abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46935226
quote:
Op zondag 4 maart 2007 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Venezuela is ook hard op weg naar een falliete dictatuur, ook zo een held van links die Chaves.
je kan toekijken en er een kopje thee bij drinken, hoe heel zuid amerika naar de godverdomme gaat omdat alles zo`n populistische debiel gaat achterna lopen.

Wat zal die CHaves snel merken , dat je ook met de olie produktie enorm veel geld kunt verliezen.
pi_46935446
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals? Hitler? Stalin? Franco? Mao?
Augusto !
pi_46937006
In een land als Bolivia, waar o.a. gas en olie in 2005 genationaliseerd is betalen de bedrijven (zoals REPSOL) nu 82% belasting, wat in eerste instantie veel geld lijkt binnen te brengen, maar omdat er door deze buitenlandse bedrijven nu bijna niet meer geïnvesteerd wordt en de overheid dit zelf niet aan kan zullen de inkomsten snel afnemen.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:04:03 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46937653
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:46 schreef CANARIS het volgende:

[..]

je kan toekijken en er een kopje thee bij drinken, hoe heel zuid amerika naar de godverdomme gaat omdat alles zo`n populistische debiel gaat achterna lopen.

Wat zal die CHaves snel merken , dat je ook met de olie produktie enorm veel geld kunt verliezen.
Hij heeft in ieder geval alvast voldoende wapens ingekocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:07:57 #205
45206 Pietverdriet
pi_46937779
quote:
Op maandag 5 maart 2007 12:44 schreef more het volgende:
In een land als Bolivia, waar o.a. gas en olie in 2005 genationaliseerd is betalen de bedrijven (zoals REPSOL) nu 82% belasting, wat in eerste instantie veel geld lijkt binnen te brengen, maar omdat er door deze buitenlandse bedrijven nu bijna niet meer geïnvesteerd wordt en de overheid dit zelf niet aan kan zullen de inkomsten snel afnemen.
Laffer in de praktijk.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:09:15 #206
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46937811
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft in ieder geval alvast voldoende wapens ingekocht.
Een paar rubberboten met een overjarige M60 erop.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  maandag 5 maart 2007 @ 13:12:11 #207
45206 Pietverdriet
pi_46937899
quote:
Op maandag 5 maart 2007 11:53 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Augusto !
Soit, duizenden mensen vermoord, en enkele tienduizenden gemarteld
pi_46938029
quote:
Op maandag 5 maart 2007 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee wat er gebeurt in India met Moslims na de oprichting van de staat india, en wat voor een hongersnoden er daar waren in de decennia daarna?
Zeker, maar dergelijk situaties lijken me onvermijdelijk, en kun je Gandhi in dit geval niet aanschrijven. Europa is net zo goed het toneel geweest van een bloedige strijd op onze weg naar de democratische, kapitalistische samenleving die we nu zijn.

Het probleem met Afrika is dat het land maar niet uit die overgangsfase lijkt te komen, waarin ze haar bezetters heeft onttroond, maar nog niet in staat is om zelfstandig te functioneren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:18:40 #209
45206 Pietverdriet
pi_46938107
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Een paar rubberboten met een overjarige M60 erop.
4 Miljard US dollar, meer als wie dan ook in Latijns Amerika en meer dan Iran of Pakistan
pi_46938206
Wat een vreselijk topic dit. Net alsof je alleen maar reacties leest van een stel extremistische blanken in Zuid-Afrika in de jaren '80.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:31:22 #211
45206 Pietverdriet
pi_46938524
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:21 schreef Octaafdebolle het volgende:

Wat een vreselijk topic dit. Net alsof je alleen maar reacties leest van een stel extremistische blanken in Zuid-Afrika in de jaren '80.
Nee, wat erg is, is dat de reeele situatie in Afrika en mensen als Mugabe er zo hun best voor doen die racisten te bevestigen. Dat is wat zo triest is.
  maandag 5 maart 2007 @ 13:34:43 #212
45206 Pietverdriet
pi_46938633
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Zeker, maar dergelijk situaties lijken me onvermijdelijk, en kun je Gandhi in dit geval niet aanschrijven.
How come, hij regeerde toch zeker destijds?
pi_46941463
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Soit, duizenden mensen vermoord, en enkele tienduizenden gemarteld
Collateraal schade.
pi_46942628
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, wat erg is, is dat de reeele situatie in Afrika en mensen als Mugabe er zo hun best voor doen die racisten te bevestigen. Dat is wat zo triest is.
Het heeft weinig met Mugabe te maken. Want heel donker Afrika is ondanks de biljoenen euro's aan donaties nog steeds een totale mislukking .

Zijn er überhaupt wel Afrikaanse landen die succesvol kunnen zijn, afgezien van diamant- en olieinkomsten?
Daarom waren de blanke boeren de laatste strohalm voor de vele negers in Zimbabwe. Het is dan ook nogal spijtig om te zien hoe ze zichzelf in de vernieling helpen door zichzelf beslissingbevoegdheid toe te kennen.
pi_46944864
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

How come, hij regeerde toch zeker destijds?
So? Denk je dat welke andere persoon dan ook deze dingen destijds wel had kunnen voorkomen? Volgens mij was dat onontkoombaar. Gandhi deed wat hij kon om de schade zo veel mogelijk te beperken. Mugabe daarentegen is iemand die bewust zijn eigen volk uitzuigt en tegen elkaar uitspeelt.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46945010
quote:
Op maandag 5 maart 2007 15:30 schreef ROC-belooft-het-u het volgende:

[..]

Het heeft weinig met Mugabe te maken. Want heel donker Afrika is ondanks de biljoenen euro's aan donaties nog steeds een totale mislukking .

Zijn er überhaupt wel Afrikaanse landen die succesvol kunnen zijn, afgezien van diamant- en olieinkomsten?
Daarom waren de blanke boeren de laatste strohalm voor de vele negers in Zimbabwe. Het is dan ook nogal spijtig om te zien hoe ze zichzelf in de vernieling helpen door zichzelf beslissingbevoegdheid toe te kennen.
Tja, je kunt doneren wat je wilt, zolang er corrupte machtshebbers zitten verdwijnt het grootste gedeelte van het geld rechtstreeks in de zakken van die mensen. Sterker nog, ik denk dat DE oplossing voor het probleem misschien wel het stoppen van donaties is.

Het systeem in Afrika zoals dat nu bestaat kan alleen in stand blijven door de grote hoeveelheden donaties uit het Westen, die vervolgens worden misbruikt voor het aankopen van wapens, etc. In die zin houden we het systeem misschien zelfs onbewust in stand.

Als we nu eens stoppen met donaties, en de Afrikanen in hun eigen sop laten gaarkoken, loopt de situatie daar misschien wel zo ver uit de hand dat ze eindelijk eens het heft in eigen handen gaan nemen. Dat klinkt misschien heel egoistisch, maar misschien is dat wel het beste wat dit continent zou kunnen overkomen.
  maandag 5 maart 2007 @ 16:32:43 #217
45206 Pietverdriet
pi_46945130
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

So? Denk je dat welke andere persoon dan ook deze dingen destijds wel had kunnen voorkomen? Volgens mij was dat onontkoombaar. Gandhi deed wat hij kon om de schade zo veel mogelijk te beperken. Mugabe daarentegen is iemand die bewust zijn eigen volk uitzuigt en tegen elkaar uitspeelt.
Die moslims in India waren ook Ghandi zijn volk, en als regeringsleider is hij verantwoordelijk.
Geen sterke man dus die het goed heeft gedaan, eentje die niet sterk was en gefaald heeft de dekolonisatie en opbouw van zijn land er okay door te krijgen.
Het heeft miljoenen het leven gekost aan etnisch geweld en hongersnoden.
pi_46945313
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die moslims in India waren ook Ghandi zijn volk, en als regeringsleider is hij verantwoordelijk.
Geen sterke man dus die het goed heeft gedaan, eentje die niet sterk was en gefaald heeft de dekolonisatie en opbouw van zijn land er okay door te krijgen.
Het heeft miljoenen het leven gekost aan etnisch geweld en hongersnoden.
Hoe defineer jij dan 'sterk figuur'? Ik ken geen enkele regeringsleider die nooit fouten maakte. Dat moet toch al aangeven dat dat zo goed als onmogelijk is, vind je niet? Dus volgens jouw definitie: 'iemand die fouten maakt is geen sterk figuur', zijn er nooit sterke figuren geweest.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:06:46 #219
45206 Pietverdriet
pi_46946524
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:37 schreef Seneca het volgende:

[..]

Hoe defineer jij dan 'sterk figuur'? Ik ken geen enkele regeringsleider die nooit fouten maakte. Dat moet toch al aangeven dat dat zo goed als onmogelijk is, vind je niet? Dus volgens jouw definitie: 'iemand die fouten maakt is geen sterk figuur', zijn er nooit sterke figuren geweest.
De vraag was: Geef eens een voorbeeld van een sterke man die het wel goed gedaan heeft?, waarop Ghandi werd genoemd. Dat voorbeeld klopte dus niet.
  maandag 5 maart 2007 @ 17:24:48 #220
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_46947226
Zimbabwe bankroet? Onze nieuwe minister (of was het nou staatssecr) van ontwikkelingshulp trekt graag de portemonee
pi_46947929
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De vraag was: Geef eens een voorbeeld van een sterke man die het wel goed gedaan heeft?, waarop Ghandi werd genoemd. Dat voorbeeld klopte dus niet.
Dat ben ik dus niet met je eens. Als Gandhi het zo slecht gedaan heeft, noem dan eens een sterke man die het beter deed?
pi_46948938
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens. Als Gandhi het zo slecht gedaan heeft, noem dan eens een sterke man die het beter deed?
http://en.wikipedia.org/wiki/Park_Chung_Hee

Zuid-Korea is het levende bewijs dat als je uit een genadeloze koloniale overheersing en een verwoestende burgeroorlog komt er geen reden is om twee generaties later nog steeds arm te zijn.
pi_46949218
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:10 schreef CeeJee het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Park_Chung_Hee

Zuid-Korea is het levende bewijs dat als je uit een genadeloze koloniale overheersing en een verwoestende burgeroorlog komt er geen reden is om twee generaties later nog steeds arm te zijn.
Eens, maar daar zou ik weer tegenover willen stellen dat Zuid-Korea voor de koloniale overheersing een veel hoger cultureel peil had als Afrika. Het lijkt mij veel eenvoudiger om vanuit zo'n beginsituatie terug te komen op je oude peil van beschaving dan vanuit een stammencultuur zoals in Afrika. Zoals al eerder in dit topic werd aangekaart: de meeste Afrikanen hebben nooit ervaring op kunnen doen met het leiden van groepen groter dan een paar honderd man.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 03:24:59 #224
46960 StefanP
polemicist
pi_46964710
quote:
Op maandag 5 maart 2007 13:21 schreef Octaafdebolle het volgende:

Je bedoelt toen iedereen nog te eten had, moord, doodslag en verkrachting niet schering en inslag waren, toen Z.A. internationaal nog iets voorstelde (een bloeiende wapensector bijvoorbeeld), toen het bedrijfsleven nog niet weggetrokken was en toen corruptie nog niet welig tierde? Toen zowel blank als zwart het beter hadden dan nu? Ah, die jaren 80.
quote:
Op maandag 5 maart 2007 16:29 schreef Seneca het volgende:

Als we nu eens stoppen met donaties, en de Afrikanen in hun eigen sop laten gaarkoken, loopt de situatie daar misschien wel zo ver uit de hand dat ze eindelijk eens het heft in eigen handen gaan nemen. Dat klinkt misschien heel egoistisch, maar misschien is dat wel het beste wat dit continent zou kunnen overkomen.
Dan krijg je dat het land uiteen valt in kleine stukjes die elk geregeerd worden door degene met de grootste mond en de meeste wapens. Centraal gezag is er niet meer en het land houdt feitelijk op te bestaan omdat er geen regering is. Hooguit een paar dozijn warlords die elkaars gebied continu binnenvallen.

De enige oplossing is westers leiderschap. Zoals ten tijde van de kolonisatie. Ik durf te wedden dat je die landen in 20 jaar tijd welvarend kan maken met de juiste personen aan de macht. Een klein leger huurlingen is al voldoende (zie Executive Operations) om ondersteuning te bieden voor die overgang indien nodig. Zodra mensen doorhebben dat ze het veel beter hebben of zullen gaan hebben, is dat waarschijnlijk al niet meer nodig.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 6 maart 2007 @ 04:20:02 #225
171542 Stoofsteeg
10x op en neer
pi_46964823
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 03:24 schreef StefanP het volgende:
Ben je pro apartheid en discriminatie?

Denk je daadwerkelijk dat negers bijvoorbeeld minder zijn?

Nee dat zeg je nergens maar ik proef het nogal uit je posts doorgaans.
En zondagavond was het knokken, het hinderde niet tegen wie.
Tot de politie dan kwam fokken, dan vochten we wel tegen die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')