abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:59:32 #51
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_46996192
Ik ben zelf nu 18, mijn moeder kreeg kanker toen ik een jaar of 6 was. Dat is toen 'genezen'; het kwam helaas op mijn 12e ongeveer weer terug.

Het vervelende is de vermoeidheid van haar. Het is voor mij best lastig geweest omdat ik geen vader thuis heb en ook enig kind ben. Natuurlijk stonden er veel mensen voor ons klaar, maar het blijft lastig als klein jochie dan samen met je zieke moeder te zijn, als ze al thuis was en niet in het ziekenhuis (en ik weer overal heen moest enzo).

Maarja, mijn moeder heeft erg haar best gedaan om de vermoeidheid te verminderen (d.m.v. medicijnen, Tai Chi etc.) en ik heb geprobeerd vaak met haar te praten over onverwachte woede-aanvallen en dergelijke. Dat heeft wel geholpen. Probeer open te blijven staan voor je zieke ouder; hij/zij voelt zich ook vreselijk dat jij dit moet meemaken in je jeugd.

Met vrienden er over praten, maar ook docenten er van af laten weten kan veel schelen. Het ligt aan je vriendenkring, maar veel jongeren kunnen er nog niet goed mee omgaan of zien niet goed in hoe zwaar het kan zijn. Daarom is een volwassen persoon ook erg fijn.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_47009271
dankje voor je berichtje AlttC ik snap het ik praat er niet echt veel over..ik vind het moeilijk en als ik met iemnad ben dan praat ik er liever niet over om de pret niet tebederven ik praat er wel over met vrienden en myn mentor weet er ook van omdt ik niet altijd even vrolijk op school kom maar ze snapt nu waarom....

het is indd lastig maar ja ik heb myn vader ook nog en jij had die niet dat is ook een heel verschil en ik hb ng broer en zuz dat scheeld ook wel maar hun gaan er ook weer anders mee om als dat ik dat doe. ik bn veel emotieneler dan bijvoorbeeld mijn broer.

dankjewel ....... hoe gaat het nu met je? en met je moedeR?
pi_47014004
Veel praten met friends om iemand die close met je is of je echt vertrouwd lucht altjid een boel op!! Je kan toch ook veel steun hebben aan je broer, zus en je pa?

Mijn moeder had botkanker en heeft een best kort ziektebed gehad paar jaar erna kreeg me pa een hartstilstand, weetje probeer gewoon van alles te genieten.. niks is zeker in het leven!! zoals meer mensen zeiden leef gewoon dag bij dag!!
pi_47017837
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 13:51 schreef DarkBlade het volgende:
Veel praten met friends om iemand die close met je is of je echt vertrouwd lucht altjid een boel op!! Je kan toch ook veel steun hebben aan je broer, zus en je pa?

Mijn moeder had botkanker en heeft een best kort ziektebed gehad paar jaar erna kreeg me pa een hartstilstand, weetje probeer gewoon van alles te genieten.. niks is zeker in het leven!! zoals meer mensen zeiden leef gewoon dag bij dag!!
ja ik doe ook gewoon wat ik niet laten kan met de dag leven.

je bent je van niks meer zeker.
  maandag 12 maart 2007 @ 00:41:46 #55
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_47177326
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:24 schreef ikke1507 het volgende:
dankjewel ....... hoe gaat het nu met je? en met je moedeR?
Ach, net als ieder mens kan ook ik me wel over vervelende dingen heen zetten
Het is en blijft vervelend, maar alles gaat nu een stuk lekkerder, dank je. ^^
Voor sommige mensen is het inderdaad misschien minder moeilijk, het ligt net aan de persoon hoe groot de impact is.
En daar kan niemand wat aan doen; zoals je zelf al zegt ben je veel emotioneler dan je broer.

Nogmaals sterkte
The best thing about the truth is that you can make it up...
pi_47178498
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Ik heb dit vroeger ook moeten ervaren,op jonge leeftijd beide ouders verloren.
De omgeving gaat daar anders me om die voelt het verdriet niet.
Liefs Vronie
pi_47292976
ja klopt..

wat erg vronie zijn ze overleden door een ziekte?

iig sterkte .. iedereen

dankje
pi_47307762
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 10:22 schreef ikke1507 het volgende:
ja klopt..

wat erg vronie zijn ze overleden door een ziekte?

iig sterkte .. iedereen

dankje
Ze zijn allebei overleden aan kanker.

Liefs Vronie
pi_47547803
heftig hoe gaat het nu met je vronie?
pi_48210184
tblijft moeillijk
pi_48211168
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:52 schreef ikke1507 het volgende:
tblijft moeillijk
Vertel, hoe gaat het er nu mee dan?
pi_48222791
met wie mt my? of mn moeder?
pi_48222844
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:27 schreef ikke1507 het volgende:
met wie mt my? of mn moeder?
allebei....
pi_48223669
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:28 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

allebei....
muaa.. het gaat wel.. ze moet byna het siekhuis weer in dusja er staat nog wat tewachten! maarik blijf positief en voordrest gaat het goed met me:)
pi_48223819
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:53 schreef ikke1507 het volgende:

[..]

muaa.. het gaat wel.. ze moet byna het siekhuis weer in dusja er staat nog wat tewachten! maarik blijf positief en voordrest gaat het goed met me:)
positief denken is erg belangrijk.... ...je moeder kan zekers positief enrgie gebruiken... ...sterkte en hou ons op de hoogte...
pi_48224530
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:58 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

positief denken is erg belangrijk.... ...je moeder kan zekers positief enrgie gebruiken... ...sterkte en hou ons op de hoogte...
zal ik doen dankjewel!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')