nicequote:Op woensdag 11 april 2007 13:31 schreef Leonos het volgende:
Heb net gebeld kan aan de deur kopen
Tot vanavond!
bassert: 'Scream or something, it's so quiet'quote:Op woensdag 11 april 2007 14:23 schreef MaJo het volgende:
Nou hier dan mijn recensie van gisteravond. Misschien een beetje onsamenhangend maar heb het snel even tussen het werk door gedaan
The Fratellis nauwelijks bij te houden
Na flinke populariteit verworven te hebben met hun nummer Chelsea Dagger, het wel bekende “tadada tadada tadadadadada” liedje van 3fm serious request, stonden the Fratellis gisteren voor de tweede keer in 3 maanden in de Melkweg in Amsterdam. Het concert was uitverkocht en dat was te merken ook. De Max stond stampvol en er was nog weinig bewegingsruimte.
De zaal werd opgewarmd door GEM, die het aardig deden maar die geen contact met het publiek wisten te leggen en daardoor nogal tam reageerden. Hier had frontman Jon Fratelli van the Fratelli’s later ook last van. Hoe erg hij ook zijn best deed het publiek wilde niet echt meegaan. Hoe anders was dat nadat er een mankement was aan het baspedaal en de band daardoor een paar minuten van het podium verdween.
Bij terugkomst barstte de zaal los in één grote springende en moshende massa. De band speelde de nummers strak en vooral snel. Dit was vooral merkbaar bij het nummer Flathead die zowat op twee keer de normale snelheid gespeeld werd. Het publiek bleek onvermoeibaar en zong de teksten mee uit volle borst. De zanger was daar een stuk lakser in, hele stukken tekst liet hij voor wat het was. Dit was vooral merkbaar in Chelsea Dagger waar hij flink wat woorden wegliet.
Wel deed hij erg zijn best om contact te leggen met het publiek wat lastig bleek omdat hij door zijn sterke accent nauwelijks verstaanbaar was. Tijdens het mankement met de bas vermaakte hij de zaal door het intro van het White Stripes nummer Dead leaves on the dirty Ground in zetten. Gevolgd door de zin “never play a song you don’t know the lyrics of”. Dat the Fratellis niet alleen goed zijn voor harde strakke nummers bleek wel tijdens de akoestische uitvoering van For the Girl. Heel ingetogen en mooi. Met een knipoog naar the Beatles door eerst zogenaamd per ongeluk met een andere tekst te beginnen om daarna het eigen nummer te spelen.
Naast de bekende nummers van hun debuutcd Costello Music kreeg het publiek een voorproefje van drie nieuwe nummers. Ook deze nummers zaten vol met ‘oehs’ en ‘ahs’, typisch Fratellis dus. Laat die cd maar komen en laat het feest snel nog een keer losbarsten, want een feest dat was het.
Dank jequote:Op woensdag 11 april 2007 15:41 schreef Goover het volgende:
[..]
bassert: 'Scream or something, it's so quiet'
Goed stukje waar ik me goed bij kan aansluiten
npquote:Op woensdag 11 april 2007 15:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dank je
Maar toch raar he dat de zaal eerst zo rustig was? Ik zag je trouwens nog staan aan de linkerkant bij dat nooduitgang bord. Heb later nog gekeken of ik je zag maar toen was je weg...
Daar heb je me.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:56 schreef Goover het volgende:
Ja, de eerste set, in het begin. En die werden niet door de drummer overhandigd
Op het eind, na de toegift gaf de drummer zelf nog een setje weg. Met een knipoog, een zwaai etc..
Meteen na het optreden liepen we ook richting bar maar toen zag ik je al niet meer. Zag je volgens mij nog bij de garderobe staan maar er stonden 10 rijen achter je ofzoquote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef Goover het volgende:
[..]
np
Ik ben weer gespot. Wanneer was later? Want ik heb daar tot het einde gestaan, toen wel geprobeerd om zonder een te lange rij zo snel mogelijk mijn jas te halen. Dat was niet gelukt
. Ik heb ook geprobeerd jou te spotten, maar ik ben ZO slecht met gezichten onthouden
Nee tilburg is brabantquote:Op woensdag 11 april 2007 16:29 schreef Leonos het volgende:
Is de 013 trouwens een beetje ene leuke zaal?
Ben er nog nooit geweest? Maar volgens mij kunnen ze wel aardig springen in Limburg?(Of is tilburg niet in limburg?
)
Weet ik niet, kom zelf uit de Randstadquote:Op woensdag 11 april 2007 16:34 schreef Leonos het volgende:
Ajoh, is bijna hetzelfde
Maar is het leuk?
quote:Op woensdag 11 april 2007 14:10 schreef Breuls het volgende:
Wie komen er vanavond nog meer eigenlijk?
En je komt niet even hallo zeggen.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:09 schreef Leonos het volgende:
Aaaa, het was fucking vet
En ik heb breuls gezien![]()
Hij liep daar gewoon
quote:Op donderdag 12 april 2007 00:24 schreef Leonos het volgende:
Ja...
