abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46965986
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 04:20 schreef Stoofsteeg het volgende:

[..]

Ben je pro apartheid en discriminatie?

Denk je daadwerkelijk dat negers bijvoorbeeld minder zijn?

Nee dat zeg je nergens maar ik proef het nogal uit je posts doorgaans.
In Zuid Afrika werden de blanken altijd verweten niks aan de armoede te doen van de zwarte bevolking, nu is er naast een rijke blanke bevolkingsgroep ook een behoorlijke groep zwarte Zuid-Afrikanen die rijk zijn, en die doen ook niks voor hun arme broeders. Maar zijn vooral geïnteresseerd in hun eigen portemonnee.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:36:13 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_46966394
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:10 schreef CeeJee het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Park_Chung_Hee

Zuid-Korea is het levende bewijs dat als je uit een genadeloze koloniale overheersing en een verwoestende burgeroorlog komt er geen reden is om twee generaties later nog steeds arm te zijn.
Zuid Korea is idd erg rijk geworden, maar ZuidKorea was ook een dictatuur met nauwelijks rechten voor de burgers, ik kan me daar de opstanden van de studenten herinneren, die werkelijk kei en keihard werden neergeslagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:54:37 #228
45206 Pietverdriet
pi_46966756
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat ben ik dus niet met je eens. Als Gandhi het zo slecht gedaan heeft, noem dan eens een sterke man die het beter deed?
Hee, ik kwam niet met de these dat een sterke man een goed idee was.

Probleem van Afrika is denk ik, en dat is hier al eerder genoemd, de stammencultuur.
pi_46966841
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:12 schreef more het volgende:
In Zuid Afrika werden de blanken altijd verweten niks aan de armoede te doen van de zwarte bevolking, nu is er naast een rijke blanke bevolkingsgroep ook een behoorlijke groep zwarte Zuid-Afrikanen die rijk zijn, en die doen ook niks voor hun arme broeders. Maar zijn vooral geïnteresseerd in hun eigen portemonnee.
Goh, het lijken net echte mensen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_46967014
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hee, ik kwam niet met de these dat een sterke man een goed idee was.

Probleem van Afrika is denk ik, en dat is hier al eerder genoemd, de stammencultuur.
Ik blijf erbij dat dat een goed idee is. Dat jij vervolgens stelt dat zo'n sterke man een hoop gezeik zal veroorzaken ben ik met je eens, maar is in mijn ogen onvermijdelijk. Je haalt zelf al de stammencultuur van Afrika aan als obstakel. Een dergelijke grote cultuuromslag is nog nooit zonder slag of stoot gegaan.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:08:23 #231
45206 Pietverdriet
pi_46967053
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:06 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat dat een goed idee is. Dat jij vervolgens stelt dat zo'n sterke man een hoop gezeik zal veroorzaken ben ik met je eens, maar is in mijn ogen onvermijdelijk. Je haalt zelf al de stammencultuur van Afrika aan als obstakel. Een dergelijke grote cultuuromslag is nog nooit zonder slag of stoot gegaan.
Waarom wil je de mensen daar wat opleggen wat ze klaarblijkelijk niet willen?
pi_46967332
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom wil je de mensen daar wat opleggen wat ze klaarblijkelijk niet willen?
Ik wil helemaal niets opleggen. Ik ben George Bush niet. Democratie kan alleen maar werken als de bevolking er zelf klaar voor is.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_46967512
quote:
Op maandag 5 maart 2007 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De vraag was: Geef eens een voorbeeld van een sterke man die het wel goed gedaan heeft?, waarop Ghandi werd genoemd. Dat voorbeeld klopte dus niet.
Mag ik even hard roepen dat Ghandie nooit heeft geregeerd !!
pi_46968711
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zuid Korea is idd erg rijk geworden, maar ZuidKorea was ook een dictatuur met nauwelijks rechten voor de burgers, ik kan me daar de opstanden van de studenten herinneren, die werkelijk kei en keihard werden neergeslagen.
Het Z-K regime was destijds een dictatuur die oppositie met geweld de kop indrukte, in dat opzicht niet zo verschillend van Zimbabwe. Maar aan het eind van de rit was het land er een stuk beter van geworden, en niet alleen de Zwitserse bankrekening van de president en zijn kliek.
pi_46970242
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:06 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nog één keer mensen, het zijn gewoon volkeren, geen "stammen".
En ja, een oorzaak van de vele conflicten daar is dat de verschillende volkeren of clans (Somalië ) continu met elkaar overhoop liggen. En één vd oorzaken daarvan is váák hoe de volkeren tegen elkaar opgezet zijn tijdens de koloniale periode (Rwanda). En ook: hoe de koloniale periode is afgesloten: vaak met een oorlog (Congo, Mozambique, Algerije) met ervoor en erna een periode van chaos die in de regel eindigen met krachtig optreden van een dictator -> rust. Tel daarbij op het panafrikanisme wat erop volgde dat weer een ander soort dictator (dit keer mét ideologie) opleverde plus het vastgeroeste patroon van een zakkenvullende elite en de windvaanfunctie van het leger (waarom zijn er altijd militaire coups daar? daarom dus) en je kunt je voorstellen waarom het zo moeilijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mwanatabu op 06-03-2007 12:45:59 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_46971259
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nog één keer mensen, het zijn gewoon volkeren, geen "stammen".
En ja, een oorzaak van de vele conflicten daar is dat de verschillende volkeren of clans (Somalië ) continu met elkaar overhoop liggen. En één vd oorzaken daarvan is váák hoe de volkeren tegen elkaar opgezet zijn tijdens de koloniale periode (Rwanda).
En de verdeling van de landen die is toendertijd toch ook nogal arbitrair geweest waardoor sommige volken zich in 2 of 3 landen bevinden.
pi_46971581
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de verdeling van de landen die is toendertijd toch ook nogal arbitrair geweest waardoor sommige volken zich in 2 of 3 landen bevinden.
Eigenlijk is dat bijna niet te voorkomen, het is een geweldig divers gebied. Landsgrenzen zijn er definitie voedsel voor conflict.
Maar het is een tandje erger nog in met name:

-de Sahelzône. Van Mauretanië tot Sudan is er een broeigebied tussen islamitische "blanke" elites in het noorden en vaak ook islamitische "zwarte" ondergeschikte volkeren in het zuiden. Het broeit in Niger, Nigeria (Hausa en Fulbe), Mauratanië (de Maures vs. de Malinke), Guinée tot Sudan (Darfur...)
-de beerput Congo. Het is geen toeval dat het met name in het oosten (Rwanda, Uganda ook) keer op keer misgaat met een etnische drijfveer.
-zuidelijk Afrika. Blanke elites (Namibië, Rhodesië en Zuid-Afrika) die tucht en orde verspreidden onder de minderwaardige zwarten. En minderwaardig behandelde volkeren gaan...zich minderwaardig gedragen. Van ongeschoolde en politiek onervaren klassen mag je niet verwachten dat ze zich als koorknaapjes netjes in rijen van 2 op het politieke podium begeven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:53:59 #238
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_46973501
quote:
Op maandag 5 maart 2007 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:
maar alle gekheid op een stokje, van het lagere-intelligentie-verhaal van zwarte Afrikanen geloof ik geen drol. Stephen Jay Gould heeft daat al jaren geleden de vloer mee gedweild: Curveball (pdf). Wat wél imo terechte kritiek is dat het gedrag, de cultuur, de waarden en normen (Balkie-taal, sorry) van Afrikanen rampzalig zijn. Vervolgens is er een sterke stroming in het Westen die meent de belangen van Zwarte Afrikanen te verdedigen door de oorsprong van alle ellende buiten Afrika te leggen, en daarmee meewerkt aan het in stand houden van een rampzalige status-quo.

Verder zouden Afrikanen er verstandig aan doen óf op te houden hun best te doen alle clichés die in het Westen, wat zeg ik, de wereld bestaan over zwarte mensen te bevestigen, en zo niet, niet klagen over het bestaan van deze vooroordelen.
heer heer
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:05:14 #239
45206 Pietverdriet
pi_46973878
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

heer heer
Het is "hear hear"
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:09:55 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_46974045
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:18:21 #241
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_46974358
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is "hear hear"
klopt kon er niet op komen

en wist dat heir niet goed was
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_46981214
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 03:24 schreef StefanP het volgende:
De enige oplossing is westers leiderschap. Zoals ten tijde van de kolonisatie. Ik durf te wedden dat je die landen in 20 jaar tijd welvarend kan maken met de juiste personen aan de macht. Een klein leger huurlingen is al voldoende (zie Executive Operations) om ondersteuning te bieden voor die overgang indien nodig. Zodra mensen doorhebben dat ze het veel beter hebben of zullen gaan hebben, is dat waarschijnlijk al niet meer nodig.
Precies.

De negers zullen dan zelf de eerste stap moeten nemen door te erkennen dat de blanken beter zijn in complexe zaken dan de negers zelf. En gezien hun simpele koppigheid zal dat vast nooit ervan komen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:16:46 #243
45206 Pietverdriet
pi_46981305
Oh Dear, de missie, de beschaving moet aan de arme negerkens gebracht worden...
Hee, laat ze dat lekker zelf doen, en zo niet, lekker laten rotten.
pi_46981928
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh Dear, de missie, de beschaving moet aan de arme negerkens gebracht worden.
Neen.
quote:
..
Hee, laat ze dat lekker zelf doen, en zo niet, lekker laten rotten.
Neen.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:34:48 #245
45206 Pietverdriet
pi_46982113
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Neen.
[..]

Neen.
Wat dan?
pi_46982380
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat dan?
Die vraag zou ik ook graag wel eens door jou beantwoord zien, want kritiek leveren en goedkope retoriek geven blijft heel makkelijk.

Ik zelf weet het niet hoe we het zouden moeten aanpakken. Aangezien de maatschappij maar een klein beetje maakbaar vraag ik me af of de "leef bij de dag" instelling in veel afrikaanse landen nog wel te veranderen is. .
  dinsdag 6 maart 2007 @ 17:46:48 #247
45206 Pietverdriet
pi_46982628
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die vraag zou ik ook graag wel eens door jou beantwoord zien, want kritiek leveren en goedkope retoriek geven blijft heel makkelijk.

Ik zelf weet het niet hoe we het zouden moeten aanpakken. Aangezien de maatschappij maar een klein beetje maakbaar vraag ik me af of de "leef bij de dag" instelling in veel afrikaanse landen nog wel te veranderen is. .
Direct stoppen met ontwikkelingshulp vanuit de overheid, opheffen van handelsbarrieres en stopzetten van alle landbouwsubsidies. Daarmee beloon je de mensen en landen die bereid zijn op te bouwen, te produceren en handel te drijven. Ontwikkelingshulp en noodhulp maakt veel meer kapot dan het opleverd.
  woensdag 7 maart 2007 @ 03:22:21 #248
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_47004097
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Direct stoppen met ontwikkelingshulp vanuit de overheid, opheffen van handelsbarrieres en stopzetten van alle landbouwsubsidies. Daarmee beloon je de mensen en landen die bereid zijn op te bouwen, te produceren en handel te drijven. Ontwikkelingshulp en noodhulp maakt veel meer kapot dan het opleverd.
nee, zo werkt het niet
want de negertjes zijn zielig en verdienen heel wat vanaf-de-pc-o zo makkelijke-en-politiek-correcte-steunbetuigingen
maar verder dan dit schijnheilig gedoe gaat het niet omdat dan ons eigen hachie bedreigd wordt....
zonnig Brasil
pi_47004486
Je moet ook even bij Bill Gates aankloppen met zijn miljarden verlengt hij de lijdensweg van dat continent alleen maar. We kunnen allemaal ons schuldgevoel wel af blijven kopen met dat continent maar als je gewoon de tv op een ander net ze of het nieuwsbericht overslaat zodra je het woord Afrika hoort is er niets aan de hand. Het is net al het Midden-Oosten probleem zolang het niet hiereen komt kun je het gewoon negeren.
Als ze daar een oplossing wilde hadden ze het allang zelf aan gepakt. Maar nee hulp aanpakken en vervolgens belachelijke eisen stellen of anderen de schuld geven van jouw ellende is zoveel makkelijker.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_47006237
Toch blijft het knap dat je in enkele jaren je land kapot kunt maken. Leuk stukje geschiedenis (die loopt tot in het heden) van hoe het niet moet dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')