abonnement Unibet Coolblue
pi_46762006
Ok, ik heb eigenlijk een klein vraagje. We zijn druk bezig met ons nieuwe huis en hebben een keuken op afroep staan, maar we zitten toch te twijfelen om nog bij andere keukenmaatschappijen te gaan kijken. We hebben nu een Brugman keuken, maar mijn vraag is eigenlijk. Zit er verschil in kwaliteit als ik een standaard Brugman keuken neem(dus geen fancy superdure keuken) en eentje van bijvoorbeeld de Keukenconcurrent?

Want ik hoorde dus dat alle keukens gewoon uit dezelfde fabriek kopen, alleen dat ze bij de keukenconcurrent ook "bagger" keuken verkopen, maar de normale keukens gewoon dezelfde kwaliteit hebben als welke keukenwinkel dan ook.
pi_46762025
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:28 schreef bigore het volgende:
Ok, ik heb eigenlijk een klein vraagje. We zijn druk bezig met ons nieuwe huis en hebben een keuken gekocht, maar we zitten toch te twijfelen om nog bij andere keukenmaatschappijen te gaan kijken. We hebben nu een Brugman keuken, maar mijn vraag is eigenlijk. Zit er verschil in kwaliteit als ik een standaard Brugman keuken neem(dus geen fancy superdure keuken) en eentje van bijvoorbeeld de Keukenconcurrent?

Want ik hoorde dus dat alle keukens gewoon uit dezelfde fabriek kopen, alleen dat ze bij de keukenconcurrent ook "bagger" keuken verkopen, maar de normale keukens gewoon dezelfde kwaliteit hebben als welke keukenwinkel dan ook.
eeuuuhhh je hebt dus al een keuken gekocht en denkt er nu over om ook eens te gaan shoppen bij een ander?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_46762053
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

eeuuuhhh je hebt dus al een keuken gekocht en denkt er nu over om ook eens te gaan shoppen bij een ander?
Staat op afroep, maar mag gewoon nog annuleren, sorry was idd beetje onduidelijk.
pi_46762054
Dus je hebt al een keuken gekocht, maar twijfelt of je niet een andere moet gaan kopen? Ik denk dat je iets te laat daarmee bent.

Met keukens is het eigenlijk heel simpel. Als je tevreden bent met de prijs die je betaald hebt in combinatie met de kwaliteit van keuken en inbouwen dan heb je een goede deal gemaakt. Als je ergens het gevoel hebt dat je teveel betaald hebt in verhouding tot wat er wordt geboden, dan kan het zijn dat er ergens te snel 'ja' is gezegd.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat er na zoveel foute verhalen uit keukenland mensen nog bij een Brugman, keukenmax, keukenconcurrent, etc, etc binnenlopen.
pi_46762105
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:31 schreef Marsepein het volgende:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat er na zoveel foute verhalen uit keukenland mensen nog bij een Brugman, keukenmax, keukenconcurrent, etc, etc binnenlopen.
omdat er ook mensen zijn met positieve ervaringen en de prijs natuurlijk
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_46762123
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:31 schreef Marsepein het volgende:
Dus je hebt al een keuken gekocht, maar twijfelt of je niet een andere moet gaan kopen? Ik denk dat je iets te laat daarmee bent.

Met keukens is het eigenlijk heel simpel. Als je tevreden bent met de prijs die je betaald hebt in combinatie met de kwaliteit van keuken en inbouwen dan heb je een goede deal gemaakt. Als je ergens het gevoel hebt dat je teveel betaald hebt in verhouding tot wat er wordt geboden, dan kan het zijn dat er ergens te snel 'ja' is gezegd.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat er na zoveel foute verhalen uit keukenland mensen nog bij een Brugman, keukenmax, keukenconcurrent, etc, etc binnenlopen.
Waar zou jij gaan kijken als je een keuken zou moeten halen?
pi_46762162
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:36 schreef bigore het volgende:

[..]

Waar zou jij gaan kijken als je een keuken zou moeten halen?
De kleinere zaken, met slechts 1 filiaal/winkel. Een meubelmaker voor een maatkeuken. Maar weg bij die meastores met kokende koks in de showroom, koopavonden tot 00:00 uur, 'inbouw gratis'.

Zelf ben ik zeer goed geslaagd bij Phillipo keukens: http://www.philippo.nl/

Dat is echt een verademing om daar te lopen en te kopen. Alle tijd wordt er genomen, er wordt geen druk uitgeoefend, duidelijke open offertes met alles los gecalculeerd.
pi_46762210
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:40 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De kleinere zaken, met slechts 1 filiaal/winkel. Een meubelmaker voor een maatkeuken. Maar weg bij die meastores met kokende koks in de showroom, koopavonden tot 00:00 uur, 'inbouw gratis'.

Zelf ben ik zeer goed geslaagd bij Phillipo keukens: http://www.philippo.nl/

Dat is echt een verademing om daar te lopen en te kopen. Alle tijd wordt er genomen, er wordt geen druk uitgeoefend, duidelijke open offertes met alles los gecalculeerd.
Hmmmm ok, zal het in me achterhoofd houden, maar met zo'n zaak heb ik weer me twijfels of het allemaal wel goed geregeld wordt, en de garantie goed nageleefd wordt en dergelijke, aangezien deze zaken toch minder "ervaring" hebben als de grote zaken.

