Dat doe ik ook in het Nederlands en de vraag is natuurlijk maar net wat voor gesprek.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:10 schreef Marginaal het volgende:
Aangezien er nogal veel verschillende meningen zijn, zal ik als TT de mijne dan maar even geven.
Wat ik onder vloeiend spreken versta is de taal kunnen spreken in bijvoorbeeld een gesprek zonder daarbij naar woorden te hoeven zoeken.
En dan nog even mijn mening over meningen:
Opinions are like assholes, everybody has one![]()
Dat lukt de veel mensen niet eens in hun moedertaal als ze nuchter en uitgeslapen zijn.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:26 schreef Individual het volgende:
Ik zou 'vloeiend' willen zeggen als je dronken bent en/of heel moe nog steeds je foutloos duidelijk kan maken in die taal.
En tast het ook je intelligentie aan?quote:Op zondag 4 maart 2007 12:37 schreef Jett het volgende:
Engels is mijn eerste taal, vandaar dat mijn Nederlands zo slecht is.
Precies! Of in een kansrijke omgeving ofzo.quote:Op zondag 4 maart 2007 00:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het Bildts word verbreezerdDat is waar ja... Maar mijn kinderen worden gewoon in het Bildts opgevoed, of ze nu in Het Bildt opgroeien, of in Wladiwostok!
And I don't want to hear it.quote:Op zondag 4 maart 2007 12:10 schreef Marginaal het volgende:
Aangezien er nogal veel verschillende meningen zijn, zal ik als TT de mijne dan maar even geven.
Wat ik onder vloeiend spreken versta is de taal kunnen spreken in bijvoorbeeld een gesprek zonder daarbij naar woorden te hoeven zoeken.
En dan nog even mijn mening over meningen:
Opinions are like assholes, everybody has one![]()
Er kwam buk buk de tent in!quote:
Ach, zo moeilijk is dat Afrikaans niet. Je laat alle grammatica vallen en spelt fonetisch. Klaar.quote:
Precies.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:26 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk is dat Afrikaans niet. Je laat alle grammatica vallen en spelt fonetisch. Klaar.
tuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2007 14:26 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ach, zo moeilijk is dat Afrikaans niet. Je laat alle grammatica vallen en spelt fonetisch. Klaar.
Precies. Wel eventjes opletten bij Duits op de grammatica.quote:Op zondag 4 maart 2007 14:27 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Precies.En Engels kan iedereen en Duits is gewoon elk zelfstandig naamwoord met een hoofdletter en extra werkwoorden in de zin.
nee, maar ik heb toegepaste taalwetenschap gedaan en daar bogen we ons over de vraag wat het betekent om een taal te beheersen en of het mogelijk is om een taal vloeiend te beheersenquote:Op zondag 4 maart 2007 10:54 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:
[..]
Je weet best wat er hier bedoeld wordt. Dan hoef je niet gaan mierenneuken, hoor.
Kom dan!quote:Op zondag 4 maart 2007 14:40 schreef Oldbie het volgende:
Ek bliksim jou net hierso!!!!
Was dat het enige dat je kon begrijpen (of herleiden)?quote:
Ik ben zelf geboren en getogen Zeeuw, maar spreken doe ik het amper. Verstaan wel prima, maar wat wil je, na 4 jaar tussen de platpratende Zeeuwen te hebben gewerkt...quote:Op zondag 4 maart 2007 16:22 schreef JB100-plus het volgende:
Met Engels heb ik eigenlijk geen problemen (ook niet op papier). In het Duits kan ik mij prima redden, jammer alleen dat ik wat dat betreft vaak met Oost-Europese chauffeurs te maken heb die vrijwel geen Duits praten. En ik kan genoeg Frans spreken om indien nodig niet te verhongeren en verdwalen.
Persoonlijk beschouw ik "Zeeuws" als mijn tweede taal![]()
`tuurlijk....quote:Op zondag 4 maart 2007 18:31 schreef renz0r het volgende:
Abinomn
....
t/m
...
Zweeds
De één wat beter dan de ander maar kan met al deze talen uit de voeten met lezen, schrijven en spreken
Rightquote:Op zondag 4 maart 2007 18:31 schreef renz0r het volgende:
De één wat beter dan de ander maar kan met al deze talen uit de voeten met lezen, schrijven en spreken
in Noordwest-Siberiëquote:Op zondag 4 maart 2007 19:16 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Right![]()
Waar spreken ze uberhaupt Wogoels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |