bron: http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1140636.ecequote:Israëliers geweerd op songfestival
TEL AVIV - De organisatoren van het Eurovisie Songfestival overwegen de Israëlische inzending voor dit jaar te weren omdat het een ongepaste politieke lading zou hebben. Het nummer dat de titel 'Rode Knop' heeft meegekregen zou zinspelen op de Iraanse president Ahmadinejad en zijn zoektocht naar nucleaire wapens. De Israëlische radio maakte vrijdag gewag van het voornemen van de organisatoren.
Het Engelstalige nummer dat op 10 mei in Helsinki te horen had moeten zijn tijdens de halve finale van het liedjesfestival bevat onder de meer de tekst: ,,The world is full of terror, if someone makes an error. He's gonna blow us up. There are some crazy rulers, they hide and try to fool us, with demonic, technologic willingnesss to harm.''
Zanger Koby Oz van de band Teapacks spreekt van een misinterpretatie van het nummer. Het zou niet specifiek gaan om de Iraanse president.
Alsof het ooit anders is geweest!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:37 schreef buachaille het volgende:
[..]
bron: http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1140636.ece
Shit, krijgt nu het "onschuldige" songfestival ook al weer een politieke lading mee.
Het is wel altijd vriendjespolitiek geweest geloof ik. De scandinavische landen die elkaar punten geven en Griekenland en Turkije die dat juist weer niet doen of zo.quote:
Daarom wordt het lied ook in het Engels gezongenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:37 schreef buachaille het volgende:
Wat zeuren ze nou, er is niemand die dat hebreeuws verstaat.
En dat natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
Who gives a fuck about het Eurosongfestival.
nou .. kan me aardig wat heissa herinneren van de christenen vorig jaar .. demonische teksten en pakken van de winnaarsquote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
Who gives a fuck about het Eurosongfestival.
Nou, zoveel heisa was dat ook weer niet. Er waren inderdaad wat groepen die beledigd waren ja, daar heb je vrijheid van meningsuiting voor.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef moussie het volgende:
[..]
nou .. kan me aardig wat heissa herinneren van de christenen vorig jaar .. demonische teksten en pakken van de winnaars
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:37 schreef buachaille het volgende:
Het Engelstalige nummer dat op 10 mei in Helsinki te horen had moeten zijn tijdens de halve finale van het liedjesfestival bevat onder de meer de tekst: ,,The world is full of terror, if someone makes an error. He's gonna blow us up. There are some crazy rulers, they hide and try to fool us, with demonic, technologic willingnesss to harm.''
Zanger Koby Oz van de band Teapacks spreekt van een misinterpretatie van het nummer. Het zou niet specifiek gaan om de Iraanse president.
Dude, lees je eigen bronnen ff...quote:bron: http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1140636.ece
Shit, krijgt nu het "onschuldige" songfestival ook al weer een politieke lading mee. Is eerder al gebeurd met boycot van Israëlische producten en een academische boycot van Israël. Wat zeuren ze nou, er is niemand die dat hebreeuws verstaat.
hier in onchristelijk nederland niet/amper idd .. in de wat christelijker landen schijnt het wat meer impact te hebben gehad .. wat ik toen opmerkte in discussies met de wat strengere christen is dat "vechten voor Jezus" zijn entree heeft gedaan, en de woordkeuze alleen al vind ik dus eng ..quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou, zoveel heisa was dat ook weer niet. Er waren inderdaad wat groepen die beledigd waren ja, daar heb je vrijheid van meningsuiting voor.
En de Nederlandse inzending? 3 meisjes met trommels en een zelf verzonnen taaltje. Gek he, dat je dan niet wint.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:58 schreef Monidique het volgende:
Lesbiennes, monsters en travestieten...
Jij geilt gewoon op de terroristen praat van een paar Joden. Geeft niks, maar geef het gewoon toe ipv hypocriet en schijnheilig in zo'n topic te gaan zitten roeren.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef buachaille het volgende:
Israel 12 pointshttp://www.youtube.com/watch?v=f_h_rLKTLvs
Inderdaad, het is een ordinair oost Europees handjeklap geworden, en daarnaast is het ook nog eens tyfusmuziek. Ik kan me de tijd niet heugen dat daar een echt lekker nummer uit is voortgekomen dat ook nog eens hoge ogen gooide in de hitcharts.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:02 schreef Byte_Me het volgende:
wordt het niet eens tijd dat dat hele songfestival de das om wordt gedaan?
je kunt het nauwelijks nog serieus nemen met de kwaliteit die daar tentoon wordt gespreid.
Ik wist niet dat het Joden waren. Ten tweede is het geen terroristenpraat maar een protestsong. Sjagerijn!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij geilt gewoon op de terroristen praat van een paar Joden. Geeft niks, maar geef het gewoon toe ipv hypocriet en schijnheilig in zo'n topic te gaan zitten roeren.
ik hoop dan toch voor humor of zo. 12 punten voor muzikaliteit gaat me te ver.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef buachaille het volgende:
Israel 12 pointshttp://www.youtube.com/watch?v=f_h_rLKTLvs
J'aime j'aime la vie, ergens in de jaren 80 geloof ik. Was wel een lekker deuntje. En volgens mij ook hoog in de hitlijsten.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een ordinair oost Europees handjeklap geworden, en daarnaast is het ook nog eens tyfusmuziek. Ik kan me de tijd niet heugen dat daar een echt lekker nummer uit is voortgekomen dat ook nog eens hoge ogen gooide in de hitcharts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |