abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:15:47 #1
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46850067
Het Christen Democratisch Appel (CDA) komt met een website waarop burgers coffeeshops kunnen melden die binnen een straal van 500 meter van een school liggen. De partij hoopt zo alle coffeeshops bij scholen in kaart te kunnen brengen.

Burgers worden opgeroepen de shops te melden op de internetsite Wietvrij.nl (nu nog niet bereikbaar). Minister-president en CDA-leider Jan Peter Balkenende geeft morgen in Amersfoort het startsein voor de actie. In die gemeente is tot afgrijzen van de christen-democraten een coffeeshop pal tegenover een school.

PvdA, CDA en ChristenUnie hebben in het regeerakkoord vastgelegd dat er in de buurt van scholen géén coffeeshops mogen zijn.

'Kliklijn' tegen coffeeshops bij scholen

Dit is echt belachelijk. Coffeeshops hebben een leeftijdsgrens van 18 jaar, dus scholieren onder de 18 komen er niet in. Daarnaast zijn veel coffeeshops gesloten tot een half uur na schooltijd.

Bars in de buurt van scholen mogen wel open blijven.

Jongeren zullen zo in de armen van thuisdealers gedreven worden, waar ze behalve een jointje ook bv xtc of cocaine, of jouw gestolen mobieltje of ipod kunnen kopen.

Doelstelling 1 van het CDA:

De waarden en idealen van het CDA moeten leiden tot:

Een samenleving waarin mensen en hun organisaties zelf hun verantwoordelijkheid kunnen nemen. Het is niet de staat of de markt die de dienst moet uitmaken, maar de samenleving die centraal moet staan. Een samenleving waarin iedereen mee moet kunnen doen. Een betrokken samenleving, waarin respect, fatsoen, integriteit, verantwoordelijkheid en zorg voor elkaar de boventoon voeren.

http://www.cda.nl/Default.aspx?tabid=58

Eigen verantwoordelijkheid, waarbij het CDA bepaalt wat wel en niet goed voor je is.

Ik snap er niks van. Wie helpt mij deze nutteloze maatregel te begrijpen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:21:08 #2
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46850294
Kan iemand aub de spelfout uit de TT veranderen? Bedankt!
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_46850537
Hoe kansloos. Hoe moeilijk kan het zijn om een databasekoppeling tussen KvK of Belastingdienst (coffeeshop) en gemeente (school) te maken en op onderlinge afstanden te zoeken?

Moet ik dan ook alles verzinnen voor dit land? En zeg niet dat ik me niet inzet voor NL. Dit advies was gratis en voor niets.
pi_46850613
Ik vraag me altijd weer af waarom provinciale statenverkiezingen en komkommertijd zo vaak samenvallen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:32:11 #5
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46850730
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe kansloos. Hoe moeilijk kan het zijn om een databasekoppeling tussen KvK of Belastingdienst (coffeeshop) en gemeente (school) te maken en op onderlinge afstanden te zoeken?

Moet ik dan ook alles verzinnen voor dit land? En zeg niet dat ik me niet inzet voor NL. Dit advies was gratis en voor niets.
Maar hoe bezorg jij de klikkende burger dan het voldane gevoel dat hij of zij zijn of haar steentje heeft bijgedragen in de niet aflatende strijd tussen goed en kwaad?
pi_46851096
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Maar hoe bezorg jij de klikkende burger dan het voldane gevoel dat hij of zij zijn of haar steentje heeft bijgedragen in de niet aflatende strijd tussen goed en kwaad?
Als ze een steentje willen bijdragen, dan betalen ze hun belastingen maar. Ik begrijp de fixatie van de nederlander niet om voor alles een NSB-knopje te hebben.
pi_46852808
het is gewoon een cover om de coffeeshops langzaam op te ruimen, op last/initiatief van verstokte anti-Mary Jane moraalridders. Ik denk dat de meeste ambtenaren goed weten waar ze zitten en de sowieso is een stad vaak zo vol met scholen dat er geen plek is voor coffeeshops behalve buiten de stad in een boerenschuur. Gewoon weer een regel om uiteindelijk een algeheel verbod te kunnen bewerkstelligen.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 20:45:29 #8
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_46858950
Een kliklijn nogwel, elke instantie die over normen en waarden begint na miljoenen mensen te hebben afgeslacht in de naam van hun geloof kennen geen waarden of moraal.

Het christendom had met hun god moeten sterven.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:44:04 #9
64460 Remmy
Digital creative
pi_47005125
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
pi_47005168
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:45 schreef OFfSprngr het volgende:
Een kliklijn nogwel, elke instantie die over normen en waarden begint na miljoenen mensen te hebben afgeslacht in de naam van hun geloof kennen geen waarden of moraal.

Het christendom had met hun god moeten sterven.
LOL. Het CDA heeft miljoenen mensen afgeslacht?
pi_47005214
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:44 schreef Remmy het volgende:
http://www.wietvrij.nl

En inmiddels de parodie..

http://www.wietkaart.nl
Whahaha.

"He, weet jij een goede coffeshop hier in de buurt?"
"Ik zal even op de site van het CDA kijken ... "

woensdag 7 maart 2007 @ 09:25:34 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47005904
quote:
Ja, dat snap ik ook niet. Hoe moeilijk kan het zijn een coffeshop te spotten? (en dan heb ik het nog niet eens over dat weerzinwekkende klikgedoe).
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47006118
quote:

Goed bezig!

Het is allemaal symbool politiek, als die scholieren het willen proberen fietsen ze wel even 10 minuten om. Is helemaal niet erg... maar goed, blijkbaar hebben de heren van het CDA iets nodig om tegen hun achterban te kunnen vertellen.
pi_47006132
Gouden tip:

+

Krijg ik nu de helft van die paar ton die ik heb uitgespaart op m'n bankrekening gestort van 't CDA?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_47006148
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Gouden tip:

[afbeelding]

+

[afbeelding]

Krijg ik nu de helft van die paar ton die ik heb uitgespaart op m'n bankrekening gestort van 't CDA?
Ik zie geen liniaal?
pi_47006184
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik zie geen liniaal?
D'r staat toch altijd zo'n schaal-aangeefdinges in de stratengids?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:20:54 #17
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47007394
goeie zaak natuurlijk. coffeeshops zijn slecht. blowers zijn suffe idioten.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:38:03 #18
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_47009658
quote:

hou je adviezen maar voor jezelf. twee straatnamen op papier zeggen niets over de afstanden en daar gaat het hier om. bovendien gaat het erom dat mensen hun beklag kunnen doen. je weet wel maatschappelijke betrokkenheid.

tussen kirmizibeyaziseenhomostraat 1 en kirmizibeyaziseenhomostraat 2 kan al 500 meter tussen zitten

salaksin iste.
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:08:30 #19
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_47010585
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik begrijp de fixatie van de nederlander niet om voor alles een NSB-knopje te hebben.
En telkens weer op een partij stemmen die je die knopjes aanreikt. Je zou denken: je bent zelf een keer de lul.

Wel een effectieve overheid zo

PS: jij bent toch ook Nederlander
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_47014091
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef MrVVD het volgende:

[..]

hou je adviezen maar voor jezelf. twee straatnamen op papier zeggen niets over de afstanden en daar gaat het hier om. bovendien gaat het erom dat mensen hun beklag kunnen doen. je weet wel maatschappelijke betrokkenheid.

tussen kirmizibeyaziseenhomostraat 1 en kirmizibeyaziseenhomostraat 2 kan al 500 meter tussen zitten

salaksin iste.
Je kan makkelijk even een database met geoposities kopen voor alle adressen in Nederland, even bestanden linken. Dagje werk en je bent klaar
  woensdag 7 maart 2007 @ 14:06:22 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47014511
zoals iemand anders al zei: dit is maar op één ding gericht, en dat is de coffeeshops zo goed als kan dwars te zitten.

Het CDA moet de gristelijke achterban toch nog enigszins het idee geven dat ze vooral een christelijke partij zijn. Dus dan maar zo, want de gemiddelde christen is nu eenmaal een wereldvreemde wereldverbeteraar die denkt dat alle kwaad in de wereld voortkomt uit 'godverdomme', uitgekraamd door een blower die merkt dat z'n vloetjes op zijn.

Kortom: flauwekul allemaal.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_47017645
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ze een steentje willen bijdragen, dan betalen ze hun belastingen maar. Ik begrijp de fixatie van de nederlander niet om voor alles een NSB-knopje te hebben.
Ik begrijp het ook niet al die kliklijnen, het haalt het laagste uit de mensen.
Waarom kunnen de ambtenaren dit zelf niet controleren?
Geef ze een schop onder de kont en een fiets om de buurt zelf te controleren.

Bovendien is er toch politie? als je dan persé iets wilt melden dan zou je daar terecht moeten kunnen...
Idd, ook een schop onder kont en een dienstfiets
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 7 maart 2007 @ 19:06:54 #23
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')