Ik ben geen kenner, maar dat lijkt me wel een andere taal.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:52 schreef Yurithemaster het volgende:
Zijn hier toevallig ook taal kenners aanwezig?
Valt afrikaans onder nederlands want zo ja dan is 22 miljoen niet goed![]()
Vlaams wel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:53 schreef Wickedangel het volgende:
Geen idee, Yuri. Ik wilde dat net aan jou vragen. Vraag 't me af, want het is geen Nederlands. Vlaams is ook geen Nederlands.
22 miljoen is inclusief vlamenquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:56 schreef Wickedangel het volgende:
Het is wel het Nederlands taalgebied, zoals dat heet. Maar Vlaams heeft echt hele andere uitdrukkingen dan wij. Vraag me af of de Vlamingen bij dat getal dat Yuri net noemde, zijn opgeteld.
Ik denk het wel, volgens mij moet je Vlaams meer als een dialect zien. Limburgers, Amsterdammers, etc. hebben ook eigen uitdrukkingen.quote:Op woensdag 28 februari 2007 22:56 schreef Wickedangel het volgende:
Het is wel het Nederlands taalgebied, zoals dat heet. Maar Vlaams heeft echt hele andere uitdrukkingen dan wij. Vraag me af of de Vlamingen bij dat getal dat Yuri net noemde, zijn opgeteld.
Okidoquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:57 schreef Yurithemaster het volgende:
22 miljoen is inclusief vlamen![]()
Dus het is niet nederlandsquote:Het Afrikaans is een zelfstandige ontwikkeling van het Nederlands van de 17e eeuw
Laat de Vlamingen 't maar niet horenquote:Op woensdag 28 februari 2007 22:58 schreef Neleos het volgende:
Ik denk het wel, volgens mij moet je Vlaams meer als een dialect zien. Limburgers, Amsterdammers, etc. hebben ook eigen uitdrukkingen.
Gelukkig is gekke_Belg er nietquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:00 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Laat de Vlamingen 't maar niet horen![]()
Of Choppermickquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:01 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Gelukkig is gekke_Belg er niet![]()
Dat IS een Belg? Ik dacht dat 't gewoon een naampje was.quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:01 schreef Yurithemaster het volgende:
Gelukkig is gekke_Belg er niet![]()
Volgens mij wel maar wete het ook niet zeker nam aaleen aan dat het een belg is door zijn naam en volgens mij is het ooit wel eens langs gekomenquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:02 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Dat IS een Belg? Ik dacht dat 't gewoon een naampje was.
Net als friesquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:04 schreef Neleos het volgende:
En dan nog, Vlaams is gewoon een dialect.![]()
![]()
quote:Op woensdag 28 februari 2007 23:04 schreef Neleos het volgende:
En dan nog, Vlaams is gewoon een dialect.![]()
![]()
Ja, grappig jaquote:Op woensdag 28 februari 2007 23:06 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Maar zonder dollen, Vlaams heeft ook weer dialecten. Er was laatst nog een Belg op tv die compleet onverstaanbaar was en nota bene klaagde dat mensen uit zijn streek niet zouden moeten worden ondertiteld op Vlaamse tv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |