quote:
Werchter is veel intenser dan Pinkpop. Je bent ook in het buitenland, de acts zijn groter, Minder commercieel dan pinkpop. Het publiek is minder "popmeisje van 15 die schreeuwt op 1e rij", het is een dag langer en het belangrijkste is nog wel dat alle dagen even belangrijk en druk zijn. Bij pinkpop is het toch vooral de maandag. Door de meerdere dagen krijg je veel meer een vakantie gevoel, en ga je veel sneller gewoon lekker in het gras liggen voor een paar uur en is een act missen niet gelijk een doodzonde voor het festival. Er zijn daarnaast gewoon meer acts, dus als er 1 tegenvalt boeit het ook niet.
quote:
Kwa drukte?
Het is drukker op Werchter, ongeveer 15.000 mensen meer op de max. Dat is op zich niet zo heel veel, maar je moet je voorstellen dat dit dus 4 dagen lang is. Bij pinkpop is dat eigenlijk alleen maandagmiddag en avond het geval. Daarnaast is iedereen na 4 dagen gewoon brak/moe en relax geworden, iedereen zit in hetzelfde schuitje, en is er niet de scheve verhouding tussen de verse nieuwe mensen en de mensen die er tijdje zitten zoals bij pinkpop het geval is.
quote:
kwa campings?
de campings bij werchter zijn primitiever. Zeg gerust: veel primitiever. Douchen heb ik er nog nooit gedaan, er was wel een douche maar het was er 1 voor camping van 2000 man waar ik op stond. Eten en drinken etc. wordt allemaal op het festivalterrein geregeld. Een campingwinkel of een croissanterie zoals op pinkpop zul je hier niet vinden (Dat is namelijk echt typisch voor nederlandse festivals).
quote:
(eet)voorzieningen (op de camping)?
zie bovenstaand antwoord. Als ze er zijn is het in ieder geval op kleinere schaal dan in nederland.
quote:
feesttent?
De avonden duren langer dan de avonden op pinkpop. Het programma van de 1e avond bijvoorbeeld loopt gerust door tot een uur of 2 snachts, vaak met een goede danceact. Ik vermoed dat het chemical brothers (weer) zullen zijn. Pinkpop moet om 23 uur stoppen ofzo. Voor de overige avonden duurt het vaak tot 1 uur ofzo. Die feesttent heb ik nooit gezocht/gevonden hierdoor, maar hij zou er best kunnen zijn trouwens.
quote:
Praat me bij...
Bij deze.
De beleving van Werchter vond ik groter en intenser dan Pinkpop, wat toch een beetje een een 'het schattige kleine zusje'-festival is.
[ Bericht 1% gewijzigd door Grumpey op 28-02-2007 18:12:26 ]