abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46847289
Hey,

ik werk part-time, met een 0 uren contract. Op hoeveel weken vakantie heb ik dan wettelijke minimaal recht? Kan dat in het contract anders gemaakt worden?
pi_46847435
je hebt altijd minimaal 5 werkweken vakantie. als je dus 5 dagen in de week werkt zijn dat 25 dagen per jaar, werk je 3 dagen zijn het 15 dagen per jaar. je vakantiedagen bouw je op per maand.
Je kunt aan je werkgever vragen wat je geschatte werkdagen worden per maand of per week dan kan je inschatten hoeveel vakantiedagen je krijgt.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:09:21 #3
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46847516
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:06 schreef Celeste123 het volgende:
je hebt altijd minimaal 5 werkweken vakantie. als je dus 5 dagen in de week werkt zijn dat 25 dagen per jaar

sinds wanneer?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46847599
Ik krijg er 4? Is dat unfair?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 maart 2007 @ 15:13:24 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_46847649
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:09 schreef teamlead het volgende:

[..]

sinds wanneer?
Sinds niet... het is vier weken

Artikel 634 (BW)

1. De werknemer verwerft over ieder jaar waarin hij gedurende de volledige overeengekomen arbeidsduur recht op loon heeft gehad, aanspraak op vakantie van ten minste vier maal de overeengekomen arbeidsduur per week of, als de overeengekomen arbeidsduur in uren per jaar is uitgedrukt, van ten minste een overeenkomstige tijd.

Bron
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 2 maart 2007 @ 15:16:55 #6
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46847758
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 15:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Sinds niet... het is vier weken

Artikel 634 (BW)

1. De werknemer verwerft over ieder jaar waarin hij gedurende de volledige overeengekomen arbeidsduur recht op loon heeft gehad, aanspraak op vakantie van ten minste vier maal de overeengekomen arbeidsduur per week of, als de overeengekomen arbeidsduur in uren per jaar is uitgedrukt, van ten minste een overeenkomstige tijd.

Bron
ik was al bijna bij HR ruzie aan het maken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46847893
Die 4 weken klopt inderdaad wel, omdat je gedurende het jaar al heel wat vrije dagen hebt (denk aan kerst, pasen, enz). Mensen die werken met de feestdagen, krijgen meestal wel meer vakantie dagen.

OT: hoe het zit met een 0 uren contract weet ik niet precies, maar neem toch aan dat je vrij kan nemen wanneer je wilt, aangezien je een verplichting hebt van 0 uren per week... Of staat er iets in je contract dat je bepaalde dagen verplicht vrij moet houden voor het geval je opgeroepen wordt?
pi_46848448
er staat idd iets in van oproepen, maar ik zit nog op school en ik denk dat ik best wat vakantie heb, dus vind ik 4 weken wat weinig. Ik hoop niet in de klit te raken met mn baas.
pi_46850299
Zoek even goed uit hoe dat zit met dat oproepbaar zijn. En als je een week niet kan/wil, vraag even aan je baas of dat een probleem is
pi_46915636
Nou ik denk dat dat een probleem wordt. Ik ben 15, zit er dan een ander recht in? Er staat in mijn contract iets over oproepbaarheid. Wat kan dat inhouden.?
pi_46915876
Als jij een week vrij wilt kan je ook niets uit betaald krijgen, je hebt een 0 uren contract. Je bouwt meestal wel, aanvankelijk van hoeveel je werkt vakantie uren op, waardoor je waarschijnlijk wel doorbetaald krijgt. Als je echter meer vrij wilt hebben moet je dat overleggen met je baas en dan krijg je waarschijnlijk die weken niets uitbetaald. OBV (onbetaald verlof) heet dat.
pi_46917606
Wordt ik dan nu wel uitbetaald? Nee dus... Vind ik raar zeg...

[ Bericht 33% gewijzigd door Flaccid op 04-03-2007 20:45:09 ]
pi_46918315
Ligt er dus aan, het kan ook zijn dat jouw vakantie uren gelijk al worden uitbetaald, dat betekend 8% er extra bij. Dat zou je even aan je werkgever moeten vragen.

Maar om hoeveel uur gaat het in de week?
pi_46918760
10 á 15 uur in de week.
pi_46919113
Want als je meer dan 12 uur werkt ben je dacht ik echt parttimer of zoiets. Maar je hebt een 0 uren contract, ik weet niet hoe dat daarbij gaat. Moet je toch echt even aan werkgever vragen .
pi_46919471
hoop niet dat ik in de klit kom met hem...ben namelijk blij met dit baantje..
pi_46931567
Tuurlijk niet, je moet het gewoon even rustig vragen. Lijkt mij wel een hele rare werkgever die je ontslaat als je daar over begint...
pi_46937871
Nou ik wacht het wel even af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')