abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46737403
Ik fotografeer nogal veel en wilde daarom één van mijn eigen foto's op canvas laten drukken. Na lang zoeken vond ik www.canvascompany.nl en durfde het wel aan. Ik heb ze vooraf gemailed en gevraagd of de foto die ik wilde gebruiken geschikt was voor de maten 50 hoog x 65 breed, kreeg spoedig een mailtje terug dat dit het geval was en ze stuurde er een foto bij om aan te tonen hoe hij dan zou worden. Zag er goed dus ik ben weer naar de website gegaan en heb een bestelling geplaatst voor specifiek 50 hoog en 65 breed.

Krijg nu vandaag het canvas binnen en zie tot mijn grote verbazing dat hij afgedrukt is op 65 hoog en 50 breed. Zou normaal niet zo'n punt zijn maar omdat hij in een streep op de mnuur van een bepaalde breedte moet hangen is hij er gewoon te hoog voor nu en kan ik er niets mee.

Meteen gemailed en krijg nu te horen dat de klacht niet in behandeling genomen kan worden omdat er een voorbeeld foto gestuurd is naar me ... maar dit is gewoon niet de afmeting die ik besteld heb en dacht te krijgen, een voorbeeld foto kan zegt mij niets want die kan in principe op ieder formaat gedrukt worden. Heb een kopie van de bestelstatus die aangeeft wat ik precies besteld heb en heb mijn email nog naar hen waarin ik aangeef deze maten te willen.

Wat zijn nu mijn rechten en hoe is dit het beste aan te pakken?

[ Bericht 0% gewijzigd door maryb op 27-02-2007 17:44:38 ]
pi_46737955
Hij voldoet niet aan je opdracht, dus een nieuwe eisen of je geld terug
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_46738269
Daar wordt dus niet op ingegaan ... er wordt gewoon gezegd dat er een voorbeeldfoto is gestuurd en dat ze hierom de klacht niet in behandeling kunnen nemen.
pi_46739105
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 16:50 schreef maryb het volgende:
Ik fotografeer nogal veel en wilde daarom één van mijn eigen foto's op canvas laten drukken. Na lang zoeken vond ik www.canvascompany.nl en durfde het wel aan. Ik heb ze vooraf gemailed en gevraagd of de foto die ik wilde gebruiken geschikt was voor de maten 50 br x 65 hoog, kreeg spoedig een mailtje terug dat dit het geval was en ze stuurde er een foto bij om aan te tonen hoe hij dan zou worden. Zag er goed dus ik ben weer naar de website gegaan en heb een bestelling geplaatst voor specifiek 50 hoog en 65 breed.

Krijg nu vandaag het canvas binnen en zie tot mijn grote verbazing dat hij afgedrukt is op 65 hoog en 50 breed. Zou normaal niet zo'n punt zijn maar omdat hij in een streep op de mnuur van een bepaalde breedte moet hangen is hij er gewoon te hoog voor nu en kan ik er niets mee.

Meteen gemailed en krijg nu te horen dat de klacht niet in behandeling genomen kan worden omdat er een voorbeeld foto gestuurd is naar me ... maar dit is gewoon niet de afmeting die ik besteld heb en dacht te krijgen, een voorbeeld foto kan zegt mij niets want die kan in principe op ieder formaat gedrukt worden. Heb een kopie van de bestelstatus die aangeeft wat ik precies besteld heb en heb mijn email nog naar hen waarin ik aangeef deze maten te willen.

Wat zijn nu mijn rechten en hoe is dit het beste aan te pakken?
typo?
pi_46739134
Scherp!
pi_46739183
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 17:35 schreef Furia het volgende:

[..]

typo?
Nee, dat is nu juist TS z'n probleem. Hij heeft 65 breed x 50 hoog besteld, maar 50 breed x 65 hoog gekregen.

Lamaar, mijn probleem is dat ik niet kan lezen.
pi_46739407
Klopt, de eerste is een typo ... het was 50 hoog en 65 breed, zal het even aanpassen Zo is het gecommuniceerd naar het bedrijf toe en zo is het besteld.
pi_46739547
En hoe was de voorbeeldfoto? Liggend of staand?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_46739640
Dat was het juist, het was een vierkante foto vandaar dat ik even voor ik de bestelling plaatste gemailed heb met de vraag of deze foto geschikt zou zijn voor deze maten en kreeg een email terug met een (nog steeds vierkante) foto en de melding dat die prima geschikt zou zijn.
pi_46739826
CanvasCompanyGarantie

# Watervast
# Alle maten mogelijk
# Beste kwaliteit!
# 100% kleurechtheid
# Verkleurt niet in de zon
# Afneembaar
# Snelle levering
# Niet goed? Geld terug!
# Gratis scannen

Bron: www.canvascompany.nl

Lekkere reclame voor hun eigen bedrijf maken ze dan...
pi_46740190
Heb ik ze ook op gewezen omdat ik vind dat dit zeker een fout is die hen te verwijten valt.
pi_46741064
van de site:

0. KLACHTEN EN GESCHILLEN

10.1 - Klant dient zich, in geval van klachten of geschillen, binnen 15 dagen nadat het voorval zich heeft voorgedaan waarover de Klant een klacht heeft, te wenden tot CanvasCompany. CanvasCompany zal binnen 30 dagen na ontvangst van de brief schriftelijk reageren, en zal daarbij een reglement verstrekken voor de verdere procedure.

10.2 - Klachten over een automatische incasso of factuur dienen binnen 14 dagen na de incasso- of factuurdatum aan CanvasCompany schriftelijk kenbaar te worden gemaakt. Daarna wordt het incasso of de factuur geacht door de Klant te zijn aanvaard. CanvasCompany zal jegens consumenten geen beroep doen op overschrijding van deze termijn, indien deze de bezwaren redelijkerwijs niet binnen deze termijn kenbaar kon maken. Betaling van het gedeelte van het in rekening gebrachte bedrag waartegen geen bezwaar kenbaar wordt gemaakt mag niet worden opgeschort.

10.3 - Indien het geschil niet wordt geschikt kan de Klant het geschil voorleggen aan de bevoegde burgerlijke rechter te Burum.

Volgens de wet koop op afstand:

Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden). Als je op de dag van ontvangst of de dag waarop je de overeenkomst sluit nog geen bevestiging hebt ontvangen met de juiste informatie dan bedraagt de ontbindingstermijn maar liefst drie maanden!

De verkoper mag je hiervoor geen boete in rekening brengen, hoogstens de kosten voor het terugzenden. Heb je al (gedeeltelijk) betaald? Dan moet de verkoper binnen 30 dagen het geld terugstorten.

link: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
pi_46742171
Bedankt voor de tekst en link, daar kan ik wel wat mee. Vermoed dat er weinig uit zal komen want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen .... en het ziet er niet naar uit dat ze zich aan hun eigen garantie voorwaarden houden.
pi_46743060
wat is hun argument met dat voorbeeld nou precies? Die was vierkant, dus dat is em sowieso niet geworden? Op welk formaat was die foto? Zelfde als wat jij besteld hebt? Dan is het wel heel knap dat ze het verkeerd gedaan hebben...

Anyway, als jij een bewijs hebt dat je het goed besteld hebt, en zij het fout geleverd zou ik gewoon aan blijven houden en moeilijk blijven doen.... heb je al betaald trouwens? Zo nee zou ik dat in ieder geval niet doen
pi_46743111
Als het bedrag via automatische incasso is afgeschreven kan je het sowieso laten storneren trouwens
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:25:43 #16
100631 Pompsnol
FOK! SpuitHoer
pi_46743152
Verwijs ze anders even naar dit topic!

-edit-

Zo en nou maar wachten tot dit topic op nummer 2 in google verschijnt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sjeen op 27-02-2007 21:23:05 (Doe even normaal...) ]
Pijpe een euro!
pi_46744914
Hun argument is dat ze me een voorbeeld foto toe hebben gezonden (ze hadden er een stukje afgehaald) dat ze die foto vervolgens op iedere willekeurige maat hadden kunnen printen en dat ik onmogelijk had kunnen weten dat zij hem niet op de door mij bestelde maat zouden maken daar hebben ze tot op heden nog geen antwoord op gegeven.

Ik heb de email met mijn foto als attachement waarin ik aangeef dat ik hun mening wil of de (vierkante) foto geprint kan worden op dit formaat, en ik heb de officiele bestelbon (die zat ook bij de levering) waar ook deze formaten op staan.

Je moet vooraf betalen - ik heb via credit card betaald.
pi_46745231
Als je met een creditcard betaald hebt zou je kunnen proberen het geld terug te halen in verband met wanprestatie. Als je het geld via bank of giro over had gemaakt zou dat zeker niet hebben gekund.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_46747575
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:09 schreef buitenbeentje het volgende:
Als je met een creditcard betaald hebt zou je kunnen proberen het geld terug te halen in verband met wanprestatie. Als je het geld via bank of giro over had gemaakt zou dat zeker niet hebben gekund.
Je hebt toch ook garantie als je wat met een creditcard koopt?
Kijk eens in de voorwaarden, misschien kan je daar nog wat uit halen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:13:49 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46748204
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 18:31 schreef sjetterboks het volgende:
van de site:

link: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=1977
Pleurt op met je wet koop op afstand, ei. Die geldt niet voor maatwerkproducten.

Pfffrrt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46748543
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:13 schreef gronk het volgende:
Pleurt op met je wet koop op afstand, ei. Die geldt niet voor maatwerkproducten.
is dit maatwerk?
ja, het is zijn eigen foto, maar het is wel een gestandariseerd (en geautomatiseerd?) proces... ? Ik weet het verder niet hoor, maar ik vind maatwerk wel erg veel credit voor een printje maken zeg maar
  FOK!fotograaf dinsdag 27 februari 2007 @ 21:21:12 #22
18921 freud
Who's John Galt?
pi_46748614
Van hun site: Niet goed? Geld terug!

Je hebt bij online aankopen altijd het recht om binnen 8 dagen van je aankoop af te zien volgens mij, en dit valt eronder. Bel anders even met de jurofoon, hebben mij ook al een paar keer geholpen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:27:32 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46748960
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:19 schreef Xcalibur het volgende:

is dit maatwerk?
Ja. Einde verhaal. De rest is hinein-ge-interpreteer van jou.

Iets anders is dat 't niet netjes is dat ze op hun website 'niet goed-geld terug' zetten, en dat ze voor zo'n stomme fout niet een nieuwe poging doen. Maar kneuzen die aan komen zetten met de wet koop op afstand voor overduidelijke maatwerkgevallen:
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_46749049
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:19 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

is dit maatwerk?
ja, het is zijn eigen foto, maar het is wel een gestandariseerd (en geautomatiseerd?) proces... ? Ik weet het verder niet hoor, maar ik vind maatwerk wel erg veel credit voor een printje maken zeg maar
Als een monitor je niet bevalt, kan je 'm terugsturen en kan ie aan iemand anders worden verkocht, als een afdruk (van bijv je eigen kind) je niet bevalt, dan kan de leverancier die nou niet bepaald aan een willekeurige andere klant doorverkopen he. Dus van maatwerk lijkt me wel sprake.
Scheren is voor schapen!
pi_46749310
Ik snap dat je vooruit moet betalen omdat het maatwerk is ... dit zou niet aan een ander verkocht kunnen worden en was ook geen probleem. Ik heb het besteld, de maten doorgegeven, de foto erbij gedaan en betaald. Klaar. Maar maatwerk houdt wel in dat ze de opdracht zoals gegeven door de klant uit moeten voerten ... je kunt niet zomaar op eigen houtje de bestelde afmetingen aan gaan passen. Dat is een fout van hun kant geweest en volgens hun eigen garantie bepalingen zou ik dus m'n geld terug moeten krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')