abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47080705
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:48 schreef wonko het volgende:
Wat doet ie dan met dat formateerverzoek?
De aan de VM toegewezen schijfruimte (= een enorm .VHD bestand of partitie op je eigen harddisk) vrolijk partitioneren en formatteren.

Dat bestand of die partitie wordt door het besturingssysteem IN de VM gewoon als een complete harddisk gezien. Zelfs als je hem van een netwerkschijf aftrekt.
Don't hurry, be crappy!
pi_47080797
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:20 schreef Netsplitter het volgende:
Voor videostreamen overdreven...
Ja!

Mijn servertje is een P3 450 Mhz met 256 Mb intern geheugen. Uitgerust met Suse Linux 10 waarop Samba draait voor filesharing naar Windows en Apache voor streaming naar mijn mediacenter. Er zitten 3 200 Gb disks in (RAID 5).

Dat ding trekt makkelijk 3 verschillende simultane fullscreen MPEG streams die zo van DVD geripped zijn. (Wel gedecodeerd, niet verder gecomprimeerd). Een vierde stream heb ik nieteens geprobeerd, maar ik denk dat hij daar ook geen moeite mee zal hebben.

Kom op, waar heb je het over?
- CPU power? niet nodig... hooguit voor wat CRC32 berekeningen van de software raid oplossing en wat communicatie overhead met Windows machines of Webclients.
- Geheugen? Enkel wat voor een basis linux-installatie en misschien nog wat voor cache

Het enige wat van belang is, is de datadoorvoersnelheid van de hele keten, vanaf de harddisk totaan de netwerkplug. En tuurlijk, als je een server neerzet met gigabit netwerkkaart, supersnelle SATA disks aangesloten op de southbridge dan trekt die natuurlijk een huis-tuin-en-keuken servertje er met gemak uit. Maar hé, hoe groot is de kans dat in een gemiddeld gezin van 4 of 5 personen meer als 2 simultane streams opgezet worden??
Don't hurry, be crappy!
pi_47080826
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:33 schreef depax het volgende:
Hij is helemaal klaar ( dan autologin van administrator naar het begin vind ik dus ook niets )
Uit de documentatie:
quote:
The primary usage model for a device powered by Windows Home Server will be “headless”, meaning there is no keyboard, mouse, or monitor connected to the device running the home server software. In fact, all of the currently planned integrated hardware/software solutions will not even come with a port for plugging in a monitor.
Is lastig inloggen
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:02:18 #55
32422 engessa
Who's dirty?
pi_47090528
Microsoft reclame website iets: http://stopdigitalamnesia.com/
pi_47090707
Ik heb net een email gekregen dat ik mag downloaden... Zal het straks thuis doen.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 14:07:36 #57
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_47090789
ben ook aangenomen.
van het weekend instaleren.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
pi_47543638

pi_47543674
en deel 2
http://www.winsupersite.com/showcase/whs_b2_gallery_02.asp

Ff geen tijd meer om ze er in te zetten
  donderdag 22 maart 2007 @ 12:53:29 #60
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_47544208
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Home Server installeert trouwens ook prima in een VMWare sessie
Dan ga ik dat eens doen. Ondanks dat ik het bij Linux wil houden, ben ik toch wel nieuwsgierig.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_47547628
ik heb nog geen mail gehad dat ik mag downloaden
Don't hurry, be crappy!
pi_47550840
Nog steeds geen tijd gehad om te installeren..
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  woensdag 30 mei 2007 @ 12:33:11 #63
32422 engessa
Who's dirty?
pi_49923025
Ik heb nu wel eindelijk tijd om het te installeren en moet zeggen, ziet er gelikt uit. Hij gaat waarschijnlijk hier voor het hele huis draaien, iedereen zijn backups op een veilige plek en alle films en muziek centraal zodat er niets dubbel binnen gehaald hoeft te worden.

Later vandaag eens deze guide volgen: http://www.deciphered.net(...)_home_server_whs_ctp zodat ik mooi uTorrent kan draaien en alles op afstand kan regelen op 1centrale plek.
pi_49923121
ik zie toch een groot nadeel..
ik heb nu 3 raid 5 arrays draaien van ieder 6 schijven van 250 gb.. dat zijn nogal wat gb-tjes, en allemaal netjes protected. ga ik nu windows home server installeren, dan gaat hij die raid arrays toevoegen aan zijn protected storage, en dus data dubbel wegschrijven. dat wil ik niet, ik heb niet voor niets hardware raid 5 kaartjes gekocht. en ik krijg het er niet uit, dat vind ik dus wel degelijk een behoorlijk nadeel
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_49923209
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 12:36 schreef freak1 het volgende:
ik zie toch een groot nadeel..
ik heb nu 3 raid 5 arrays draaien van ieder 6 schijven van 250 gb.. dat zijn nogal wat gb-tjes, en allemaal netjes protected. ga ik nu windows home server installeren, dan gaat hij die raid arrays toevoegen aan zijn protected storage, en dus data dubbel wegschrijven. dat wil ik niet, ik heb niet voor niets hardware raid 5 kaartjes gekocht. en ik krijg het er niet uit, dat vind ik dus wel degelijk een behoorlijk nadeel
RAID5 is natuurlijk ook niet echt een gangbare opzet voor een HOME situatie.
Dan ga je al snel naar de reguliere backupmethodes.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 09:46:41 #66
32422 engessa
Who's dirty?
pi_49991815
Heb het nu een paar dagen draaien en ik ben echt onder de indruk. Het zijn geen nieuwe superdeluxe hypermoderne technieken die Microsoft bedacht heeft voor dit maar het werkt! En het is echt heel simpel, iedereen die windows kan installeren kan dit ook werkend krijgen.

Het is echt niets meer dan een windows server 2003 met een extra schilletje en een cdrommetje die een vnc viewer en backup programma op je pc zet. Maar dat hoeft ook niet! Ook de kleine extra's die microsoft erin heeft gezet als 'remote access' werken. Je maakt met 5 klikken een extra user aan, geeft hem remote acces rechten, klikt 3 keer in de opties, kiest een domein (server.livenode.com), stelt voor je server een vast ip in en zet 3 poorten in je router door en tadaa, it wurks. Je kunt van afstand bij je documenten en, als je IE gebruikt, van afstand je pcs en server besturen!

Zeer binnenkort komt er een Release Candidate uit en dan gaat Microsoft zich helemaal richten op de Add-Ins. Creeer een service of programma, maakt er een *.msi van en installeer hem op je server en je krijgt extra functionaliteit. Simpel een bittorrentclient met webinterface voor het hele huis, een Add-In voor je telefoonbackups, een Add-Inn om automatisch je foto's op Flickr te zetten, dat soort dingen gaan de komende maand komen als ik het forum een beetje goed gelezen heb.
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:23:45 #67
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_50432421
Sinds gistere is de RC beschikbaar ( voor mcp-ers die mee doen) er zit nu een handleiding bij erg handig.
Iemand interesse in foto's die ik gemaakt heb.
Ik draai hem overigens op vmware .
Installatie moeten doen met other en daarna switchen naar small business ( zonder dit installeerde hij niet ook niet met small business )
er zit overigens een bug in moet die nog even reporten.
Als je 65 allocate geeft home server je aan dat dit te weinig is ik vermoed, dat de ruimte die nodig is voor os install niet mee gerekend wordt en home server dus zegt dat hij maa 63 gig vrijvind.
66 gig ook geprobeerd zelfde probleem. Ik kreeg hem pas geinstalleerd van 70 gig.

Je dient trouwens een volledige clean install te doen.

Daarnaast ben ik toch erg positief. ik heb nog geen crashes gehad en hem toch flink gestressed je merkt dat hij erg solide is op de basis van windows 2003 r2 en de on the fly webserver ( gewoon click server aan click server uit in plaats van iis gezooi) en de dns name die je van ms krijgt @livenode.com is erg handig. Webservertje draaide in no time zelfde geld voor een remote server ( scheelt weer logmein.com en andere remote tools)
ik ben wat dingen proberen en dan ga in backup beginnen vind wel handig dat je backup punten kan aangeven meerdere keren per dag.

Maar dus als iemand interresse heeft in foto's kan dat ( en mag het nu ook officiele ctp mocht ook, maar die vond ik nog al niet compleet RC zit alles in wat er in komt)

( over dat bad sector verhaal voorheen ook deze doet dat het is niet echt bad sectors hij maakt alleen de files underscored en security decrypters worden ingesteld , ntfs related dus)

Specs:
Core 2 Duo E6600
EVGA 8800 GTX
2 x 2 gb kingston 800 mhz
Vmware 5.5 workstation (virtual pc 2007 herkende mijn ide controller niet en gaf daarom een vreselijke crash en de helft van de installatie was niet uitgevoerd hierdoor)
client xp met remote tools
home server
( daarnaast nog 2 x windows 2003 vm voor te leren de client is ook die ik voor home server nu als client gebruik)
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:12:17 #68
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_50442614
bij deze een link naar foto's ( dit is de webserver van home server zelf.)
https://maxizones.livenode.com select install
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_50444346
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 20:32 schreef Qunix het volgende:
Nu nog wachten op die code
Die kun je zelf requesten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: