quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:54 schreef El_Liberaliste het volgende:Goed even kort.
Ik ben bezig met een soort (amateur)film/documantaire waarin ik dit soort toestanden onder de loep neem (noem me kansloos, bezeten, geobsedeerd, prima..
![]()
). Op de website van spelletjes.nl begon die gast een gesprek en gaf z'n mail-adres, overigens is de toevoeging achter de @ een niet bestaande site. Overigens bedacht ik me net dat ik hem wel bestanden heb gestuurd (foto's van Google geplukt).
En zoals iemand hier al zei, ik vermoed dat hij wel degelijk een vieze pedo is aangezien hij op verschillende sites/fora wordt aangewezen als ranzig figuur, met datzelfde adres.
Ik ga iig. geen risico's nemen wat mijn eigen privacy betreft.
Kansloos, bezeten, geobsedeerd én IQ-loos gedrag. Die laatste voeg ik dan nog maar even toe.
Je gaat zelf ook zwaar de fout in met deze actie:
- je doet enkele aannames op basis van wat je op internet (niet de meest betrouwbare bron) aantreft, want zoals ik in mijn eerdere post al zei: het kan zomaar een zuigend jochie van 13 zijn die zich stoerder voordoet dan hij is.
- je geeft je uit voor een meisje van 13 en vindt dat normaal. Hoe betrouwbaar is iemand anders als je dat zelf al niet bent;
- je maakt misbruik van iemand anders, die hier niets mee te maken heeft, door op internet gevonden foto's door te sturen alsof ze van jou zijn.
Ik ben volledig voorstander van het oppakken en opsluiten van pedofielen. Maar daar was jij niet op uit. Je wilde een film/docu maken over de wijze waarop pedo's internet gebruiken om contact te leggen met minderjarigen. Maar nu je beet denkt te hebben, blijk je je ineens te gedragen als de zelfbenoemde rechercheur die korte metten wil maken met deze persoon. Je bent verstrikt geraakt in iets dat je niet kunt beoordelen en duidelijk ook niet mee om weet te gaan.
Keuze 1: je gaat als nog je film/docu maken. Daarbij neem je de nodige persoonlijke afstand van het onderwerp om een goed journalistiek product af te leveren. Daar zijn wel wegen voor. Er zijn vast wel pedo's (Martijn!) te vinden die bereid zijn om je (anoniem) inzicht te geven in hun wereld. Sommigen zijn (hoe ziek dat ook is) trots op wat ze voor kinderen voelen.
Keuze 2: je laat de film schieten en wordt wereldverbeteraar. Dan pak je al je info bij elkaar en draagt die over aan de juiste instanties. Zij zullen daar, indien mogelijk, dan werk van maken.
Dat laatste zou mijn voorkeur hebben. Succes.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali