abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46868910
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nope... HTML (<table> <p> et etc) gebruik je om je informatie op het scherm weer te geven. CSS gebruik je om te bepalen hoe je het wilt weergeven.

Dat je met MSWord websites kan maken betekent niet dat het de juiste manier is.
Je kent de geschiedenis van markup languages dus niet. Geeft niet, jij bent de goeroe.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:00:35 #52
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_46869021
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 00:20 schreef paradoXical het volgende:
Echt wat een dikke lading onzin kraam jij uit TS.
Echt een typisch gevan van "mijn visie is de juiste visie"
--> google --> semantische html.

gebruik een element waar het voor bedoelt is, en ga het dus niet voor andere doeleinden gebruiken.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 02:14:59 #53
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_46869227
tvp
phluphy for president!
pi_46869358
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 02:00 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

--> google --> semantische html.

gebruik een element waar het voor bedoelt is, en ga het dus niet voor andere doeleinden gebruiken.
Eens.

http://annevankesteren.nl/2004/11-structurering.nl.html
  zaterdag 3 maart 2007 @ 03:50:09 #55
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_46870432
quote:

[..]

Nope... HTML (<table> <p> et etc) gebruik je om je informatie op het scherm weer te geven. CSS gebruik je om te bepalen hoe je het wilt weergeven.
Eigenlijk wil je de informatie en de weergave zoveel mogelijk scheiden. HTML is wat dat betreft smerig en het is maar goed dat we langzaam maar zeker richting XML (informatie) en CSS/XSL (weergave) gaan.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  zaterdag 3 maart 2007 @ 10:01:28 #56
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_46871508
Die tabellen maken me nog niet eens zoveel uit. Ik erger me meer aan die 'beginnerspagina's'. Hele pagina in een afzichtelijke standaardkleur. Geel ofzo, of groen. En dan gecentreerd met andere felgekleurde letters een verhaaltje. Links, rechts en in 't midden van die grote plaatjes en maar scrollen. Man oh man, het lijkt nergens op.
(Un)masking for the greater good.
pi_46871542
quote:

[..]

Waar denk jij dat de M in HTML voor staat? Juist, Markup, oftewel de opmaak, oftewel hoe je het wilt weergeven. En dat houdt ook het in tabellen zetten en verdelen in alinea's in.
Boo-fucking-hoo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 maart 2007 @ 10:14:48 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46871627
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:01 schreef Natalie het volgende:
Die tabellen maken me nog niet eens zoveel uit. Ik erger me meer aan die 'beginnerspagina's'. Hele pagina in een afzichtelijke standaardkleur. Geel ofzo, of groen. En dan gecentreerd met andere felgekleurde letters een verhaaltje. Links, rechts en in 't midden van die grote plaatjes en maar scrollen. Man oh man, het lijkt nergens op.
Je bedoelt zoiets als dit
pi_46872772
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

quote:
1-daagse cursus "Schrijven voor het web" prijs: 150 ¤
6-daagse cursus html-code prijs: 800 ¤
OMG
pi_46872816
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 11:28 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

OMG
Lol, dat krijg ik zelfs op school
:: Toenie ::
  zaterdag 3 maart 2007 @ 11:32:05 #61
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_46872827
quote:

[..]

Het kan veel erger
Maar gezien het onderwerp van de site denk ik niet dat ie er geld voor gaat krijgen
(Un)masking for the greater good.
pi_46872892
Frames zijn inderdaad kut ja. Tables vind ik niet zo erg, die gebruik ik zelf ook (ik maak pagina's met Photoshop)
pi_46872935
quote:

[..]

De linkkleur is hetzelfde als de achtergrond.
pi_46873026
Lol, wat een prijzen bij RaySdesign. Maximaal 5 afbeeldingen, alsof een 6e afbeeldinge niet mogelijk is Hier nog meer van dat moois: Top webdesignbureau
pi_46874671
Ja man, als ik een website bezoek kijk ik nooit hoe die eruit ziet of de informatie die erop staat, ik kijk altijd meteen naar de broncode, mijn browser is dan ook notepad.

quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef ouderejongere het volgende:
Frames zijn ook nergens voor nodig. Een menuutje kan je ook op elke pagina krijgen door include(); te gebruiken.
Ja, dat zal vast werken op je gratis webspace van je ISP waar doorgaans geen script talen worden ondersteund laat staan dat de mensen die daar hun "site" plaatsen uberhaupt weten wat een dynamische website is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:46:12 #66
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_46875593
Sorry, maar ik ben nu eenmaal enkel bekend met HTML.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 13:51:18 #67
84926 WyriHaximus
pi_46875712
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:07 schreef BobbyB het volgende:
Ja man, als ik een website bezoek kijk ik nooit hoe die eruit ziet of de informatie die erop staat, ik kijk altijd meteen naar de broncode, mijn browser is dan ook notepad.

