quote:Henkjan Smits tekent contract bij SBS 6
Geplaatst op 27-02-2007 om 16:26
Henkjan Smits heeft een driejarig contract getekend bij SBS 6. Dat meldt een woordvoerder van de zender aan het ANP. Smits wordt juryvoorzitter in het nieuwe muziekprogramma So you wannabe a popstar? met Nance en Gerard Joling. Ook zal de zelfbenoemde talentscout en- kele keren per week de vroege editie van SBS Shownieuws presenteren. Bovendien krijgt hij in de toekomst ook nog andere programma’s bij de zender. Daarover is op dit moment nog niets bekend.
Smits was de afgelopen jaren te zien bij RTL 4. Daar was hij drie seizoenen lang de juryvoorzitter van Idols en onlangs was hij nog te zien als jurylid in de talentenjacht X Factor. Bovendien verving hij Albert Verlinde regelmatig als presentator van RTL Boulevard. In september gaat een nieuw seizoen van Idols van start, verklapte jurylid Jerney Kaagman onlangs. Henkjan Smits zal hier waarschijnlijk niet in te zien zijn.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:50 schreef Fir3fly het volgende:
Nou ja, heel erg missen zal ik hem niet
Lees het artikel eens.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:52 schreef borisz het volgende:
Hij gaat daar ook juryvoorzitterworden
en vanaf september een eigen show, dat vertelde hij net bij 538
Dat was nog niet verpest bedoel je?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:08 schreef superhero87 het volgende:
Foute beslissing van Henkjan om naar zo'n kutzender te gaan alleen om het geld. Z'n hele imago zal nu verpest worden
de nationale campingzenderquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:12 schreef mitt het volgende:
Wel een zender waar hij meer thuis past.
je kunt geen sbs6 ontvangen?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:57 schreef Brighteyes het volgende:
Dag HenkJan, ik zal nooit meer naar je kijken...
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 18:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben een sbs6 weigeraar.
Er zit een blinde vlek voor die zender ergens in mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:43 schreef Haaibaaike het volgende:
En hij gaat shownieuws presenteren.
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:26 schreef Scandalous het volgende:
Ik heb het wel een beetje gehad met die HJ Smits, ik ken het geintje nu onderhand wel
welk imagoquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:08 schreef superhero87 het volgende:
Foute beslissing van Henkjan om naar zo'n kutzender te gaan alleen om het geld. Z'n hele imago zal nu verpest worden
quote:Henkjan Smits wil bij RTL 4 blijven jureren
Geplaatst op 28-02-2007 om 11:26
Henkjan Smits, waarvan dinsdag bekend werd dat hij een driejarig contract heeft getekend bij SBS 6, wil graag blijven jureren in programma’s als Idols en X Factor bij RTL 4. Dat zegt Henkjan in RTL Boulevard. RTL-directeur Fons van Westerloo heeft daar geen probleem mee. “Ik heb Fons nog gesproken en hij zegt: ‘Het is nog helemaal niet gezegd dat jij geen Idols of X Factor meer gaat doen. Ik zeg: ‘Nou graag’, want ik ben er hele- maal niet klaar meer, alleen wil ik meer.”
Jureren in Idols en X Factor vindt Henkjan niet genoeg. “Ik geef al anderhalf à twee jaar aan aan RTL dat ik jureren ontzettend leuk vind, maar ik wil meer. En ook meer dan af en toe Albert Verlinde vervangen bij RTL Boulevard, hoe leuk ik dat ook vind.”
Bij SBS 6 zal Henkjan Smits enkele keren per week te zien zijn in Shownieuws. “Ik vind het ontzettend leuk om te presenteren. Ik doe heel veel dingen voor bedrijven en dat vind ik leuk en ik had het gevoel van: waarom zou ik dat niet doen? Zeker nu met de X Factor. Ik zit daar duidelijk meer als tv-man dan als platenman blijkbaar en toen dacht ik: ik wil meer. Maar SBS wist vreemd genoeg niets van mijn ambities en die heeft mij zelf benaderd. Ik ging er naar toe en ik voelde me daar meteen ontzettend welkom, een soort warm bad waar ik binnenkwam.”
Henkjan vindt het vooral ‘heel spannend’ dat hij een grote liveshow mag presenteren voor SBS 6. Wat het precies gaat worden is nog onbekend, “want SBS 6 heeft een aantal opties lopen en heeft zelf nog geen beslissing genomen wat voor show het wordt, maar het wordt een grote liveshow“, aldus Henkjan.
Een persvoorlichter van RTL 4 wenst Henkjan veel succes bij de concurrent: “Hij heeft goed werk voor ons gedaan. We wensen hem al het goeds en succes en krijgt bij de concurrent vast iets wat wij hem niet kunnen bieden. Henkjan was een jurylid en niet zozeer een a-ster zoals Robert ten Brink of Wendy van Dijk. We waren nog in overleg, maar we hebben de kans niet meer gekregen om verder te praten.“
Lees eens twee posts boven je.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:13 schreef TheVulture het volgende:
Geweldig dat ie is opgedonderd bij Idols... heb me er de afgelopen weken weer mateloos aan geïrriteerd
quote:
quote:Juryverbod voor Henkjan Smits.
Er dreigt een enorme rel te ontstaan over wat Henkjan Smits bij zijn nieuwe werkgever SBS mag gaan doen. RTL-baas Fons van Westerloo heeft Henkjan herinnerd aan zijn contract: „Een half jaar na een eventueel vertrek mag hij niet in een muziekjury plaatsnemen, of een muzikaal programma presenteren. Voor die clausule hebben wij veel betaald. En we zullen Henkjan daar aan houden.”
De strakke opstelling van RTL betekent dat Henkjan Smits dus geen juryvoorzitter kan zijn bij het nieuwe SBS-programma So you wannabe a Popstar? dat al over anderhalve week begint.
Een woordvoerder van SBS reageert: „Het is het probleem van Henkjan. Hij heeft toegezegd dat hij onze BN’ers in Popstar gaat jureren. In het conflict dat hij daar eventueel over heeft met RTL zijn wij geen partij. Dat moet hij zelf oplossen met de omroep. Wij gaan ervan uit dat het goed komt.”
Henkjan ziet het ophanden zijnde gesteggel niet zo zwaar in. „Volgens mij wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend. So you wannabe a Popstar? is echt amusement. Het is een heel ander programma, waarin ik een heel andere rol heb dan bij Idols en X Factor daar werd ik ingehuurd als talentscout. Ik neem aan dat Fons en ik er als volwassen mensen uitkomen.”
Van Westerloo blijft bij zijn standpunt. „Ik heb helemaal geen kwade gevoelens jegens Henkjan. Maar de clausule is niet af te kopen. We willen hem zelf graag terug in de jury van de volgende Idols. En daarnaast mag hij, wat mij betreft, ook Shownieuws presenteren of iets anders leuks doen bij SBS. Maar in de jury van een concurrerend muziekprogramma is uitgesloten.”
quote:RTL desnoods naar rechter om Henkjan Smits
Geplaatst op 07-03-2007 om 7:58
RTL is bereid naar de rechter te stappen om te voorkomen dat Henkjan Smits plaatsneemt als juryvoorzitter in de jury van het nieuwe muziekprogramma So you wannabe a Popstar? bij SBS. Dat meldt De Telegraaf. “Als SBS niet van tevoren zegt ’We zien ervan af’, dan gaan we de gang naar de rechter maken“, aldus RTL- baas Fons van Westerloo in de ochtendkrant. “Ik heb zelden in mijn lange loopbaan zo’n duidelijk contract gezien als wat wij met Henkjan Smits hebben.”
Van Westerloo vervolgt: “Klip en klaar staat daarin dat hij na vertrek bij ons een halfjaar lang niet in een andere muziekjury mag zitten of een muziekprogramma presenteren. En dat is hij dus nu wel van plan.”
Fons herhaalt dat hij jegens Henkjan geen kwade gevoelens heeft, maar hem wel aan zijn contractuele verplichting gaat houden. “Ik vind het nogal naïef van iemand die toch al jarenlang contracten afsluit met artiesten, dat hij blijkbaar over deze belangrijke clausule in zijn eigen contract heeft heen gelezen.”
Henkjans manager Frans Wisse zegt dat de partijen nog altijd in gesprek zijn. “Wij hopen eruit te komen“, laat Frank Wisse weten in De Telegraaf. “Ik vind het jammer dat Henkjan nu de kop van Jut wordt in de oorlog die tussen RTL 4 en SBS 6 is ontstaan om de ijsdansprogramma’s. Dat verdient hij niet. Fons kan hem inderdaad verbieden in de jury van Popstar zitting te nemen. Als hij daarin volhardt, doet Henkjan niet mee aan het programma en is er hopelijk snel ander werk voor hem bij SBS. Hij maakte de overstap omdat SBS hem meer kansen biedt dan RTL.”
SBS-topman Eric van Stade vindt Van Westerloo een slecht verliezer. “Vooropgesteld: wij doen niets dat niet mag. Dus als hij niet wil dat Henkjan bij ons jurylid is, wordt hij dat niet. Ik vind de opstelling van Fons wel lullig. Toen hij Robert ten Brink bij ons weghaalde, hebben wij ook niet moeilijk gedaan. Ik zie in Henkjan een toppresentator, en wij hebben de komende drie jaar volop plannen met hem.“
quote:Henkjan Smits niet in jury 'Popstar'.
RTL heeft de 'oorlog' om Henkjan Smits gewonnen. Het jurylid is defintief niet te zien in So you wannabe a Popstar bij SBS. "RTL heeft Henkjan de kans ontnomen om mee te werken aan het programma. Dit heeft hij niet verdiend na alles wat hij voor die zender heeft betekend", zegt SBS-topman Eric van Stade.
In Henkjans contract met zijn oude werkgever RTL stond dat hij een half jaar na vertrek niet in een jury van een muziekprogramma mocht plaatsnemen. De omroep was zelfs bereid naar de rechter te stappen, om te voorkomen dat het jurylid in Popstar zou gaan zitten.
SBS heeft zich bij het contract met RTL neergelegd. Van Stade: “Henkjan had er ontzettend veel zin in. Dit heeft hij zeker niet verdiend na alles wat hij voor die zender heeft betekend. SBS gaat door op de ingeslagen weg met Henkjan en ik ben erg blij dat hij de komende drie jaar bij ons te zien zal zijn.”
Henkjan Smits gaat in ieder geval Shownieuws presenteren voor de zender. In het najaar komt daar een grote liveshow bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |