Maar als het dan ook nog eens over dat programma gaat staat Tien toch wel heel wat sterker in haar schoenen..quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:36 schreef AgentCooper het volgende:
Naamrecht? De term 'gouden kooi' is zo algemeen van aard, dat daarop nauwelijks rechten kunnen worden geclaimd. Het is een zwak merk dat makkelijk kan worden aangevallen. Bovendien is het merkrecht maar zeer beperkt van toepassing op domeinnamen, dus ik zou 'm gewoon lekker in de lucht laten, Talpa bluft hier namelijk in stevige mate.
Eenschquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:43 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Maar als het dan ook nog eens over dat programma gaat staat Tien toch wel heel wat sterker in haar schoenen..
Werk je bij die oplichters ofzo?quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:48 schreef AgentCooper het volgende:
Trust me, dit is meer bluf dan juridisch gelijk, en ik kan het weten. Het enige dat Talpa kan bestrijden, is eventueel het gebruik van inbreukmakend materiaal, zoals logo's, foto's en filmpjes e.d. Het domeinnaam zelf kunnen ze niet claimen en fansites die daarvan gebruikmaken kunnen ze niet verbieden, ook al hebben ze "De Gouden Kooi" als merk gedeponeerd. Zo'n deponering zegt lang niet alles en zeker niet als het een zwak merk betreft, zoals hier het geval is.
Lijkt me een niet erg logische veronderstelling, gezien mijn voorgaande posts. In dat geval zou ik hier hebben geschreven, dat Talpa het grootste gelijk van de wereld heeft.quote:
Klopt, maar juridisch bezien kunnen ze je desondanks niet aanpakken, nog los van het feit dat hun merk 'DE Gouden Kooi' is en jouw URL 'EEN Gouden Kooi' (juridisch niet hetzelfde!). Zie ook het feit dat de overheid recentelijk allerlei domeinnamen van ministers moest terugkopen (www.ministerplasterk.nl) en dat niet kon afdwingen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:08 schreef eengoudenkooi het volgende:
Zij hebben naam recht op het woord goudenkooi, deze komt dus ook in mijn URL voor.
Dat is nu juist waarom men termen 'smaad' en 'laster' hebben uitgevonden.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:02 schreef eengoudenkooi het volgende:
Wat voor rechten ik ook heb, ik heb geen zin om een juridische strijd aan te gaan, dit kost teveel tijd en geld. Ik weet wel dat ik niet de enige site zal zijn.
Enig idee waarom dit altijd al wordt gezegd over patenten en octrooien? Dit geld het zelfde voor auteursrecht en merkrecht.quote:Op donderdag 1 maart 2007 17:28 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik ga "de" "het" en "een" klaimen als mijn merknamen...
Zo maak je toch alle creativiteit enzo kapot?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |