oeh thanks! ziet er nog wel wat moeilijk uit voor iemand die nauwelijks een ei kan bakken, maar ik zal me er eens in gaan verdiepenquote:
En als je er beetgare haricoverts bij doet heb je een orginele lekkere luxe SALADE NICOICEquote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef SHE het volgende:
Simpel, wat erg indrukwekkend lijkt en smaakt, maar geen centje pijn kost:
Succes salade van Sjors:
1 pak aardappelpartjes in rozemarijn van AH
2 krakendverse tonijnsteaks ( niet van AH dus )
een handje prachtige olijven, zwart en ontpit
2 eieren, mediujm gekookt...niet zo hard dat ze uit elkaar pleuren, maar ook geen snot. 4 minuutjes dus.
1 rood uitje
anjovisfilets
wat pitten ( zonnebloem enz ) optioneel, moet niet, mag wel
goede olijfolie
zeezout uit molen
flink sterke lombok peper uit molen
1 ciabatta, afbak of vers
1 zak gemengde sla ( let op, neem combi rucola, lollo rosso...gewoon AH )
Pak 2 mooie grote borden
Drappeer de gemengde sla netjes over de borden
Verdeel er de olijven over
Scheutje olijfolie, zout en peper
Dan ga je eieren koken en in vieren delen. en schikt ze op de borden met sla.
Dan doe je de aardappeltjes in oven en gaart ze. Laat ze tot lauw afkoelen
Verdeel de aardappelpartjes over de sla
Snijd de rode ui in flinterdunne ringen, verdeel over borden
Dan doe anjovisfilets verdelen over de borden
Dan snijd je de ciabatta in plakken over de lengte; wrijft ze in met olijfolie, knoflook en maakt af met zout en peper
( in de oven ermee en goudbruin roosteren )
Pak nu de tonijnsteaks; en verhit een pan ( piepklein beetje olie tegen vastplakken )
leg de steaks in de pan en wacht tot je de onderkant wit ziet worden ( garing )
Als de onderkant tot de helft van de steak wit is, haal je ze er als de duvel uit en legt ze op de prachtig versierde salade, met de rauwe kant boven
Flink olijfolie over de borden sprenkelen, zout malen en peper
en aan de zijkant van het bord, twee ciabatta repen kruislings over elkaar schikken.
Yum![]()
Dit mag geen nicoise heten; het is immers geen overrated frans prutswerkjequote:Op zondag 4 maart 2007 21:25 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
En als je er beetgare haricoverts bij doet heb je een orginele lekkere luxe SALADE NICOICE![]()
mijn lievelings salade.
Ik zou daar voor gaan!!!
De haricoverts kun je gewoon bij de eitjes koken.![]()
ah nice! ziet er goed uitquote:Op zondag 4 maart 2007 21:30 schreef SHE het volgende:
Nog een receptje dan maar om ontopic te blijven;
Omdat wij allerlei kennis & vaardigheden aannemen die iemand die nooit kookt misschien helemaal niet heeft.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:17 schreef SHE het volgende:
Waarom? Koken = prutsen = leren
Als de dame in kwestie de effort alleen al niet kan waarderen is ze sowieso geen date material.
oke vanaf nu Sjorcoise.quote:Op zondag 4 maart 2007 21:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Dit mag geen nicoise heten; het is immers geen overrated frans prutswerkje
Het is Sjorcoise![]()
haha, zo erg ben ik niet hoorquote:Op maandag 5 maart 2007 09:01 schreef Leef het volgende:
[..]
Iemand had een recept dat begon met bak een uitje.
Hij pakte een hele, ongeschilde ui, gooide hem in een soeppan, en zette het vuur er onder aan.
Dit is een waargebeurd verhaal.
Ik rust mijn kaas.
Een superverse tonijnsteak marineren?quote:Op maandag 5 maart 2007 11:43 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
oke vanaf nu Sjorcoise.
marineer jij de tonijn ook? en zoja waarmee?
Ik mis iets bij de tonijn.....
Ben er nog niet achter wat voor marinade ik volgende keer wil gebruiken.
(en ik wil niet met soja's)
Ah, dat was dan een echte autistquote:Op maandag 5 maart 2007 09:01 schreef Leef het volgende:
[..]
Omdat wij allerlei kennis & vaardigheden aannemen die iemand die nooit kookt misschien helemaal niet heeft.
En daardoor kan die date wel eens onnodig dramatisch uitpakken.
Ik zeg dit als iemand die vaak de kok mocht spelen in een leefgemeenschap waarin iedereen, of hij het kon of niet, om de beurt moest koken.
Iemand had een recept dat begon met bak een uitje.
Hij pakte een hele, ongeschilde ui, gooide hem in een soeppan, en zette het vuur er onder aan.
Dit is een waargebeurd verhaal.
Ik rust mijn kaas.
Dit klinkt kapot seksiquote:Op zondag 4 maart 2007 19:56 schreef SHE het volgende:
Simpel, wat erg indrukwekkend lijkt en smaakt, maar geen centje pijn kost:
Succes salade van Sjors:
Yum![]()
aah thanks! heb ik laatst bij een vriendin gegeten, idd best lekker (zonder courgette & pesto, dat wel)quote:Op maandag 5 maart 2007 16:55 schreef Uhmmie het volgende:
X
jaa ik woon nog thuis joh, binnenkort op kamers trouwensquote:Op dinsdag 6 maart 2007 21:33 schreef Mini_rulez het volgende:
Mag ik vragen hoe je in godsnaam overleeft zonder eten voor jezelf te kunnen maken?
Verder: leuk dat je het nu probeert. Laat je ook weten wat je hebt gemaakt en hoe het gegaan is?
Merkwaardig, ik lust echt vrijwel alle vis, maar hou niet van zalm, in ieder geval niet warm. Gerookte zalm lust ik dan wel weer.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 13:10 schreef Uhmmie het volgende:
en hoop mensen die "geen vis" lusten lusten wel zalm somehow
Niet merkwaardig, heb ik zelf ook last van. Die gerookte is nog wel te doen, maar zalm in een pastasaus:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 22:08 schreef GebakkenEi het volgende:
[..]
Merkwaardig, ik lust echt vrijwel alle vis, maar hou niet van zalm, in ieder geval niet warm. Gerookte zalm lust ik dan wel weer.
Koud of warm roken?quote:Op maandag 5 maart 2007 15:13 schreef kabouter.muts het volgende:
hoe supervers de tonijn ook is het blijft wat missen
liefst zou ik de tonijn licht roken maar das zo'n gedoe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |