kwijt bent.
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is... :p
Bekrompen klopt. De Van Dale zegt:quote:Op zondag 4 maart 2007 23:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hmmm, klinkt als bekrompen en weerbarstig.
Een pessimist dus.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:43 schreef QuintenH het volgende:
Ze komt snel met haar oordeel, ze kijkt nooit verder dan d'r neus lang is. Ze is negatief ingesteld, altijd kritisch en afwijzend.
Zeker weten. Maar ze kwetst hier anderen ook mee met die simpele kortzichtige meningen en denkwijzen.quote:
Gewoon negeren die handel. Of is het zo'n kletsmajoor die overal tussen komt en overal mee bemoeit?quote:Op zondag 4 maart 2007 23:56 schreef QuintenH het volgende:
Zeker weten. Maar ze kwetst hier anderen ook mee met die simpele kortzichtige meningen en denkwijzen.
Dan mag je er ook nog de labels egocentrisch, empatieloos en asociaal opplakken.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:56 schreef QuintenH het volgende:
[..]
Zeker weten. Maar ze kwetst hier anderen ook mee met die simpele kortzichtige meningen en denkwijzen.
Je reageert nu dus precies zoals dat wijf uit mn klas ook zou doen.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:58 schreef rashudo het volgende:
Je hebt ook mensen die een fictief persoon bedenken om vervolgens mee te discussieren. Op internetfora. Zwaar irritant (zie klaagbaak).
Al deze mensen kan je scharen onder de eenvoudige noemer 'dom' of 'dombo'.
Negeren heb ik ook gedaan, maar ze zit 5 dagen per week bij me in de klas. Ze woont tot overmaat van ramp ook nog in hetzelfde dorp als ik. Ik heb al geprobeerd ruzie te maken, maar ze wil na een paar dagen weer contact. Hoe kan ik dit mijden? Dit kan niet. Want ik zie haar toch veel te vaak?quote:Op zondag 4 maart 2007 23:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gewoon negeren die handel. Of is het zo'n kletsmajoor die overal tussen komt en overal mee bemoeit?
Ik kan mensen negeren zonder dat ze het doorhebbenquote:Op maandag 5 maart 2007 00:18 schreef QuintenH het volgende:
[..]
Negeren heb ik ook gedaan, maar ze zit 5 dagen per week bij me in de klas. Ze woont tot overmaat van ramp ook nog in hetzelfde dorp als ik. Ik heb al geprobeerd ruzie te maken, maar ze wil na een paar dagen weer contact. Hoe kan ik dit mijden? Dit kan niet. Want ik zie haar toch veel te vaak?
Bij gebrek aan een betere term, gooi ik dat altijd onder de noemer subjectiviteit.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:14 schreef QuintenH het volgende:
De persoon heeft een mening, maar is er zelf van overtuigd dat het een feit is. Deze persoon brengt zijn mening ook alsof het een feit is, en gelooft jou niet wanneer je het tegengestelde onderbouwt met feiten.
Ik hoop dat ik het zo voldoende heb uitgelegd. Alvast bedankt voor de reacties.![]()
Dat is juist handig, waarom andere geloven die toch maar onzin uitkramen.quote:Op zondag 4 maart 2007 22:21 schreef QuintenH het volgende:
Het gaat er trouwens niet eens om of je het tegenstelde onderbouwt met feiten. Het gaat erom dat de persoon zomaar wat zegt en dat gelooft (en alleen in zichzelf gelooft).
Dat is niet waar.quote:Op maandag 5 maart 2007 03:48 schreef piet_pelle het volgende:
Iemand die niet abstract kan denken.
Diegene gelooft alleen wat hijzelf denkt.
Jij bent toch niet die klootzak waaraan ik mij in mijn dagelijks leven gigantisch erger of wel ?!quote:
Nee, ik ben helemaal niet ergerlijk. Dat zijn vooral mensen die vinden dat iets zo is alleen omdat ze het vinden, ik weet dat ik meestal feitelijk gelijk heb.quote:Op maandag 5 maart 2007 03:57 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Jij bent toch niet die klootzak waaraan ik mij in mijn dagelijks leven gigantisch erger of wel ?!
Je bent dus niet degenen waar ik het over heb, iemand die niet abstract kan denken.quote:Op maandag 5 maart 2007 03:58 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Nee, ik ben helemaal niet ergerlijk. Dat zijn vooral mensen die vinden dat iets zo is alleen omdat ze het vinden, ik weet dat ik meestal feitelijk gelijk heb.![]()
Ik denk het niet alleen, het is ook zo.quote:Op maandag 5 maart 2007 04:01 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Je bent dus niet degenen waar ik het over heb, iemand die niet abstract kan denken.
waarom reageer je dan in hemelsnaan?! Typ op heameaux.![]()
edit: oh en mensen die altijd denken feitelijk gelijk te hebben. Die zijn bijna net zo erg![]()
Mekiquote:Op zondag 4 maart 2007 22:14 schreef QuintenH het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |