abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46848621
quote:
Israëliers geweerd op songfestival

TEL AVIV - De organisatoren van het Eurovisie Songfestival overwegen de Israëlische inzending voor dit jaar te weren omdat het een ongepaste politieke lading zou hebben. Het nummer dat de titel 'Rode Knop' heeft meegekregen zou zinspelen op de Iraanse president Ahmadinejad en zijn zoektocht naar nucleaire wapens. De Israëlische radio maakte vrijdag gewag van het voornemen van de organisatoren.

Het Engelstalige nummer dat op 10 mei in Helsinki te horen had moeten zijn tijdens de halve finale van het liedjesfestival bevat onder de meer de tekst: ,,The world is full of terror, if someone makes an error. He's gonna blow us up. There are some crazy rulers, they hide and try to fool us, with demonic, technologic willingnesss to harm.''

Zanger Koby Oz van de band Teapacks spreekt van een misinterpretatie van het nummer. Het zou niet specifiek gaan om de Iraanse president.
bron: http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1140636.ece
Shit, krijgt nu het "onschuldige" songfestival ook al weer een politieke lading mee. Is eerder al gebeurd met boycot van Israëlische producten en een academische boycot van Israël. Wat zeuren ze nou, er is niemand die dat hebreeuws verstaat.
pi_46848650
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:37 schreef buachaille het volgende:

[..]

Shit, krijgt nu het "onschuldige" songfestival ook al weer een politieke lading mee.
Alsof het ooit anders is geweest! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46848710
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:38 schreef Jarno het volgende:

[..]

Alsof het ooit anders is geweest! .
Het is wel altijd vriendjespolitiek geweest geloof ik. De scandinavische landen die elkaar punten geven en Griekenland en Turkije die dat juist weer niet doen of zo.
pi_46848723
quote:
Wat zeuren ze nou, er is niemand die dat hebreeuws verstaat.
Daarom wordt het lied ook in het Engels gezongen .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46848747
Who gives a fuck about het Eurosongfestival.
pi_46848765
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
En dat natuurlijk.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_46849085
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
nou .. kan me aardig wat heissa herinneren van de christenen vorig jaar .. demonische teksten en pakken van de winnaars
pleased to meet you
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 15:54:05 #8
8781 crew  Frutsel
pi_46849242
wat raar dat ze geweerd worden om politieke redenen..... gewoon mee laten doen man... dat gezeik altijd

tis altijd al een politiek zooitje daar... vandaar dat oa de italianen ook niet mee doen dacht ik. Bepaalde landen stemmen immers altijd op elkaar, hoe slecht ook.
pi_46849276
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef moussie het volgende:

[..]

nou .. kan me aardig wat heissa herinneren van de christenen vorig jaar .. demonische teksten en pakken van de winnaars
Nou, zoveel heisa was dat ook weer niet. Er waren inderdaad wat groepen die beledigd waren ja, daar heb je vrijheid van meningsuiting voor.
  Moderator vrijdag 2 maart 2007 @ 15:55:52 #10
8781 crew  Frutsel
pi_46849323
Er was toch ook al gedoe om de lesbiennes van TATU toen
pi_46849366
quote:

Het Engelstalige nummer dat op 10 mei in Helsinki te horen had moeten zijn tijdens de halve finale van het liedjesfestival bevat onder de meer de tekst: ,,The world is full of terror, if someone makes an error. He's gonna blow us up. There are some crazy rulers, they hide and try to fool us, with demonic, technologic willingnesss to harm.''

Zanger Koby Oz van de band Teapacks spreekt van een misinterpretatie van het nummer. Het zou niet specifiek gaan om de Iraanse president.
quote:
Shit, krijgt nu het "onschuldige" songfestival ook al weer een politieke lading mee. Is eerder al gebeurd met boycot van Israëlische producten en een academische boycot van Israël. Wat zeuren ze nou, er is niemand die dat hebreeuws verstaat.
Dude, lees je eigen bronnen ff...
pi_46849441
Lesbiennes, monsters en travestieten...
pi_46849498
tsjonge jonge vindhet wel kunnen hoor.. het slaat op alle politieke leiders van tegenwoordig..niemand uitgezonderd!
pi_46849518
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:54 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou, zoveel heisa was dat ook weer niet. Er waren inderdaad wat groepen die beledigd waren ja, daar heb je vrijheid van meningsuiting voor.
hier in onchristelijk nederland niet/amper idd .. in de wat christelijker landen schijnt het wat meer impact te hebben gehad .. wat ik toen opmerkte in discussies met de wat strengere christen is dat "vechten voor Jezus" zijn entree heeft gedaan, en de woordkeuze alleen al vind ik dus eng ..
pleased to meet you
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:01:37 #15
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46849542
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:58 schreef Monidique het volgende:
Lesbiennes, monsters en travestieten...
En de Nederlandse inzending? 3 meisjes met trommels en een zelf verzonnen taaltje. Gek he, dat je dan niet wint.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:02:25 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_46849571
Héérlijk een songfestival rel, is er toch nog iets leuks aan te beleven

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_46849586
wordt het niet eens tijd dat dat hele songfestival de das om wordt gedaan?

je kunt het nauwelijks nog serieus nemen met de kwaliteit die daar tentoon wordt gespreid.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:34:42 #19
40566 Ericr
Livewrong
pi_46850841
Schaf dat nichtenfeest gewoon af, wie zit er nou nog te wachten op die onzin?
pi_46850886
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef buachaille het volgende:
Israel 12 points http://www.youtube.com/watch?v=f_h_rLKTLvs
Jij geilt gewoon op de terroristen praat van een paar Joden. Geeft niks, maar geef het gewoon toe ipv hypocriet en schijnheilig in zo'n topic te gaan zitten roeren.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:37:19 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_46850943
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:02 schreef Byte_Me het volgende:
wordt het niet eens tijd dat dat hele songfestival de das om wordt gedaan?

je kunt het nauwelijks nog serieus nemen met de kwaliteit die daar tentoon wordt gespreid.
Inderdaad, het is een ordinair oost Europees handjeklap geworden, en daarnaast is het ook nog eens tyfusmuziek. Ik kan me de tijd niet heugen dat daar een echt lekker nummer uit is voortgekomen dat ook nog eens hoge ogen gooide in de hitcharts.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_46850966
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef Jarno het volgende:

[..]
Jij geilt gewoon op de terroristen praat van een paar Joden. Geeft niks, maar geef het gewoon toe ipv hypocriet en schijnheilig in zo'n topic te gaan zitten roeren.
Ik wist niet dat het Joden waren. Ten tweede is het geen terroristenpraat maar een protestsong. Sjagerijn!
pi_46851050
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:33 schreef buachaille het volgende:
Israel 12 points http://www.youtube.com/watch?v=f_h_rLKTLvs
ik hoop dan toch voor humor of zo. 12 punten voor muzikaliteit gaat me te ver.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:40:39 #24
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_46851078
Uit die quote kun je wel meer leiders halen.
Bush, Puttin en Kim Yong-II kan ik er ook wel uithalen.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 2 maart 2007 @ 16:41:30 #25
111528 Viajero
Who dares wins
pi_46851112
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 16:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

Inderdaad, het is een ordinair oost Europees handjeklap geworden, en daarnaast is het ook nog eens tyfusmuziek. Ik kan me de tijd niet heugen dat daar een echt lekker nummer uit is voortgekomen dat ook nog eens hoge ogen gooide in de hitcharts.
J'aime j'aime la vie, ergens in de jaren 80 geloof ik. Was wel een lekker deuntje. En volgens mij ook hoog in de hitlijsten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')