abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2007 @ 13:36:38 #101
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46938693
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:33 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.
Inmiddels lvl 25 en in Silikawood.

Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
Achja, ik heb heel veel geloot enzo zelfs wat rare monsters tegengekomen en al mn armour/spells/technicks/magick optimaal gehouden, was al in die shrine geweest en vond die stenen monsters ook verbazend makkelijk, zal wel door het hoge level komen dan
pi_46939164
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Achja, ik heb heel veel geloot enzo zelfs wat rare monsters tegengekomen en al mn armour/spells/technicks/magick optimaal gehouden, was al in die shrine geweest en vond die stenen monsters ook verbazend makkelijk, zal wel door het hoge level komen dan
Ik heb alleen nog maar monsters zitten chainen op mijn armor en magic up-to-date te houden.
pi_46941096
Bij die windmills, waar is dat? Of pas veel later in het spel?

Ik heb in de Henne Mines al wat golden amulets gevonden wat erg handig is mbt LP's.

Nu net voor Bur-Omisace ben met drie main members level 29, de rest rond de 20(en penelo 13 ) Dus zit wel goed denk ik.
  maandag 5 maart 2007 @ 14:51:46 #104
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46941236
volgens mij was het bij Phon Coast en dan heeeeleemaal rechts..tot je niet verder kan.

let wel...volgens mij had je een chocobo nodig

maar is alweer eventjes geleden
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46941338
Wat heb je eigenlijk aan chains? Ik zie af en toe chain in beeld verschijnen, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat doe en wat ik er aan heb.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  maandag 5 maart 2007 @ 14:57:45 #106
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46941414
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:52 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog maar monsters zitten chainen op mijn armor en magic up-to-date te houden.
tsja zodra ik bij de Rainwall Tomb was ging het bij mij niet zo goed meer qua chains, maar gelukkig zijn er vanaf dat moment genoeg monsters die waardevolle loot laten vallen, dus maakten die chains mij ook niet zoveel meer uit en is mijn langste 20 geweest ofzo(de Wu's op Ozmone plains en die panthers aan het begin van de jungle)
  maandag 5 maart 2007 @ 14:59:51 #107
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46941489
quote:
Op maandag 5 maart 2007 14:55 schreef peristilius het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan chains? Ik zie af en toe chain in beeld verschijnen, maar weet eigenlijk niet precies hoe ik dat doe en wat ik er aan heb.
hoe hoger je chain is, hoe waarschijnlijker het is dat monsters loot droppen en naarmate de chain langer word laten ze ook meer loot achter en caak in grotere hoeveelheid, voor de rest krijg je een poppetje in je pirates den als je een chain van 50 hebt voor zover dat wat extra toevoegt.
pi_46941545
Die Wu's heb ik ook gechained. Ging wel goed en daar een heel mooi zwaardje aan over gehouden.

Chains zijn wel handig. Je krijgt chains door hetzelfde soort monster achter elkaar te killen. Dus 10x achter elkaar een wolf ofzo is een chain van 10. Je hebt chainlevels(10, 50, 100 ofzo? ik weet het niet precies) en bij elk level laten ze meer/betere loot vallen en kan je dus meer geld verdienen.
pi_46943350
Ah, okee.

Mijn hoogste chain tot nu toe is 28 volgens mij.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
  maandag 5 maart 2007 @ 16:01:48 #110
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46943725
mijn hoogste ergens rond de 350 , maar dat was vrij nutteloos achteraf gezien
pi_46943816
Chain lvl stijgt ook sneller als je geen loot oppakt.
pi_46946121
Heb d'r inmiddels 40 uurtjes op zitten. Adrammelch heb ik gePwned, ik heb alle beschikbare hoop Hunts afgemaakt waardoor ik best wel rijk ben geworden en ik doe nu grofweg zo'n 2500 damage met een normale attack.

In het Zenitan Caverns (of zoiets) gedeelte dat je in kunt komen via de Osmose Plains kun je Mallificents killen die elk zo'n 800+ EXP opleveren, ook zit er een eindje verderop zo'n groot schildpaddenbeest die Aged Turtle Shells laat gvallen (verkopen voor 800+ Gil), een hoop EXP geeft en 4 LP geeft. Ook kan ik nu die Elementals killen, ook goed voor maar liefst 1600+ EXP en 4 LP. Nog een hele goeie training spot is het meest zuidelijke deel van de Jungle. Daar blijven constant Dark Skeletons uit de grond schieten die je elk voor maar liefst 900+ EXP kunt Pwnen (vaak met 4`en tegenlijk) en ze laten ook vaak sturdy bones vallen die je weer kunt sellen voor ongeveer 400 Gil.

Het valt me overigens ook op dat wanneer je bij een nieuwe shop komt, je vaak nieuwe wapens/armor kunt kopen. Ga je daarna een tijdje rondrennen en monsters Pwnen, dan heeft die shop vaak nieuwe dingen.

Wat me tot nu toe erg irriteert zijn de vaak herhaaldelijke achtergrondtracks die je hoort in bepaalde levels. Sommige zijn echt heel kort dus die 'repeaten' heel vaak.

Verder toch nog een prachtig spel en nog steeds hartstikke verslaafd.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:13:41 #113
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_46946806
Toch vind ik het een beetje jammer dat niet ieder character specifiek zijn eigen wapens heeft en dat er geen ultime wapens zijn die echt character gebonden zijn. Ook had ik liever gehad dat je voor de eindbazen en mophunt EXP had gekregen dan alleen LP. Was denk ik wel een stuk handiger geweest voor het lvlen, want na lvl 70 begint het toch aardig moeizaam te worden.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_46946858
Ja, dat je geen EXP voor bosses krijgt irriteerde me ook al. Maar toch, op latere hunts krijg je vaak meer dan 50 LP en dat loont zich dan wel weer.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:19:15 #115
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_46947003
Ik zit in die jungle en word helemaal afgemaakt door die dino's . Roept dat klote beest eeneens een status effect spell op waardoor me halve team meteen onspeelbaar is.

Ik moet denk ik maar gaan grinden
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  maandag 5 maart 2007 @ 17:23:10 #116
145074 Diablos79
pi_46947164
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Ja, dat je geen EXP voor bosses krijgt irriteerde me ook al. Maar toch, op latere hunts krijg je vaak meer dan 50 LP en dat loont zich dan wel weer.
Klopt, alleen heb je niet veel meer aan LP als je license board al vol zit , dus vandaar toch liever EXP gehad.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:16:09 #117
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46949142
ik weet wel dat er een ring was ofzo voor dubbel XP

maar ben de naam even kwijt
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 5 maart 2007 @ 18:23:15 #118
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46949392
Vrijdagnacht ben ik aan dit spel begonnen en ik heb er nu al 35 uur netto speeltijd op zitten
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_46949581
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:13 schreef Diablos79 het volgende:
Toch vind ik het een beetje jammer dat niet ieder character specifiek zijn eigen wapens heeft en dat er geen ultime wapens zijn die echt character gebonden zijn. Ook had ik liever gehad dat je voor de eindbazen en mophunt EXP had gekregen dan alleen LP. Was denk ik wel een stuk handiger geweest voor het lvlen, want na lvl 70 begint het toch aardig moeizaam te worden.
Geen ultimate weapons?!?
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_46950147
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:29 schreef Cid het volgende:

[..]

Geen ultimate weapons?!?
Die zijn er wel hoor.
pi_46950210
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:16 schreef Deacon_Tigra het volgende:
ik weet wel dat er een ring was ofzo voor dubbel XP

maar ben de naam even kwijt
Golden armlet Ik heb ze, een hele zooi

En geen ultimate weapons? Je hebt toch wel van ieder soort wapen een versie met een eigen naam die heeel veeel LP kost? Zijn dat geen ultimate weapons dan?
  maandag 5 maart 2007 @ 18:53:04 #122
145074 Diablos79
pi_46950232
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:29 schreef Cid het volgende:

[..]

Geen ultimate weapons?!?
Ja ze zijn er wel, maar niet character gebonden.. Ik vind het toffer als ieder zijn eigen soort wapens heeft.
pi_46950301
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:52 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Golden armlet Ik heb ze, een hele zooi

En geen ultimate weapons? Je hebt toch wel van ieder soort wapen een versie met een eigen naam die heeel veeel LP kost? Zijn dat geen ultimate weapons dan?
Golden Armlet is voor LP, Embroidered Tippet is voor XP.
pi_46952379
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:50 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Die zijn er wel hoor.
pi_46953584
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:54 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Golden Armlet is voor LP, Embroidered Tippet is voor XP.
Ah ok, dat bedoelde ik ja...
  maandag 5 maart 2007 @ 20:19:10 #126
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46953837
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:12 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ah ok, dat bedoelde ik ja...
ja precies

golden armlet dat was het

Overigens zijn er idd een paar Ultimate sterkste wapens

alleen die kan je alleen krijgen als je op sommige plekken een paar schatkisten niet hebt geopend

en een x raden wie dat wel heeft gedaan
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46954143
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:23 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Klopt, alleen heb je niet veel meer aan LP als je license board al vol zit , dus vandaar toch liever EXP gehad.
Mwah, ik zit nu na een uurtje of 40 nog niet aan de helft van het License board, dus dat zal nog wel meevallen. Vooral ook vanwege het feit dat de 'uithoekjes' vaak meer LP kosten.
  maandag 5 maart 2007 @ 20:27:34 #128
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46954203
ik had hem pas bij 118 uur vol

iedereen

overigens zitten er ook hele nutteloze dingen bij , of weapons die helemaal niet zo'n hoge attack waarde hebben

maarja..hij moet vol he
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46954283
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:19 schreef Deacon_Tigra het volgende:

[..]

alleen die kan je alleen krijgen als je op sommige plekken een paar schatkisten niet hebt geopend
Da's kudt.

Dat gedoe met die chests vind ik af en toe ook rete irritant. Ik zou het leuker hebben gevonden als alle kisten gewoon elke keer hetzelfde zouden bevatten en zo. Nu zit je vaker 10 keer dezelfde chest te proberen voordat je er wat fatsoenlijks uit krijgt.

Ik was in Raithwalls tomb op een gegeven moment de tel vergeten van hoe vaak ik die kist war Demonsbane in zat heb moeten openen.
pi_46954382
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:

iedereen

overigens zitten er ook hele nutteloze dingen bij , of weapons die helemaal niet zo'n hoge attack waarde hebben

maarja..hij moet vol he
Ik heb tot nu toe al een paar keer tussendoor flink wat uurtjes liggen levellen. Vooral in de jungle met die Dark Skeletons wat ik eerder al poste, niet alleen voor LP maar ook voor EXP.
  maandag 5 maart 2007 @ 20:32:24 #131
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46954406
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:29 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Da's kudt.

Dat gedoe met die chests vind ik af en toe ook rete irritant. Ik zou het leuker hebben gevonden als alle kisten gewoon elke keer hetzelfde zouden bevatten en zo. Nu zit je vaker 10 keer dezelfde chest te proberen voordat je er wat fatsoenlijks uit krijgt.

Ik was in Raithwalls tomb op een gegeven moment de tel vergeten van hoe vaak ik die kist war Demonsbane in zat heb moeten openen.
yup

het gaat om een paar kisten in Rabanastre en een stuk of 4 kisten bij Phon Coast

Die laatste liggen in formatie van 15 stuks ofzo

En die waren echt aan het roepen....Open mij, Open mij
Wie verwacht dat nou ,dat je dan niet meer het sterkste wapen kan krijgen

En ook nergens een aanwijzing ofzo moest het in de Guide lezen
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 5 maart 2007 @ 22:48:56 #132
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46960067
Ik speel het de eerste keer zonder guide. Tweede keer met guide, als ik daar tijd voor heb.

Ben nog niet zo lang bezig.
Het verhaal begint los te komen. Heb inmiddels gambits, wat een systeem.

Maar een minpunt vind ik dat licence board, daar had ik heel wat anders van voorgesteld.
Erg klein allemaal, niet zo uitgebreid als de Sphere Grid. Ik hoop dat het verandert, of dat het groter wordt wanneer je levelt.
  maandag 5 maart 2007 @ 22:50:34 #133
145074 Diablos79
pi_46960122
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:27 schreef Deacon_Tigra het volgende:

iedereen

maarja..hij moet vol he
Ik had hem na 79 uur vol

Met zo'n gold amulet gaat dat heel vlot(als je die aan de party geeft die op dat moment niet actief is).

Nu maar lvlen om iedereen lvl 99 te maken. Dat gaat denk nog wel 20 uur duren...
pi_46961123
Vanavond de hele avond Silver Lobos zitten chainen in Phon Coast, na alles verkocht te hebben kwam ik uit op 120k. Direct alles uitgegeven aan betere armor en wapens.

Aan de nieuwe magic kwam ik nog niet eens toe.
  maandag 5 maart 2007 @ 23:21:20 #135
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46961145
Hmm, ik zit pas op de 15 uur, dus dat gaat nog wel even duren. En das mooi ook, want om hem nu in een week uitgespeeld te hebben...enfin, ik ben er vandaag nog niet aan toegekomen, lange dag gehad, doodmoe, maar ik ga nu toch even de Nam-Yensa Sandsea doorkruisen...

Overigens toch jammer dat er een max zit aan het level, dat je niet ongelimiteerd sterk kon worden zoals bij X. Niet dat ik ooit de tijd heb gevonden om ook maar iemand in de FF reeks tot level 99 te brengen, maar toch
pi_46961291
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:21 schreef Scylla het volgende:
Hmm, ik zit pas op de 15 uur, dus dat gaat nog wel even duren. En das mooi ook, want om hem nu in een week uitgespeeld te hebben...enfin, ik ben er vandaag nog niet aan toegekomen, lange dag gehad, doodmoe, maar ik ga nu toch even de Nam-Yensa Sandsea doorkruisen...

Overigens toch jammer dat er een max zit aan het level, dat je niet ongelimiteerd sterk kon worden zoals bij X. Niet dat ik ooit de tijd heb gevonden om ook maar iemand in de FF reeks tot level 99 te brengen, maar toch
Bij FF 10 was de limiet bereikt als je max stats had van 255.
  maandag 5 maart 2007 @ 23:44:35 #137
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_46961874
Vandaag Raithwalls tomb doorlopen, inclusief het verslaan van de twee Demon Walls. Mijn karakters waren leven 19/20, en dan zijn de overige tegenstanders wel een eitje.

Het valt mij ook op dat als je een beetje levelt het License Board onzettend snel vol raakt. Bij Final Fantasy X heeft het mij indertijd een hoop moeite gekost om een flink deel van het Sphere Grid te doorlopen. Van wat ik nu zo zie en hoor, moet ik het License Board nu wel vol krijgen.

Overigens vind ik Balthier een heerlijke droogkloot. Ik zit altijd wel met een grijns op mijn gezicht bij zijn uitspraken.
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_46962104
Heerlijke game, vandaag nog 4 uur extra op de teller gezet Is er trouwens een soort van "taunt" ability, aangezien je nu kan rond lopen tijdens gevechten is het handig als je een monster op een bepaald iemand kan laten focussen
pi_46962177
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:53 schreef Cid het volgende:
Heerlijke game, vandaag nog 4 uur extra op de teller gezet Is er trouwens een soort van "taunt" ability, aangezien je nu kan rond lopen tijdens gevechten is het handig als je een monster op een bepaald iemand kan laten focussen
Later krijg je de spell Decoy, deze lured alle monsters op de character waar je decoy op cast.
Decoy+Reverse vind ik toch wel een van de leukere combo's. Alleen moet je uitkijken dat je die ene character niet healed als die onder reverse status is.
pi_46962233
Haha inderdaad! Kan niet wachten in ieder geval! Morgen maar weer verder
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:03:26 #141
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_46962347
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:44 schreef AirwiN het volgende:
Vandaag Raithwalls tomb doorlopen, inclusief het verslaan van de twee Demon Walls. Mijn karakters waren leven 19/20, en dan zijn de overige tegenstanders wel een eitje.

Het valt mij ook op dat als je een beetje levelt het License Board onzettend snel vol raakt. Bij Final Fantasy X heeft het mij indertijd een hoop moeite gekost om een flink deel van het Sphere Grid te doorlopen. Van wat ik nu zo zie en hoor, moet ik het License Board nu wel vol krijgen.

Overigens vind ik Balthier een heerlijke droogkloot. Ik zit altijd wel met een grijns op mijn gezicht bij zijn uitspraken.
Ik hoop niet dat je de demonspane (zwaard, attack +59) over het hoofd gezien hebt daar? Ik zat toen al op level 23/24 btw.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:19:19 #142
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_46962706
Hmprf. Kut Garuda, daar bij het begin van die Tomb...morgen nog maar eens proberen. Of zo nog even
pi_46964226
Eigenlijk heeft het hele battlesysteem wel heel veel weg van dat van KotOR.
pi_46966039
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 00:03 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je de demonspane (zwaard, attack +59) over het hoofd gezien hebt daar? Ik zat toen al op level 23/24 btw.
Na 20+ keer resetten had ik daar geen zin meer in Echt irri dat random gedoe....
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:44 schreef AirwiN het volgende:
Ik vond het doorlopen van de Sphere Grid niet eens zo moeilijk, alleen het clearen en het verkrijgen van de juiste stat+4 duurde 100+uur
pi_46966174
En het license board wordt een stuk langzamer naarmate je verder komt. Dan duurt het wel even voor je een nieuwe license kan aanschaffen.

Ik moet zo ook maar eens gaan chainen. Ik zit nog steeds bij Bur Omisace, gisteren niet kunnen spelen. Waar zou de beste manier zijn om nu te gaan chainen/exp te verdienen etc?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:22:44 #146
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_46968907
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:33 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Lvl 31 en net bij de Stillshrine? Ik vond de monsters daar op lvl 22 moeilijker dan de Boss zelf.
Inmiddels lvl 25 en in Silikawood.

Die White Mouse hunt is moeilijk ja, ik ga het vanavond weer even proberen nu ik Viking Coats kan kopen die mij water immune maken.
2 quickenings waren genoeg

Gisteravond die White Mouse verslagen, ging zeker een stuk makkelijker met die viking coats en Fira
pi_46973528
Ik vind die Quickenings maar kut. Ik heb er wel eens grandioze chains tussen zitten van 8 of meer hits. maar het is allemaal veel te random. Je hebt niet altijd het geluk dat je snel kunt doordrukken zonder de hele tijd op R2 te rammen, en de damage is ook nog eens vaak random. Sowieso dat héél je MP balkje leeg raakt is kudt.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:06:16 #148
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46973918
Ik had na 4 uur al Firaga, Thundaga en Blizzaga op m'n Licence Board.
Lame systeem vind ik persoonlijk.
pi_46973949
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:06 schreef Ixnay het volgende:
Ik had na 4 uur al Firaga, Thundaga en Blizzaga op m'n Licence Board.
Lame systeem vind ik persoonlijk.
Heb je veel aan zonder de spells te kopen.
pi_46974830
Dat vind ik echt geweldig, dat je iedere spell maar 1 keer hoeft te kopen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:25:01 #151
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46981674
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46982916
Ik ben 35 uur onderweg, level 33 ofzo en net klaar bij Bur-omisace. Ik moet volgens het verhaal richting salikawood. Maar eerst wil ik wat marks doen, goed levellen etc. Dat moet wel lukken. Overigens, erg goed idee, die dark skeletons! Die geven veel exp. LP heb ik ook nodig maar is weinig probleem met gold armlets.

Voor de paarden in Zertanine caves ben ik nog niet sterk genoeg. Die maken me helemaal af(eentje gaat nog, maar er zijn er altijd meer).

Overigens vind ik het geen moeilijk spel. Die judges zien er stoer en sterk uit(ze doen me een beetje denken aan de shinigami van de japanse anime bleach, ieder met een eigen wapen en krachten etc) maar zijn echt niet sterk. De stilshrine was ook niet moeilijk. En ik heb net de mark Ixtab gedaan en dat was pas echt een lachertje...

Maar goed, vanavond en misschien morgen nog even doorlevellen. Ik heb gil en exp. nodig. Waar kan dat op het moment het best? Is dat toch daar bij die skeletons vlakbij Feywood?

Ik vind het LP systeem wel leuk. Niet ontzettend uitgebreid maar aan de andere kant is er wel veel meer vrijheid die bij eerdere delen minder was. En idd kan je wel de licenses kopen, maar gebruiken kan je t toch niet... soms wel jammer...
pi_46984261
Vandaag FFXII gekregen van mijn vrouw vanaaf of morgen beginnen weet echt niks van XII af dus ben benieuwd Heb nu 6 tot en met 10 en 10-2 (uit)gespeeld
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:41:25 #154
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46986807
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:07 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Maar wanneer je die kunt kopen heeft iedereen natuurlijk die spells al op het licence board.
pi_46987497
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:41 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Maar wanneer je die kunt kopen heeft iedereen natuurlijk die spells al op het licence board.
Beter dat je de hoge lvl spells snel kan unlocken dan dat je er een omweg voor moet maken naar de uithoeken van het License Board.

Ik heb zelf Renew al een aantal uur unlocked, om bij een Quickening te komen. Ik gok dat ik Renew pas tegen het eind van het spel krijg en dit boeit me nou helemaal niks. Curaga doet het op dit lvl nog goed genoeg.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 19:58:18 #156
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46987607
ik had eerst al die 200 + 500 HP licenses

daarna Cura , Curaga , Curaja

Toen alle white & black mages , en zo door
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46989545
Godver... Heb ik me ps2 geinstalled enzo (stond bij me vader) we hadden een oude ps1 controller aangesloten (met dual shock) want die van de ps2 doet het niet meer.. Ondersteunt FFXII niet de oude dual shock 1 controller niet.. Kutzooi.. morgen maar nieuwe controller halen.. werken 3rd party controllers ook? heb geen zin om 33 euro uit te geven aan een controller alleen voor FFXII als er eentje van een tientje ook werkt..
pi_46989938
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 19:55 schreef torn_Machina het volgende:

[..]
He, ik snap er niks meer van. Ik had eerst een aantal van die skeletten gevonden in de jungle, waar jij het over had... maar ik ben er nu weer en kan ze niet vinden... Ik heb toen niet echt opgelet waar ze zitten... waar zijn die dingen ergens? Welk deel? Ik kom nu alleen coeurls en hellhounds tegen... die vind ik niks.
pi_46990260
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:44 schreef xienix84 het volgende:

[..]

He, ik snap er niks meer van. Ik had eerst een aantal van die skeletten gevonden in de jungle, waar jij het over had... maar ik ben er nu weer en kan ze niet vinden... Ik heb toen niet echt opgelet waar ze zitten... waar zijn die dingen ergens? Welk deel? Ik kom nu alleen coeurls en hellhounds tegen... die vind ik niks.
Ik heb alleen skeletjes gezien in het zuiderlijke deel van de jungle, de laatste map voor The Feywood ingang.

Je kunt beter voor snel LP farmen naar Ogir-Yensa Sandsea gaan. Die Ogir-Yensa zijn makkelijk te killen en ik had gister in een uur een chain van 300+, samen met golden armlet maakt dit 600 LP.
pi_46990342
Ik twijfel echt om hem te gaan halen!
Heb vanaf deel 6 t/m 10 en X-2 grotendeels (uit) gespeeld.
Begin ook een beetje uitgekeken op WoW te worden, ohhh de twijfel
Built for Speed
pi_46990426
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:54 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik twijfel echt om hem te gaan halen!
Heb vanaf deel 6 t/m 10 en X-2 grotendeels (uit) gespeeld.
Begin ook een beetje uitgekeken op WoW te worden, ohhh de twijfel
Twijfelen is er niet bij. Het is kopen of niet.

Trouwens ik vind de Malboro's in dit dit spel best tof. Vooral die met een kroontje en grote snor.
Alleen jammer dat ze nu zo klein zijn.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 20:57:28 #162
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46990491
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:56 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:12:43 #163
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_46991024
Waarom wordt magic ineens als magick geschreven?
pi_46991426
Omg, zit ik in Sochen Cave Palace, krijg ik een boss fight tegen 5 mandragora monsters. Die beesten meppen mij voor 1k damage en ik heb het beste armor tot nu toe.
Even kijken of ze tegen een goede quickening chain kunnen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:23:47 #165
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_46991443
Final Fantasy taal .

je weet wel

Fiends , Machina , Magick enzo

@Torn , probeer er eentje af te zonderen in een hoekje een voor een

ik had de gambit "attack all foe's" uitstaan,dus alleen aanvallen wie Vaan aanviel
Psn online ID Tec-Deacon
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_46991596
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:23 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Final Fantasy taal .

je weet wel

Fiends , Machina , Magick enzo

@Torn , probeer er eentje af te zonderen in een hoekje een voor een

ik had de gambit "attack all foe's" uitstaan,dus alleen aanvallen wie Vaan aanviel
Ben ik ook mee bezig, maar de rest van de groep komt er later ook aan en gaat zich er mee bemoeien.
We proberen wel wat, anders moet ik maar weer lvlen ben ook nog maar lvl 27.

Ok, ze zijn dood. Kleine ettertjes dat het waren.

[ Bericht 8% gewijzigd door torn_Machina op 06-03-2007 21:45:04 ]
pi_46992520
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:52 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Ik heb alleen skeletjes gezien in het zuiderlijke deel van de jungle, de laatste map voor The Feywood ingang.

Je kunt beter voor snel LP farmen naar Ogir-Yensa Sandsea gaan. Die Ogir-Yensa zijn makkelijk te killen en ik had gister in een uur een chain van 300+, samen met golden armlet maakt dit 600 LP.
Dankje, maar ik heb dus exp. nodig En de Zertinan caves, daar ben ik niet sterk genoeg voor(tenminste niet voor die paarden bij de Ozmone plains ingang...
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:56:18 #168
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46995999
Ik heb alle final fantasys, ik ben een god van final fantasy en final fantasy is ook mijn god...
maar wtf..
Final fantasy 12 doet zo gigantisch onder met de muziek en er is totaal geen diepgang in het verhaal, de characters worden amper tot niet uitgediept en de meeste gebieden lijken op elkaar, het is of woestijn(zonodig regen), of bos of berg(zonodig met ijs), en alle dungeons zijn 1: donker en 2:saai
De muziek lijkt allemaal op elkaar, geen enkel deuntje is bijwegdroombaar, alles klinkt alsof je naar lord of the rings kijkt, of hans zimmer de muziek gemaakt heeft, allemaal orchesta muziek allemaal afgevlakt en net als het verhaal zonder diepgang
Het enige wat tof is aan FF12 is de gameplay, verder is final fantasy 9 zelfs nog beter (en ik vond final fantasy 9 klote, nobuo uematsu...waarom ben je vertrokken...zonder jou is final fantasy dood)
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:29:02 #169
138244 Champloo
GODMILJAAR!!
pi_46997745
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:56 schreef Daniel.J het volgende:
Ik heb alle final fantasys, ik ben een god van final fantasy en final fantasy is ook mijn god...
maar wtf..
Final fantasy 12 doet zo gigantisch onder met de muziek en er is totaal geen diepgang in het verhaal, de characters worden amper tot niet uitgediept en de meeste gebieden lijken op elkaar, het is of woestijn(zonodig regen), of bos of berg(zonodig met ijs), en alle dungeons zijn 1: donker en 2:saai
De muziek lijkt allemaal op elkaar, geen enkel deuntje is bijwegdroombaar, alles klinkt alsof je naar lord of the rings kijkt, of hans zimmer de muziek gemaakt heeft, allemaal orchesta muziek allemaal afgevlakt en net als het verhaal zonder diepgang
Het enige wat tof is aan FF12 is de gameplay, verder is final fantasy 9 zelfs nog beter (en ik vond final fantasy 9 klote, nobuo uematsu...waarom ben je vertrokken...zonder jou is final fantasy dood)
kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillen
Ik kan je aanraden om de trailers te bekijken van FFXIII en FFvsXIII, dan gaat je humeur wel weer omhoog
  woensdag 7 maart 2007 @ 00:36:42 #170
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47000795
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Champloo het volgende:

[..]

kom kom, overdrijven is ook een kunst. De meeste mensen hier vinden hem blijkbaar wel leuk. Mja smaken verschillen
Ik kan je aanraden om de trailers te bekijken van FFXIII en FFvsXIII, dan gaat je humeur wel weer omhoog
Heb ik al gezien, maar toen ik het nieuws las dat VsXIII een shooter gaat worden zoals cerberus 'ala Kingdom Hearts daalde mijn humeur door mn laminaat heen en raakte het een waterleiding waardoor nu heel de buurt Flans aan het bevechten is buiten, moment ik moet even iemand curen...brb
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:03:12 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_47004730
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 22:56 schreef Daniel.J het volgende:
maar wtf..
Ik moet zeggen dat me bij FF VII, FF VIII, FF X en FF X-2 de muziek me nooit is opgevallen
Ik speel dan ook niet voor de muziek. Dan zet ik wel een ceedeetje op
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fűt ou le doit ętre.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:29:50 #172
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47004959
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:23 schreef torn_Machina het volgende:
Omg, zit ik in Sochen Cave Palace, krijg ik een boss fight tegen 5 mandragora monsters. Die beesten meppen mij voor 1k damage en ik heb het beste armor tot nu toe.
Even kijken of ze tegen een goede quickening chain kunnen.
Je moet ff wachten tot er 3 of 4 tegelijkertijd bijelkaar hangen, dan maak je een tering grote chain en met n beetje geluk zijn er direct 4 dood, zo deed ik het bij mij leefde er nog 1 van, dus ik moest er nog 3 mollen maar met wat gestatusheal en doorbeuken op, soms even wegrennen want die beesten rennen ook veel heen en weer dus targetten je niet altijd werkte goed..

Baas waar ik de meeste moeite mee had was trouwens zon fantoom baas ook in sochen cave palace geloof ik, verdomme wat was dat ding irritant, gaat ie zichzelf multiplyen en alleen de vorm met een klein beetje myst om zich heen (wat heel moeilijk opvalt als je niet manual commands geeft en het spel dus stil laat staan in het command scherm) is damagable, maar de pest is dat al zn vormen je damagen, spells kunnen casten, en constant teleporteren... klote baas.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:35:34 #173
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005021
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat me bij FF VII, FF VIII, FF X en FF X-2 de muziek me nooit is opgevallen
Ik speel dan ook niet voor de muziek. Dan zet ik wel een ceedeetje op
In final fantasy 7 is je de muziek nooit opgevallen?!?!
right..

Noujai k heb dan ook een emotionele band met final fantasy 7 omdat het het laatste en 'enige final fantasy' spel is wat ik met mn vader samen heb gespeeld, in die tijd zat ik nog in een internaat en op verlof was ik het ene weekend bij moeder, andere bij vader.. en bij vader was final fantasy en de sfeer bij hem gewoon één, nu hij niet meer leeft is dit nog sterker, ik associeer die muziek met die herinneringen.

Maar dan nog, vooral FF6 tot en met 9 heeft geweldige muziek, uberhaupt "Judgement day" (laatste dungeon in FF7) en de bekende sephiroth theme..., en van final fantasy 6 de complete Kefka symfonie, ge-wel-dig, uit 8 zijn de meeste nummers heerlijk maar vooral "maybe im a lion" (bij Griever) en het nummer van ultimecia's final form en bij 9 het nummer van het gevecht in de opera in het begin, en het nummer van Kuja.., het nummer van de eindbaas (naam even kwijt)
Ach zowat alle muziek van die spellen is top..

Final fantasy 1 tot en met 5 kun je veel invloeden over en weer horen van Chrono trigger overigens (ook een GENIAAL spel)

Ik kan mij niet voorstellen dat de muziek uit die spellen iemand niet opvalt...
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:36:58 #174
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005039
Ik heb nu even "Judgement day" opgezet en alleen dat nummer al..zelfs met dit 8bit geluid overtreft het alle muziek in heel final fantasy 12.

en interrupted by the fireworks (dat nummer heb ik de grootste band mee trouwens maar dat terzijde)
Is onbeschrijvelijk qua vergelijking, het verbleekt heel final fantasy 12 gewoon...wat een klere spel is deel 12 eigenlijk ook, gemold door het ontbreken van nobuo....,sad.
  woensdag 7 maart 2007 @ 08:47:01 #175
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005171
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 21:49 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Dankje, maar ik heb dus exp. nodig En de Zertinan caves, daar ben ik niet sterk genoeg voor(tenminste niet voor die paarden bij de Ozmone plains ingang...
Mallicants, die moet je gewoon hard ganken dan gaan ze snel neer, je kunt het beste even een tijdje sparen en wat marks afwerken, tot je een hoge rank heb en dan in de bazaar een "Nipahoala" oid kopen...
Dan equip je die en gebruik je chrono's tears of remedys op de mallicants (L1 drukken)
Die wrecken die beesten compleet dan en dan zijn ze sitting ducks, kijk wel uit verderop in de gang er spawned daar een headless rare game die op lagere levels behoorlijk sterk is, maar ik denk niet dat je zover de zertinan caves in zal gaan, je kan wss de silicon turtle nog niet aan.
En ga nooit naar het midden van de zertinan caves zolang je nog een laag level hebt, daar zit een esper en die kicked je reet als je geen sterke aanvalskracht hebt want er spawnen overal zombie beesten bij dat figuur (een of andere steenbokdinges ff naam kwijt) en die zijn best sterk.

Maar iig op lage levels kun je op die manier de mallicants makkelijk aan, en anders raad ik je aan om aan de lopende band de Wu beesten kapot te meppen bij de mines in de buurt (zit ook een blauw savecrystal)
Lopen ook van die weerwolf achtige beesten rond en vaak Chocobos, als je het pad naar beneden loopt spawnt er een grote witte wyvern en een bullcrock, beiden rare games (ik kwam ze beiden tegelijk tegen zelfs, en heb ze gepwnt :p )
Maar dat is het beste om even wat aan te sterken.

Wanneer je bij Giruvegan bent kun je het beste een lange tijd op de Behemots en die mantis beesten hunten (kijk wel uit dat ze elkaar niet cannibalisen dan ben je fuxed, en als je een rare game golem tegenkomt probeer dat beest dan af te zonderen, ik werd zwaar geganked (heb ze wel allemaal gemold daarniet van maar ik ben nu eenmaal de pwwnnn met final fantasy.)
Later in het spel (wanneer je in een havenstadje bent en de pharos in kan, raad ik je aan om heel lang op het de steppe te hunten, daar lopen Shieldwyrms en Adamantites rond die veel exp en goeie loot geven, ze aan de lopende band bejatten met thief cuffs en ze vervolgens poachen brengt je in no time 200k op oid..

Ik heb geen spoilers toegevoegd, het gaat enkel om goeie hunt plekken.
pi_47005205
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:47 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Mallicants, die moet je gewoon hard ganken dan gaan ze snel neer, je kunt het beste even een tijdje sparen en wat marks afwerken, tot je een hoge rank heb en dan in de bazaar een "Nipahoala" oid kopen...
Dankjewel! Maar wat is Ganken En die Nipahoala is toch dat je automatische reverse doet toch?
pi_47005245
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 20:56 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Trouwens ik vind de Malboro's in dit dit spel best tof. Vooral die met een kroontje en grote snor.
Alleen jammer dat ze nu zo klein zijn.
Het is dat Vaan zo aandoet als een natte gay...
Maar misschien dat ik het toch ga wagen
Built for Speed
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:13:23 #178
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005626
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:49 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Dankjewel! Maar wat is Ganken En die Nipahoala is toch dat je automatische reverse doet toch?
Nope, een nipahoala (weet niet of ik het goed spel maar het lijkt er iig op) is een accesoire waarmee je statushelende items het tegenovergestelde effect geeft met andere woorden, een chrono's tear cured "stop" maar met nihap equiped inflict het juist stop op de vijand als je tenminste de tear op de vijand gooit dan..
Met Remedys inflict je alle status effects waar iets niet immuun voor is, een hele grote hulp bij veel marks en bazen (de meeste laatste bazen zijn immuun voor alles behalve blind en oil, en laat oil nou net leuk wezen als je met lucifers speelt, firaga spammen woooo!!1 )

Maare, Ganken betekend 1 vijand met zn allen belagen. dat is een gank (ook in mmorpgs als meerdere spelers 1 speler aanvallen word het slachtoffer "geganked" )

Oh en spammen betekend achter elkaar blijven doen (text spam etc, spellspam is dus met iedereen dezelfde spell casten en blijven casten) incase you didnt know

Automatische reverse was een ander item maar reverse is zwaar onhandig, het duurt te kort om echt effectief te zijn en je kunt beter met 1 character "faith"op jezelf casten (meer magic power) en dan cura blijven casten, op mijn level (mn main party rond de 55 a 60) doet faith + cura 1800 hp per ventje terughealen, en het is 10x sneller dan curaja. dus terwijl mn team iets verrot mept en ik zwaar geraakt word heal ik met gemak, mn ventjes hebben ook zon 600 mp per dus ik zit nooit zonder (vooral niet met de licences dat ik mp terugkrijg na damage/kills/damagedealing/magiecasten/etc ik ben een lopende recyclemage)

En nog is de eindbaas een klotevent...catched me offguard... heb ik ook een topic over lopen maar lees die maar niet wegens een kleine spoiler over wie de eindbaas is.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:16:46 #179
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47005690
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:52 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Het is dat Vaan zo aandoet als een natte gay...
Maar misschien dat ik het toch ga wagen
Vaan is `1: teringlelijk behalve in de high res filmpjes, dan heeft hij weer een perzikhuidje.
2: Hij word totaal niet belicht in het verhaal, wat zeg ik ..er is uberhaupt geen diepgang in het verhaal..
3: Doet me keer op keer denken aan harry uit dumb and dumber..

Alleen Basch is de man, de rest is een zootje clowns dat je met hun verdrietig voorkomen opzadeld.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:20:02 #180
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_47005773
Ik zit nu in dat hunters camp aan de kust op l37, heb tussendoor nog wat marks gehunt en wat armour/wapens geoptimaliseerd vanavond maar weer verder met het verhaal. Overigens vind ik die muziek ook tegenvallen (zeker als je het vergelijkt met de 2d delen).
pi_47005962
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:13 schreef Daniel.J het volgende:

[..]
Ok dankje! Dan ga ik dat zo eens proberen

En ik las heel kort je andere topic. Maar niet genoeg om te lezen wie de eindbaas is. Alleen dat je erg gefrustreerd bent. Sterkte

Maar dan ga ik weer aan de gang. Leve de dagjes vrij
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:32:58 #182
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006072
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik zit nu in dat hunters camp aan de kust op l37, heb tussendoor nog wat marks gehunt en wat armour/wapens geoptimaliseerd vanavond maar weer verder met het verhaal. Overigens vind ik die muziek ook tegenvallen (zeker als je het vergelijkt met de 2d delen).
Ja precies, dan begrijp jij wat ik bedoel..
Het klinkt allemaal zo hetzelfde, totaal geen diepgang, geen gevoel dat de muziek hoort bij waar je rondloopt..
Bijna hoofdpijn opwekkend, het is allemaal afgevlakte zeurderige lord of the rings achtige pulp...
Echt zo zonde dat nobuo de muziek niet heeft gemaakt...ik las ergens dat hij gestopt was...echt zonde...
Ik ben overtuigd dat met nobuo het spel al 100x beter was geweest door sfeer, en daarnaast had er ook wel meer diepgang in het verhaal gemogen en meer verschil in wat je te doen kreeg, want uiteindelijk is het niet anders dan loot verzamelen equip kopen beetje licences unlocken en de volgende dungeon wrecken...
Al zijn de marks wel tof, het is verder best old stuff, op ultima online had je zelfs al dergerlijke concepten (ik ben trouwens overtuigd dat ze ook dingen uit ultima online gejat hebben onder andere de nightmares en de vorpal bunny om een voorbeeldje te geven)
Het is uiteindelijk maar een heel erg geflopt spel, alleen de gameplay is okay... en daar houd het dan mee op.
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:34:07 #183
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006096
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:28 schreef xienix84 het volgende:

[..]

Ok dankje! Dan ga ik dat zo eens proberen

En ik las heel kort je andere topic. Maar niet genoeg om te lezen wie de eindbaas is. Alleen dat je erg gefrustreerd bent. Sterkte

Maar dan ga ik weer aan de gang. Leve de dagjes vrij
Hehe, geen probleem..
Ik een der uber veteranen van final fantasy help mijn final fantasy vriendjes graag.
pi_47006121
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:34 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Hehe, geen probleem..
Ik een der uber veteranen van final fantasy help mijn final fantasy vriendjes graag.
Nu wat je allemaal zegt denk ik juist dat ik hem niet moet kopen
Built for Speed
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:40:27 #185
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006238
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:35 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Nu wat je allemaal zegt denk ik juist dat ik hem niet moet kopen
Moet je zelf weten he
ik heb geen spijt dat ik em gekocht heb daar ik een FF fan ben en alle spellen gewoon moet hebben (voor de PS/Ps2 dan want ik heb geen andere consoles...trouwens dat brengt me bij iets anders dat ik het achterlijk, jawel ACHTERLIJK vind dat squareenix final fantasy opsplitst/verspreid over meerdere consoles, ik bedoel wtf... hoe kun je als fan dan alle FF spellen hebben moet je zeker alle consoles kopen )

Maar zoals ik al zei, de gameplay is top.. heel vernieuwend vaak ook zeer verslavend...
Het totaal van de muziek en de diepgang is ZWAAR teleurstellend, en dat zeg ik niet om je te pesten natuurlijk, maar als je liefhebber was van de muziek uit vorige delen, en de diepgang van characters van vorige delen, dan krijg je bijna tranen in je ogen van dit deel door het ontbreken daarvan.
Het is serieus deprimerend en molt het spel voor mij behoorlijk.

Maar als je daar tegen kunt en het de gameplay waard vind, moet je em kopen..
als je een FF fan bent moet je je over deze gamershel heen zetten en em ook kopen..

Maar een hel is het, en wij ademen rook en tasten in het duister terwijl engeltjes de naam nobuo jammeren.
pi_47006661
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 23:29 schreef Champloo het volgende:

[..]

?! Wat steel je mijn avatar!
  woensdag 7 maart 2007 @ 09:59:22 #187
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006763
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:56 schreef Cid het volgende:

[..]

?! Wat steel je mijn avatar!
Chrono is van iedereen jewaids.
pi_47006782
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Chrono is van iedereen jewaids.
Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:05:13 #189
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47006958
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:59 schreef Cid het volgende:

[..]

Ja maar het koste veel tijd deze te maken, en er zijn zat andere plaatjes te vinden
Heb jij die gemaakt, hmm..
Dan moet je die gast vragen om een ander plaatje van chrono te zoeken enzo..
Ik wilde dat ik bewegende plaatjes kon maken, maar ik heb geen flashMx meer op mn pc

Ik wil ook wel een chocobo, sommige mensen zeggen dat chocobos struisvogels zijn maar het zijn eerder van die prehistorische vogels, die raptor vogels zeg maar, alleen dan met donzigere veertjes..
En ik denk niet dat die beesten in het echt ook kweh en wark zeiden, maar mensen konden er wel op rijden.
pi_47007038
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:05 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Heb jij die gemaakt, hmm..
Dan moet je die gast vragen om een ander plaatje van chrono te zoeken enzo..
Ik wilde dat ik bewegende plaatjes kon maken, maar ik heb geen flashMx meer op mn pc
Avatar is gemaakt met hypercam en ImageReady

En een chocobo is duidelijk een kruising tussen een dodo en en struisvogel
pi_47007180
De muziek vind ik wat minder, en eerlijk gezegd valt het verhaal me ook tegen. Misschien komt het nog goed hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.

(maar misschien ben ik gewoon niet ver genoeg)

Overigens ben ik ook best een FF veteraan mag ik wel zeggen hoor)
pi_47007235
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:12 schreef xienix84 het volgende:
De muziek vind ik wat minder, en eerlijk gezegd valt het verhaal me ook tegen. Misschien komt het nog goed hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb echt het idee dat je voornamelijk rondloopt, soms is er een stukje verhaal, meer om een reden te hebben naar een ander gebied te gaan dan écht in het verhaal te blijven. In andere FF's waren het vaak grote gebeurtenissen, hadden veel NPC's het erover en kon je van hen veel nieuwe informatie krijgen. Regelmatig kleine praatstukjes tussendoor. Zelfs bij FFX was dit zo... Maar hier heb je in elke nieuwe stad een minuut of wat waarin er iets nieuws gebeurd, soms een cutscene vanuit Archades en je mag door naar een nieuwe gebied... Ik ben nog steeds verslaafd hoor, vind het een geweldig! spel! Alleen valt het verhaal, vooral het doorlopen van het verhaal, wel een beetje teleurstellen.

Ik zit nog erg in het begin van het verhaal, maar ik vind de manier waarop het nu verteld word eigenlijik best goed. Er zit voortgang in, en het is zo nu en dan nog spannend ook. Maar ik heb pas 7 uurtjes op de teller o.i.d. dus er moet nog een hoop gebeuren
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:20:01 #193
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47007375
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:12 schreef xienix84 het volgende:
SPOILER

niet om je verder te teleurstellen mede Ff veteraan, maar ik ben nu dus op het punt dat ik de eindbaas kan confronteren (en zoals je in het andere topic vast al las ook al eens heb gepoogd) en het verhaal hoewel ik niks verklap, blijft op hetzelfde pitje staan, geen diepgang, geen into andere characters, geen momenten dat je denkt van "ahhh" of "omg" bij welke gebeurtenis dan ook, en de clues zijn echt om je hoofd door een printer heen te meppen zo fantasieloos.
En de muziek tja, daar heb ik het al over gehad...deprimerend.

Je observatie is verder gelijk aan de mijne, de gameplay is tof en verslavend.
pi_47007444
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:20 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

niet om je verder te teleurstellen mede Ff veteraan, maar ik ben nu dus op het punt dat ik de eindbaas kan confronteren (en zoals je in het andere topic vast al las ook al eens heb gepoogd) en het verhaal hoewel ik niks verklap, blijft op hetzelfde pitje staan, geen diepgang, geen into andere characters, geen momenten dat je denkt van "ahhh" of "omg" bij welke gebeurtenis dan ook, en de clues zijn echt om je hoofd door een printer heen te meppen zo fantasieloos.
En de muziek tja, daar heb ik het al over gehad...deprimerend.

Je observatie is verder gelijk aan de mijne, de gameplay is tof en verslavend.
Dat is niet best dan.... maar goed dat kan de pret niet drukken voor nu
pi_47007678
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:29 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Je moet ff wachten tot er 3 of 4 tegelijkertijd bijelkaar hangen, dan maak je een tering grote chain en met n beetje geluk zijn er direct 4 dood, zo deed ik het bij mij leefde er nog 1 van, dus ik moest er nog 3 mollen maar met wat gestatusheal en doorbeuken op, soms even wegrennen want die beesten rennen ook veel heen en weer dus targetten je niet altijd werkte goed..

Baas waar ik de meeste moeite mee had was trouwens zon fantoom baas ook in sochen cave palace geloof ik, verdomme wat was dat ding irritant, gaat ie zichzelf multiplyen en alleen de vorm met een klein beetje myst om zich heen (wat heel moeilijk opvalt als je niet manual commands geeft en het spel dus stil laat staan in het command scherm) is damagable, maar de pest is dat al zn vormen je damagen, spells kunnen casten, en constant teleporteren... klote baas.
Als je een paar posts naar boven kijkt zie je dat ik die mandragora boss gisteren al heb gekilled.

Die tweede boss (Ahriman) viel mij 100% mee. Het enige dat irritant was, wanneer hij zich op ging delen. Verder een redelijk standaard boss fight. Ik was lvl 28 op dat moment.

Laatste 15-20% van zijn hp er afgesnoept met een goede Quickening Chain.

Verder merk ik ook wel dat de muziek in het spel wat minder is dan in de voorgaande delen, maar dit vermindert het speelplezier helemaal niet bij mij.

Mijn nummer 1 irritatie in dit spel is wel, dat Vaan en Penelo helemaal niets toevoegen.
Van een maincharacter verwacht je toch wel dat hij veel in het verhaal betrokken wordt.

Dat bepaalde tracks vaak herhaald worden vind ik zelf nog niet helemaal zo vervelend.
Bij de vorige FF delen moest je elke keer maar weer dezelfde battletune aanhoren.
Dit was je aan het einde van het spel ook wel zat.

Vanavond maar even verder met de events die zich in Archades afspelen.
pi_47007787
Kan je eigenlijk uitzoemen met de camera tijdens boss battles? Tijdens mijn laatste boss fight viel het me op dat ik nauwelijks overzicht had over alle characters en de boss omdat de camera de groupleader de hele tijd volgt....
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:36:33 #197
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_47007813
Torn, en die niet toevoeging blijft zo tot het einde van het spel, en dat voor alle characters
En de muziek blijft zo saai, tot het einde van het spel.
Er is verder ook geen baas geweest die mij problemen gaf maar goed ik ben dan ook de pwwwn met final fantasy.

Verder groetjes ik ga slapen.
En veel succes iedereen met final fantasy 12, en geef montblanc een trap onder zn harige hol van me omdat die aap mij op nep marks stuurt.
pi_47008109
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:36 schreef Daniel.J het volgende:
Torn, en die niet toevoeging blijft zo tot het einde van het spel, en dat voor alle characters
En de muziek blijft zo saai, tot het einde van het spel.
Er is verder ook geen baas geweest die mij problemen gaf maar goed ik ben dan ook de pwwwn met final fantasy.

Verder groetjes ik ga slapen.
En veel succes iedereen met final fantasy 12, en geef montblanc een trap onder zn harige hol van me omdat die aap mij op nep marks stuurt.
Tot nu toe hebben sommige Marks mij meer moeite gegeven dan alle Storyline Bosses op dit moment.

Het is natuurlijk jammer dat het verhaal wat minder is in deze FF, maar ik laat het spel er niet voor liggen als de gameplay toch goed is.

Voor de rest speelt dit spel heerlijk weg en de minpunten voor het verhaal en de muziek komen erdoor dat een aantal vaste medewerkers van Square-Enix niet hebben meegewerkt aan FF 12.

Zoals jij al Nobuo Uematsu noemde die niet meer de muziek componeerde voor dit deel.
pi_47008176
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 10:47 schreef torn_Machina het volgende:

[..]
Zoals jij al Nobuo Uematsu noemde die niet meer de muziek componeerde voor dit deel.
Ja, dat is toch wel een beetje jammer....
pi_47008420
Ik irriteer me ook niet zo aan de muziek. Het is inderdaad een hele andere soort dan van Nobuo.

En het verhaal, ja het is spannend maar inderdaad niet erg diep. Vaan gaat nog maar Penelo...

Maar zo blijf ik maar klagen, het blijft een geweldig spel en ik ben zeker verslaafd. Juist naast het verhaal is er zoveel te doen en te ontdekken. Strategieen bedenken, rondlopen, levellen, ik blijf het leuk vinden. En ondanks dat de NPC's weinig aan het verhaal toevoegen, ze hebben wel weer veel andere leuke dingen te melden... geweldig, dat zeker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')