Ik heb daar toen notabene bij de kvk gezeten om uitgeschreven te worden, allemaal getekend en klaar.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:06 schreef DraYtje het volgende:
Blijkbaar ben je niet uitgeschreven en word je genaait .. Je bent hoofdelijk aansprakelijk ..Dat word betalen .
Nope, wat is/was dat dan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:14 schreef MaGNeT het volgende:
Oh, je bent/was van E-Dentify?
Heb je daar officiële documenten van?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:16 schreef TomatensapBiertje het volgende:
[..]
Ik heb daar toen nota bene bij de kvk gezeten om uitgeschreven te worden, allemaal getekend en klaar.
Okee, stel dat ik idd ben uitgeschreven, verwacht ik wel namelijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:16 schreef wonko het volgende:
Zolang jij kan aantonen dat jij bent uitgeschreven kan die bluffer mooie brieven blijven schrijven. Je geeft 1x aan bij hem dat je uitgeschreven bent en verder wacht je af. Komt er een oproep van de rechtbank dan schrijf je een mooie brief naar de rechtbank met je verhaal en bewijzen en verder zou het af moeten zijn. Of er is iets mis gegaan met je uitschrijving en dan kan je een probleem krijgen.
Mwoa, nee, ik verwacht van niet. Ze hebben geen overeenkomst met jou, maar met die andere gozers. Toon voor hun gemak nog even aan dat je niet staat ingeschreven bij de KvK en klaar. Wat er nu gesuggereerd wordt is: de domeinnaam staat op jouw naam, dus ben jij ook aansprakelijk voor de afspraken die zij maken en al dan niet nakomen. Dat lijkt mij onjuist. Als je bij de KvK nog wel ingeschreven staat ben je wel de sigaar trouwens, maar SIDN heeft voorzover ik weet die status nog nietquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:18 schreef TomatensapBiertje het volgende:
[..]
Okee, stel dat ik idd ben uitgeschreven, verwacht ik wel namelijk.
Kan ik dan nog problemen krijgen omdat die website op mijn naam+adres geregistreerd staat?
Een hele goedkope hoster met kut service en veel down-timequote:
Klein vraagje tussendoor; Als je een gesprek opneemt, is dat dan even rechtsgeldig als een brief?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:50 schreef longinus het volgende:
Geen telefonisch kontakt, alles schriftelijk doen want dat kan je aandragen als bewijs.
Ja volgens mij wel, moet dat wel gemeld worden van tevoren.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:54 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Klein vraagje tussendoor; Als je een gesprek opneemt, is dat dan even rechtsgeldig als een brief?
Nee, hij heeft toch geen overeenkomst met jou, maar met bedrijf X? SIDN heeft niet zo'n status dat je daar rechten aan kan ontlenen m.b.t. niet nakomen van overeenkomsten imho. Sta je ingeschreven bij de KvK, dan is het echt iets heel anders, maar dat zegt die advocaat ook niet. Mijns inziens is dit gewoon een beetje blufpoker. Misschien in de hoop dat jij contact met ze kan krijgen? Wie zal het zeggenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:46 schreef TomatensapBiertje het volgende:
Whois zegt dus niets? ook niet als die klant zijn geld voor de hosting terug wil vorderen?
Men moet daar toestemming voor geven.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:54 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Klein vraagje tussendoor; Als je een gesprek opneemt, is dat dan even rechtsgeldig als een brief?
Niet bellen zoals gezegd. Zeer kort briefje dat jij niet aansprakelijk bent en als hij vindt dat jij wel aansprakelijk bent of hij dan bewijs wil overdragen. Laat hij maar met bewijzen komen en hou jij je maar afstandelijk. Geef zo'n oplichter nooit meer dan je wettelijk verplicht bent.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:46 schreef TomatensapBiertje het volgende:
Okee, bedankt voor de info zover, ik zal eens even op de kvk site kijken. Advocaat is nu niet meer berijkbaar, maar wil maandag telefonisch contact. Maar even opschrijven wat ik wel en niet moet zeggen enzo.