Die phillipo keukens is voor mij overigens geen optie, das in Aalsmeer en ik woon in Gelderland, dus ja...
  woensdag 28 februari 2007 @ 08:52:37 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46762335
Gelderland? Dan MOET je naar Keukencentrum Tiel!
Echt, geloof me, ik heb nu van zo'n 6-7 keukens daarvandaan gehoord en niets dan lof en vooral heel veel goedkoper dan elders!

http://www.keukencentrumtiel.nl/

Die 6-7 keukens zijn allemaal mensen die vanuit de randstad daarheen gegaan zijn voor hun keuken en stukken goedkoper waren dan elders. Het is dus echt wel de moeite van het ritje waard.
Ik woon zelf in Gouda en zal vrijwel zeker daar een keuken vandaan halen mocht ik er ooit eentje laten plaatsen.
Ik ken zelfs iemand die zelfs met afkoop van de boete van de nieuwbouw-woning alsnog goedkoper uit was dan een keuken te bestellen bij de aangewezen keukenboer bij de nieuwbouw.

*einde reclame*
Ik ken die mensen verder echt niet overigens, weet alleen dat ze heel goed spul leveren.
***
pi_46762362
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gelderland? Dan MOET je naar Keukencentrum Tiel!
Echt, geloof me, ik heb nu van zo'n 6-7 keukens daarvandaan gehoord en niets dan lof en vooral heel veel goedkoper dan elders!
bedankt voor de tip, we gaan zaterdag keukens kijken weer, dus dan gaan we wel even naar Tiel
pi_46762365
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Gelderland? Dan MOET je naar Keukencentrum Tiel!
Echt, geloof me, ik heb nu van zo'n 6-7 keukens daarvandaan gehoord en niets dan lof en vooral heel veel goedkoper dan elders!
Daar heb ik inderdaad ook veel positieve reacties over gehoord.
pi_46762372
WAARSCHUWING! WAARSCHUWING TELEURSTELLINGALARM!! Er zit een verschil tussen keukenmontage en keukeninstallatie. Een aantal keukenboeren (o.a. De Keukenconcurrent schijnt hier een handje van te hebben) verkopen een keuken met 'gratis' montage. Dan denk jij dat ze deze komen installeren. Maar dat is niet het geval: montage = keuken monteren en NIET aansluiten. Dus de stekker van de magnetron is niet aangesloten, en de gasslang van het gasfornuis ook niet.

Dan voel je je wel flink genaaid als een keuken er eenmaal staat maar alles is nog niet aangesloten. Als de keuken erin zit, probeer dan maar de leidingen er nog in te krijgen..

Denk nou niet dat dit niet gebeurd, want het gebeurd WEL, zie o.a. het Keuken forum op TROSRADAR.NL

De reden waarom dit gebeurd, is omdat keukeninstallatie doorgaans veel meer tijd kost dan montage. Alle leidingen en stopcontacten goedleggen is natuurlijk bij ieder huis anders dus maatwerk.

Brugman en Keuken Concurrent is allemaal van dezelfde club (Mandemakers keukens, net zoals Grando, KeukenKampioen, etc. etc.). Zie hierover ook het Keuken forum van Radar.

Groetjes, Jos
pi_46762413
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:54 schreef josvr het volgende:
WAARSCHUWING! WAARSCHUWING TELEURSTELLINGALARM!! Er zit een verschil tussen keukenmontage en keukeninstallatie. Een aantal keukenboeren (o.a. De Keukenconcurrent schijnt hier een handje van te hebben) verkopen een keuken met 'gratis' montage. Dan denk jij dat ze deze komen installeren. Maar dat is niet het geval: montage = keuken monteren en NIET aansluiten. Dus de stekker van de magnetron is niet aangesloten, en de gasslang van het gasfornuis ook niet.

Dan voel je je wel flink genaaid als een keuken er eenmaal staat maar alles is nog niet aangesloten. Als de keuken erin zit, probeer dan maar de leidingen er nog in te krijgen..

Denk nou niet dat dit niet gebeurd, want het gebeurd WEL, zie o.a. het Keuken forum op TROSRADAR.NL

De reden waarom dit gebeurd, is omdat keukeninstallatie doorgaans veel meer tijd kost dan montage. Alle leidingen en stopcontacten goedleggen is natuurlijk bij ieder huis anders dus maatwerk.

Brugman en Keuken Concurrent is allemaal van dezelfde club (Mandemakers keukens, net zoals Grando, KeukenKampioen, etc. etc.). Zie hierover ook het Keuken forum van Radar.
Groetjes, Jos
Dus toch wel, dan ga ik lekker naar keukencentrum Tiel, koop een gruwelijke keuken en Fok de Brugman.
pi_46762886
Ik heb zelf een Siematic keuken van Goedhart Keukens in Alpen a/d Rijn en niets dan goeds daar over.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:30:59 #15
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46762968
Wij moeten nog echt gaan shoppen. Wel al bij enkele zaken in Hellimond en Ekkersrijt binnengelopen, waar we vooral bij de konkurrent ernstig ejeuk kregen van de verkopers.

Eigenlijk wilde we een donkergrijs eiken keuken met een dik wit(-achtig) stenen of granieten werkblad, maar aangezien we de vloer donker hout willen, is dat misschien geen goed plan. Dan wordt het allemaal wel heel donker.

Maar het lastigste is nog de greepjes uitzoeken zeg.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:39:54 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46763182
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:31 schreef Marsepein het volgende:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp dat er na zoveel foute verhalen uit keukenland mensen nog bij een Brugman, keukenmax, keukenconcurrent, etc, etc binnenlopen.
Ik sluit me hier helemaal bij aan! En dat is op basis van mijn slechte ervaringen met Mandemakers.

Voor mij wordt het volgende keer een kleine zaak, die weliswaar duurder is, maar die moet leven van de lwaliteit die hij levert. En niet van de massa.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_46767209
http://www.houtsma.nl/index.php?page=1 hier komt onze keuken vandaan.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_46774134
tvp
pi_46774374
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 09:30 schreef gr8w8 het volgende:
Wij moeten nog echt gaan shoppen. Wel al bij enkele zaken in Hellimond en Ekkersrijt binnengelopen, waar we vooral bij de konkurrent ernstig ejeuk kregen van de verkopers.

Eigenlijk wilde we een donkergrijs eiken keuken met een dik wit(-achtig) stenen of granieten werkblad, maar aangezien we de vloer donker hout willen, is dat misschien geen goed plan. Dan wordt het allemaal wel heel donker.

Maar het lastigste is nog de greepjes uitzoeken zeg.
Ga eens kijken bij NUVA keukens in Someren!!!
  woensdag 28 februari 2007 @ 15:43:46 #20
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46774455
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:41 schreef Pino-Helmond het volgende:

[..]

Ga eens kijken bij NUVA keukens in Someren!!!
Want... Dat is familie, daar krijg je provisie, die zijn goed en goedkoop, gratis koffie, pannenset erbij, ballenbak voor de kids aanwezig?


Zoveel mensen die zeggen ga daar eens kijken he.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_46779859
Het lijkt me trouwens dat je je op afroep staande keuken echt niet gratis kan annuleren...
pi_46780258
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:17 schreef _Arthur het volgende:
Het lijkt me trouwens dat je je op afroep staande keuken echt niet gratis kan annuleren...
http://tros.nl/index.php?id=1838

jawel

En ja, wij zijn er net zo hard in gestonken...
pi_46783901
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 15:41 schreef Pino-Helmond het volgende:

[..]

Ga eens kijken bij NUVA keukens in Someren!!!
beter dan bij rob sleegers www.robsleegers.nl daar komt onze keuken vandaan precies op maat gemaakt en alles is mogenlijk ik ben er zeer te vrede over
pi_46784773
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:33 schreef bigore het volgende:
http://tros.nl/index.php?id=1838

jawel

En ja, wij zijn er net zo hard in gestonken...
Dat is dus alleen wanneer er alleen in het contract staat dat je "een keuken" hebt gekocht. Wanneer er in staat dat de keuken van hout is met deurtjes, afmeting x en y heeft. Een blad van papier in de kleur paars en 34985 keukenkastjes voor prijs X. Dan heb je dus wel 'ergens' voor getekend en gaat het niet zomaar om een lege overeenkomst.
  woensdag 28 februari 2007 @ 20:43:58 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46785041
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 18:33 schreef bigore het volgende:

[..]

http://tros.nl/index.php?id=1838

jawel

En ja, wij zijn er net zo hard in gestonken...
Maar als een keuken op afroep staat betekent dat toch dat al gespecificeerd is hoe de keuken er precies uit komt te zien? Dan zou dit verhaal niet geheel meer opgaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_46785967
Hmmmm...ja das ook weer zo, kep wel me handtekening gezet op een complete kant en klare keuken, maar hoe kan je nou een leeg contract tekenen, dat snap ik niet helemaal, dus je komt binnen, je zegt he doe mij een keuken van 30.000 euro en je tekent? Je hebt toch altijd gewoon je keuken uitgezocht en dergelijke?

We hebben alle apparatuurbladen getekend in ieder geval, en een blad waar op staat dat we kasten, apparatuur en diversen hebben besteld.

Maar goed, ik ga het morgen wel proberen om eronder uit te komen, of het lukt zet ik hier wel even neer.

Oh ja, nog even iets, we werden echt "verplicht" om te tekenen, want anders zou de actie verlopen want ik had wel 10 keer aangegeven dat ik nog niet wilde tekenen. toen kwam die met een bedrag aan wat zoveel lager was dat we zoiets hadden van, hmmm...das wel interessant, dat zag die en toen zei die ook meteen, maar dan moet je wel nu tekenen.
pi_46797118
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:06 schreef bigore het volgende:
Oh ja, nog even iets, we werden echt "verplicht" om te tekenen, want anders zou de actie verlopen want ik had wel 10 keer aangegeven dat ik nog niet wilde tekenen. toen kwam die met een bedrag aan wat zoveel lager was dat we zoiets hadden van, hmmm...das wel interessant, dat zag die en toen zei die ook meteen, maar dan moet je wel nu tekenen.
als je een maand later komt zeggen ze weer precies hetzelfde
Dat soort acties geloof ik niet meer in
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_46797182
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 21:06 schreef bigore het volgende:
Hmmmm...ja das ook weer zo, kep wel me handtekening gezet op een complete kant en klare keuken, maar hoe kan je nou een leeg contract tekenen, dat snap ik niet helemaal, dus je komt binnen, je zegt he doe mij een keuken van 30.000 euro en je tekent? Je hebt toch altijd gewoon je keuken uitgezocht en dergelijke?

We hebben alle apparatuurbladen getekend in ieder geval, en een blad waar op staat dat we kasten, apparatuur en diversen hebben besteld.

Maar goed, ik ga het morgen wel proberen om eronder uit te komen, of het lukt zet ik hier wel even neer.
Dus je hebt geen leeg contract getekend zoals vermeld in die url van je. Je hebt dus een correct gevuld contract getekend. Ben bang dat het je veel geld gaat kosten als je er vanaf wilt zien.
quote:
Oh ja, nog even iets, we werden echt "verplicht" om te tekenen, want anders zou de actie verlopen want ik had wel 10 keer aangegeven dat ik nog niet wilde tekenen. toen kwam die met een bedrag aan wat zoveel lager was dat we zoiets hadden van, hmmm...das wel interessant, dat zag die en toen zei die ook meteen, maar dan moet je wel nu tekenen.
Ach, dat verhaal hoor je bij elke keukenboer. En het werkt kennelijk prima zoals je zelf aangeeft.
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:03:30 #29
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_46797268
Wij hebben een offerte aangevraagd bij Au Four. Hele mooie keukens, goede kwaliteit, duidelijke en eerlijke offertes en ook geen enkel probleem als je de apparatuur ergens anders (internet) wilt halen. Aanrader!
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
pi_46797344
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 07:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dus je hebt geen leeg contract getekend zoals vermeld in die url van je. Je hebt dus een correct gevuld contract getekend. Ben bang dat het je veel geld gaat kosten als je er vanaf wilt zien.
[..]

Ach, dat verhaal hoor je bij elke keukenboer. En het werkt kennelijk prima zoals je zelf aangeeft.
We hadden in het contract laten opnemen dat het maximaal 500 euro gaat kosten als we willen annuleren, we gaan zaterdag gewoon ergens anders kijken, mochten we daar toch de keuken goedkoper krijgen en die 500 euro eruit hebben dan ga ik alsnog wel proberen eronderuit te komen, maar anders betaal ik die 500 euro wel, is me eigen stomme fout geweest om zo'n contract te tekenen.
pi_46798552
De apparatuur kun je natuurlijk wel afnemen he, die hoeft ws niet geannuleerd te worden. Maar al met al lijkt dit topic beter op zijn plaats in WGR mits het over het annuleren en bijbehorende kosten gaat.

TS geef even een PM aan Brighteyes of mij als je je topic daar naar toe verplaatst wilt hebben.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:27:21 #32
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46799436
Kwaliteit zegt niets over de prijs. Ik werk zelf op de keukenafdeling bij IKEA en daar kwam laatst een klant met een doorsnede van een zelfde kleur/type IKEA deurtje en een Siematic deurtje. Dat van IKEA was dichter en sterker geperst (het spaanplaat) en de fineer was ook dikker en sterker als dat van Siematic. De klant was het gezeur van anderen zat over 'dat hij een IKEA keuken heeft' en heeft zelf getest.

Prijs gaat hem zitten in de apparatuur, montage, installatie en aantal keukens dat je verkoopt. IKEA verkoopt er wereldwijd genoeg om de kosten ervan laag te houden, dit heet niets met kwaliteit te maken (er zit 10 jaar garantie op!) en apparatuur maakt meestal het verschil in prijs, maar de maten ervan zijn bijna alijd universeel.

Lijkt wel een verkooppraatje, maar ik wil eigenlijk duidelijk maken waar het verschil in prijs/kwaliteit van een keuken in gaat zitten en dat je dus ook IKEA niet moet vergeten (al is het aanbod in stijlen/kleuren misschien iets beperkt...)
pi_46799516
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:27 schreef WebForce het volgende:
Kwaliteit zegt niets over de prijs. Ik werk zelf op de keukenafdeling bij IKEA en daar kwam laatst een klant met een doorsnede van een zelfde kleur/type IKEA deurtje en een Siematic deurtje. Dat van IKEA was dichter en sterker geperst (het spaanplaat) en de fineer was ook dikker en sterker als dat van Siematic. De klant was het gezeur van anderen zat over 'dat hij een IKEA keuken heeft' en heeft zelf getest.

Prijs gaat hem zitten in de apparatuur, montage, installatie en aantal keukens dat je verkoopt. IKEA verkoopt er wereldwijd genoeg om de kosten ervan laag te houden, dit heet niets met kwaliteit te maken (er zit 10 jaar garantie op!) en apparatuur maakt meestal het verschil in prijs, maar de maten ervan zijn bijna alijd universeel.

Lijkt wel een verkooppraatje, maar ik wil eigenlijk duidelijk maken waar het verschil in prijs/kwaliteit van een keuken in gaat zitten en dat je dus ook IKEA niet moet vergeten (al is het aanbod in stijlen/kleuren misschien iets beperkt...)
Kan je bij een ikea keuken je laadjes snoeihard dichtgooien en dat ze toch heel zachtjes erin schuiven? Heb je weleens het gewicht gevoeld van een ikea kastje, en eentje van een groot keukenbedrijf? Die van de Ikea lijken daar wel lichtgewicht bij.
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:36:16 #34
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46799626
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:31 schreef bigore het volgende:

[..]

