abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 maart 2007 @ 22:03:59 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_46921722
Ik heb al sinds een paar maanden (pak hem weg 9 a 10? misschien meer hoor) dat ik soms even 1x per dag aan de diarree ben. Nu ben ik hier eens mee naar dokter gegaan, wat constateerde de dokter nou, ik heb een prikkelbare darm.

Kenmerken die bij mij vaak voorkomen zijn ;

winderigheid
pijn steken in de buik
en dus diarree.

Zijn er hier meer mensen met een prikkelbare darm? De dokter adviseerde mij om verzelrijk voedsel te eten. Zoals bruin brood e.d. En om mijn voedingspatroon aan te passen naar een gezondere variant.

Nu ga ik hier vanaf morgen maar mee beginnen. Gewoon 's ochtends ontbijten met bruin brood, 's middags ook, en 's avonds lekker mn warme hap. En vooral niet teveel vettigheid tussen door.

Hoe behandelen jullie je prikkelbare darm? Dit topic is eigenlijk bedoelt om ervaringen uit te wisselen. Welke dingen helpen goed/krijg je geen last van en welke dingen juist weer wel?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_46922013
Spastische darm...wat helpt ? (oud topic maar misschien nuttig?)
Prikkelbare (spastische) darm....

ikzelf heb een prikkelbare darm (steken, krampen, constipatie en juist andersom) , als ik veel vezels eet, uien en hele scherpe kruiden vermijd dan is het goed te doen In tijden van stress heb ik er ook meer last van trouwens...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 4 maart 2007 @ 22:13:47 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_46922184
Is het een idee DE om dit topic te sluiten en verder te gaan in het 2de topic dat jij gaf? Ik wist namelijk niet dat het topic er was
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 4 maart 2007 @ 22:13:56 #4
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_46922188
Veel water drinken, ca 2liter per dag.
Als je rookt wil stoppen ook wel helpen is mijn ervaring.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_46922239
ga ik doen en ik kopieer je OP er even heen ok?

slotje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')