quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:50 schreef maryb het volgende:
Ik fotografeer nogal veel en wilde daarom één van mijn eigen foto's op canvas laten drukken. Na lang zoeken vond ik www.canvascompany.nl en durfde het wel aan. Ik heb ze vooraf gemailed en gevraagd of de foto die ik wilde gebruiken geschikt was voor de maten 50 br x 65 hoog, kreeg spoedig een mailtje terug dat dit het geval was en ze stuurde er een foto bij om aan te tonen hoe hij dan zou worden. Zag er goed dus ik ben weer naar de website gegaan en heb een bestelling geplaatst voor specifiek 50 hoog en 65 breed.
Krijg nu vandaag het canvas binnen en zie tot mijn grote verbazing dat hij afgedrukt is op 65 hoog en 50 breed. Zou normaal niet zo'n punt zijn maar omdat hij in een streep op de mnuur van een bepaalde breedte moet hangen is hij er gewoon te hoog voor nu en kan ik er niets mee.
Meteen gemailed en krijg nu te horen dat de klacht niet in behandeling genomen kan worden omdat er een voorbeeld foto gestuurd is naar me ... maar dit is gewoon niet de afmeting die ik besteld heb en dacht te krijgen, een voorbeeld foto kan zegt mij niets want die kan in principe op ieder formaat gedrukt worden. Heb een kopie van de bestelstatus die aangeeft wat ik precies besteld heb en heb mijn email nog naar hen waarin ik aangeef deze maten te willen.
Wat zijn nu mijn rechten en hoe is dit het beste aan te pakken?
Nee, dat is nu juist TS z'n probleem. Hij heeft 65 breed x 50 hoog besteld, maar 50 breed x 65 hoog gekregen.quote:
Je hebt toch ook garantie als je wat met een creditcard koopt?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:09 schreef buitenbeentje het volgende:
Als je met een creditcard betaald hebt zou je kunnen proberen het geld terug te halen in verband met wanprestatie. Als je het geld via bank of giro over had gemaakt zou dat zeker niet hebben gekund.
Pleurt op met je wet koop op afstand, ei. Die geldt niet voor maatwerkproducten.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:31 schreef sjetterboks het volgende:
van de site:
link: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
is dit maatwerk?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:13 schreef gronk het volgende:
Pleurt op met je wet koop op afstand, ei. Die geldt niet voor maatwerkproducten.
Ja. Einde verhaal. De rest is hinein-ge-interpreteer van jou.quote:
Als een monitor je niet bevalt, kan je 'm terugsturen en kan ie aan iemand anders worden verkocht, als een afdruk (van bijv je eigen kind) je niet bevalt, dan kan de leverancier die nou niet bepaald aan een willekeurige andere klant doorverkopen he. Dus van maatwerk lijkt me wel sprake.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:19 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
is dit maatwerk?
ja, het is zijn eigen foto, maar het is wel een gestandariseerd (en geautomatiseerd?) proces... ? Ik weet het verder niet hoor, maar ik vind maatwerk wel erg veel credit voor een printje maken zeg maar
Dat verhaal over maatwerk sloeg meer op diegene die hiervoor weer eens een standaard linkje naar zo'n "koop op afstand" ding postte, terwijl dat echt niet van toepassing is hier.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:34 schreef maryb het volgende:
Ik snap dat je vooruit moet betalen omdat het maatwerk is ... dit zou niet aan een ander verkocht kunnen worden en was ook geen probleem. Ik heb het besteld, de maten doorgegeven, de foto erbij gedaan en betaald. Klaar. Maar maatwerk houdt wel in dat ze de opdracht zoals gegeven door de klant uit moeten voerten ... je kunt niet zomaar op eigen houtje de bestelde afmetingen aan gaan passen. Dat is een fout van hun kant geweest en volgens hun eigen garantie bepalingen zou ik dus m'n geld terug moeten krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |