abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46913195
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 21:16 schreef 2cv het volgende:
Neem massieve banden. Kan je doorsnijden en het lekt nog niet.
de volgende keer eens naar kijken...

ik rijd nu denk ik al een half jaar zonder lekken (*klopt af) op baggerbandje van een tientje en een fiets van 40 euri(een vooroorlogs barrel)
"Software is like sex - it's better when it's free" Linus Tovalds
  zondag 4 maart 2007 @ 20:13:40 #52
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_46916859
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 18:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Koop je dus een anti-lek band bij de plaatselijke bouwmarkt omdat je nogal intensief je fiets gebruikt en geen gezeik wil met lekke banden. Fiets je 'm 3 keer in 4 maanden oid lek. "Ja, zeker punaises oid! Dan gaan ze wel lek ja!"... Nee, kleine stukjes steen en ietepieterige doorntjes die zich dwars door de anti-lek laag heenwerken.

Volgende keer dus maar weer een paar euro meer uitgeven voor een fatsoenlijke merk band.

Mijn klacht: goedkope anti-lek banden van de bouwmarkt zijn kut en verdienen het voorvoegsel "anti" niet. "lek banden" zou een betere benaming zijn.
Goede banden kopen. Banden waar ik nu op fiets kun je letterlijk flinke punaises indouwen zonder dat ze er doorheen dringen en bij de binnenband komen.
pi_46918848
Als je een auto koopt bestelwagenbanden kopen, die dingen gaan gewoon echt niet kapot wat je ook flikt ermee. Vol op hoge stoepen klappen, tegen stoepen aanschuren met hoge snelheid, gaat gewoon niet stuk.
quote:
Soort band
Bestelwagenbanden worden vaak blootgesteld aan een grote (over) belasting en onvoldoende bandenspanning. Bij de bestelwagens wordt hiervoor een versterkte autoband genomen, de reïnforced band. Dit zijn banden die personenauto eigenschappen combineren met bedrijfsauto efficiency. De structuur van deze band is versterkt, waardoor een hogere spanning en dus ook een zwaardere belasting mogelijk is
Van Profile site...
pi_46919289
Ik heb is letterlijk een gat van 1cm bij 4cm in mijn buitenband gehad, en daar kon ik nog ongeveer 3 maand mee doorrijden. Was blijkbaar gewoon kwaliteit. ( ik fiets elke doordeweekse dag ongeveer 15 KM)
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_46921654
quote:
Op zondag 4 maart 2007 21:10 schreef RainofDeath het volgende:
Ik heb is letterlijk een gat van 1cm bij 4cm in mijn buitenband gehad, en daar kon ik nog ongeveer 3 maand mee doorrijden. Was blijkbaar gewoon kwaliteit. ( ik fiets elke doordeweekse dag ongeveer 15 KM)
Ik ben eens met m'n fiets hard op m'n plaat gegaan bij het afrijden van het schoolplein. Hoe ik dat voor elkaar kreeg weet ik nog steeds niet. De rest van de klas stond nog even na te praten en natuurlijk was op het Heilige moment alle aandacht op mij gericht. En fin, na een keer over de kop te zijn gegaan en het stuur op m'n knar gekregen te hebben, heb ik de fiets (ATB) weer opgepakt, de lachende bromfietser even vies aangekeken en verder gefietst. De enige schade die ik kon zien was een zware slag in het achterwiel. Maar goed ik wil naar huis dus boeiuh.

Onder het genot van de stem van Axl Rose kar ik op huis aan. Zij het wat minder snel dan in de vijf minuten hiervoor. Ondertussen slijt de wang van de band al een beetje omdat het tegen het frame schuurt. Ik niks in de gaten en kachel verder. Opeens voel ik de achterkant een beetje zwabberen en zie dat de mensen om me heen mij nogal verbaasd en geschrokken kijken. Het comfort van mijn fiets is ver te zoeken dus ik besluit maar eens te stoppen om te kijken (nog steeds met de walkman op volume 10). Niks te zien tot ik bij het achterwiel aan kwam. Hing daar een zwart setje vellen wat eerder die dag nog als een band door het leven ging.

Kon ik lekker de rest van de rit naar huis lopen en het ding naar de fietsenmaker brengen. Klotezooi, die dingen kunnen nergens tegen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')