abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2007 @ 15:00:54 #101
82589 S-Two
barba macacu
pi_47435839
quote:
Op maandag 19 maart 2007 13:47 schreef MMaRsu het volgende:
Ehh ja psies . Ik was helemaal weg gister .

Nee geen idee waarvoor dat interview was, heb je het niet gevraagd
Nee , beetje dom dat ik dat niet gedaan heb. Ze vroegen me naar het voorprogramma en wat vragen over Meth zelf, denk trouwens dat het van Jiggy Dje was want ze vroegen dacht ik vooral naar hem.
quote:
S-Two waar stond je eigenlijk? . We gaan vaak naar dezelfde concerten maar hebben elkaar nog nooit gezien
Ik stond redelijk in het midden, en vlak achter de pit zeg maar. Was ik wel blij om, want zeker bij Blax en Stickz ging het daar behoorlijk te keer. Later bij Meth af en toe ook weer. Waar stond jij?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  Licht Ontvlambaar maandag 19 maart 2007 @ 16:18:27 #103
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_47439047
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:53 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

UZU!!!! Alles kits man?? Ben je alweer opgeknapt?

Ben zelf niet zo vaak meer online, dus ben niet meer op je blog geweest de laatste tijd...

Maar ehhhm, zijn er de laatste tijd nog toffe underground releases uitgekomen? Jazeker!

- Snowgoons: German Lugers
- The Molemen: The Killing Fields
- MF DOOM meets Clutchy Hopkins
- Apathy & Celph Titled: There's No Place like Chrome

To name a few...

Laters!!

AA
met mij is alles kits

ben wel m'n rechter been kwijt geraakt tot boven mn knie
kan daardoor eindelijk weer in de auto en normaal zitten(das best relaxt na meer dan een half jaar aan bed zitten gekluisterd)
want door die klote tumor (die in m'n kuit zat) kon ik mn been niet recht krijgen,die tumor blokeerde mn knie.

dus ik ben ongeveer kankervrij,in iedergeval geen aantoonbare uitzaaingen!
maar moet nog wel nakuren omdat er mischien nog niet zichtbare uitzaaingen zijn(die kanker soort die ik had,doet dat soms)

maar die kuren zijn veel korter(maar 2 nachten) en veeeeel minder zwaar.
morgen begin ik met mn tweede kuur en ga donderdag ochtend weer naar huis

ben vorige week voor het eerst in 1 half jaar weer eens nieuwe kleren wezen kopen.

heb de laatste tijd niet veel hiphop geluisterd,op de eerste s/t van The Last Poets(uit 1970) en wat Big Daddy Kane na.,want meerendeel van m'n Hiphop shit staat op een andere pc

heb zonet die Definitive Swim compilatie even gedownload,staan wel toffe tracks op
vooral die nieuwe Aesop Rock track

ik zal die albums die jij aanraade es even checken,als ik ze vind.

PEACE !
  maandag 19 maart 2007 @ 19:03:41 #104
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_47445150
Nice to have you back Dirk!
Jusqu'ici tout va bien
  maandag 19 maart 2007 @ 21:07:02 #105
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47450717
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:00 schreef S-Two het volgende:
Ik stond redelijk in het midden, en vlak achter de pit zeg maar. Was ik wel blij om, want zeker bij Blax en Stickz ging het daar behoorlijk te keer. Later bij Meth af en toe ook weer. Waar stond jij?
Ik ben niet zo'n pitman dus ik heb lekker met een stel vrienden daar achter op die stoelen zitten chillen .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 19 maart 2007 @ 21:30:43 #106
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47451879
Hee Dirk, vanmiddag was ik wat kortaf op MSN (was aan 't werk) maar het is goed weer van je te horen man. Mooi dat het weer goed gaat met je na al die ellende!

Wat betreft releases heb ik weinig te melden. De meest recente hiphop albums die ik gekocht heb waren Beat Journey van Dr. Who Dat (Jneiro Jarel) en Catch As Catch Can van Glue maar die zijn beiden van vorig jaar. Over dat album van Black Milk kom ik over het algemeen wel positieve reacties tegen maar zelf heb ik er nog nauwelijks wat van geluisterd.
  maandag 19 maart 2007 @ 21:36:07 #107
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47452151
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:53 schreef AboruAsli het volgende:

[..]
- Apathy & Celph Titled: There's No Place like Chrome
Ik kwam die vorige week tegen in de platenzaak maar had niet echt zin er naar te luisteren. Foute beslissing dus?

