abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:00:56 #1
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46881151
Vorige week heb ik een auto gekocht waarvan zeker is dat hij minstens derde-hands is. Toen ik de auto aan het schoonmaken was maakte ik de ruimte van het reservewiel open en vond ik er naast het reservewiel ook nog een grote hoeveelheid geld in (euro's).
Nu weet ik dus niet wat er ik mee moet doen. De kans is natuurlijk dat het van de vorige eigenaar is, en als die er achter komt dat het nog in de auto zat ben ik de lul. Maar misschien is het wel van een eerdere eigenaar die vergeten is dat het er in lag en wist degene waarvan ik de auto gekocht heb er niets vanaf, dus dan kan ik het houden (toch?). Of moet ik het aan de politie geven? Alleen waarom zou ik dat doen, er is geen indicatie dat het zwart geld is of drugsgeld of wat dan ook, dus is het niet strafbaar om te houden.
Ik zit nu te peinzen wat ik er mee moet doen want het is een grote som geld, en ik zou er een hoop mee kunnen (af)betalen.
Wat moet ik doen?
A.F.C. Ajax
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:01:29 #2
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46881167
En die twee lemmings hoeven niet.
A.F.C. Ajax
pi_46881179
Hoeveel is het dan en maak eens een foto dan?
pi_46881184
Lekker voor jezelf houden
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_46881224
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:00 schreef SoupNazi het volgende:
Vorige week heb ik een auto gekocht waarvan zeker is dat hij minstens derde-hands is. Toen ik de auto aan het schoonmaken was maakte ik de ruimte van het reservewiel open en vond ik er naast het reservewiel ook nog een grote hoeveelheid geld in (euro's).
Nu weet ik dus niet wat er ik mee moet doen. De kans is natuurlijk dat het van de vorige eigenaar is, en als die er achter komt dat het nog in de auto zat ben ik de lul. Maar misschien is het wel van een eerdere eigenaar die vergeten is dat het er in lag en wist degene waarvan ik de auto gekocht heb er niets vanaf, dus dan kan ik het houden (toch?). Of moet ik het aan de politie geven? Alleen waarom zou ik dat doen, er is geen indicatie dat het zwart geld is of drugsgeld of wat dan ook, dus is het niet strafbaar om te houden.
Ik zit nu te peinzen wat ik er mee moet doen want het is een grote som geld, en ik zou er een hoop mee kunnen (af)betalen.
Wat moet ik doen?
Gewoon houden en zeggen dat je helemaal van niets weet en nooit geld hebt gevonden. Je bent echt enorm stom als je het geld gaat teruggeven. Denk eens na. Als jij je geld eerlijk verdiend en hard nodig hebt bewaar je het dan ook zo onzorgvuldig en vergeet je het ZELFS eruit te halen als je je auto verkoopt?

Gewoon houden dus. En wat voor auto is het? Om wat voor bedrag gaat het? 1000den 10.000den of 100den?
pi_46881231
Gelijk doorverkopen die auto en doen alsof je neus bloedt als iemand verhaal komt halen.
pi_46881251
hoeveel geld het is lijkt me wel belangrijk.
pi_46881272
Ja, dat geld is van mij . Shit sorry, ik had het eruit moeten halen eerder... Enniewees, neem je ff contact op over de afhandeling??
pi_46881287
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:04 schreef woooohaa het volgende:
Ja, dat geld is van mij . Shit sorry, ik had het eruit moeten halen eerder... Enniewees, neem je ff contact op over de afhandeling??
.
pi_46881325
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:03 schreef Ericr het volgende:
Gelijk doorverkopen die auto en doen alsof je neus bloedt als iemand verhaal komt halen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_46881683
Ik neem aan dat je hem particulier hebt gekocht?
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:24:17 #12
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_46881800
En om wat voor bedrag gaat het uiteraard
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:26:28 #13
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_46881862
Ik zou het terug geven maarja dat betekend niet dat jij het ook moet doen... Iig naar de politie, zou ik doen
pi_46881875
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:24 schreef Hari-Bo het volgende:
En om wat voor bedrag gaat het uiteraard
Volgens mij is hij nog steeds aan het tellen ...
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_46881903
Voor je eigen goede gevoel, maak melding bij de politie. Wanneer er dan een reactie komt, kan je het afgeven. Komt die niet, dan is het van jou, zonder dat je je daar moeilijk over hoeft te voelen.

Dat is wel een beetje afhankelijk van de hoeveelheid geld. Wanneer het echt om een idioot bedrag gaat, dan zou ik het eigenlijk ook niet weten. En dan rest nog de vraag, wat is precies een idioot bedrag?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_46881905
quote:
BW5 Boek 5 Titel 2 Artikel 5

1/ Hij die een onbeheerde zaak vindt en onder zich neemt, is verplicht:

A/ Met bekwame spoed overeenkomstig lid 2, eerste zin, van de vondst aangifte te doen, tenzij hij terstond na de vondst daarvan mededeling heeft gedaan aan degene die hij als eigenaar of als tot ontvangst bevoegd mocht beschouwen

B/ Met bekwame spoed tevens overeenkomstig lid 2, tweede zin, mededeling van de vondst te doen, indien deze is gedaan in een woning, een gebouw of een vervoermiddel, tenzij hij krachtens het bepaalde onder a, slot ook niet tot aangifte verplicht was

C/ De zaak in bewaring te geven aan de gemeente die dit vordert.

2/ De in lid 1 onder a bedoelde aangifte kan in iedere gemeente worden gedaan bij de daartoe aangewezen ambtenaar. De in lid 1 onder b bedoelde mededeling geschiedt bij degene die de woning bewoont of het gebouw of vervoermiddel in gebruik of exploitatie heeft, dan wel bij degene die daar voor hem toezicht houdt.

3/ De vinder is te allen tijde bevoegd de zaak aan enige gemeente in bewaring te geven. Zolang hij dit niet doet, is hij verplicht zelf voor bewaring en onderhoud zorg te dragen.

4/ De vinder kan van de in lid 2, eerste zin, bedoelde ambtenaar een bewijs van aangifte of van inbewaringgeving verlangen.
quote:
BW5 Boek 5 Titel 2 Artikel 6

1/ De vinder die aan de hem in artikel 5 lid 1 gestelde eisen heeft voldaan, verkrijgt de eigendom van de zaak één jaar na de in artikel 5 lid 1 onder a bedoelde aangifte of mededeling, mits de zaak zich op dat tijdstip nog bevindt in de macht van de vinder of van de gemeente.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:28:22 #17
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_46881908
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik zou het terug geven maarja dat betekend niet dat jij het ook moet doen... Iig naar de politie, zou ik doen
Moraalridder...
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:28:44 #18
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_46881919
Praten we over grote getallen of gewoon los geld voor parkeren
Because they will last that long.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:30:48 #19
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_46881965
al was t een fukking stuiver of een miljoen.
jij hebt de auto gekocht incl. inhoud. dus je hebt gewoon een goede koop gedaan.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:34:24 #20
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_46882051
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 17:28 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Moraalridder...
vervelend he, moraal
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:36:37 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_46882118
ik zou het houden en zeggen dat ik het nooit gezien heb en me auto weleens uitleen enzo.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:37:08 #22
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_46882129
is het jouw geld? Nee? nou dan.

als het echt om grote bedragen gaat zou ik het teruggeven.
Huilen dan.
pi_46882185
Is het bedrag groter dan dan waarde van de auto? Of is het ongeveer in dezelfde orde?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:39:29 #24
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_46882207
Bel even naar die gast. Vraag of 'ie wat mist. En als dat niet zo is, en hij kan niet aangeven wat en hoeveel, dan zou ik het houden.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 17:43:14 #25
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_46882305
Eruit halen en wachten tot iemand gaat piepen. Voor hetzelfde geld had je de ruimte van het reservewiel helemaal niet open gehaald en wist je van niets. Mocht iemand zich melden en vertellen hoe groot het bedrag is dan kun je het alsnog checken en geven.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')