Kan je bij een ikea keuken je laadjes snoeihard dichtgooien en dat ze toch heel zachtjes erin schuiven? Heb je weleens het gewicht gevoeld van een ikea kastje, en eentje van een groot keukenbedrijf? Die van de Ikea lijken daar wel lichtgewicht bij.
Ja dat kan, we hebben vertragingssysteem in onze lades en vanaf de zomer ook in de kastdeurtjes (scharnieren), momenteel gebruiken we daar deurstoppers voor die prima werken. Wil je een zware keuken hebben?
pi_46800212
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:36 schreef WebForce het volgende:

[..]

Ja dat kan, we hebben vertragingssysteem in onze lades en vanaf de zomer ook in de kastdeurtjes (scharnieren), momenteel gebruiken we daar deurstoppers voor die prima werken. Wil je een zware keuken hebben?
Nou ja, hoeft geen zware keuken te zijn, maar ik doel meer erop dat je gewoon de kwaliteit voelt van een echte keuken, en een ikea keuken.
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:07:36 #36
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46800381
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:01 schreef bigore het volgende:

[..]

Nou ja, hoeft geen zware keuken te zijn, maar ik doel meer erop dat je gewoon de kwaliteit voelt van een echte keuken, en een ikea keuken.
Dat heeft dus niets met kwaliteit te maken. Ik prijs je geen keuken aan ofzo, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat dat wat je zegt dus gewoon onzin is!
Jij zegt dat als je twee kastjes hebt waarvan er één zwaarder is dat dat dan een kwalitatief hoger kastje is, gewoon onzin. IKEA houd de prijzen laag door veel van hetzelfde te maken, maar ook door productontwikkeling. Er worden dus niet onnodige zware (en dus ook duurdere) kastjes gemaakt, het materiaal is uitvoerig getest en onnodige verstevigingen weggelaten. Er wordt niet voor niets 10 jaar garantie gegeven op de kastjes!

Trouwens: 'Een echte keuken en een IKEA keuken' .

Ow en nog even over apparatuur: De vaatwasser en een oven zijn best gestest door de consumentenbond eind 2006, misschien een idee voor goedkopere maar kwalitatief goede apparatuur? Of moet er een 'echt' merk op zitten?
pi_46802281
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 11:07 schreef WebForce het volgende:

[..]

Dat heeft dus niets met kwaliteit te maken. Ik prijs je geen keuken aan ofzo, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat dat wat je zegt dus gewoon onzin is!
Jij zegt dat als je twee kastjes hebt waarvan er één zwaarder is dat dat dan een kwalitatief hoger kastje is, gewoon onzin. IKEA houd de prijzen laag door veel van hetzelfde te maken, maar ook door productontwikkeling. Er worden dus niet onnodige zware (en dus ook duurdere) kastjes gemaakt, het materiaal is uitvoerig getest en onnodige verstevigingen weggelaten. Er wordt niet voor niets 10 jaar garantie gegeven op de kastjes!

Trouwens: 'Een echte keuken en een IKEA keuken' .

Ow en nog even over apparatuur: De vaatwasser en een oven zijn best gestest door de consumentenbond eind 2006, misschien een idee voor goedkopere maar kwalitatief goede apparatuur? Of moet er een 'echt' merk op zitten?
Ja sorry, nogal fout verwoord idd, maar ik denk ook wel dat je gelijk heb en dat het gewoon meer in me hoofd zit als wat anders.
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:59:15 #38
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46803776
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:13 schreef bigore het volgende:

[..]

Ja sorry, nogal fout verwoord idd, maar ik denk ook wel dat je gelijk heb en dat het gewoon meer in me hoofd zit als wat anders.
Dat is wat ik nou wilde bereiken . Succes met het annuleren van je keuken en staar je niet blind op merken .
  vrijdag 2 maart 2007 @ 09:41:40 #39
84046 dscx
Bite me...
pi_46837071
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:54 schreef josvr het volgende:
WAARSCHUWING! WAARSCHUWING TELEURSTELLINGALARM!! Er zit een verschil tussen keukenmontage en keukeninstallatie. Een aantal keukenboeren (o.a. De Keukenconcurrent schijnt hier een handje van te hebben) verkopen een keuken met 'gratis' montage. Dan denk jij dat ze deze komen installeren. Maar dat is niet het geval: montage = keuken monteren en NIET aansluiten. Dus de stekker
van de magnetron is niet aangesloten, en de gasslang van het gasfornuis ook niet....

en meer bla...
Kwestie van duidelijke afspraken maken en een klein beetje gezond verstand gebruiken...

De keukenboer is er ook niet bij gebaat als de keuken niet kan worden geplaatst, leidingen verleggen hoort (logisch gezien) ook niet bij het monteren van de keuken...

Werkelijk waar, er zijn altijd nog mensen die er vanuit gaan dat de leverancier ergens actie op onderneemt, zonder dit van tevoren te checken ... En gelukkig kan elke paardenlul z'n gal spuwen op radar.nl, de site voor azijnpissers... ( )
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:22:47 #40
167723 sanni
Acima de seu
pi_46839764
Yo TS, rondkijken - alshoewel wat laat nu - kan nooit kwaad alleen je moet wel een
aantal zaken afwegen als je naar een concurrent overstapt.

- Zijn zijn z/w voorwaarden nou zoveel beter dan waar je eerst was.
- Is er een heel groot verschil in geld tussen die van jou en de concurrent

Kortom is dat het alles afwegende wel waard?
  zaterdag 3 maart 2007 @ 14:33:57 #41
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_46876872
Nog nieuws Bigore? Is het nog gelukt met annuleren?
Positive thinking, my way of thinking!
pi_46884186
Nou, even update, annuleren gaat moeilijker als verwacht, maar er wel een pluspuntje denk ik, we waren vandaag bij andere keukenzaken wezen kijken, en we kwamen er toch achter dat we een vele betere prijs hadden kunnen krijgen als wat we nu hadden.

Toen we dit wisten zijn we terug naar brugman gegaan dat we het gevoel hebben dat we tekort gedaan worden. Nu moeten we dinsdag langskomen met de mededeling erbij dat we ons geen zorgen moesten maken en dat alles goed zou komen,dus ben benieuwd hoever ze gaan).
pi_46885770
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 18:57 schreef bigore het volgende:
Nu moeten we dinsdag langskomen met de mededeling erbij dat we ons geen zorgen moesten maken en dat alles goed zou komen,dus ben benieuwd hoever ze gaan).
Alles komt zeker goed. Voor hun...

Waarom zouden zij nu nog water bij de wijn moeten doen. Je hebt al een contract getekend..
pi_46886221
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 19:52 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Alles komt zeker goed. Voor hun...

Waarom zouden zij nu nog water bij de wijn moeten doen. Je hebt al een contract getekend..
Omdat 500 euro het bedrag is dat wij moeten betalen als we annuleren, en de andere toko 300 euro goedkoper is met veel betere apparatuur en zelfs meer apparatuur. Dus had tegen um gezegd dat me die 200 euro extra betalen voor zoveel extra niet boeiend vind, dus ze zullen wel moeten want anders annuleer ik gewoon voor 500 euro en ga ik naar die ander.
  zondag 4 maart 2007 @ 10:33:35 #45
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_46899094
Laat je dinsdag effe wat weten dan? Ben erg benieuwd.

Maar zo'n blanco contract... Staat daar dan wel op vermeld van welke serie en in welke prijsgroep, welke apparatuur etc? Maar hoe weet je anders dat je bij die andere betere apparatuur kan krijgen??
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 4 maart 2007 @ 10:39:06 #46
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46899160
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:54 schreef josvr het volgende:
De reden waarom dit gebeurd, is omdat keukeninstallatie doorgaans veel meer tijd kost dan montage. Alle leidingen en stopcontacten goedleggen is natuurlijk bij ieder huis anders dus maatwerk.
Daarom krijg je bij dat soort bedrijven ook altijd een leidingschema waarop staat aangeven waar de leidingen en aansluitingen moeten zitten voor ze de keuken komen plaatsen.

Juist om deze problemen te voorkomen

Daarnaast kan Brugman wel alles doen dus inclussief leidingen verlegen etc......

Maar dat moet je wel aangeven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46899522
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:40 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De kleinere zaken, met slechts 1 filiaal/winkel. Een meubelmaker voor een maatkeuken. Maar weg bij die meastores met kokende koks in de showroom, koopavonden tot 00:00 uur, 'inbouw gratis'.

Zelf ben ik zeer goed geslaagd bij Phillipo keukens: http://www.philippo.nl/

Dat is echt een verademing om daar te lopen en te kopen. Alle tijd wordt er genomen, er wordt geen druk uitgeoefend, duidelijke open offertes met alles los gecalculeerd.
Ik sluit mij hierbij aan. |Goede vriendelijke lui, zonder te overduidelijke $$$-tekens in hun ogen.
Op advies van Marsepein heb ik daar mijn keuken ook gekocht. Prijs gunstig, vriendelijk.
pi_46899550
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:27 schreef WebForce het volgende:
Kwaliteit zegt niets over de prijs. Ik werk zelf op de keukenafdeling bij IKEA en daar kwam laatst een klant met een doorsnede van een zelfde kleur/type IKEA deurtje en een Siematic deurtje. Dat van IKEA was dichter en sterker geperst (het spaanplaat) en de fineer was ook dikker en sterker als dat van Siematic. De klant was het gezeur van anderen zat over 'dat hij een IKEA keuken heeft' en heeft zelf getest.

Prijs gaat hem zitten in de apparatuur, montage, installatie en aantal keukens dat je verkoopt. IKEA verkoopt er wereldwijd genoeg om de kosten ervan laag te houden, dit heet niets met kwaliteit te maken (er zit 10 jaar garantie op!) en apparatuur maakt meestal het verschil in prijs, maar de maten ervan zijn bijna alijd universeel.

Lijkt wel een verkooppraatje, maar ik wil eigenlijk duidelijk maken waar het verschil in prijs/kwaliteit van een keuken in gaat zitten en dat je dus ook IKEA niet moet vergeten (al is het aanbod in stijlen/kleuren misschien iets beperkt...)
Sorry, misschien dat het meubilair van IKEA goed is, maar de inbouw-apparatuur vind ik belabberd.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:16:30 #49
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_46899720
Geinige discussie.

Zelf heb ik ook een keuken aangeschaft maar wel ergens waar ik zelf niet in eerste instantie zou gaan kijken.
Zit namelijk zo de bouwmaatschappij van het nieuwbouw project waar ik een apartement heb gekocht heeft een "deal" gesloten met een bepaalde keuken-keten.
Dit beperkt me in de vrijheid van het uitzoeken van een keuken installateur, erg jammer.

Vervelender is het feit dat als ik ergens anders ga shoppen dat alles standaard wordt afgedopt en er geen leidingwerk wordt aangelegd, behalve dan de standaard specs voor de standaard keuken.

Aanleveren van tekeningen van andere keukeninstallateurs worden uit angst fouten en rechtzaken te krijgen niet geaccepteerd. En dan heb ik het nog niet eens over de woekerprijzen die aannemers rekenen voor het verplaatsten van een stopcontact.

Nu heb ik een keuken uitgezocht bij het bedrijf wat samen werkt met de aannemer en is het al geplaatst als ik de sleutel ontvang.
Dit laatste is ook het doorslaggevende geweest om daar een keuken uit te zoeken, als ik de sleutel krijg dan hoef ik niet nog 3 dagen te wachten op die keukeninstallateurs.

Ik vind dat er bij nieuwbouw projecten dit soort toestanden aangepakt moet worden.
pi_46899829
IK heb het leidingwerk bij oplevering van mijn nieuwbouwwoning zelf uitgevoerd.. Ik weiger te betalen voor het aanleggen van wat electraleidingen als ik het zelf ook kan.
  zondag 4 maart 2007 @ 11:27:33 #51
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_46899927
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:22 schreef KonnieKipke het volgende:
IK heb het leidingwerk bij oplevering van mijn nieuwbouwwoning zelf uitgevoerd.. Ik weiger te betalen voor het aanleggen van wat electraleidingen als ik het zelf ook kan.
Jij bent gelukkig wel zo verstandig én handig omdat zelf te doen maar het gros van de mensen haakt al af als ze een wandcontactdoos moeten opmaken.

Ik kan en wil het ook wel doen maar voor de keuken heb ik een zogenaamde garantie-waarborg, die geld alleen als de aangewezen keukenboer het installeerd en leverd.
Paar duimschroeven en een hele strakke prijs maakte dat overgeprijsde leidingwerk wel een stuk minder is, de marge van die keukenboer is nu slechter.

De rest van de leidingen en kabels in huis leg ik gewoon zelf aan.
pi_46901156
quote:
Op zondag 4 maart 2007 10:33 schreef Annemiek78 het volgende:
Laat je dinsdag effe wat weten dan? Ben erg benieuwd.

Maar zo'n blanco contract... Staat daar dan wel op vermeld van welke serie en in welke prijsgroep, welke apparatuur etc? Maar hoe weet je anders dat je bij die andere betere apparatuur kan krijgen??
Nou, wij hebben eigenlijk geen leeg contract, vandaar dat ik er dus ook niet zo makkelijk onderuit kan als ik in eerste instantie dacht
  zondag 4 maart 2007 @ 12:39:59 #53
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_46901551
Dat vermoeden kreeg ik al namelijk... Afroep is meestal dat er alleen nog wijzigingen aangebracht kunnen worden in kleur front en typenummers apparatuur etc.. maar volgens mij wel degelijk al een rechtsgeldige koopovereenkomst... Hoop dat je er dinsdag samen uit gaat komen!
Positive thinking, my way of thinking!
pi_46902571
Bij de keukenconcurrent in Amstelveen probeerden me ze ook zo'n wurgcontract aan te bieden.. Keuken kwam op 12.700 euro. Stelde de verkoper voor er 10.000 van proberen te maken als ik nu tekende. Dan kon er nog van alles veranderd worden, maar met dat contract zou ik wel aangeven de keuken daar te kopen.
Ik heb geweigerd, omdat ik er een misselijk gevoel bij kreeg. Daarbij werden alle adviesprijzen uit de catalogi gebruikt (zoals mijn oven van 2450 euro, die netto bij veiligkopen.nu maar 1300 euro kost). Die keuken bij de keukenconcurrent kostte bij een andere keukenzaak nog geen 6000 euro. Al die handelaren, want dat zijn het, van de Mandemakers-groep spelen mooi in op de Nederlandse mentaliteit, namelijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Mij zal je bij die keten nooit een keuken zien kopen, hoe goedkoop ook.
  zondag 4 maart 2007 @ 22:26:25 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46922892
quote:
Op zondag 4 maart 2007 13:17 schreef KonnieKipke het volgende:
Bij de keukenconcurrent in Amstelveen probeerden me ze ook zo'n wurgcontract aan te bieden.. Keuken kwam op 12.700 euro. Stelde de verkoper voor er 10.000 van proberen te maken als ik nu tekende. Dan kon er nog van alles veranderd worden, maar met dat contract zou ik wel aangeven de keuken daar te kopen.
Ik heb geweigerd, omdat ik er een misselijk gevoel bij kreeg. Daarbij werden alle adviesprijzen uit de catalogi gebruikt (zoals mijn oven van 2450 euro, die netto bij veiligkopen.nu maar 1300 euro kost). Die keuken bij de keukenconcurrent kostte bij een andere keukenzaak nog geen 6000 euro. Al die handelaren, want dat zijn het, van de Mandemakers-groep spelen mooi in op de Nederlandse mentaliteit, namelijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Mij zal je bij die keten nooit een keuken zien kopen, hoe goedkoop ook.
Dus jij hebt nu je keuken bij de keukenconcurrent gekocht?