Whois zegt dus niets? ook niet als die klant zijn geld voor de hosting terug wil vorderen?
Nee, dat klopt niet, je mag een gesprek opnemen als een van de deelnemers akkoord is. Je eigen gesprek mag je dus altijd opnemen, omdat je zelf deelnemer bent.quote:
Als jij een gesprek opneemt zonder medeweten van de ander en je wilt dat als bewijs gebruiken heb je echt wel een probleem om dat voor elkaar te krijgen. In ieder geval bij een zakelijk geschil.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet, je mag een gesprek opnemen als een van de deelnemers akkoord is. Je eigen gesprek mag je dus altijd opnemen, omdat je zelf deelnemer bent.
TS heeft nog niet gecontroleerd of ie wel daadwerkelijk is uitgeschreven dus het enige feit dat er nu is dat de advocaa beweert dat TS nog een vennoot is..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 17:58 schreef longinus het volgende:
Gewoon alles per brief, je kan dan nog eens nalezen wat je schrijft of door een ander laten corrigeren.
Advocaten hopen dat je een foutje maakt, of ze informatie geeft waar ze verder mee kunnen en per telefoon kan een gewiekste advokaat veel te veel informatie halen.
Hou het bij de feiten: je bent uitgeschreven en je hebt er niks mee te maken.
Laat die "dure" advocaat maar werken voor zijn geld.
Volgens mij niet, TS schrijft: 'Deze klant heeft een advocaat in de arm genomen, en deze meld mij dat ik met mijn eigen bedrijf eigenaar blijk te zijn van die website. ' Eigenaar van de domeinnaam van de website, niet van het bedrijf dat erachter zit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:05 schreef smesjz het volgende:
[..]
TS heeft nog niet gecontroleerd of ie wel daadwerkelijk is uitgeschreven dus het enige feit dat er nu is dat de advocaa beweert dat TS nog een vennoot is..
bullshitquote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet, je mag een gesprek opnemen als een van de deelnemers akkoord is. Je eigen gesprek mag je dus altijd opnemen, omdat je zelf deelnemer bent.
Ik nam ten onrechte aan dat de advocaat van de eisers de Gebruiksvoorwaarden van de SIDN wel had gelezen:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 19:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij niet, TS schrijft: 'Deze klant heeft een advocaat in de arm genomen, en deze meld mij dat ik met mijn eigen bedrijf eigenaar blijk te zijn van die website. ' Eigenaar van de domeinnaam van de website, niet van het bedrijf dat erachter zit.
Daar valt de toepassing door de eisers dus niet onder.quote:"De gegevens in de Whois worden door SIDN ter beschikking gesteld, ten behoeve van:
- het oplossen van technische problemen in verband met de werking van het internet;
- het kunnen aanvragen van (nog niet geregistreerde) .nl-domeinnamen;
- de bescherming van intellectuele eigendomsrechten;
- voorkoming en bestrijding van illegale en schadelijke inhoud op het internet.
A. De Whois-gegevens zult u uitsluitend gebruiken voor de bovenvermelde toegestane toepassingen."
Zo is het en niet anders. Je uitschrijven bij de KvK ontslaat je niet van je verplichtingen die voortgekomen zijn uit overeenkomsten die gemaakt zijn vóór je je uitschreef. Lullig, maar wel terecht.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:02 schreef Alicey het volgende:
Was je ten tijde van het ontstaan de overeenkomst vennoot in de VOF? Zoja, dan ben je aansprakelijk. Zo niet, stuur de advocaat een briefje dat je geen eigenaar van de website bent en dat dat voor zover jou bekend <VOF x> is.
Advocaat gaat af op de whois informatie en daar is dus TS genoemd als houder of admic-c.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:02 schreef Alicey het volgende:
Was je ten tijde van het ontstaan de overeenkomst vennoot in de VOF? Zoja, dan ben je aansprakelijk. Zo niet, stuur de advocaat een briefje dat je geen eigenaar van de website bent en dat dat voor zover jou bekend <VOF x> is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |