quote:
Beste Nourdin,
voetbal is een mannensport. In Utrecht weten we door de jaren heen dat er alleen met opgestroopte mouwen resultaten gehaald kunnen worden.
Wij hebben geen technisch hoogbegaafde voetballers rondlopen, geen spelers die miljoenen verdienen.
Wat wij wel hebben is het fanatiekste publiek van Nederland. Week in, week uit staan we achter onze club en niemand moet daar met zijn gore poten aankomen.
In de aanloop naar de wedstrijd van je ploeg zijn wij altijd realistisch geweest. Wij weten ook wel dat onze ploeg 120 procent moet geven om het bij te kunnen benen. Die honderd procent moet van de spelers komen, het publiek zorgt voor dat extra zetje.
Je goal was er een uit het boekje. Je liep goed door en maakte het vakkundig af. Maar de reactie daarna leerde me een kant kennen van mezelf die ik nog niet kende. Ik kreeg het warm, koud, zag stippen en had het idee dat ik ieder moment kon ontploffen. Zelden heb ik me zo kwaad en machteloos gevoeld.
Wat een gore lafbek ben je om mij met een gracht ertussen zo uit te dagen. Ik durf te wedden dat je in het dagelijks leven zo'n laffe hond ben dat je je hoofd in je jas begraaft en snel je auto zoekt. Dat was al duidelijk na de wedstrijd. Je hakkelde met woorden, wist niet hoe je dit moest uitleggen.
Een paar jaar geleden flikte je ook al eens zoiets. Je speelde toen nog bij NAC. Ook zo'n zuigactie langs de zijlijn. Ook met die gore rotkop van je pontificaal voor een vak gaan staan. In de aanloop van de tweede seizoenshelft werd je naam genoemd als mogelijke versterking. Hoewel je een prima pot speelde vanavond ben ik blij dat je het mooie Utrechtshirt niet om je schouders hebt hangen. Je verdient het niet.
Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen aankijken als ik moet juichen voor zo'n laf mannetje als jij bent. Godzijdank speel je ver van de Galgenwaard vandaan.
Wat me nog wel het meest pijn deed was dat mijn woede onder controle was en je de tweede achter Vorm prikte. Mijn adem stokte. Het was een knockout. Ik kan het je misschien niet eens kwalijk nemen allemaal. Wat ik alleen niet begrijp is dat een speler met zulke kwaliteiten zich moet verlagen tot dit soort puberaal gehuppel en gedoe.
Dankbaar ben ik je wel, dat ik iedereen een pasklaar antwoord kan geven waarom ik die club uit Amsterdam zo intens haat. Arrogantie past niet bij ons Utregters. Ik legde het net uit aan mijn meissie. Die snapte tot vanavond niet waarom ik zo;n schijthekel heb aan Ajax. Na het zien van jou mongoloide geprovoceer is ze eindelijk om en snapt ze hoe ik denk...
Voetbal is een mannensport, Nourdin. Je danste als een wijf, reageerde voor de camera als een wijf. De Galgenwaard zal de rest van je carriere een hel worden. Ik hoop het van harte...