[..]

Ja, dat zal vast werken op je gratis webspace van je ISP waar doorgaans geen script talen worden ondersteund laat staan dat de mensen die daar hun "site" plaatsen uberhaupt weten wat een dynamische website is.
phpmyadmin is een mooit voorbeeldje van waar frames wel gewenst zijn . Met een paar tabellen maakt het niet zo heel veel uit of dat werkt met frames of niet maar naar mate het er meer en meer worden werkt het echt wel prettiger. (Persoonlijke mening .) Maar sites in het algemeen ne, ik word er zelf niet echt blijer van.
phluphy for president!
pi_46876396
quote:

[..]

Dat je met MSWord websites kan maken betekent niet dat het de juiste manier is.
ooit eens gekeken naar de bagger die word uitspuugd?
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
pi_46876725
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:24 schreef Da_KlouwN het volgende:
Nerd!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:31:07 #70
84926 WyriHaximus
pi_46876779
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:18 schreef isama het volgende:

[..]

ooit eens gekeken naar de bagger die word uitspuugd?
2007 schijnt een stuk beter HTML uit te spugen (heb het nog niet gezien), maar daar voor was het altijd een rampen plan .
phluphy for president!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:41:12 #71
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_46877126
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:51 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

phpmyadmin is een mooit voorbeeldje van waar frames wel gewenst zijn . Met een paar tabellen maakt het niet zo heel veel uit of dat werkt met frames of niet maar naar mate het er meer en meer worden werkt het echt wel prettiger. (Persoonlijke mening .) Maar sites in het algemeen ne, ik word er zelf niet echt blijer van.
Inderdaad. Ook zijn frames (iframe that is) beter dan includes in sommige situaties, bijvoorbeeld als je een php pagina met een form in een andere pagina met een andere form wil zetten. Dat is vrij lastig om te doen dmv een include, maar met een frame geen probleem.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_46877419
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:41 schreef Devolution het volgende:

[..]

Inderdaad. Ook zijn frames (iframe that is) beter dan includes in sommige situaties, bijvoorbeeld als je een php pagina met een form in een andere pagina met een andere form wil zetten. Dat is vrij lastig om te doen dmv een include, maar met een frame geen probleem.
Tegenwoordig worden iframes juist weer veel toegepast om complete pagina refreshes te voorkomen. Bijvoorbeeld Invision Power Board heeft dat, wanneer je attachments aan je post wil hangen, dan hoef je niet helemaal te wachten tot ie klaar is met uploaden, maar kan je gewoon je post blijven typen zonder dat je last hebt van de upload en ook de tabbladen bij de gebruikers profielen, hij laad dan alleen het benodigde frame in plaats van de hele pagina weer opnieuw te moeten laden.

Maar inderdaad, bij phpMyAdmin werkt dat ook veel prettiger.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:55:04 #73
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_46877564
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 13:51 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

phpmyadmin is een mooit voorbeeldje van waar frames wel gewenst zijn .
Net als in javadoc's. Frames zijn daar echt ideaal, maar ze geven je zelfs de keuze tussen met/zonder frames.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_46878810
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 14:50 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden iframes juist weer veel toegepast om complete pagina refreshes te voorkomen. Bijvoorbeeld Invision Power Board heeft dat, wanneer je attachments aan je post wil hangen, dan hoef je niet helemaal te wachten tot ie klaar is met uploaden, maar kan je gewoon je post blijven typen zonder dat je last hebt van de upload en ook de tabbladen bij de gebruikers profielen, hij laad dan alleen het benodigde frame in plaats van de hele pagina weer opnieuw te moeten laden.

Maar inderdaad, bij phpMyAdmin werkt dat ook veel prettiger.
Daar kun je tegenwoordig veel beter AJAX voor gebruiken. Iframes zijn dan totaal overbodig.
pi_46880259
Nieuwe technieken maken oude technieken niet per se overbodig. WordPerfect is ook nog een goede tekstverwerker.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_46882647
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:30 schreef Neuralnet het volgende:
Nieuwe technieken maken oude technieken niet per se overbodig. WordPerfect is ook nog een goede tekstverwerker.
mee eens
Ik doe niet aan googlen!
pi_46889981
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 15:36 schreef GlazenKaak het volgende:

[..]

Daar kun je tegenwoordig veel beter AJAX voor gebruiken. Iframes zijn dan totaal overbodig.
Klopt, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Niet dat AJAX moeilijk is, maar als jij weet hoe je het met iframes moet doen en niet weet hoe je het met AJAX moet doen, ga je dan helemaal uitvinden hoe AJAX werkt? Als het product het zelfde is maakt het niet zoveel uit, je gaat pas naar nieuwe technieken kijken op het moment dat het oude niet meer voldoet.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:16:27 #78
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_46890034
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 16:30 schreef Neuralnet het volgende:
Dat zeiden ze ook toen ze met de toren van pisa begonnen..
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:28:29 #79
46794 Berkery
Fat bastard
pi_46890377
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:40 schreef ouderejongere het volgende:
http://www.webpagesthatsuck.com/
Leuk dat je die site noemt, de maker heeft het op zijn site over de 'Biggest Mistakes in Web Design 1995-2015'.

En wat staat er op drie?
quote:
3. Mystical belief in the power of Web Standards, Usability, and tableless CSS.
Het verhaal erbij staat hier: http://www.webpagesthatsu(...)esign-1995-2015.html

No Dukes of Hazzard in the classroom
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:33:46 #80
46794 Berkery
Fat bastard
pi_46890524
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 10:05 schreef Afzeiker het volgende:

Waar denk jij dat de M in HTML voor staat? Juist, Markup, oftewel de opmaak, oftewel hoe je het wilt weergeven. En dat houdt ook het in tabellen zetten en verdelen in alinea's in.

HTML zegt niks over de weergave van het document, enkel de structuur. De paar tags die gingen over de weergave zijn allang deprecated.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Opmaaktaal
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_46891707
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:14 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Klopt, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Niet dat AJAX moeilijk is, maar als jij weet hoe je het met iframes moet doen en niet weet hoe je het met AJAX moet doen, ga je dan helemaal uitvinden hoe AJAX werkt? Als het product het zelfde is maakt het niet zoveel uit, je gaat pas naar nieuwe technieken kijken op het moment dat het oude niet meer voldoet.
Daar heb je zeker gelijk in
Toen ik net begon met webloggen gebruikte ik ook iframes, maar omdat het me zoveel tijd kostte om een nieuwe layout op m'n site te zetten ben ik naar PHP includes overgestapt.

Never change a winning horse
pi_46891988
Weet je wat ik nou zo opvallend vind? Dat iedereen die zich de moeite heeft genomen om zich CSS goed eigen te maken, twijfelt nog geen 0,0013 seconde of hij CSS zal gebruiken of old-skool-tables. CSS it is.

Afgezien van de sematiek, werkt CSS uiteindelijk veel fijner. Ik zeg niet dat het heilig is, maar het is het minst slechte dat er is, en way better dan tables.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_46892869
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 23:15 schreef Qunix het volgende:

[..]

Microsoft suks
Mwah gelinkte XML files geeft firefox bv niet weer IE wel dus niet altijd is firefox of een alternatief beter
pi_46895177
Wellicht helpt het als je die XML met het juiste content-type verstuurt. En waarom wil je platte XML bekijken in je browser?..
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_46897142
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 22:33 schreef Berkery het volgende:

[..]

HTML zegt niks over de weergave van het document, enkel de structuur.
Nu misschien niet meer, vroeger wel. Vroeger werd de opmaak bepaald door de HTML tags zelf maar omdat dat nogal onderhoudsgevoelig is en niet zo nauwkeurig werkt en de sites grafisch steeds complexer werden hebben ze CSS in het leven geroepen.

Afzeiker heeft dus wel degelijk gelijk. Daarbij zijn dingen als dik, schuin, onderstreept, alinea's, geordende/ongeordende lijsten, plaatjes, inspringen, super/sub script etc ook nog steeds dingen die betrekking hebben met de opmaak en dus weergave van het document.

[ Bericht 18% gewijzigd door BobbyB op 04-03-2007 02:37:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')