1 |
1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { $file = PAGE_CACHE_PATH . "page_" . $startPage->id . ".tpl"; $fd = fopen($file, "w+"); fputs($fd, serialize(array("update" => $pageArr['update'], "html" => parseTemplate($tplContainer)))); fclose($fd); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | { $fd = fopen($file, "r"); $buf = fgets($fd, filesize($file)); fclose($fd); $uns = unserialize($buf); // regel 47! if ($uns['update'] == $lastupdate) { return $uns; } } |
wat doe ik nu fout? niets toch? of zitten er bepaalde limieten aan serialize?quote:Notice: unserialize() failed at offset 38440 of 84 bytes op regel 47
Waarom gebruik je niet gewoon file_get_contents(), of fread()quote:Returns a string of up to length - 1 bytes read from the file pointed to by handle. Reading ends when length - 1 bytes have been read, on a newline (which is included in the return value), or on EOF (whichever comes first). If no length is specified, it will keep reading from the stream until it reaches the end of the line.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | $nieuwsid = mysql_query("SELECT nieuws_id,nieuws_titel FROM t_nieuws WHERE nieuws_titel NOT LIKE "%notulen%""); $aantalberichten = mysql_num_rows($nieuwsid); $aantpages = $aantalberichten/5; $page = $_GET['bladzijde']; $begin = $page * 5; $eind = 5; //wat code if (!$page==0) { echo "<a href="?pagina=".$_GET['pagina']."&bladzijde=".$vorige."&aantber=".$aantalberichten."" title="Vorige pagina">«</a>n"; } for ($i = 0; $i < $aantpages; $i++) { $i2 = $i + 1; if ($page==$i && $aantalberichten > 5) { echo $i2; } elseif ($aantalberichten > 6) { echo " <a href="?pagina=".$_GET['pagina']."&bladzijde=".$i."&aantber=".$aantalberichten."" title="Ga naar pagina ".$i2."">".$i2."</a> "; } } if ($aantpages > 1 && $volgende < $aantpages) { echo "<a href="?pagina=".$_GET['pagina']."&bladzijde=".$volgende."&aantber=".$aantalberichten."" title="Volgende pagina">»</a>"; } ?> |
Gewoon logisch nadenken. Je gaat van de huidige pagina 2 terug en 2 verder, alleen moet je even controleren of je niet voorbij het begin of eind komt.quote:Op maandag 26 maart 2007 10:12 schreef Qunix het volgende:
Hoe moet ik mijn code uitbreiden?
Waarom doe je dat niet gewoon in de loop?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:51 schreef veldmuis het volgende:
Ik haal uit een DB gegevens over foto's op, en daar wil ik oa linkjes van maken.
Ik doe dat met een mysql_fetch_array, en dan een while dingetje die de linkjes echoot.
Hoe kan ik nou eerst nog iets loslaten op die mysql_fetch_array, zodat ik het linkje dat actief is een kleurtje kan geven? :)
Ik ben een kei-n00b, trouwens!
1 2 3 4 5 6 | if (...) { echo('deze is active: '); } echo($array['link']); } |
Kan ik daar dan ook gewoon een span class bijzetten?quote:Op maandag 26 maart 2007 17:58 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Waarom doe je dat niet gewoon in de loop?
[ code verwijderd ]
Je kan erin zetten wat je wilt, tot een uittreksel van de universele verklaring voor de rechten van de mens aan toequote:Op maandag 26 maart 2007 22:48 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kan ik daar dan ook gewoon een span class bijzetten?
Ow, dat lijkt me wel wat!quote:Op maandag 26 maart 2007 23:52 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Je kan erin zetten wat je wilt, tot een uittreksel van de universele verklaring voor de rechten van de mens aan toe
1 2 3 | $array[$number][] = $value => $key; ?> |
Dat kan het beste zo:quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:46 schreef Geqxon het volgende:
Ik zou iets als dit wel werkend willen krijgen:
[ code verwijderd ]
Iemand mogelijk tips?
1 2 3 | $array[$number][$value] = $key; ?> |
is toch helemaal niet logisch, een actief item (dus ze zijn al op de pagina), klikbaar maken.quote:
SELECT LAST_INSERT_ID() AS blabla ?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:55 schreef super-muffin het volgende:
[..]
is toch helemaal niet logisch, een actief item (dus ze zijn al op de pagina), klikbaar maken.
Waarom werkt dit niet bij mij?
SELECT LAST_INSERT_ID()
Ik zou dan mijn laatste ingevoegde ID (smallint veld, key en autoincrement) maar ik krijg telkens 0 terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |