abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46913195
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:16 schreef 2cv het volgende:
Neem massieve banden. Kan je doorsnijden en het lekt nog niet.
de volgende keer eens naar kijken...

ik rijd nu denk ik al een half jaar zonder lekken (*klopt af) op baggerbandje van een tientje en een fiets van 40 euri(een vooroorlogs barrel)
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
  zondag 4 maart 2007 @ 20:13:40 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46916859
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Koop je dus een anti-lek band bij de plaatselijke bouwmarkt omdat je nogal intensief je fiets gebruikt en geen gezeik wil met lekke banden. Fiets je 'm 3 keer in 4 maanden oid lek. "Ja, zeker punaises oid! Dan gaan ze wel lek ja!"... Nee, kleine stukjes steen en ietepieterige doorntjes die zich dwars door de anti-lek laag heenwerken.

Volgende keer dus maar weer een paar euro meer uitgeven voor een fatsoenlijke merk band.

Mijn klacht: goedkope anti-lek banden van de bouwmarkt zijn kut en verdienen het voorvoegsel "anti" niet. "lek banden" zou een betere benaming zijn.
Goede banden kopen. Banden waar ik nu op fiets kun je letterlijk flinke punaises indouwen zonder dat ze er doorheen dringen en bij de binnenband komen.
pi_46918848
Als je een auto koopt bestelwagenbanden kopen, die dingen gaan gewoon echt niet kapot wat je ook flikt ermee. Vol op hoge stoepen klappen, tegen stoepen aanschuren met hoge snelheid, gaat gewoon niet stuk.
quote:
Soort band
Bestelwagenbanden worden vaak blootgesteld aan een grote (over) belasting en onvoldoende bandenspanning. Bij de bestelwagens wordt hiervoor een versterkte autoband genomen, de reïnforced band. Dit zijn banden die personenauto eigenschappen combineren met bedrijfsauto efficiency. De structuur van deze band is versterkt, waardoor een hogere spanning en dus ook een zwaardere belasting mogelijk is
Van Profile site...
pi_46919289