abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_46729986
quote:
Wegereef mijdt topwedstrijden eredivisie
door Valentijn Driessen en Mike Verweij

AMSTERDAM - Overigens zijn het niet slechts de emoties aan Ajax-zijde dat Wegereef voorlopig buitenspel staat bij wedstrijden van de Amsterdammers; zelf gaf hij bij Uilenberg aan het op prijs te stellen voorlopig niet met Ajax te worden geconfronteerd.

Inmiddels ontstaat de vreemde situatie dat Wegereef - nota bene met Eric Braamhaar Nederlands visitekaartje in Europa en volgende week leidsman van een wedstrijd in de UEFA Cup - de twee grote stadions in Nederland mijdt. Sinds hij werd bedreigd door Feyenoord-fans fluit Wegereef immers al niet meer in De Kuip.

De laatste thuiswedstrijd van de Rotterdammers onder zijn leiding dateert alweer van 25 november 2001: Feyenoord-Willem II (3-1). Ruim een half jaar later liet de leidsman op het WK de wedstrijd Senegal - Uruguay - met twaalf gele kaarten - ontsporen en bleef zijn optreden in Japan en Zuid-Korea beperkt tot één duel.
quote:
Collega-arbiter valt Wegereef af

door Valentijn Driessen en Mike Verweij

AMSTERDAM -

Overigens zette Wegereefs optreden tijdens AZ-Ajax niet alleen kwaad bloed bij de trainers, spelers en fans van Ajax, maar ook bij zijn collega's. " De actie die aan de 1-1 voorafging, was een schoolvoorbeeld van een gestrekt been. Jan weet dat ook en had zijn fout voor het imago van het scheidsrechterskorps gewoon openlijk moeten toegeven in plaats van z'n gedraai", zegt een anonieme Nederlandse topscheidsrechter.

De arbiter wil uit angst voor represailles van Uilenberg alleen anoniem zijn zegje wil doen. "Jan stond gewoon helemaal verkeerd opgesteld. Maar dat overkomt hem wel vaker."

De angst voor maatregelen uit Zeist van de uit de school klappende arbiter lijkt niet ongegrond. Nadat Ronald Wiedemeijer het in de strafzaak na Sparta-Ajax opnam voor Henk ten Cate en niet voor collega Ruud Bossen, floot hij prompt een aantal duels in de eerste divisie. Ook Dick Jol raakte op een zijspoor na een conflict met Uilenberg en de KNVB. Volgens Van Oostveen hoeft Jol, hij zat zaterdag en zondag thuis op de bank evenals morgen bij de vier kwartfinales voor de beker, trouwens niets te vrezen en hem wacht vandaag een aanstelling in de eredivisie.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:28:35 #2
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_46730066
Wat een mietje, maargoed ik ben er blij mee. Die man komt aardig wat niveau tekort voor zulke beladen en belangrijke wedstrijden.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_46730152
Ik herhaal m'n bericht uit het gesloten topic nog even.

Ik vond Wegereef aan een sterk seizoen bezig zijn, maar zondag ging het vreselijk mis helaas.
That's all folks!
pi_46730207
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik herhaal m'n bericht uit het gesloten topic nog even.

Ik vond Wegereef aan een sterk seizoen bezig zijn, maar zondag ging het vreselijk mis helaas.
Hij stond eerste in het scheidsrechtersklassement van de Telegraaf ja. Maar ik vind het geen goede scheidsrechter - en dat is niet ineens na zondag.

Warrig fluitende man vaak zonder enige vorm van consequentheid, vertrouwen en ruggegraat.
pi_46730220
en terecht, als je niet kan fluiten mag je de topwedstrijden niet fluiten. Gelukkig ziet hij dat zelf ook in.

De anonieme scheidsrechter zal Jol wel zijn.
pi_46730267
Ik herhaal mijn bericht uit het gesloten topic dan ook maar:

Ik vind de 'maatregel' van de KNVB echt halfbakken

OF je stelt vast dat Wegereef goed heeft gefloten en legt hem geen beperkingen op, OF je stelt vast dat Wegereef heeft gefaald, maar dan volgt er ook een passende sanctie, zoals tijdelijke 'verbanning' naar de Eerste Divisie ofzo.

Het is nu een beetje half-half. Uilenberg geeft volmondig toe dat Wegereef foutief heeft beslist; een voor de wedstrijd cruciale blunder en voor de competitie mogelijk van grote invloed. Maar er volgt geen passende sanctie. Wegereef mag 'slechts' Ajax niet meer fluiten de komende tijd, alsof zijn blunder samenhangt met het feit dat Ajax toevallig de gedupeerde partij is. Bij wijze van spreken kan Wegereef worden aangesteld voor een wedstrijd als PSV-AZ ofzo. Dat lijkt me, na deze grove fout, een slechte zaak.

Iemand die zo opzichtig faalt en het ook nog weigert toe te geven, zou een tijdje naar de Eerste Divisie moeten worden verbannen. Laten ze anders René Temmink maar weer opbellen of -ie alsjeblieft nog een poosje wil terugkomen. Niet dat Temmink foutloos is, maar in elk geval stukken beter dan types als Wegereef.
pi_46730306
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

Warrig fluitende man vaak zonder enige vorm van consequentheid, vertrouwen en ruggegraat.
Ik vind het zo'n groot verschil met z'n prestaties in Europese wedstrijden, dat valt me zo op. Komt ook deels voor het respect voor hem dat daar meer aanwezig is.
That's all folks!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 13:35:55 #8
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_46730339
Het meest schrijnende was wel het TV-interview.. na de beelden te hebben gezien glashard blijven beweren dat er niets aan de hand was en dat hij goed gefloten heeft. En een paar minuten later zegt hij dat er tv-beelden nodig zijn in het veld omdat anders 'dit soort dingen' zullen blijven gebeuren. Nogal tegenstrijdig en zwak.
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
pi_46730409
Trouwens typisch: een opzichtig falende scheidsrechter wordt de handen boven het hoofd gehouden, maar als een scheidsrechter eerlijk over een gemaakte fout spreekt, wordt hij onmiddellijk naar de Eerste Divisie verbannen.

Ergens klopt er iets niet! Het wordt zo onderhand tijd dat Uilenberg zelf ook eens zijn conclusies gaat trekken, zoals Johan Derksen (meen ik) gisteren ook al terecht opmerkte. Het niveau van de Nederlandse arbitrage is belabberd, jong talent breekt amper door. Als Uilenberg voetbaltrainer was in plaats van scheidrechtersbaas, was hij allang op straat getrapt.
pi_46730706
Stop er dan helemaal mee..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  FOK!fotograaf dinsdag 27 februari 2007 @ 13:55:51 #11
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_46731004
quote:
maar dan volgt er ook een passende sanctie, zoals tijdelijke 'verbanning' naar de Eerste Divisie ofzo.
Ja lekker, dan zitten wij er weer mee in de jupiler league, niet doen dus!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:02:50 #12
72371 foksuk1981
Fokke vs Sukke
pi_46731263
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:55 schreef Ronhui het volgende:

[..]

Ja lekker, dan zitten wij er weer mee in de jupiler league, niet doen dus!
Misschien moet meneer Wegereef een keer naar de sponsor van de scheidsrechtershirtjes toe
Een brilletje zou hem misschien kunnen helpen

Of opnieuw even de scheidsrechterscursus doorlopen... Genoeg opties... voorlopig gewoon even NIET fluiten. Dan word er ook niemand de dupe van zijn capriolen.
I know a lot about cars. I can look at a car's headlights and tell you exactly which way it's coming.
Dwaal.net chatbox
pi_46731304
Keer op keer toont Jan Wegenreef aan , het niveau in het betaalde voetbal niet aan te kunnen.
Laat hij zijn hobby lekker uitoefenen bij de amateurs. Als ie dan zo fluit, moet ie de gevolgen maar letterlijk incasseren.
Sportieve inbreng
pi_46731323
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 13:46 schreef venomsnake het volgende:
Stop er dan helemaal mee..
pi_46731426
Welk gestrekt been ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:21:19 #16
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46731845
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Welk gestrekt been ?
jij bent de enige Nederlander die dat nog neit gezien heeft?

Alsof dat de enige blunder van deze man was...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 februari 2007 @ 14:23:59 #17
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46731924
misschien moet Jan gewoon zn fluit aan de wilgen hangen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:30:32 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46732141
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef rubbereend het volgende:
misschien moet Jan gewoon zn fluit aan de wilgen hangen
misschien zouden meer scheidsrechters in Nederland dat moeten doen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_46732470
Het wordt ook eens tijd dat dat hele scheidsrechterskorps eens geproffesionaliseerd wordt.

Het gaat om zoveel geld en belangen, en dan fluit er een part-time bouwvakker ofzo. Want die gasten zijn toch niet volledig in dienst bij de KNVB, op een paar uitzondering na?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_46732551
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef rubbereend het volgende:
misschien moet Jan gewoon zn fluit aan de wilgen hangen
Met zijn fluit aan de wilgen lijkt me wat gepster
pi_46732624
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:39 schreef zjroentje het volgende:
Het wordt ook eens tijd dat dat hele scheidsrechterskorps eens geproffesionaliseerd wordt.

Het gaat om zoveel geld en belangen, en dan fluit er een part-time bouwvakker ofzo. Want die gasten zijn toch niet volledig in dienst bij de KNVB, op een paar uitzondering na?
je kan ze makkelijk een normaal salaris aanbieden. En als ze beter zijn meer aanbieden.. en dat leeftijd gedoe moeten ze afschaffen.
pi_46732976
Schnabbelkoningen, allemaal.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:07:36 #23
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_46733483
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_46733566
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:23 schreef rubbereend het volgende:
misschien moet Jan gewoon zn fluit aan de wilgen hangen
Zou wel belachelijk zijn.
That's all folks!
pi_46733630
quote:
zegt een anonieme Nederlandse topscheidsrechter.
Wees dan gewoon een vent en blijf niet anoniem, of houd gewoon je bek dicht.

100% overtreding trouwens..Helemaal hierboven goed te zien.
de Zeeuw wilde echt voor de bal, en niet voor Stekelenburg, maar dat pakte anders uit. Dit had geen doelpunt mogen zijn...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')