Nu gebruik ik heel politiek-correct de term zwarten, en is het ook niet goed!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Ga jij nou eerst je vorige uitspraken maar eens herwaarderen, dan mag je daarna weer aankomen met je kuddes zwarten en negertjes, ok?
http://www.stopboergenocide.com/index2.htmlquote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:46 schreef Monidique het volgende:
Genocide is de opzettelijke en systematische uitroeiing van een volk. Is daar hier sprake van? Voor zover ik weet niet, maar hebben de blanken het "nadeel" dat zij de rijke boerderijen bezitten en trekken ze dus criminelen aan. Van genocide is geen sprake, me dunkt.
Ik weet niet wat PC is, in deze, jij lijkt dat precies te weten. Je zal er zelf wel eentje zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nu gebruik ik heel politiek-correct de term zwarten, en is het ook niet goed!
Waarom je dat zo schrijft? Flagrante onbekendheid met de materie aldaar; met de berichtgeving erover; dichterlijke overdrijving; trollen. Dat kan ik zo snel aan opties bedenken; jou kennende is nr3 belangrijk, en gezien je tentoongespreide kennis van en over Afrika in dit topic nr1 en 2 ook, in dit geval.quote:Maar dat laat onverlet dat er al jarenlang een genocide onder de blanke boerenbevolking in zuidelijk Afrika plaatsvind, waarover de media niet tot nauwelijks berichten. Terwijl tijdens het Apartheidsregime iedere scheet die daar gelaten werd breeduit uitgemeten werd. Waarom is dat dan?
Ze zeggen dat er sprake is van genocide. Maar als een paar mensen zeggen dat er een genocide is, dan is er nog niet per se een genocide. En deze, soms discutabele websites komen niet met argumenten waarom er sprake zou zijn van genocide.quote:
Nee dat is rechts, kijken naar praktische oplossingen in een niet ideale wereld.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:37 schreef sigme het volgende:
Eh, ik kom niet aan met sprookjes die het alternatief zouden moeten zijn voor een verwerpelijk systeem. De wereld is grijzer dan dat: Apartheid is een verwerpelijk systeem dat grote voordelen biedt, democratie is een mooi systeem met gruwelijke nadelen. Is dat links?
OK maar wat zijn de consequenties van het niet accepteren, hoe ver wil je gaan?quote:Rekening houden met is iets heel anders dan een misstand accepteren omdat het alternatief ook niet je-dat is.
Het "systeem" van Mugabe (de staat) keurt de moorden impliciet goed, hij doet niets om de blanken te beschermen. Dus is dit systeem "meer fout" dan een appartheids-systeem.quote:Nee, het maakt verschil of dat stelen, moorden, discrimineren etc inherent is aan het systeem.
Zo maakt een krijgsgevangenenkamp met misstanden in de VS, de VS NIET gelijk aan NoordKorea. Dat ergens gestolen, gemoord en gediscrimineerd wordt, maakt het land waar dat gebeurt niet gelijk aan een land waar gelegitimeerd gestolen, gemoord en gediscrimineerd wordt, en beide niet gelijk aan een land waar de overheid zich het recht voorbehoudt te stelen, moorden en discrimineren.
Zou Mugabe daarvoor openstaan, denk je?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 10:26 schreef Seneca het volgende:
In plaats van de blanken weer aan de macht te helpen, zouden we beter de zwarte bevolking aldaar leren hoe ze WEL iets moeten leiden.
Ik wil op zich de armoede als gevolg van een minder dictatoriaal systeem accepteren. En grotere wanorde als gevolg van minder gewelddadig gehandhaafde orde ook.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:05 schreef Oud_student het volgende:
OK maar wat zijn de consequenties van het niet accepteren, hoe ver wil je gaan?
Tussen het constateren ervan en gewapende (terroristische) actie liggen ook hier vele mogelijkheden. (Volkert van der G accepteerde ook geen bont)
Apartheid, één p volstaatquote:[..]
Het "systeem" van Mugabe (de staat) keurt de moorden impliciet goed, hij doet niets om de blanken te beschermen. Dus is dit systeem "meer fout" dan een appartheids-systeem.
De verontwaardiging zou dus eigenlijk groter moeten zijn dan destijds over het appartheids-systeem in Z-A
Beetje achterhaald, is het niet?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Persoonlijk wind ik me minder op over misdadige mensen dan over misdadige systemen.
Niet voor alle misstanden natuurlijk. Maar wel voor de misstanden die voortvloeien uit je domme wereldverbeterende ideeen.quote:Er was nogal een actieve anti-Apartheidsbeweging. Die heeft zichzelf opgeheven toen de Apartheid dat ook werd. Waarom verdient dat ook al weer tot de sokken afgebrand te worden?
Als je een misstand bestrijd maak je jezelf verantwoordelijk voor alle misstanden -ongeacht tijd, plaats, soort?
Ja, en dat is nogal dom, dus. Lees m'n Iraq analogie nog eens.quote:Nee: de mensen die zich erover opwonden, wonden zich op over de systematiek.
Zo zwart wit is het niet- het is noodgedwongen wat abstracter.quote:Maar zo te zien neem je ze dat kwalijk, omdat de mensen die zich zouden moeten opwinden over andere zaken (rotzooi onder democratie, rotzooi onder dictatuur van eigen bodem) er niet zijn. Jij lijkt van mening dat mensen die zich opwonden over het een zich moeten opwinden over het ander, maar erg logisch vind ik dat niet.
quote:En dat zou onterecht zijn want![]()
Dat jij en vele andere links denkenden dat willen accepteren is nogal gratuit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:17 schreef sigme het volgende:
Ik wil op zich de armoede als gevolg van een minder dictatoriaal systeem accepteren. En grotere wanorde als gevolg van minder gewelddadig gehandhaafde orde ook.
In het geval van Z-A had je nog discussie over het systeem voordat er acties plaats vonden (boycots etc). Als nu iedereen het eens is, dan kunnen we toch gelijk tot acties overgaan?quote:Apartheid, één p volstaat.
Mugabe is een walgelijke dictator met een walgelijk regime. Er is alleen zo ongeveer helemaal niemand die zegt dat dat niet zo is; dat maakt het debat echt stukken minder levendig. Vandaar dat het niet zo oplaait.
Dat ligt alleen aan hoe jij systematisch wenst te defineren.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:46 schreef Monidique het volgende:
Genocide is de opzettelijke en systematische uitroeiing van een volk.
Er zullen ongetwijfeld hate crimes plaatsvinden in Zuid-Afrika. Waar jij vandaan haalt dat ik lekker links alles afdoe als misdaad, is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat ligt alleen aan hoe jij systematisch wenst te defineren.
Lees die weblog even, staan genoeg moorden gerapporteerd waarbij niets gestolen werd.
Dus lekker "Links"alles afdoen als "misdaad" doe je de waarheid nogal tekort mee.
Perfect verwoord. Voor een levendig debat is het noodzakelijk dat er over oplossingen wordt gesproken, daar zijn ongetwijfeld de meningen verdeeld over.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:17 schreef sigme het volgende:
Mugabe is een walgelijke dictator met een walgelijk regime. Er is alleen zo ongeveer helemaal niemand die zegt dat dat niet zo is; dat maakt het debat echt stukken minder levendig. Vandaar dat het niet zo oplaait.
Nee precies, zwarte zijn weer beter in andere dingen. Fysieke arbeid en dansen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:51 schreef Originele_Naam het volgende:
Blanken weer aan de macht in Zuid-Afrika. Ze hadden nooit het land aan de zwarten moeten geven, die zijn gewoon niet capabel genoeg om het te leiden.
Nou, d'r waren best veel ZuidAfrikanen die niet zo happy waren met die Apartheid hoor.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dat jij en vele andere links denkenden dat willen accepteren is nogal gratuit.
Wij zitten hier lekker voor de TV met de centrale verwarming aan met een biertje en nootjes![]()
![]()
Aan de mensen waar het omgaat wordt niets gevraagd.
En ook daar: er waren er best veel die dat communisme helemaal niet zo leuk vonden.quote:Als je ze het nu zou vragen, dan denk ik dat ze graag weer terug willen naar vroeger.
Ook in de USSR willen veel mensen weer terug naar het communisme, geen vrijheid, maar ook geen chaos zoals het nu is en armoede voor de massa's
(wie is hier nu sociaal links of rechts?)
Ik weet het nietquote:[..]
In het geval van Z-A had je nog discussie over het systeem voordat er acties plaats vonden (boycots etc). Als nu iedereen het eens is, dan kunnen we toch gelijk tot acties overgaan?
maar waarom gebeurt het niet?
Waarom gebeurt er niets in Darfur?
Volgens mij zijn het gewoon racistische moorden, Moniquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Er zullen ongetwijfeld hate crimes plaatsvinden in Zuid-Afrika. Waar jij vandaan haalt dat ik lekker links alles afdoe als misdaad, is mij een raadsel.
Racistische moorden, hate crimes, wat is het verschil?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:37 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon racistische moorden, Moni![]()
Dat lijkt mij niet. Ik denk dat de meeste moorden indertijd geen racistische moorden waren.quote:Of waren alle moorden gepleegd onder het apartheids regime nu ook ineens hate crimes?
Er moet wel een beestje zijn, hè...quote:Blijft verdraaid lastig, is het niet, beestje bij het naampje noemen.
En vanwege het niet bij het naampje noemen van het beestje, die ingeslepen gewoonte, daar haal ik 'dat vandaan'.
Daar is een verschil tussen, Moni.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 14:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Racistische moorden, hate crimes, wat is het verschil?
quote:Dat lijkt mij niet. Ik denk dat de meeste moorden indertijd geen racistische moorden waren.
Ja, dat beestje noemen we racismequote:Er moet wel een beestje zijn, hè...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |