abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46885284
quote:
Hoe komt het toch dat iemand anders er prachtig uitziet in lichtblauwe kleding terwijl jij er in datzelfde blauw vermoeider en bleker uit ziet dan je in werkelijkheid bent? Dat heeft te maken met verschillende kleurtypes.

Dat bepaalde kleuren je een bleek, vermoeid uiterlijk geven terwijl andere kleuren juist goed bij je staan en je laten stralen, is namelijk gekoppeld aan welk kleurtype jij bent.

Stel je nu eens voor dat je exact weet wat de kleurnuances zijn die bij jouw kleurtype horen, dan zie je er altijd stralend, gezonder en jonger uit, het winkelen wordt een stuk eenvoudiger en je maakt met gemak verrassende kleding combinaties.

Op basis van huidtint, kleur ogen en haar kan worden bepaald welke kleurnuances voor kleding, make-up en accessoires het beste bij je passen.
Ik had inderdaad weleens gehoord van kleurtypes en dergelijke, maar schonk er nooit zoveel aandacht aan. Ik droeg altijd zwart en paars en donkere kleding.
Echter, ik had ook weleens gemerkt dat bepaalde kleuren mijn ogen lieten knallen en mijn huidskleur beter uit deden komen. Ik ben dat toen gaan uitzoeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik een 'warm lentetype' ben.

Als je Googled op 'kleuranalyse' en 'kleurtype' vind je ontelbare sites, de meeste van dure consulenten.
Maar je kunt het ook zelf uitvinden!

Grofweg zijn er 4 indelingen: herfst, zomer, lente en herfst.

Ikzelf heb deze test gedaan.
De analyse op deze site is veel gedetailleerder dan die op andere sites, er zijn hier nl. maar liefst 12 kleurtypen te onderscheiden:
-light/clear/warm spring
-light/cool/soft summer
-soft/warm/deep autumn
-cool/clear/deep winter

Let op, er is ook veel info te vinden op internet die m.i. niet klopt, of er wordt te grof getypeerd waardoor je misschien op een verkeerd kleurtype uitkomt.
Verder helpt het ook erg goed door te bepalen of goud of zilver je beter staat.
Zomer en winter zijn nl. koele kleuren op basis van zilver/blauw; lente en herfst zijn warme kleuren op basis van goud/geel.
Ik had mezelf bijna verkeerd getypeerd, nl. als herfsttype, want die kunnen ook rood haar hebben.
Toch ben ik er nu door die genuanceerdere test over uit dat ik toch meer een lentetype ben.

Ik vind de info op de onderstaande links ook wel goed, al onderscheidt men hier maar 4 kleurtypen:
http://www.itfeelsgood.nl/lentetype
http://www.itfeelsgood.nl/herfsttype
http://www.itfeelsgood.nl/zomertype
http://www.itfeelsgood.nl/wintertype

Anyway, ik heb de test gedaan en het bleek dus dat ik kleurtype: 'warm spring' ben.
Ik heb nl. rossig haar, groene ogen, en een zeer blanke huid met sproetjes.

Mijn palet:

Deze kleding moet mij dus goed staan!
En ik ga een groot deel van mijn momenteel nog heel zwart uitziende kledingkast maar eens wegdoen....
Maar zwart zal ik wel blijven dragen. Gecombineerd met de juiste kleuren moet dat kunnen.
Zwarte broeken zijn uiteraard ook geen probleem, want die contrasteren niet direct met je huid zoals bovenkleding wel doet....

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 03-03-2007 19:52:35 ]
pi_46885782
Dat ga ik ook doen
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:54:32 #3
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_46885840
Wat leuk! Ik ga die test ook eens doen!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zaterdag 3 maart 2007 @ 19:55:20 #4
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_46885865
Leuk en interessant!
Ik heb altijd al gevonden dat blauw me slecht stond, en dat bleek met name op die Nederlandse site ook precies bij mijn herfstige typje te horen.
Op de Engelse site was ik een Deep Autumn, en ook in die kleuren kan ik me (op de 2 blauwe na) prima vinden. Leuk om te zien dat al die groene, rode en bruine kleding die ik in mijn kast heb hangen me ook echt daadwerkelijk blijkt te staan
pi_46886004
tvp
pi_46886060
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:54 schreef MissBliss het volgende:
Ik denk dat jij een clear winter type bent, al heb ik je oogkleur niet goed gezien.
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:55 schreef pluisje het volgende:
Leuk om te zien dat al die groene, rode en bruine kleding die ik in mijn kast heb hangen me ook echt daadwerkelijk blijkt te staan
Jij hebt het dus al in je, dat je weet wat je staat en wat niet. Ik zag het ook op zich wel, maar heb toch heel wat fout gekleurde dingen in mijn kast hangen.
Ik heb laatst een paarse angora trui weggedaan, hoe mooi ik de kleur ook vond, het stond me echt niet!
pi_46886143
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:54 schreef MissBliss het volgende:
Same here
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_46886162
According to your survey answers, you are a Cool Winter. You dazzle in clear, intense colors such as true red, emerald green and sapphire blue. The dramatic contrast of pure white and black is one of your favorite choices. Here is partial list of your colors:

Light grey, black, charcoal, taupe, rose pink, hot pink, blue red, deep rose, burgundy, icy grey, lemon yellow, emerald turquoise, royal blue, bright periwinkle, purple.

Blauw is zeker een kleur die ik graag draag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:04:16 #9
105263 Litso
Interlectueel.
pi_46886200
Leuk, maar moeilijke keuze vind ik

Volgens mij ben ik Light Summer
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_46886235
En Lucille, dan moet zilver jou ook beter staan dan goud. Dus wegdoen die gouden sieraden
pi_46886319
Ik ben een cool summer . De meeste van die kleuren heb ik ook al in de kast liggen, op de roze tinten na dan, want ik hou gewoon niet van roze, hihi.
pi_46886585

Euhm ja ok... dus men complete kledingkastinhoud kan ik weggooien... Ik draag geen felle kleuren namelijk...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_46886611
Ik ben een deep autumn volgens de test en het klopt ook met de kleuren die me goed staan.
Ik zou nooit ijsblauw of hardroze moeten dragen. Dat ziet er niet uit.
Go hard or go home
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:19:05 #14
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46886651
Ik zal het eens proberen die site Brb

edit Zeg bij de eerste gaat het al fout. Geen van de opties voldoet
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:16 schreef Bartjebart het volgende:
[afbeelding]

Euhm ja ok... dus men complete kledingkastinhoud kan ik weggooien... Ik draag geen felle kleuren namelijk...
Of je haar verven en contactlenzen indoen

[ Bericht 39% gewijzigd door wdn op 03-03-2007 20:28:03 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_46886734
Grappig topic, ik ga ook ff die test doen.
pi_46886812
Ok ik denk zelf dat ik felle heldere kleuren moet hebben, die heb ik ook veel.
Nu kijken wat er uit de test komt..

Edit:

Klopt wel zo'n beetje
Maar ja, het is ook wel een heel simpel testje. En in elk 'palet' zitten wel kleuren die iemand mooi vindt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Alcarin op 03-03-2007 20:29:23 ]
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:29:46 #17
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_46886996
Gekozen wat het beste leek en in kom uit op:

Komt goed uit want ik heb in aantal van die kleuren vandaag een stel overhemden gekocht
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_46887405

Mwuh. Ik vind zwart altijd wel mooi staan bij mezelf en lichtgeel en nude dus echt geen gezicht.
pi_46887459
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 20:19 schreef wdn het volgende:

Of je haar verven en contactlenzen indoen
euhm ja dat is ook een optie inderdaad...

[ Bericht 11% gewijzigd door Bartjebart op 04-03-2007 12:38:42 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_46887642
echt een vrouwentopic toch maar ff gedaan, ik ben LIGHT SPRING swatchpacke maar geel staat me toch echt niet.

Moderator zaterdag 3 maart 2007 @ 20:51:12 #21
5428 crew  miss_sly
pi_46887649
Ook gedaan, maar vond het best lastig al in het begin. Ik zou een Soft Autumn type zijn.

Dit zijn mijn kleuren:

Ik denk dat ik me daar wel in kan vinden, en sommige kleuren heb ik inderdaad al wel in mijn kast Wel handig om dit in gedachten te houden als ik weer ga shoppen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_46887652
Clear Winter

Er zitten inderdaad wel redelijk veel kleuren in die ik mooi vind staan bij mezelf alleen geel en grijs vind ik wat minder en de hele zachte kleuren vind ik denk ik alleen mooi bij zwart.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_46887798

mijn type is "deep winter"
maar eigenlijk staan alle kleuren mij goed.. behalve beige
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_46888004
Het kan ook zijn dat kleuren waarvan je dénkt dat ze je niet staan, weldegelijk je huid en je ogen mooier doen uitkomen.
Maar als je die kleur gewoon niet mooi vindt, dan moet je die natuurlijk vermijden.

Zo vind ik oranje lelijk, en zal dat ook niet dragen ook al staat er een oranje-achtige tint in mijn palet.

Grappig trouwens dat niemand anders hier totnutoe mijn kleurtype ook heeft.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:06:57 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_46888064
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:04 schreef cinnamongirl het volgende:

Grappig trouwens dat niemand anders hier totnutoe mijn kleurtype ook heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')