abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48209434
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:14 schreef PM-girl het volgende:
Goed idee Owlet, ik heb van de week al geinformeerd op het CB.
Ik ben overigens van het Rapley afgestapt, ik had er zelf geen lol in maar was juist te bang. Simon pikt dat misschien ook op en dat lijkt me ook niet goed. In principe prak ik nu alles, maar gisteren een stronkje brocolli werd vol aandacht bestudeerd en afgelikt - waarna een vies gezicht volgde!
De perenstukjes vanmorgen leverde weer een (voor mij) eng moment op, dus toch maar niet.
Dat lijkt me ook de essentie van het geheel: oog houden voor wat je kind wil en kan en steeds nieuwe dingen proberen zonder daarbij al te erg over je eigen grenzen en die van je kind te gaan.
quote:
Overigens denk ik wel dat het kokhalzen vaak niet komt van stukjes in de keel, als wel van het vies vinden van het eten!
Of van de nieuwe smaaksensatie. Als ik bij elke rilling of bij elk zuur gezicht zou stoppen met aanbieden dan zou ze niets meer eten vrees ik Na een paar keer proeven gaat het dan vlot naar binnen, meestal.
  woensdag 11 april 2007 @ 11:37:25 #52
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48209656
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:30 schreef owlet het volgende:

Of van de nieuwe smaaksensatie. Als ik bij elke rilling of bij elk zuur gezicht zou stoppen met aanbieden dan zou ze niets meer eten vrees ik Na een paar keer proeven gaat het dan vlot naar binnen, meestal.
Dat bedoelde ik ook, jij legt het beter uit!

Wel hebben we enkele (tientallen)foto's:

Boos kijken
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48209726
Nou, dat ziet er wel hartstikke goed uit hoor

En die rillingen ja, geweldig, moest ik altijd erg hard om lachen
Variety is the spice of life
pi_48209825
Vind dat ie nog wel netjes eet. Mikael propt alles in de mond en dan heel moeilijk het wegslikken. In het begin haalde ik het uit zijn mond maar dan begon ie te krijsen en verslikte ie zich in dat beetje wat ie nog in zijn mond had. Nu laat ik hem gewoon proppen en het gaat (nog) altijd goed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_48209870
Simon eet best netjes, idd.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 11:43:06 #56
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_48209881
Ja, dat smoeltje op de derde foto herken ik! Lucie trekt dat ook wel eens. In het begin dacht ik dat het afkeuring betekende, maar inmiddels ben ik er achter dat het hoort bij het determineren van de smaak van het (nieuwe of heftige) voedingsproduct.
Leuke foto's trouwens!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 11 april 2007 @ 11:43:35 #57
94046 PM-girl
pi_48209902
Nicole, dit is pas zijn eerste week en brocolli vindt hij dus niet ze geweldig, vandaar het voorzichtig likken!
*
  woensdag 11 april 2007 @ 11:44:31 #58
94046 PM-girl
pi_48209928
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:43 schreef Macka66 het volgende:
Ja, dat smoeltje op de derde foto herken ik! Lucie trekt dat ook wel eens. In het begin dacht ik dat het afkeuring betekende, maar inmiddels ben ik er achter dat het hoort bij het determineren van de smaak van het (nieuwe of heftige) voedingsproduct.
Leuke foto's trouwens!
En het in de oogjes wrijven, alsof hij moe is?
*
pi_48210065
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:44 schreef PM-girl het volgende:

[..]

En het in de oogjes wrijven, alsof hij moe is?
Ja dat herken ik dan weer. Volgens was het dan ook gewoon moeheid, al dat nieuwe gedoe
  woensdag 11 april 2007 @ 11:49:51 #60
94046 PM-girl
pi_48210120
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:48 schreef nebelung het volgende:

Ja dat herken ik dan weer. Volgens was het dan ook gewoon moeheid, al dat nieuwe gedoe
Ik vraag me dat af. Of het is toeval, bij banaan en peer gebeurt het niet, bij brocolli, wortel en snijbonen wel! Ik interpreteer het meer als het eten er uit willen wrijven?
*
pi_48210173
Wat doet ie het goed
pi_48210190
Ja dat kan. Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik heb het me ook wel eens afgevraagd. Mijn dochter doet het soms nog met nieuwe etenswaren. In elk geval als het nieuw is, denk wel dat dat de sleutel is, zeg maar.
  zondag 22 april 2007 @ 11:55:39 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48592839
Na 2 uur zo zitten kijken en niets doen..

toch maar even in het mondje stoppen

hmm is dit lekker?

even proeven

das lekker
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48593228

Wat eet ze daar, Evenstar?
  zondag 22 april 2007 @ 12:51:51 #66
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48594377
oerbrood

is koemelk enzo vrij en speciaal gesneden zodat niet in aanraking komt met kruimels van ander brood
pi_48594958
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:51 schreef _evenstar_ het volgende:
oerbrood

is koemelk enzo vrij en speciaal gesneden zodat niet in aanraking komt met kruimels van ander brood
Echt super joh!
pi_48616991
Ronja eet eigenlijk bijna altijd met de pot mee. Er is altijd wel iets dat ze mag en als dat niet zo is dan kook ik wat groente apart. Vaak gaat er wel wat in, maar een hoop verdwijnt op de grond. Idem met het fruit tussen de middag.
Dat is niet erg, ze leert het vanzelf wel en ik vind het alleen maar fijn dat ze op zo'n ontspannen manier leert eten.
Ze begint echter wel duidelijk steeds meer behoefte te krijgen aan eten. Kan qua hoeveelheid best wel wat aan (een boterham, eventueel met beleg, of een fruitpotje gaat er zo in). Soms heb ik dan ook het idee dat ze bij de avondmaaltijd best meer zou willen eten dan dat ze uiteindelijk op krijgt.
Gevoelsmatig heb ik dan de neiging om er bij het avondeten nog een boterham te geven. Maar ik vraag me af in hoeverre je 'te veel graanproducten' kan geven. Twee boterhammen op een dag, een soepstengel/rijstewafel/startkoekje tussendoor zou dan het enige zijn wat ze eet (naast de BV).
Mijn vraag is dus: kan die extra boterham kwaad, wat zouden jullie doen?
Ik weet wel dat het het eerste jaar BIJvoeding is en ben dan ook niet van plan om dan maar potjes bij te gaan geven (die ze overigens ook niet zou eten als het geen fruit zou zijn) of andere trucen uit te halen.
pi_48622278
Ik heb toevallig vorige week ff na cb gebeld hoe dat zit. Maar Mikael eet 3 broodjes, een liga en een lange vinger (waar ik de suiker zoveel mogelijk afschraap) en dan gewoon zijn fruit en warme hap. En dat mocht ie wel hebben. Dus denk dat dan 2 broodjes ook wel mag
Liefde
pi_48623316
merci Nicole, we gaan het gewoon proberen!
  maandag 23 april 2007 @ 10:51:00 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625282
Owlet ik denk dat ronja heel goed zelf kan aangeven wat ze wil toch ?

ziet er niet uit alsof ze teveel eet dus kan dat boterhammetje geen kwaad denk ik.
pi_48625820
quote:
Op maandag 23 april 2007 10:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Owlet ik denk dat ronja heel goed zelf kan aangeven wat ze wil toch ?

ziet er niet uit alsof ze teveel eet dus kan dat boterhammetje geen kwaad denk ik.
Ik denk het ook niet eigenlijk. Ik vind het belangrijk dat ze lekker kan eten als wij aan tafel zitten. Soms is ze binnen no-time uitgekeken op de groente maar zou een boterham er goed in gaan. Maar ja, dat zou dan wel betekenen dat ze op sommige dagen best veel brood eet zonder iets anders.
Ach, ik loop ook een beetje te mutsen want het valt eigenlijk ook allemaal wel mee als ik het zo overkijk want ze heeft nog niet de leeftijd dat het allemaal echt uitebalanceerd moet zijn
  maandag 23 april 2007 @ 11:10:18 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48625863
precies het is bijvoeding
pi_48626158
Ik let er met Mikael wel heel goed op hoveel ie binnen krijgt. Maar das ook meer omdat ie nog maar 1 fles krijgt. Als ie 's avonds geen zin heeft in warm eten dna krijgt hij ook een broodje hoor. Ik bedoel ik heb zelf ook niet elke avond zin in warm eten. Soms krijgt ie 2 keer fruit of een extra liga of soepstengel. Hij weet zelf dondsgoed waar ie zin in heeft want soms wil ik hem een liga geven en dan wil ie die niet. Dan pak ik een paar dingen en dan pakt ie er wel iets tussen weg waar ie zin in heeft
Liefde
pi_48693870
Is de Rapley methode in Nederland eigenlijk een beetje gekend bij het CB en zo?
Hier totaal niet dus. Gisteren hadden we een afspraak daar en toen ze vroegen naar Fons zijn eetgewoonten en ik zei dat hij bv kreeg en verder stukjes eten om zelf te pakken bekeek ze me alsof ik achterlijk was...
Ik kreeg de vraag of hij dan veel binnenkreeg zo.
Toen ik zei dat dat nog niet echt veel was, moest ze me er toch op wijzen dat dat normaal is, WANT babytjes kunnen nog helemaal niet kauwen en dus geen stukjes eten... Op zo een toontje....
Nu ja, ik 'mag' het verder uitproberen omdat Fons toch nog steeds groot en stevig genoeg is...
Maar het moest wel gauw goed beginnen gaan, want vanaf zes maanden zouden ze toch echt niet genoeg meer hebben aan de bv.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')