3 uur?quote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:00 schreef saaw het volgende:
binnen 3 uur na de sex even naar de wc gaan
Er kunnen veel andere bacteriënen je net zo makkelijk besmetten.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 12:33 schreef ZwarteMagika het volgende:
Voor zover ik weet krijg je een blaasontsteking doordat er darmbacterieen in je plasbuis terecht komen,
dat roept mn huisartsquote:Op zaterdag 3 maart 2007 13:25 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
3 uur?Dacht dat 10 minuten de gouden regel was
klopt.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:23 schreef Little_Meanie het volgende:
als je in de kont geneukt wordt en daarna in de poes kan je het ook van krijgen
Da's onzin! De bacteriën kruipen echt niet van je vagina in je urinebuis!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 16:23 schreef Little_Meanie het volgende:
als je in de kont geneukt wordt en daarna in de poes kan je het ook van krijgen
Dat is geen onzinquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:05 schreef Lips het volgende:
[..]
Da's onzin! De bacteriën kruipen echt niet van je vagina in je urinebuis!
echt wel!!quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:05 schreef Lips het volgende:
[..]
Da's onzin! De bacteriën kruipen echt niet van je vagina in je urinebuis!
jup,quote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
He, een mede-Arnhemmer![]()
edit:Uhh, Arnhemse![]()
Hehe, ik woon er pas een half jaar. Woonde daarvoor (net naast) Eindhoven. Dus vandaarquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:23 schreef tirannetje24 het volgende:
[..]
jup,
maar iets klopt er niet hoor.
arnhem en psv![]()
nu is vitesse ook niet alles natuurlijk
In die folder die ik van de apotheek kreeg stond dat vitamine c niet helptquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:14 schreef tirannetje24 het volgende:
Je kunt er helaas weinig aan doen dan zorgen dat je altijd veeeeeeel drinkt, vit. C en cranberrysap (uiterst goor) te drinken en natuurlijk altijd uitplassen.
vitamine c helpt sowieso altijd wel ergens voor in je lichaamquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
In die folder die ik van de apotheek kreeg stond dat vitamine c niet helptIk dacht altijd van wel, is dacht ik ook algemeen bekend dat dat goed is voor je blaas.. Ik heb zelf cranberrytabletten van De Tuinen, die slik je in 1 keer door met een glas water, proef je die gore zure smaak niet zo
plassen is altijd het beste antwoordquote:Op zaterdag 3 maart 2007 17:55 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
In die folder die ik van de apotheek kreeg stond dat vitamine c niet helptIk dacht altijd van wel, is dacht ik ook algemeen bekend dat dat goed is voor je blaas.. Ik heb zelf cranberrytabletten van De Tuinen, die slik je in 1 keer door met een glas water, proef je die gore zure smaak niet zo
ik vind dat echt zo ontzettend goor dat cranberrysap.quote:Op zondag 4 maart 2007 23:33 schreef hilliebillie het volgende:
of bij de eerste "prikkelingen" van een blaasontsteking cranberriesap drinken. Nog best lekker ook nog!!
sex met een condoom betekent niet dat je geen blaasontsteking kunt krijgen.quote:Op donderdag 8 maart 2007 14:36 schreef ioor het volgende:
Ik heb het nu voor de 2e keer in 1 maand tijd ook door de seks. Het is echt supervervelend maar seks met een condoom is ook geen pretje.
Huh waar haal je dat vandaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord..quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:38 schreef tirannetje24 het volgende:
sex met een condoom betekent niet dat je geen blaasontsteking kunt krijgen.
De wijving tijdens de sex zorgt voor warmte waarin de bacterien weer 'tot leven' komen en dus een blaasontsteking kunnen veroorzaken.
Die capsulles heb ik ookquote:Op maandag 26 maart 2007 09:03 schreef Miam het volgende:
Ik had er eerst ook ontzettend last van, maar gebruik regelmatig cranberry tabletten waardoor
het meestal weg blijft. na de sex eventjes naar het toilet en goed uitplassen is ook wel
aan te raden.
quote:
NOquote:Op zondag 4 maart 2007 23:33 schreef hilliebillie het volgende:
of bij de eerste "prikkelingen" van een blaasontsteking cranberriesap drinken. Nog best lekker ook nog!!
ok.. hier kom ik op terug.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:41 schreef Ephemera het volgende:
[..]
NO
WAY
!
Smerig spul![]()
Maar het werkt wel, dus ik gooi zo'n fles in één teug achterover; zijn we er weer van af.
Plassen en wassen na de sex, lijkt mij de gouden regel.
Gefeliciteerd met je ontmaagdingquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:53 schreef fiekster het volgende:
Ik vraag me af na hoeveel tijd je weer seks kan hebben?
Ik kreeg vrijdagavond de symptonen van een blaasontsteking en ik weet bijna zeker dat dat komt door seks de dag ervoor.
Maar zodra ik het dacht te herkennen ben ik meteen water en sinaasappelsap gaan drinken tot ik er bij neer viel. Ik heb sinds die avond geen last in de vorm van pijn of drang om naar de wc te gaan meer gehad.
Het enige waarom ik nog dacht een blaasontsteking te hebben was door de geur bij het plassen, maar die is nu ook weg. Maar de bacterien zitten er nog steeds gok ik?
Het was trouwens m'n eerste keer seks, dus ik ben bang dat ik er gevoelig voor ben![]()
haha dankjewel!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:58 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je ontmaagding![]()
Het hoeft overigens niet te betekenen dat je er overgevoelig voor bent. Maar direct (of in ieder geval niet na het slapen) even wassen en uit laten lopen zeg maar is sowieso wel aan te raden.
Niet te snel schrikken hoor![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:30 schreef ZwarteMagika het volgende:
Je kan gewoon sex hebben hoor
Dat Lactracyd ofzo toch? Schijnen best veel vrouwen te gebruiken. Mijn ex moest er dan weer niks van hebben...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:04 schreef JeeJuh het volgende:
Gebruikt er niemand een vaginaal douche van bv Lactacyd oid ? Die brengt de ph waarde van je vagina zo snel mogelijk weer op pijl...probleem opgelost !![]()
Ja dat is idiaal bij een schimmelinfectie...Want een schimmel infectie word veroorzaak door een te laag zuugraad gehalte in de vagina.En aangezien Lactacyd die ph waarden weer op normalen waarde brengt.Is het goed tegen schimmelinfectiequote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:04 schreef JeeJuh het volgende:
Gebruikt er niemand een vaginaal douche van bv Lactacyd oid ? Die brengt de ph waarde van je vagina zo snel mogelijk weer op pijl...probleem opgelost !![]()
Dan ben je niet blijquote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:08 schreef ZwarteMagika het volgende:
Die brengen de boel juist uit balansVeel krijgen er ook schimmelinfecties van.
Ja dat is ideaal bij een schimmelinfectie...Want een schimmelinfectie word veroorzaakt door een te lage zuugraad in de vagina.Aangezien Lactacyd die ph waarden weer op normale waarde brengt,is het goed tegen schimmelinfectiequote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:08 schreef PushyGurl het volgende:
[..]
Ja dat is idiaal bij een schimmelinfectie...Want een schimmel infectie word veroorzaak door een te laag zuugraad gehalte in de vagina.En aangezien Lactacyd die ph waarden weer op normalen waarde brengt.Is het goed tegen schimmelinfectie
Probleem opgelost voor even ja! Alle natuurlijke bacterien dood je hiermee ook. Deze bacterien zijn nodig voor bepaalde bescherming.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 18:04 schreef JeeJuh het volgende:
Staat er niets over in de bijsluiter? Bij het rijtje bijwerkingen? Antibiotica kunnen vaak schimmelinfecties veroorzaken (van de regen in de drupquote:Op maandag 21 mei 2007 16:00 schreef Ephemera het volgende:
quote:Op maandag 21 mei 2007 16:56 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Staat er niets over in de bijsluiter? Bij het rijtje bijwerkingen? Antibiotica kunnen vaak schimmelinfecties veroorzaken (van de regen in de drup) dus het kan er wel mee te maken hebben (hoeft niet meteen een schimmel te zijn maar misschien zijn idd je slijmvliezen een beetje aangetast oid.) Misschien voorlopig effe wat glijmiddel erbij?
Heel herkenbaar ook dit bovenstaande. Heb een kleine eeuwigheid bij de gyneacoloog gelopen omdat ik pijn bij het vrijen & lage buikpijn had na mijn zoveelste blaasontstekingkuur... En inderdaad, niet leuk maar wel waar: Even geheelonthouden, dat helptquote:Op maandag 21 mei 2007 16:00 schreef Ephemera het volgende:
Ik heb een vraagje wat aardig in de richting van dit topic zit.. dus ik stel hem maar hier ipv dat ik een nieuw topic open. Als mijn vraag toch buiten dit topic valt (of geen aandacht krijgt), open ik alsnog wel een nieuw topic, ik wil het eerst hier proberen.
Ik heb een tijdje terug een blaasonsteking gehad en heb toen een antibioticum gekregen. De blaasontsteking ging keurig over, alleen hield ik pijn bij het vrijen. Ik dacht dat dit los stond van de blaasontsteking en gaf er geen aandacht aan. Een maandje later had ik wéér een blaasontsteking en heb wéér een antibioticum gekregen. Ik ben nu 3 of 4 weken verder en de pijn bij het vrijen heb ik nog steeds. Ik ben er mee naar de dokter geweest en die kon niks vinden. Ze zei dat door het antibioticum de vaginawand aangetast kan raken. Om het te verhelpen moest ik maar gewoon een paar week geen sex hebben..Hebben meer mensen hier ervaringen mee?
Ik word toch aardig gek van de pijn en zie inmiddels tegen de sex op. Ik moet toegeven dat we het nog niet hebben volgehouden om 'een paar week geen sex te hebben', maar ik vraag me af of dat het wel gaat verhelpen.
Met condoom vrijen is een oplossingen misschien ?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:22 schreef schimmeltje het volgende:
Omdat mijn blaasonstekingen 99% door sex komt, heb ik een hele poos problemen gehad met vrijen.
Ik bevond me in een visieuze cirkel...sex=blaasontsteking= antibiotica= vaginale schimmelinfectie=pijn bij het vrijen= angst voor vrijen =geen zin meer in vrijen= spanningen in de relatie......enz
Ook sociaal is er een behoorlijke spanning...sex= blaasontsteking = ziek zitten te wezen op het toilet...huisarts, apotheek bla bla bla...afzeggen van leuke dingen..maar ook werk, school ,zorg voor je kinderen.
Met als gevolg dat ik angst kreeg om te gaan vrijen en die vrijpartij ( tenslotte heb je een man/vriend waar je van houd en niet telkens wil teleurstellen![]()
) zo plande dat ik de dagen erna geen leuke of belangrijke afspraken had staan, zodat ik deze niet weer hoefde af te zeggen.
Het hebben van chronische acute blaasontstekingen is een enorme last in je leven op alle vlakken (tenminste voor mij)![]()
Wat zijn jullie ervaringen en hoe lossen jullie het op?
Bij mij maakt dat geen verschil.... (misschien bij anderen maar ik verwacht van niet eigenlijk)quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Met condoom vrijen is een oplossingen misschien ?
Zijn niet persee bacterieën van de sexpartner. Bacterieën uit de vagina die in de urinebuis komen kunnen het veroorzaken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:12 schreef ondeugend het volgende:
Vreemd aangezien het meestal door baterieen veroorzaakt wordt als het na de sex is.
als je zo gevoelig bent kan je toch aan je vriendje vragen of ie voortaan zijn zaad in je gezicht spuit? of krijg je dan last van rode vlekken?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:43 schreef cemeteryslut het volgende:
Hallo dames,
van het weekend had ik weer een nare ervaring. ik heb wel eerder een blaasontsteking gehad, maar nooit zoals deze...
ik en mijn vriendje hebben sex gehad, en ben daarna gewoon in slaap gevallen (stom, ja, ik weet het, had even moeten gaan plassen/wassen) maargoed ik wordt dus 's nachts wakker met enorme pijn in mijn buik, zo rond de blaas/baarmoeder. echt hele nare steken, erg vervelend, nog flauwgevallen (van de pijn) onderweg naar het toilet. wel nog kunnen plassen (wat natuurlijk niet aangenaamd is dan) en uiteindelijk met een asperientje ook kunnen slapen.
de volgende dag de 'normale' blaasontsteking symptonen, maar niet meer die steken. dus nu idd gewoon veel water en cranberry juice drinken etc. en voel me al weer stukken beter.
maar die steken, lijkt me sowieso niet normaal, maar heeft iemand dat ook/vaker gehad?
Hoeft nog niet eens van het zaad te zijn kan zelfs al van de wrijving zijn..quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je zo gevoelig bent kan je toch aan je vriendje vragen of ie voortaan zijn zaad in je gezicht spuit? of krijg je dan last van rode vlekken?
volgens mij hadden ze het hier over het lozen van het zaad na de daad. wc, wassen, je weet wel.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:02 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hoeft nog niet eens van het zaad te zijn kan zelfs al van de wrijving zijn..
Dit herken ik!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 23:41 schreef Manne03 het volgende:
Vraagje hebben jullie meiden/vrouwen ook wel eens last van blaasontsteking nadat jullie sex hebben gehad? zo ja enig idee wat je kan doen om dat dus niet te krijgen.
ben al eens naar zo\'n \"blaas\" doctor geweest die me wegstuurde met de boodschap dat veel vrouwen vaak last van blaasontsteking hebben, dus daar had ik lekker veel aan.
we gebruiken nu tijdelijk wel condooms maar dat is toch niet zo geweldig als zonder.
dan heb jij geluk. maar heeel vaak is het zo dat de vagina een heel andere zuurgraad heeft dan een penis.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:46 schreef zoalshetis het volgende:
hoe komt het dat ik zoiets nooit heb meegemaakt in verschillende relaties?
ligt het misschien aan de man waarmee je neukt? heeft hij misschien iets in zijn zaad of op zijn penis waardoor je zuur wordt, bevattelijk bent voor blaasontsteking en zelfs baarmoederhalskanker zou kunnen krijgen?
ja, en de meeste penissen en vagina's kunnen daarmee omgaan. hoezo bij sommigen dan niet?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:49 schreef x__Cheryl het volgende:
[..]
dan heb jij geluk. maar heeel vaak is het zo dat de vagina een heel andere zuurgraad heeft dan een penis.
Tsja.. dat zou je eens aan m'n huisarts moeten vragen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, en de meeste penissen en vagina's kunnen daarmee omgaan. hoezo bij sommigen dan niet?
volgens mij hebben meer vrouwen dan je denkt er last van.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, en de meeste penissen en vagina's kunnen daarmee omgaan. hoezo bij sommigen dan niet?
Toevallig heb ik er nu last van maar als ik er mee blijf lopen gaat het naar m'n nieren toequote:Op maandag 12 oktober 2009 20:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
volgens mij hebben meer vrouwen dan je denkt er last van.
ik ook, maar ik doe er niks aan omdat ze meestal vanzelf weer overgaan (beetje exra vitamine c tabletten en cranberry).
pas als het erg wordt, ga ik wel naar de HA.
maar lastig is het natuurlijk wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |