abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46811582
Wat een trieste bende weer bij Talpa.
Ze zijn nu bezig alle negatieve publiciteit weg te halen en alle intresse voor het programma bij hun zelf te houden.
Bedankt voor de aandacht die het ons heeft opgeleverd en nu oprotten.

Lees het vlogende bericht:

Beste bezoeker van eengoudenkooi.nl
Op 28 februari 2007 ontvingen wij een brief van Talpa/Tien.

In deze brief werd ons dringend verzocht deze site per direct offline te halen. De reden hiervoor is dat Talpa/Tien alle rechten bezit van de livestreams, foto,s etc. Daarbij hebben zij het naamrecht op de tekst: Goudenkooi.
Een deel van dit naamrecht komt voor in onze URL. (eengoudenkooi.nl)

Vanaf de start van het tv programma de Goudenkooi, was deze FAN site al online. Wij hebben al onze vrije uren erin zitten om jullie te voorzien van het laatste nieuws en met succes, dagelijks ontvingen wij duizenden bezoekers! Daarbij denken wij ook Talpa/Tien te hebben geholpen om het tv programma populairder te maken. Reacties (28)
Internet?Is that thing still around?!
pi_46811735
Das nog een mooi huis waar ze in vastzitten
Tien
niet meer
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:36:38 #3
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_46811822
Naamrecht? De term 'gouden kooi' is zo algemeen van aard, dat daarop nauwelijks rechten kunnen worden geclaimd. Het is een zwak merk dat makkelijk kan worden aangevallen. Bovendien is het merkrecht maar zeer beperkt van toepassing op domeinnamen, dus ik zou 'm gewoon lekker in de lucht laten, Talpa bluft hier namelijk in stevige mate.
pi_46812010
Jip, dit riekt naar bluf, laat ze maar een procedure starten, de galbakken.
Voeg je me toe op je Wii?
Mijn nummer: 3707-5008-7748-3551
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 16:43:17 #5
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_46812061
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:36 schreef AgentCooper het volgende:
Naamrecht? De term 'gouden kooi' is zo algemeen van aard, dat daarop nauwelijks rechten kunnen worden geclaimd. Het is een zwak merk dat makkelijk kan worden aangevallen. Bovendien is het merkrecht maar zeer beperkt van toepassing op domeinnamen, dus ik zou 'm gewoon lekker in de lucht laten, Talpa bluft hier namelijk in stevige mate.
Maar als het dan ook nog eens over dat programma gaat staat Tien toch wel heel wat sterker in haar schoenen..
pi_46812085
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:43 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Maar als het dan ook nog eens over dat programma gaat staat Tien toch wel heel wat sterker in haar schoenen..
Eensch
'Ja' op alles...
pi_46812191
Ik begrijp dat jullie nu off line zijn gegaan?

Zover ik kan zien er maar 2 verschillen tussen jullie site en Fok
- URL
- directe streams (op Fok is het via users)

Het lijkt me dat je URL gewoon kunt behouden, de streams doorgeven weet ik niet.
Je zou een nieuwe URL kunnen nemen

Ik heb al wel gemerkt dat een behoorlijk aantal filmpjes van Youtube verwijderd zijn.

Hoe dan ook. Slechte actie van Tien. Het is het schofferen van fans.
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:48:39 #8
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_46812275
Trust me, dit is meer bluf dan juridisch gelijk, en ik kan het weten. Het enige dat Talpa kan bestrijden, is eventueel het gebruik van inbreukmakend materiaal, zoals logo's, foto's en filmpjes e.d. Het domeinnaam zelf kunnen ze niet claimen en fansites die daarvan gebruikmaken kunnen ze niet verbieden, ook al hebben ze "De Gouden Kooi" als merk gedeponeerd. Zo'n deponering zegt lang niet alles en zeker niet als het een zwak merk betreft, zoals hier het geval is.
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2007 @ 16:51:51 #9
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_46812382
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:48 schreef AgentCooper het volgende:
Trust me, dit is meer bluf dan juridisch gelijk, en ik kan het weten. Het enige dat Talpa kan bestrijden, is eventueel het gebruik van inbreukmakend materiaal, zoals logo's, foto's en filmpjes e.d. Het domeinnaam zelf kunnen ze niet claimen en fansites die daarvan gebruikmaken kunnen ze niet verbieden, ook al hebben ze "De Gouden Kooi" als merk gedeponeerd. Zo'n deponering zegt lang niet alles en zeker niet als het een zwak merk betreft, zoals hier het geval is.
Werk je bij die oplichters ofzo?
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:55:04 #10
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_46812489
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 16:51 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Werk je bij die oplichters ofzo?
Lijkt me een niet erg logische veronderstelling, gezien mijn voorgaande posts. In dat geval zou ik hier hebben geschreven, dat Talpa het grootste gelijk van de wereld heeft.
pi_46812552
Dit deden ze al eens eerder herinner ik me.
Tijdens een van de BB's
pi_46812595
Gewoon laten staan, ze hebben dit altijd toegelaten en nu doen ze ineens moeilijk. Losers daar bij Talpa
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:58:13 #13
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_46812601
http://66.102.9.104/search?q=cache:wxv3XC6g82gJ:www.eengoudenkooi.nl/+www.eengoudenkooi.nl/&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

Kun je tijdelijk nog de site bezoeken. (copy/paste volledige URL)
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:59:12 #14
170945 smoekie
individualist
pi_46812634
Ook op de site van DGK kun je zelf niets meer posten, alles van de afgelopen tijd is verwijderd en de mogelijkheid om reacties op nieuwsberichten te plaatsen is er ook niet meer.

Hoezo treurig?
"De gemakkelijkste manier om nooit van mening te moeten veranderen, is er geen hebben."
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:01:53 #15
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_46812720
Zou je je afvragen wat hiervoor het motief is, dan kan er maar 1 conclusie mogelijk zijn: ze willen bepaalde bewoners nog meer beschermen dan nu al gebeurt. Die bewoners lokken erg veel negatieve berichten uit en daar moet schijnbaar snel een einde aan komen.
pi_46812745
Talpa is bang, streams met bewijsmateriaal moet weg.
Zeker als het blijkt dat het doorgestoken kaart is.

Sommige fokkers willen al het een en ander naar Amerika sturen.

Een bewoner kan Talpa juridisch aanklagen, als het blijkt dat het doorgestoken kaart is.

Je weet het niet, behalve dat je nu gaat vermoeden dat Talpa een smerig spelletje aan het spelen is.

Ook hun forum is al 4 uur niet bereikbaar.
En wat is er daarvoor geplaatst?
Juist, alles mbt de voortrekkerij mbt N.E.E. Blank (Natasia dus).

En over Jaap ... misschien is die niet zo gezond en kan zijn overgewicht misschien door alcohol of
het vele eten tot iets ergs leiden.
Het zijn vermoedens ...//
pi_46812746
Hier dan een reactie van de redactie eengoudenkooi.nl

Wij kregen zoals ook op de website staat een aangetekend schrijven waarin wij werden verzocht de site onmiddelijk offline te halen.

Dit ivm de rechten die wij schonden op de livestreams, fotos en het domeinnaam waar naam/beeld recht opzit. Daarbj gaf Talpa aan dat mijn domein teveel leek op die van hun, hier zou een verwarring kunnen ontstaan met de orginele goudenkooi site.

Wat voor rechten ik ook heb, ik heb geen zin om een juridische strijd aan te gaan, dit kost teveel tijd en geld. Ik weet wel dat ik niet de enige site zal zijn.

Meer kan ik er niet over zeggen.

[ Bericht 1% gewijzigd door eengoudenkooi op 01-03-2007 17:08:04 ]
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:07:51 #18
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_46812936
Er zitten inderdaad auteursrechten op de livestreams en de foto's, maar geen naam/beeld/merken/whatever rechten op de domeinnaam. Die kun je dus rustig houden, bijvoorbeeld om zelf een leuke DGK weblog onder te posten of zoiets.
pi_46812976
Zij hebben naam recht op het woord goudenkooi, deze komt dus ook in mijn URL voor.
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:10:27 #20
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_46813026
buh wat een gezeur.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:12:32 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46813099
tsja.. dit is niet nieuw. Dat was bij BB5 en BB6 ook al aan de orde. Op zich snap ik wel dat ze het een beetje in de hand willen houden, maar als het nu nog niet tot ze doorgedrongen is dat het internet niet te controleren is voor ze, zitten ze echt in de verkeerde eeuw.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:15:17 #22
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_46813193
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef eengoudenkooi het volgende:
Zij hebben naam recht op het woord goudenkooi, deze komt dus ook in mijn URL voor.
Klopt, maar juridisch bezien kunnen ze je desondanks niet aanpakken, nog los van het feit dat hun merk 'DE Gouden Kooi' is en jouw URL 'EEN Gouden Kooi' (juridisch niet hetzelfde!). Zie ook het feit dat de overheid recentelijk allerlei domeinnamen van ministers moest terugkopen (www.ministerplasterk.nl) en dat niet kon afdwingen.

De regels voor domeinnamen zijn in veel beperktere mate gebonden aan het merkenrecht dan Talpa hier doet voorkomen, feitelijk kunnen ze vrij weinig. Ik zou als ik jou was het domein dus ook gewoon houden of alleen voor veel geld aan ze overdragen.
  donderdag 1 maart 2007 @ 17:28:33 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_46813643
Ik ga "de" "het" en "een" klaimen als mijn merknamen...

Zo maak je toch alle creativiteit enzo kapot?

Net zulke zeikers als raggel hasus.
pi_46813760
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:02 schreef eengoudenkooi het volgende:
Wat voor rechten ik ook heb, ik heb geen zin om een juridische strijd aan te gaan, dit kost teveel tijd en geld. Ik weet wel dat ik niet de enige site zal zijn.
Dat is nu juist waarom men termen 'smaad' en 'laster' hebben uitgevonden.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_46813796
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 17:28 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ga "de" "het" en "een" klaimen als mijn merknamen...

Zo maak je toch alle creativiteit enzo kapot?
Enig idee waarom dit altijd al wordt gezegd over patenten en octrooien? Dit geld het zelfde voor auteursrecht en merkrecht.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')