Trouwens, iemand het nieuwe album van Brother Ali (The Undisputed Truth) al gehoord?
pi_47457192
Voor de hiphop fans ... kijk één van de biggest producers is aan het feesten.

pi_47457240
Die laatste.
pi_47458597
ATliens zijn de albums van outkast na aquemini nog een beetje boeiend ?
pi_47458963
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 00:17 schreef Hellrazor het volgende:
ATliens zijn de albums van outkast na aquemini nog een beetje boeiend ?
Geweldig album, alles tot aan Speakerboxx/The Love Below is sowieso wel aan te raden. EN Andre 3000 is eindeiljk weer aan 't rappen geslagen, en goed ook. Hij heeft echt goede verses op remixes van DJ UNK, Rich Boy en Devin the Dude
  dinsdag 20 maart 2007 @ 02:39:32 #112
82589 S-Two
barba macacu
pi_47460153
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n pitman dus ik heb lekker met een stel vrienden daar achter op die stoelen zitten chillen .
Jij behoort dus tot de groep lelijke mensen?

dinsdag 20 maart 2007 @ 08:54:44 #113
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_47461604
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:36 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Ik kwam die vorige week tegen in de platenzaak maar had niet echt zin er naar te luisteren. Foute beslissing dus?

Trouwens, iemand het nieuwe album van Brother Ali (The Undisputed Truth) al gehoord?
Ik vind het een heel dope album, maar ik ben dan ook een grote fan van alles wat met de Demigodz te maken heeft. Tevens is punchline koning Celph Titled één van mijn favoriete mc's (en daar schijnen de meningen nogal over verdeeld te zijn ;-)).

Nevertheless: ff checken!

Die German Lugers-shizz is ook echt heel dope, die moet je ook checken!

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:02:28 #114
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47463300
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 02:39 schreef S-Two het volgende:

[..]

Jij behoort dus tot de groep lelijke mensen?

Guess so
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:08:01 #115
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_47465319
quote:
Op maandag 19 maart 2007 21:36 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Die Bro Ali heb ik gecheckt, altans de advance ervan. Dope album, wel wat mij betreft ff wat minder dan SOTS.
Last.FM
Tant se val d'on venim. Visca el Barça.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:50:30 #116
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47486869
Weet niet of dit onder warez of wat dan ook valt, maar ik heb een lange tijd terug een site bezocht waar ongelofelijk veel hiphop video's op stonden. Nu heb ik een ipod video, en zou het erg vet vinden om daar een groot aantal hiphop video's op te zetten.

Iemand enig idee waar ik die misschien zou kunnen downen?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:28:08 #117
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47488568
@ MMaRsu

Dat valt wel onder warez dus probeer het op een andere manier ofzo.

@le _knightclub_soda

Kan jij mij eens wat southcoast/westcoast dingetjes aanraden van de laatste jaren? Ik weet dat ik er niet altjd al te veel positief over ben geweest, maar dat ben ik de laatste 2 jaar ook niet echt meer over de NY danwel Europese hiphopscene, mssn dat ik er te oud voor word ofzo.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:21:35 #118
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47491172
Ok jammer, toch bedankt Paro
pi_47497441
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 21:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
@ MMaRsu

Dat valt wel onder warez dus probeer het op een andere manier ofzo.

@le _knightclub_soda

Kan jij mij eens wat southcoast/westcoast dingetjes aanraden van de laatste jaren? Ik weet dat ik er niet altjd al te veel positief over ben geweest, maar dat ben ik de laatste 2 jaar ook niet echt meer over de NY danwel Europese hiphopscene, mssn dat ik er te oud voor word ofzo.
Sure! Ik noemde hierboven Devin The Dude (misschien wel bekend van dat AOI Bionix album van De La waar ie op een track meedoet). Zijn album Jus Tryin Ta Live is wel een makkelijke instapper en toch een van de beter albums uit de south.

Verder was vorig jaar King van T.I. een heel sterk album en schijnt het nieuwe album van Young Buck ook best goed te zijn (vooral ook met dank aan de producties van o.a. Dre, Jake One etc, maar hij is zelf ook wel waarschijnlijk de technisch beste rapper van G-Unit, alleen wat saai qua tekst af en toe)

Overigens denk ik dat veel van de oldschool tracks uit de south ook wel veel users hier zullen aanspreken, zoals:
UGK - Something Good of DJ DMD - 25 Lighters en natuurlijk Too Short.

Oh en ik dig deze recente track van Bun B ook wel: Get Throwed, maar de meningen zijn hierover nogal verdeeld.

En ten slotte: Young Jeezy - Go Crazy

[ Bericht 3% gewijzigd door le_knightclub_soda op 21-03-2007 02:08:46 ]
pi_47506387
Dit is ook een lekkere old skool track uit Houston:

Fat Pat - Tops Drop
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_47506748
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:39 schreef El_Rolando het volgende:
Dit is ook een lekkere old skool track uit Houston:

Fat Pat - Tops Drop
Zeker!! een van m'n favorieten!
pi_47507909
ma 30 apr | 20:00 uur | 19:00 uur | ¤ 35,00 + lidm | The Max | vvk: 21-03QUEENSDAY HIPHOP: REDMAN / EPMD / DAS EFX / KEITH MURRAY & SPECIAL GUEST.Def Squad in Amsterdam!
Melkweg.
pi_47509829
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 01:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Sure! Ik noemde hierboven Devin The Dude (misschien wel bekend van dat AOI Bionix album van De La waar ie op een track meedoet). Zijn album Jus Tryin Ta Live is wel een makkelijke instapper en toch een van de beter albums uit de south.

Verder was vorig jaar King van T.I. een heel sterk album en schijnt het nieuwe album van Young Buck ook best goed te zijn (vooral ook met dank aan de producties van o.a. Dre, Jake One etc, maar hij is zelf ook wel waarschijnlijk de technisch beste rapper van G-Unit, alleen wat saai qua tekst af en toe)
Sowieso zijn Young Jeezy - The Inspiration en Rick Ross - Port of Miami wel de south albums van vorig jaar.

Nog wat nummertjes:

Fabolous ft. Young Jeezy - Diamonds
http://videos.onsmash.com/v/fmRwQDr2NMbCKp7x

Three Six Mafia ft. Chamillionaire - Dope Boy Fresh
http://videos.onsmash.com/v/3Lx7lekXMHZJW57N

Trick Daddy ft. Chamillionaire & Goldrush - Bet That
http://www.youtube.com/watch?v=IG3pOo_7iXE

Jibbs ft. Chamillionaire - King Kong
http://www.youtube.com/watch?v=PnUl5KXZx_s

Lil Scrappy - Oh Yeah ft. Sean Price & E-40
http://videos.onsmash.com/v/CzWKbvfr6ux9N34x

Swizz Beatz - It's Me Bitches
http://videos.onsmash.com/v/RetUAMAL8DZXSIPk
pi_47510771
Even wat anderds, ben ik de enige die vind dat het een beetje over the top gaat met al die Dilla verering? Stonesthrow met die Ruff Draft re-release en talloze andere tracks en sets op hun site, Okayplayer met een mixtape en elke dj zo'n beetje met Dilla mixtapes, iedereen die ineens de oude beattapes wil etc. etc.

Voor ie overleed hoorde ik echt amper mensen over z'n producties en zelfs toen ie overleed vorig jaar was er ook weer niet al te veel commotie. Nu begint ie zo'n beetje een nieuwe 2Pac te worden lijkt 't wel.
  woensdag 21 maart 2007 @ 15:54:40 #125
48112 AboruAsli
Do ya like?
pi_47513523
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Even wat anderds, ben ik de enige die vind dat het een beetje over the top gaat met al die Dilla verering? Stonesthrow met die Ruff Draft re-release en talloze andere tracks en sets op hun site, Okayplayer met een mixtape en elke dj zo'n beetje met Dilla mixtapes, iedereen die ineens de oude beattapes wil etc. etc.

Voor ie overleed hoorde ik echt amper mensen over z'n producties en zelfs toen ie overleed vorig jaar was er ook weer niet al te veel commotie. Nu begint ie zo'n beetje een nieuwe 2Pac te worden lijkt 't wel.
True. De man had zeker skills, maar zelf ben ik nooit zo'n grote Dilla fan geweest. Ken ook niet veel grote Dilla fans.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
  woensdag 21 maart 2007 @ 19:56:46 #126
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47523182
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 14:44 schreef le_knightclub_soda het volgende:

idd, Dilla word wel erg overhyped na zn dood, stond zelfs een matig nummer/clip van hem in de Brand New Charts van MTV, ik denk overigens wel dat producers over het algemeen niet erg snel credits krijgen voor hun werk, in de meeste producties die dilla doet hoor je bijna nooit een shout out naar hem, en om eerlijk te zeggen was hij mij voor de release van Jaylib nooit echt opgevallen. Ikzelf ben ook niet echt zo'n grote fan van hem though.
  woensdag 21 maart 2007 @ 21:34:18 #127
51748 H4ze
wait...what?
pi_47527206
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 19:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

idd, Dilla word wel erg overhyped na zn dood, stond zelfs een matig nummer/clip van hem in de Brand New Charts van MTV, ik denk overigens wel dat producers over het algemeen niet erg snel credits krijgen voor hun werk, in de meeste producties die dilla doet hoor je bijna nooit een shout out naar hem, en om eerlijk te zeggen was hij mij voor de release van Jaylib nooit echt opgevallen. Ikzelf ben ook niet echt zo'n grote fan van hem though.
Hij was zelf erg bescheiden. Roem kon 'm niets schelen...it was all about the music!. Zo is hij o.a. het brein achter grote hits (2pac's do for love, got 'till it's gone van Janet). Hier heeft hij dus nooit credit voor genomen. En dan ook nog het feit dat ie gewoon in z'n rolstoel op ging treden tijdens z'n toer in Europa, terwijl ie al doodziek was. Serieus, daar kan ik niets anders dan respect voor hebben Z'n beats bevatten een heerlijke mix van soul en hiphop en daar moet je maar net van houden. Hij is trouwens 1 van de weinigen die (hiphop)beats heeft gemaakt die mij emotioneel gezien aanspreken (look of love, pharcyde's running, fall in love).

Maar ik ben het er idd mee eens dat het nogal een hype is. Ik krijg ook zo af en toe het idee dat Stones Throw de boel commercieel aan het uitbuiten is, wat ik best een kwalijke zaak vind als je dus bekijkt hoe Dilla zelf met roem om ging (dit neemt overigens niet weg dat er ontzettend goeie muziek wordt gereleased op dat label).

Maar Jay Dee als artiest gezien -->
*BURP*
pi_47531967
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef H4ze het volgende:

[..]
Hij was zelf erg bescheiden. Roem kon 'm niets schelen...it was all about the music!. Zo is hij o.a. het brein achter grote hits (2pac's do for love, got 'till it's gone van Janet). Hier heeft hij dus nooit credit voor genomen. En dan ook nog het feit dat ie gewoon in z'n rolstoel op ging treden tijdens z'n toer in Europa, terwijl ie al doodziek was. Serieus, daar kan ik niets anders dan respect voor hebben Z'n beats bevatten een heerlijke mix van soul en hiphop en daar moet je maar net van houden. Hij is trouwens 1 van de weinigen die (hiphop)beats heeft gemaakt die mij emotioneel gezien aanspreken (look of love, pharcyde's running, fall in love).
Zeker, ik heb dat vooral bij zo'n Dilla remix van She Said van The Pharcyde. Die 2Pac beat heeft hij niet geproduceerd geloof ik, maar de beat lijkt gewoon veel op een andere Pharcyde remix van 'm. Dilla staat zeker ook in mijn top 3 van favoriete producers, daar niet van, maar al die dudes in 'j dilla changed my life' shirtjes ineens vind ik echt te corny.
quote:
Maar ik ben het er idd mee eens dat het nogal een hype is. Ik krijg ook zo af en toe het idee dat Stones Throw de boel commercieel aan het uitbuiten is, wat ik best een kwalijke zaak vind als je dus bekijkt hoe Dilla zelf met roem om ging (dit neemt overigens niet weg dat er ontzettend goeie muziek wordt gereleased op dat label).
Dat bedoel ik ook idd, gaan de opbrengsten van al die releases bijvoorbeeld naar dat fonds dat voor z'n ma was opgericht? Zoniet is 't best laag, want echt nodig was het niet om die Ruff Draft opnieuw uit te brengen bijvoorbeeld.

Net trouwens de Madlib remix van The $ van Dilla gehoord... Madlib moet nodig weer eens met wat Quasimoto niveau beats komen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:08:29 #129
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47539311
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef H4ze het volgende:

[..]

Maar Jay Dee als artiest gezien -->
ik vraag mij af of Stones Throw er achter zit, het zijn volgensmij meer de andere labels waar hij ook dingen op geproduceert heeft die de boel aan het uitbuiten zijn zoals bijvoorbeeld BBE.
pi_47542245
Mwoah, voorzover ik weet heeft BBE alleen The Shining uitgebracht (wat al in de planning lag voor Dilla overleed geloof ik). Stonesthrow komt met de t-shirts en re-releases.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:04:16 #131
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47544537
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Mwoah, voorzover ik weet heeft BBE alleen The Shining uitgebracht (wat al in de planning lag voor Dilla overleed geloof ik). Stonesthrow komt met de t-shirts en re-releases.
zou ook zo kunnen hoor, BBE heeft btw een aantal jaar geleden ook Welcome 2 Detroit van hem uitgebracht in de beat generation serie (waar ook delen van Marley Marl, Will.i.am en DJ Spinna van bestaan).
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:37:50 #132
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_47575783
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

zou ook zo kunnen hoor, BBE heeft btw een aantal jaar geleden ook Welcome 2 Detroit van hem uitgebracht in de beat generation serie (waar ook delen van Marley Marl, Will.i.am en DJ Spinna van bestaan).
Vette serie, enkel die van King Britt moet ik nog eens kopen, dan heb ik ze allemaal.
Jusqu'ici tout va bien
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:34:02 #133
51748 H4ze
wait...what?
pi_47581542
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:52 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Exact.
*BURP*
pi_47586192
Nieuwe Timbo album is best wel hard.
pi_47589339
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:25 schreef rotskibo het volgende:

Vindt er weinig bijzonders aan ...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 18:03:49 #136
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_47589364
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 16:25 schreef rotskibo het volgende:
Mjah zodra ik de naam "Fall Out Boy" zag staan heb ik die maar gelaten voor wat het is.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:06:58 #137
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47605501
Ik vind het ook allemaal maar overdreven die heisa rondom Jay Dee. Tuurlijk, de man heeft enkele prachtige tracks geproduceerd, maar ook wat werk dat me totaal niet aansprak. En ik begrijp best dat zijn vriendjes willen dat hij herinnerd zal worden maar dat werkt mijns inziens inderdaad averechts op deze manier, met lompe shirtjes en allerlei re-releases.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:30:23 #138
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
  zaterdag 24 maart 2007 @ 12:23:26 #139
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47607639
Indecent Proposal van Timba & Magoo blijft zijn beste cd .
  zaterdag 24 maart 2007 @ 18:04:23 #140
51748 H4ze
wait...what?
pi_47615655
Ik zat laatst Connected van The Foreign Exchange weer is te luisteren. Wat een heerlijk album blijft dat toch. Allemaal relaxte laidback beats Af en toe iets teveel R&B, maar goed. Ook wel cool dat ze elkaar slechts kenden via internet en het internet ook als medium hebben gebruikt om Connected te maken
*BURP*
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:19:40 #141
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47617754
dat zijn toch Nickolay en Phonté van Little brother?
  zondag 25 maart 2007 @ 15:10:04 #142
51748 H4ze
wait...what?
pi_47640435
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
dat zijn toch Nickolay en Phonté van Little brother?
Jep
*BURP*
  zondag 25 maart 2007 @ 15:12:15 #143
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_47640476
Dacht dat Nickolay de beatprovider van Foreign Exchange was, of verwar ik hem nu met iemand anders?
  zondag 25 maart 2007 @ 15:12:59 #144
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_47640488
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:04 schreef H4ze het volgende:
Ik zat laatst Connected van The Foreign Exchange weer is te luisteren. Wat een heerlijk album blijft dat toch. Allemaal relaxte laidback beats Af en toe iets teveel R&B, maar goed. Ook wel cool dat ze elkaar slechts kenden via internet en het internet ook als medium hebben gebruikt om Connected te maken
Aha, dus toch. "Nick's Groove" knal ik al een aardig poosje op tijdens een jonkopauze.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:14:47 #145
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47640528
van nickolay heb ik city lights en die mixtape(ben ff de naam kwijt), little brother zelf heb ik eilk nooit echt goed gevonden eilk.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:16:39 #146
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_47640560
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:30 schreef Mar10Segovia het volgende:
Kennen we deze trouwens al?
Kanye West, Rakim, Nas & KRS-One - Classic (DJ Premier)

Blijf Kanye wel een beetje een buitenbeentje bij die andere namen.
  zondag 25 maart 2007 @ 15:20:18 #147
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47640664
Ben trouwens de laatste tijd wat hiphop betrefd alleen maar eind jaren 80/begin jaren 90 shit aan het luisteren, word er eilk nog wel wat leuks uitgebracht de laatste tijd?

@lks

Die klassiekers vind ik wel vet idd, dat nieuwere nummer kreeg ik niet afgespeeld.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:43:48 #148
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47645290
Hetzelfde hier hoor PaRo. Het is bij mij voornamelijk eind 80/begin 90 hiphop of helemaal geen hiphop. Enkele uitzonderingen daargelaten. Ik volg nieuwe releases zelfs niet meer zo nauwlettend als voorheen.
  zondag 25 maart 2007 @ 17:48:26 #149
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47645419
Nieuwe album van Redman is wel dope imo , Lupe Fiasco's Food & Liquor is ook nice.
pi_47647753
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:48 schreef MMaRsu het volgende:
Nieuwe album van Redman is wel dope imo , Lupe Fiasco's Food & Liquor is ook nice.
Ja? Ben wel benieuwd naar dat album, even checken van 't weekend. Hoorde dat de mixtape die eraan voorafging wel goed is. Redman blijft een van m'n favoriete rappers, maar z'n beatkeuze verneukt de boel nogal de laatste jaren (net als bij Nas en Method Man). Overigens komt Redman ook met een release op kleinere schaal in de stijl van 't Muddy Waters album. Ben hier wel benieuwd naar, Muddy Waters vind ik na Whut Thee wel z'n beste album.

Lupe Fiasco heb ik niet zo veel mee, raps over romances tussen skaters doen me wat teveel aan Avril Lavigne denken, maar sommige van z'n beats zijn wel okay.

@Paro, die Young Jeezy track bedoel je? Link deed 't hier net nog.
pi_47647854
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:30 schreef Mar10Segovia het volgende:
Kennen we deze trouwens al?
Kanye West, Rakim, Nas & KRS-One - Classic (DJ Premier)
Blijf 'm goed vinden, eindelijk een echt goede hiphopbeat weer van Premier (al had ie ook 10 jaar oud kunnen zijn) en Kanye doet 't best goed hier. Technisch niet de beste MC, maar ik vind 'm altijd wel vermakelijk om naar te luisteren.
  zondag 25 maart 2007 @ 19:53:56 #152
82589 S-Two
barba macacu
pi_47649122
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Blijf 'm goed vinden, eindelijk een echt goede hiphopbeat weer van Premier (al had ie ook 10 jaar oud kunnen zijn) en Kanye doet 't best goed hier. Technisch niet de beste MC, maar ik vind 'm altijd wel vermakelijk om naar te luisteren.
Ik vind Kanye als ik hem te vaak hoor zo'n zeurstem krijgen .
  zondag 25 maart 2007 @ 20:04:57 #153
51748 H4ze
wait...what?
pi_47649401
quote:
Op zondag 25 maart 2007 15:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ben trouwens de laatste tijd wat hiphop betrefd alleen maar eind jaren 80/begin jaren 90 shit aan het luisteren, word er eilk nog wel wat leuks uitgebracht de laatste tijd?
Over een tijdje JazzMattaz 4. Die heeft iig de potentie om wat te worden Tenminste, ik las dat ie een beetje ala Deel 1 zou gaan worden.
*BURP*
  zondag 25 maart 2007 @ 20:14:00 #154
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47649671
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:09 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Het is inderdaad een vrij standaard Premier beat, maar ik vind het juist zo gaaf om KRS, Rakim en Nas er eens op te horen. Tof nummer.
pi_47654301
Umi Says - Mos Def
Narf!
  zondag 25 maart 2007 @ 22:46:48 #157
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47655787
@ lks

neuh die track van Bun B, die track van Young Jeezy heb ik wel gezien maar die trok mij eerlijk gezegd niet zo.
  maandag 26 maart 2007 @ 07:35:51 #158
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_47662122
Waarom zegt iedereen hier Nickolay met een K erbij? Naar mijn weten is het gewoon Nicolay. Zie ook hier:

Maar uhm, zijn wel wat aardige releases al geweest dit jaar.

Black Milk - Popular Demand
Wisemen - Wisemen Approaching (al zijn de beats imo niet helemaal up to par)
Mr. J. Medeiros - Of God & Girls
Hell Razah - Renaissance Child
Sean Price - Jesus Price Supastar
Talib Kweli & Madlib - Liberation
Move.Meant - The Scope Of Things
Prince Ali - I Miss 1994
Blu & DJ Exile - Below the Heavens
Marco Polo - Port Authority
Snowgoons - German Lugers
Arts The Beatdoctor - Transitions
Chrome Children 2.0

En dan zal ik er nog wel een aantal missen.
Last.FM
  maandag 26 maart 2007 @ 07:39:01 #159
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47662136
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:35 schreef MFPascal het volgende:
Tof, is dan een full length album of weer een EP?
Fragments vind ik in ieder geval tof.
  maandag 26 maart 2007 @ 08:26:45 #160
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_47662421
LP, van musicmeter:

1. Blending Quality
2. The Anthem met Pete Philly
3. Laughs, Drinks, Jokes, Tricks
4. Revolve met Esther
5. Crazy Times met Skiggy Rapz
6. Split Personality Part I met Sense
7. All of Us met Pete Philly
8. Fragments
9. Decreasing Daylight
10. Transitions met The Proov
11. Irreversible
12. Remember
13. Reprise
14. Mellow Drama
15. The Zone met Pete Philly

http://musicmeter.nl/album/68588
Last.FM
pi_47666591
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:48 schreef MMaRsu het volgende:
Nieuwe album van Redman is wel dope imo
ik vind em best wel heel kut 1nummer wat ermee doorkan ofzo na 1 luisterbeurt
  maandag 26 maart 2007 @ 11:49:08 #162
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47666830
Ik zat laatst op m'n mp'3 speler wat tracks te luisteren en toen kwamen die mixtapes langs van (ik meen) JimJim (?) die hij toen eens hier online heeft gezet (jaar terug, of 2).

Nu vroeg ik me af, in 1 van die mixtapes zit een grappige track en ik wil weten van wie hij is.

Hij staat op denk ik de eerste mixtape en is erg oldskool en komt na Brooklyn Blew up the Bridge rond 8 minuut 10.

Iemand een idee?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_47669997
quote:
Op maandag 26 maart 2007 11:49 schreef Posdnous het volgende:
Ik zat laatst op m'n mp'3 speler wat tracks te luisteren en toen kwamen die mixtapes langs van (ik meen) JimJim (?) die hij toen eens hier online heeft gezet (jaar terug, of 2).

Nu vroeg ik me af, in 1 van die mixtapes zit een grappige track en ik wil weten van wie hij is.

Hij staat op denk ik de eerste mixtape en is erg oldskool en komt na Brooklyn Blew up the Bridge rond 8 minuut 10.

Iemand een idee?
hoe gaat ie? of kan je een sampletje maken?
  maandag 26 maart 2007 @ 14:59:11 #164
82589 S-Two
barba macacu
pi_47673129
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:39 schreef Mar10Segovia het volgende:

[..]

Tof, is dan een full length album of weer een EP?
Fragments vind ik in ieder geval tof.
Die was heel tof ja, deze moet ik ook maar ff chekken.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:24:14 #165
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47674161
quote:
Op maandag 26 maart 2007 13:24 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hoe gaat ie? of kan je een sampletje maken?
Refrein is iets van 'The Wap' of zo? 'The Wop' . met zo'n electronisch deuntje er doorheen.

Gaat over een dans of zo?
  maandag 26 maart 2007 @ 18:35:03 #166
51748 H4ze
wait...what?
pi_47681100
quote:
Op maandag 26 maart 2007 07:35 schreef MFPascal het volgende:
Die fragments EP vond ik echt heel erg dope. Transitions is nu toch uit in Japan?

Edit: zojuist geluisterd....en hij is hier goed bevonden

[ Bericht 18% gewijzigd door H4ze op 26-03-2007 20:43:33 ]
*BURP*
pi_47697316
late
quote:
cilvaringz
heb ik nog mee gebasketbald vroeger (zelfde vereniging, paar keer zelfde team). wie wil me aanraken? . het was naar mijn mening eigenlijk de beste guard van de vereniging. maar ik vond het altijd zo'n arrogant kutjong.

anyway. een paar jaar terug een paar keer zien optreden, o.a. in het voorprogramma van GZA . vond hem toen niet echt goed, ook niet echt slecht. hij had toen ook nog maar een paar nummers. ben wel benieuwd naar wat ie van z'n album gemaakt heeft in die tijd. het is toch tilburg je weet. represent. .
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 maart 2007 @ 12:18:25 #168
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_47707506
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Refrein is iets van 'The Wap' of zo? 'The Wop' . met zo'n electronisch deuntje er doorheen.

Gaat over een dans of zo?
zou het echt niet weten
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:37:17 #170
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47707831
. je hebt hem nota bene zelf in elkaar gezet .
pi_47707992
2 jaar geleden ja
als je m weer kan uploaden.....
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:51:47 #172
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47708309
  woensdag 28 maart 2007 @ 09:12:44 #173
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_47738390
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:37 schreef Posdnous het volgende:
. je hebt hem nota bene zelf in elkaar gezet .
Nee, dat was ik.

Frick 'n Frack, "go southside" denk ik,
Rockwell Noel met "wop sensation" en
MC Mitchski met "brooklyn (blew up the brigde)"

woensdag 28 maart 2007 @ 09:55:10 #174
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47739511
. die tweede zal het wel zijn dan, ff checken.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:02:35 #175
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47739721
Het is hem .

Rockwell Noel and the Poet.

Thanks cos.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 maart 2007 @ 10:44:02 #176
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_47741031
Yo Cosmic!

nog oldskool aanraders?

en bestaat jim z'n forum nog

en @posdnous:http://www.oxedion.com/ is ook wel goed
en in de meeste gevallen ook sneller dan depositfiles
pi_47743677
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:12 schreef cosmick het volgende:

[..]

Nee, dat was ik.
dat verklaart een hoop
pi_47743708
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 10:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
en bestaat jim z'n forum nog
jawel, maar ik plaats er af en toe nog een linkje naar een minimal set die ik niet op fok mag plaatsen ( ) ,verder is t nogal dood
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:34:28 #179
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47760866
Voor de liefhebbers:
quote:
Maandag 30 april - Little Brother
Paradiso, Amsterdam
quote:
Vrijdag 11 mei - The Procussions
Waterfront, Rotterdam
quote:
Zaterdag 30 juni - Talib Kweli + Jean Grae
Paradiso, Amsterdam
Oh, en Big Daddy Kane is verplaatst naar dinsdag a.s.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:48:57 #180
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_47843438
Cilva's album gelekt! ben nu bij In The Name Of Allah, en die track is erg dope, tracks ervoor ook nice.
Last.FM
  zaterdag 31 maart 2007 @ 23:25:00 #181
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_47876139
Nieuwe Hiphop producer/mc gevonden. Judah The Lyrical Rev.

Was erg moeilijk om ze album te vinden, maar heb nu een linkje .

Klinkt erg goed moet ik zeggen. Lekkere beats en, een goeie flow.

Het album is te kopen op ze myspace page met Paypal als het je bevalt
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
  zondag 1 april 2007 @ 00:35:08 #182
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_47878966
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:25 schreef Cubewoods het volgende:
Paar nummers geluisterd en het klinkt idd leuk, grappige samples. Mis alleen de cuts

Bedankt voor de link
  zondag 1 april 2007 @ 13:00:18 #183
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47888928
Leuk album idd van Judah .

Het laatste album van Lil Kim is ook gruwelijk imo, hij dist 50 ook nog ff paar x ..

The man Five' O I don't see em in da club, cause he out in CN with a dick in his butt

zondag 1 april 2007 @ 22:39:32 #184
134538 chansadres
Black & White
pi_47908120
Laatst liet een vriend me het nummer Ice Cube - It was a good day horen. Nu vind ik dat nummer echt geweldig. Vooral de layed back beat op de achtergrond doet het 'm voor mij. Nu heb ik dus een vraag:
Kent iemand cd's met dit soort hip-hop muziek. Ik ben niet in de scene dus zelfs de klassiekers ken ik niet. Belangrijk is dus voor mij de layed back beat met een lekker rustige flow eroverheen.
Een album dus die je 's avonds in je cabrio opzet en lekker chilled kan genieten tijdens het reizen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zondag 1 april 2007 @ 23:10:53 #185
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47909600
Hmm het enige dat bij mij op dit moment opkomt is dan A Tribe Called Quest...heerlijke laid back rap..

Verder heeft bijna elke artiest wel een lekker Laid Back nr, maar ATCQ blijft de top
pi_47911371
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:39 schreef chansadres het volgende:
Laatst liet een vriend me het nummer Ice Cube - It was a good day horen. Nu vind ik dat nummer echt geweldig. Vooral de layed back beat op de achtergrond doet het 'm voor mij. Nu heb ik dus een vraag:
Kent iemand cd's met dit soort hip-hop muziek. Ik ben niet in de scene dus zelfs de klassiekers ken ik niet. Belangrijk is dus voor mij de layed back beat met een lekker rustige flow eroverheen.
Een album dus die je 's avonds in je cabrio opzet en lekker chilled kan genieten tijdens het reizen.
Devin The Dude - Just Tryin Ta Live
  maandag 2 april 2007 @ 08:59:05 #187
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47915630
28 Juli : NYC
quote:
The ROCK THE BELLS festivals will be hosted by Supernatural, Rahzel and Hi-Tek.

Performing:
Rage Against The Machine
The Wu-Tang Clan
Nas
Cypress Hill
The Roots
Mos Def
EPMD
MF Doom
Pharoahe Monch
FELT
Sage Francis
Hieroglyphics
Immortal Technique
Living Legends
Blackalicious
The Coup
Murs
Jedi Mind Tricks
Brother Ali
Cage
Mr. Lif
Grouch & Eligh
Hangar 18
Blueprint
Lucky I AM
  maandag 2 april 2007 @ 11:38:44 #188
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47919653
quote:
Op maandag 2 april 2007 08:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
.
  maandag 2 april 2007 @ 12:37:29 #189
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47921724
Op naar New York
pi_47922462
Lijkt me een mooie plaats voor een meeting .
  maandag 2 april 2007 @ 13:03:54 #191
82589 S-Two
barba macacu
pi_47922528
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:39 schreef chansadres het volgende:
Beetje die G-Funk sound? Beetje dat oude werk van Snoop Dogg, Dr. Dre, Warren G, Nate Dogg.
pi_47933420
Zo damn die lineup
  maandag 2 april 2007 @ 19:30:36 #193
51748 H4ze
wait...what?
pi_47935919
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 23:25 schreef Cubewoods het volgende:
[afbeelding]
Was erg moeilijk om ze album te vinden, maar heb nu een linkje .

Klinkt erg goed moet ik zeggen. Lekkere beats en, een goeie flow.

Het album is te kopen op ze myspace page met Paypal als het je bevalt
Vanmiddag in de trein geluisterd en ik vind 't een lekker fris album
*BURP*
  maandag 2 april 2007 @ 19:32:21 #194
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_47936004
quote:
Op maandag 2 april 2007 08:59 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Über! Vooral Hangar 18 wil ik wel eens live aan het werk zien.
Jusqu'ici tout va bien
  maandag 2 april 2007 @ 19:41:10 #195
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_47936435
Ja jammer dat alle kaarten al uitverkocht zijn en dat een ticket naar NYC ook niet goedkoop is
  maandag 2 april 2007 @ 19:41:34 #196
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47936469
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:32 schreef Quannum het volgende:

[..]

Über! Vooral Hangar 18 wil ik wel eens live aan het werk zien.
echt? , ik heb dat debuut album geluisterd maar vond dat nou niet acht veel hebben jammergenoeg.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:09:36 #197
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_47960068
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

echt? , ik heb dat debuut album geluisterd maar vond dat nou niet acht veel hebben jammergenoeg.
Ik heb m ooit voor 2,50 meegenomen uit een uitverkoopbak. Meer was het dan ook niet waard
pi_47973344
Nieuwe redman album is beter dan verwacht!! M'n favoriet is de door Timbaland geproduceerde single, maar voor de lui die die track niet voelen, hij is niet echt representatief voor de rest van 't album!
  woensdag 4 april 2007 @ 13:51:41 #199
82589 S-Two
barba macacu
pi_48002879
Ik luister de laatste tijd wel veel naar Beastie Boys - Hello Nasty, welke albums van hun zijn nog meer wel tof?

edit: Stomme fout . En bedankt, zal ze eens beluisteren .

[ Bericht 52% gewijzigd door S-Two op 04-04-2007 14:01:00 ]
  woensdag 4 april 2007 @ 13:58:10 #200
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_48003085
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:51 schreef S-Two het volgende:
Ik luister de laatste tijd wel veel naar Beasty Boys - Hello Nasty, welke albums van hun zijn nog meer wel tof?
Beastie Boys

Natuurlijk Licence To Ill ("Braaassmonkey"), Paul's Boutique, Check Your Head... eh, eigenlijk alles wel, zeker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')