Al zo'n 2 jaar kamp ik met een zware depressie en dingen uit het verleden die ik nog niet verwerkt heb en waar ik tegenaan loop dat ik niet weet hoe ik er mee om moet gaan. Ook als er nare dingen gebeuren, zoals dat mn nichtje in november plotseling op 23-jarige leeftijd overleed en mn vader die een paar weken geleden een hersenbloeding heeft gehad, weet ik niet hoe ik daar mee om moet gaan en kan ik dingen moeilijk verwerken/loslaten. Ik vind het erg moeilijk om het over gevoelens te hebben, of om gevoelens te "voelen", ik probeer het liefst om maar niet te "voelen" door middelen als alcohol of wiet te gebruiken. Vorig jaar heb ik 12 sessies gehad bij een psycholoog waar ik emdr-therapie volgde, maar dat hielp voor mn gevoel niet echt en na 12 sessies werd het niet meer vergoed door de verzekering. Toen ben ik weer naar de huisarts gegaan en heb ik een doorverwijzing gehad naar het Riagg. Daar heb ik eerst een paar individuele intake-gesprekken gehad en sinds een paar weken heb ik elke woensdagmiddag 1,5 uur groesptherapie. Maar ik heb het gevoel dat dat voor mij gewoon niet genoeg is. We zitten nu met 5 mensen in de groep, maar er komen nog 3 nieuwe mensen bij, en nu heb ik al het gevoel dat ik mn verhaal er niet genoeg kwijt kan en ik niet genoeg aan mn problemen kan werken, omdat het natuurlijk een groepstherapie is en niet altijd over mij kan gaan. Na de kerstvakantie ben ik gestopt met school, en ik heb ook nog geen werk ofzo gevonden, en nu zit ik erover te denken om in deeltijdbehandeling te gaan. Nu heb ik er tenslotte de tijd voor, ga na de zomervakantie pas weer met een nieuwe opleiding beginnen en ik hoop dat ik dan wat meer en beter aan mn problemen kan werken dan in die 1,5 uur per week, want dat is voor mn gevoel gewoon echt veel te weinig. Ik heb het vanmiddag ook al in de groepstherapie gezegd dat ik hierover na zat te denken, alleen dat was al toen het bijna afgelopen was, dus volgende week hebben we het er verder over.
Maar wie heeft hier ervaring mee, hoe gaat zo'n deeltijdbehandeling in zijn werk, hoeveel uur is het per week ( 5 dagen per week van 9 tot 5, of wat anders?) wat voor activiteiten krijg je allemaal, wat voor soort therapieen en dergelijke, hoe was het om in deeltijdtherapie te gaan, heeft het gewerkt voor je, en dergelijke? Ik zou dus graag ervaringen van anderen willen horen, al besef ik dat dit natuurlijk een erg persoonlijk onderwerp is...
Graag serieuze reacties, anders ga je maar naar ONZ