En bevalt die?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 4 maart 2007 @ 22:38:25 #56
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46923578
quote:
Op zondag 4 maart 2007 11:06 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Sorry, misschien dat het meubilair van IKEA goed is, maar de inbouw-apparatuur vind ik belabberd.
Vreemd dat we dan twee apparaten hebben die best getest zijn, maargoed die kan je ook elder kopen als je wilt .
pi_46923624
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:26 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus jij hebt nu je keuken bij de keukenconcurrent gekocht?

En bevalt die?
haha, never!
  zondag 4 maart 2007 @ 22:42:31 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46923755
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:39 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

haha, never!
Waar dan?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46923820
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Waar dan?
Philippo keukens, Aalsmeer.
pi_46924455
quote:
Op zondag 4 maart 2007 22:43 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Philippo keukens, Aalsmeer.
We hebben het tenslotte beide pas een paar keer gespamd

We zouden voor provisie moeten vragen
pi_47004734
Nou, gistermiddag gesprek gehad, verliep echt heel erg goed gelukkig, kon merken dat er nu geen druk achter zat om een keuken te verkopen.
Hij had alles opgeschreven wat we extra wilden en kwamen toch ruim 2000 euro boven het eigenlijke bedrag uit, maar hij moest het daarna uiteraard met de vestigingsmanager gaan overleggen, maar die was er vrijdag pas, want in de brugman in Arnhem zijn ze aan het verbouwen, dus beetje weinig personeel daar.

Maar hij zei dat ie niks kon toezeggen dat we het gewoon voor de oude prijs konden krijgen, maar dat deed ie stiekum toch wel, dus vrijdag horen we het definitief, maar ik denk dat we het gewoon voor elkaar hebben om toch te krijgen wat we precies willen voor dezelfde prijs.

Dus tip voor de volgende keukenkoper, ga na de offerte gewoon lekker na een andere keukenboer, kijk of je daar nog meer eraf kan lullen en ga hier vervolgens weer mee terug naar de vorige
pi_47005857
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 08:03 schreef bigore het volgende:


Dus tip voor de volgende keukenkoper, ga na de offerte gewoon lekker na een andere keukenboer, kijk of je daar nog meer eraf kan lullen en ga hier vervolgens weer mee terug naar de vorige
Tip teken gewoon niet gelijk en ga voor je tekent nog een keer terug met andere offerte. heb je dit gezeik ook niet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_47009657
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 09:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Tip teken gewoon niet gelijk en ga voor je tekent nog een keer terug met andere offerte. heb je dit gezeik ook niet.
moet je dat er nou inpeperen
pi_47099476
quote:
Op woensdag 7 maart 2007 11:38 schreef bigore het volgende:

[..]

moet je dat er nou inpeperen
Vond ik persoonlijk wel leuk om even te doen ja
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_47189392

duur!
ik heb een ikea keuken gekocht en samen met mn vader geinstalleerd (ik weet nu alles over electriciteit aanleggen, afvoer installeren enzo voorts)

Ikea heeft prima service geleverd, geen namelijk, het was leuk om alles zelf uit te zoeken (een grote auto is wel handig.
Het enige irritante was dat de kraan ging lekken, waarvoor we terug moesten en een nieuwe kregen.

Toen kregen we zelfs bonnen voor appeltaart en thee ende koffie.

Ikea
  zondag 22 februari 2009 @ 09:47:08 #66
227354 Martinehhh
Be the best you can be!
pi_66334005
Goedemorgen,

Kunnen jullie me helpen met het volgende?

Gisteren een bezoekje gebracht aan de huishoudbeurs waar ook Keukenconcurrent vertegenwoordigd was. We liepen langs en er werd gevraagd of we ook een keuken zochten. Aangezien ik een nieuwbouwhuis heb gekocht, ben ik dus op zoek naar een keuken! Er werd gevraagd of ik mee wilde doen aan een spel waarmee ik een keuken met 50% korting winnen kon. Dit klonk natuurlijk erg aantrekkelijk. Ik was de eerste die mee wilde doen, dus ik moest nog even wachten op andere deelnemers

We kregen wat te drinken aangeboden en moesten nog eventjes wachten. Na 10 minuten zei een verkoper dat er nog niemand gevonden was en dat ik sowieso wel de 50% korting kon krijgen. We zijn om tafel gaan zitten, mijn wensen zijn op een orderformulier gezet en de betreffende verkoper adviseerde mij dat ik wel uit kwam met mijn budget van 5000 euro. Toen ik buiten stond, besefte ik pas goed dat ik mn handtekening heb gezet onder een verplichting om een keuken bij Keukenconcurrent te kopen. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan googlen en ik lees alleen maar NEGATIEVE reacties en dat een keuken veeeeel duurder wordt dan dat je eigenlijk graag wil en dat kan ik gewoon niet gebruiken.

Nu heb ik eeen documentaire op Radar gezien dat je er nog onderuit kan komen als het blijkt dat je een blanco contract hebt getekend. Nu staat er op mijn contract van alles genoemd;dwz het budget, soort keuken in mijn geval een lichte keuken, merk apparatuur, soort blad etc.

Is er iemand die hier meer van weet of misschien zelf een ervaring met keukenconcurrent heeft gehad met een soort gelijk iets?Zijn jullie hier kostenloos onderuit gekomen?Hebben jullie annuleringskosten betaald (waar ik aan zit te denken als ik er niet kostenloos onderuit kan) of hebben jullie gewoon de keuken daar besteld.

Graag hoor ik zo snel mogelijk van jullie!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')