Oja, ik was niet breed en een blauw shirt aan.
En was me schoen in de pit 2x kwijft gerakt
Ik heb geen bagger gehoordquote:Op donderdag 12 april 2007 10:09 schreef kreuk050 het volgende:
Ja was erg tam publiek op het begin, middenstuk was trouwens bagger, 3 verschillende nummers met OOOLA ofzo en dat op 3 verschillende manieren.
Je moet ook niemand willen snijden!quote:Verder nog ongelukje met me auto gehad, wilde iemand snijdenmaar snee 'm te erg en toen BOEM. Kut.
Ja, bij Baby Fratelli pas. Heb ze nu twee keer gezien en beide keren was dit het geval.quote:Op donderdag 12 april 2007 08:51 schreef Goover het volgende:
[..]
Kwam bij jullie die pit ook pas een beetje op gang toen het concert al halverwege was?
quote:
Ik kwam een half uurtje voor de fratellis begon binnen en je kon makkelijk naar beneden lopen.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:33 schreef Breuls het volgende:
Nou, na Gem () had iedereen wel zin in iets leuks dus dat ging al wat beter. Ik heb alleen geen goed zicht op de zaal gehad, want ik moest natuurlijk weer pissen en belandde daarna achteraan in de zaal.
Deze :quote:Op donderdag 12 april 2007 22:14 schreef JeroenV het volgende:
Wat was de setlist van gisteren?
Toen liep ik juist naar boven.quote:Op donderdag 12 april 2007 22:00 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ik kwam een half uurtje voor de fratellis begon binnen en je kon makkelijk naar beneden lopen.
Gewoon zeggen dat je vrienden beneden staan en iedereen aardig aankijken
Maar het ging goed los in de pit iig![]()
Een fake spot!quote:Op donderdag 12 april 2007 23:08 schreef Leonos het volgende:
Dan was jij het dus niet die ik gezien had
Of ze zijn gewoon overwerkt, wat me de meest logische conclusie lijktquote:
Dat zou wel zonde zijn ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:36 schreef kassenbouwer het volgende:
Als ze maar niet ineens Pinkpop gaan afzeggen, dan vind ik alles goed...
Ben ik het niet met je eens. The Fratellis hebben juist heel erg een eigen geluid. Heb je wel eens wat van ze gehoord vraag ik me afquote:
Ah okquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:36 schreef Leonos het volgende:
Ja, ben in de 013 geweest. Maar erg bijzonder vond ik het niet maar wel leuk natuurlijk
Bedoel je live of op cd (de muziek zelf)?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ah okMaar je vond ze niet qua stijl heel anders dan andere bandjes? Ik vind ook dat heel veel bandjes op elkaar lijken, maar van The Fratellis vind ik juist dat ze een eigen sound hebben
Ik bedoel de muziek. En tja live niet echt onderscheidend? Ze spelen net als iedere band de nummers van hun cd dus ik zou niet weten hoe je je live zou moeten onderscheidenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 22:43 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Bedoel je live of op cd (de muziek zelf)?
Live vind ik ze niet echt onderscheidend van anderen ofzo, al is het wel leuk.
De muziek zelf heeft inderdaad wel een iets andere stijl dan het gemiddelde indie bandje, daarom vind ik het ook leuk. Het is niet echt 1 in een dozijn.
Sommige bands hebben 'iets' extra's live, ik zou ook niet weten hoe ik het moet omschrijvenquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:48 schreef MaJo het volgende:
Ik bedoel de muziek. En tja live niet echt onderscheidend? Ze spelen net als iedere band de nummers van hun cd dus ik zou niet weten hoe je je live zou moeten onderscheidenIk vond dat de zanger best wat contact zocht met het publiek, dat vind ik altijd wel sympathiek. En hij zei na ieder nummer heel verlegen 'thank you', dat siert ze ook wel. Maar bijna alle optredens lijken op elkaar, het is ook moeilijk om je daarin te onderscheiden denk ik...
Nieuwe album is erg goed! 1ste paar nr's zijn iets rustiger, laatste nr's zijn wat harder.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:00 schreef JeroenV het volgende:
Ben vooral benieuwd naar het nieuwe album, de concerten sla ik wel even over...
Ik wist niet eens dat ze in Paradiso zouden staanquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:02 schreef Breuls het volgende:
Gezien het feit dat het 398 dagen geleden is dat hier iemand voor het laatst heeft gepost, zullen er vanavond niet veel FOK!kers in Paradiso zijn, vermoed ik?
Het album is van september 2006.quote:In 2007 brak the Fratellis door met hun album 'Costello Music' met catchy deuntjes en gezellige ritmes.
Maar brak door in 2007quote:
Klopt ja. Hier kwam ie veel later uit. Maar daar hebben ze ook wel weer mazzel mee gehad uiteindelijk ivm t Glazen Huis enzo.quote:
Okay, dat kan. Als het Glazen Huis de start was werd het inderdaad 2007. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet wanneer wat wordt uitgebracht in Nederland. Chelsea Dagger was al zo'n beetje oud nieuws in 2007.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |