en jij woont in een probleemwijk?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:11 schreef Walter-Ego het volgende:
Tjsa, katten kunnen overlast geven. Da's altijd erg jammer. Wij hadden vroeger ook twee katten en iemand heeft ze ooit gedreigd dood te maken. Ik weet wel dat als iemand dat bij mijn katten flikt en ik weet wie het is, dan kan ie maar beter snel verhuizen want hij krijgt een paar brandbommen door z'n ruiten. Zeker als ie ook nog weet dat die beestjes van mij zijn.
Als ik alleen bloemen in de tuin had, kon het me ook niets schelen.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:13 schreef Metro2005 het volgende:
Mijn kat komt mijn tuin amper uit trouwens, nadeel is wel dat ie altijd in mijn tuin schijt. Aan de andere kant groeit alles er wel goed op
Dan hou die beesten binnen!quote:Op zondag 4 maart 2007 14:11 schreef Walter-Ego het volgende:
Tjsa, katten kunnen overlast geven. Da's altijd erg jammer. Wij hadden vroeger ook twee katten en iemand heeft ze ooit gedreigd dood te maken. Ik weet wel dat als iemand dat bij mijn katten flikt en ik weet wie het is, dan kan ie maar beter snel verhuizen want hij krijgt een paar brandbommen door z'n ruiten. Zeker als ie ook nog weet dat die beestjes van mij zijn.
Ik heb er helemaal geen plezier aan, daarom schrijf ik ook dat ik een diervriendelijk(ere) oplossing zoek.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:17 schreef senesta het volgende:
Ik neem dit topic even mee naar F&F, het is geen K&W topic.
Ik vraag me wel af waarom TS ondanks de diervriendelijke oplossingen toch praat over een spons.
Heb je er plezier in om dieren te martelen?
Dat is het wel namelijk.
We kunnen dus doorgaan voor een diervriendelijke oplossing en anders doe ik er een slotje op.
quote:Op zondag 4 maart 2007 14:11 schreef Walter-Ego het volgende:
Ik denk toch echt dat meer een F&F topic isquote:Op zondag 4 maart 2007 14:19 schreef __Saviour__ het volgende:
In k&w pastte het ook prima. Vooral mijn schrikdraad oplossing.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:21 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat meer een F&F topic is![]()
De cacao doppen schijnen goed te werken, net als koffieprut op de plaatsen waar ze hun behoefte doen in de tuin.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:19 schreef Blauwe_Pino het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen plezier aan, daarom schrijf ik ook dat ik een diervriendelijk(ere) oplossing zoek.
Ik ben van mening dat niets hierboven diervriendlijk is.
Dood hoeven ze van mij ook niet.
Ik wil alleen dat ze uit mijn tuin blijven.
Maar als niets werkt....
Wat dacht je ervan om het eerst eens uit te proberen voordat je concludeert dat niets werkt?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:19 schreef Blauwe_Pino het volgende:
[..]
Ik heb er helemaal geen plezier aan, daarom schrijf ik ook dat ik een diervriendelijk(ere) oplossing zoek.
Maar als niets werkt....
Geeft niet hoor, ik heb het topic nu gewoon even meegenomenquote:
Misschien eerst eens in de buurt informeren van wie de katten zijn en met de eigenaar in gesprek?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:27 schreef ed_reeb het volgende:
je kan ze toch ook vangen en naar het asiel brengen...
Hoezo, als niets werkt...is dat voor jou dan een reden om met sponzen of gif aan de gang te gaan ?! Meen je dit nou serieus of wil je gewoon ff rellen ofzo?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:19 schreef Blauwe_Pino het volgende:
[..]
Maar als niets werkt....
gewoon effe rellen, maar ze heeft wel gelijk.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:48 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Hoezo, als niets werkt...is dat voor jou dan een reden om met sponzen of gif aan de gang te gaan ?! Meen je dit nou serieus of wil je gewoon ff rellen ofzo?
Tuurlijk zijn de oplossingen niet diervriendelijk! Denk je dat die katten weggaan als je ze het lief vraagt ofzo?quote:Op zondag 4 maart 2007 14:48 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Hoezo, als niets werkt...is dat voor jou dan een reden om met sponzen of gif aan de gang te gaan ?! Meen je dit nou serieus of wil je gewoon ff rellen ofzo?
Dat topic staat echt bol van de dierenmishandelingquote:Op zondag 4 maart 2007 14:31 schreef mcDavid het volgende:
tips gevraagd om van loslopende katten af te komen.
bron: http://www.in-de-tuin.dds.nl/nl-tuinen/FAQ/faq_12.htmquote:A: Ik heb mottenballen langs de omheining gestrooid en behalve een reukgestoorde buurkat blijven ze allemaal weg. Maar zeker niet in de moestuin toepassen. Er zit een bestrijdingsmiddel in, dat dan weer in je eten terecht komt.
A: Poezen hebben doorgaans een grote hekel aan citroenlucht. Een paar citroenplanten op de door je buurpoezen bezochte plaats wil wel helpen. Als wij binnen jonge poesjes hebben die we trainen in huiselijk gedrag, leggen we op de "verboden" plaatsen een stuk keukenrol doordrenkt met citroensap. Als je dat een paar dagen volhoudt, hebben ze geleerd dat ze daar niet mogen komen. (Jaap)
A: Het strooien van koffiedik schijnt te werken. Deze bruine stinkende drap gaat in de vacht van de kat zitten en deze vindt dat beslist niet fijn! Als ze een vaste hoek hebben om je tuin als toilet te gebruiken of ze op een vaste plek je tuin binnenkomen kun je proberen om hier een klein bergje koffiedik neer te leggen.
A: Kattenschrik van ecostyle. Het is een milieuvriendelijk middel tegen katten. Stinkt nogal.
A: Ook is er een 4 x zo duur korrel-verdampsysteem van Beaphar. Ook tegen honden.
A: Ik heb vroeger eens, op aanraden van mijn oma, een busje peper leeg gestrooid op de plaats waar ik de katten zag poepen. Heb daarna nooit meer last van ze gehad! (Willem)
A: Niet 100%, maar het aantal katten in de tuin werd aanzienlijk minder met het inzaaien van wijnruit. (Caroline)
A: Wij gebruiken hiervoor Hertshoornolie, gekocht bij een drogisterij. (Als die het niet heeft kan die het bestellen) Een aantal takjes dopen in deze olie, hier en daar in de grond steken en de katten blijven weg. Pas wel op met dit goedje want het stinkt enorm en als je er wat van op je handen krijgt, komt er de eerste weken geen mens meer bij je in de buurt. :-) (Janna)
A: Cacao-dopjes werken wel goed als bescherming tegen het gebruik van je tuin als kattenbak. De cacao dopjes werken echter niet afdoende als middel tegen de aanwezigheid van katten. Ze vinden het wel minder prettig om op te lopen (vooral als de laag is ingedroogd tot een vrij vaste korst), maar ze zullen er niet door wegblijven. Je kunt zakken cacao-doppen kopen bij tuincentra. Na een week of zo, is dit door inwerking van water een soort van korst op de bodem geworden. Op dat moment heeft het de volgende eigenschappen: - graaft niet meer lekker voor katten - houdt vocht vast - onkruid komt er nog maar moeilijk doorheen - het geeft voedingsstoffen af aan de bodem / planten - het ziet er best wel aardig uit. (Ronald)
A: Afrikaantjes planten.... maar ja dan zit je met afrikaantjes. (Albert)
A: Boerenwormkruid planten (langs wegen te vinden). Dit in het wild groeiend onkruid stinkt en katten houden er ook niet van. Een ander alternatief is het deponeren van je koffieprut in de tuin. (Jeroen en Michiel)
A: Leg hier en daar heldere plastic Pet flessen op het grasveld, half gevuld met water. en zonder etiket. Volgens mijn buren houdt dat de katten uit hun tuin.
A: Katten haten natte voeten. Dus bid voor voortdurende regens boven je woonplaats.
A: In rec.gardens had iemand DE oplossing (vond ik): hij had wat sensors in de tuin geplaatst en dat dan weer verbonden aan een sproeisysteem. Wanneer de kat de tuin betrad sprong het systeem aan. (Wolf)
A: Ik heb een high-velocity-waterpistool gekocht. (Menno)
A: Een keer zat onze kat op een heg waar veel vogels in het voorjaar broeden. We hebben toen een emmer water op de kat gegooid, geheel onverwachts, en de kat is nooit meer op de heg gaan zitten. Het gaat dus puur om de tactiek.
A: Er bestaat een apparaat dat heet "reigerschrik" oid. Het is bedoeld om reigers en katten weg te houden van een vijver. Je sluit het aan op de kraan en alles wat op de vijverrand gaat zitten (katten, reigers, buurkinderen, etc.) worden door een gerichte waterstraal natgespoten. Het ding heeft een bereik van 10m en werkt met een sensor. Te koop bij vijverzaken. (Berbera)
A: Er zijn allerlei middeltjes op de markt om katten te weren maar die werken niet zo goed en na een regenbui al helemaal niet meer. Het enige wat ik je kan aanraden is: WATER. Als je ze kan betrappen een flinke beker water erover of de tuinslang erop/tuinsproeier aanzetten. Dier- en milieuvriendelijk en zeer doeltreffend, maar je moet wel even geduld hebben. (Sheila)
A: Zag in ik een doe-het-zelf-blad: Je tuinsproeier aansluiten op zo'n electrisch waterslot. Dat waterslot laat je weer schakelen door een bewegingsmelder. Op het moment dat er een kat door de tuin komt gaat de sproeier aan. (Paul)
A: Het schijnt zo te zijn dat je bij diergaarde Blijdorp in Rotterdam tijgermest en olifantenmest kan kopen. De tijgermest schijnt bij uitstek er om bekend te staan dat het katten uit je tuin houdt. Of het echt zo is? Geen idee. Wie weet helpt het!
A: Meer planten in je tuin zetten. De bodem bedekken, zogezegd.
A: Open grond, waar nog niks groeit, bedekken met donkergroen gaas.
A: Je minder ergeren. Goed voor je hart. (Annet)
A: Praten met de eigenaar, als je daarmee kunt praten.
Er zijn genoeg tips gegeven waarbij je de dieren geen letsel/pijn hoeft te bezorgen, dat zijn de manieren die je hier kunt posten en de rest mag je achterwege laten.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:57 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn de oplossingen niet diervriendelijk! Denk je dat die katten weggaan als je ze het lief vraagt ofzo?
En wanneer ga je wat doen aan de doodverwensingen jegens mensen?quote:Op zondag 4 maart 2007 15:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Er zijn genoeg tips gegeven waarbij je de dieren geen letsel/pijn hoeft te bezorgen, dat zijn de manieren die je hier kunt posten en de rest mag je achterwege laten.
Of je mist gewoon de context evenquote:Op zondag 4 maart 2007 14:56 schreef mcDavid het volgende:
Ideeën om mensen te verbranden mag wel, maar katten verbranden niet!
Zal wel aan 't subforum liggen
Dat-ie er een emmer water over leeggiet bedoel je?quote:Op zondag 4 maart 2007 15:24 schreef Dirk_D-H het volgende:
Kattekruid zaaien op een plek in de buurt waar ze juist wel hun gang kunnen gaan zou goed helpen. Met mijn buurman heb ik de afspraak dat hij mijn katten een emmer water geeft en dit werkt heel goed.
Dat is idd een oplossing. Reken maar dat als je dat een paar keer doet zo'n kat goed schrikt en weg blijft.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:24 schreef Dirk_D-H het volgende:
Kattekruid zaaien op een plek in de buurt waar ze juist wel hun gang kunnen gaan zou goed helpen. Met mijn buurman heb ik de afspraak dat hij mijn katten een emmer water geeft en dit werkt heel goed.
Helaas zijn er ook mensen die een baan hebben of naar school gaan, en dus niet altijd thuis op kattenwacht zitten.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:36 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat is idd een oplossing. Reken maar dat als je dat een paar keer doet zo'n kat goed schrikt en weg blijft.
Het is de bedoeling dat je het hooguit een paar keer hoeft te doen en dat de kat dan voortaan jouw tuin mijdt.quote:Op zondag 4 maart 2007 15:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Helaas zijn er ook mensen die een baan hebben of naar school gaan, en dus niet altijd thuis op kattenwacht zitten.
dat dus jaquote:Op zondag 4 maart 2007 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je het hooguit een paar keer hoeft te doen en dat de kat dan voortaan jouw tuin mijdt.
lets say, 4x per kat. met 20 katten in de buurt. Dan moet ik dus al 80x met een emmer water naar buiten. En dan kan ik het nog niet consequent genoeg doen om ze weg te houdenquote:Op zondag 4 maart 2007 15:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je het hooguit een paar keer hoeft te doen en dat de kat dan voortaan jouw tuin mijdt.
Ik reageer maar niet meer op jou.quote:Op zondag 4 maart 2007 16:24 schreef mcDavid het volgende:
[..]
lets say, 4x per kat. met 20 katten in de buurt. Dan moet ik dus al 80x met een emmer water naar buiten. En dan kan ik het nog niet consequent genoeg doen om ze weg te houden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |