abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 februari 2007 @ 19:40:41 #41
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46743855
Als ze een goed afsluitbaar nachthok hebben is dat geen enkel probleem hoor, een haan. Wij hebben ook een tijd lang een haan gehad (2 zelfs), maar wij hadden het hok zelf gemaakt. 15cm dik piepschuim in de wanden, en het hele dak ook vol met piepschuim. Met een afsluitbaar deurtje.
De haan zal niet kraaien alstie zich niet kan strekken, dus als ze een goed geisoleerd/geluidsdicht laag nachthok hebben, is er niks aan de hand.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_46746368
Bij mijn weten mag je binnen de bebouwde kom geen hanen houden.

..... maar....... ik kan er nergens iets over vinden. Zal dus wel een hersenspinsel zijn, sorry.
pi_46754488
Misschien ben ik niet goed genoeg ingevoerd in het verschijnsel 'haan' maar ik zie echt het probleem niet. Geluidsoverlast is vervelend, maar geluid heb je overal. Als jij werkelijk zo slecht slaapt dat je van een passerende vuilniswagen of een krolse kat al wakker wordt en vervolgens met geen mogelijkheid meer in slaap komt, lijkt het mij handiger om DAAR wat aan te doen, want dan kun je nergens prettig wonen behalve in een hutje op de hei.
pi_46761717
Drumstel kopen, luchtafweergeschut op je dak plaatsen.

3 maal daags drumsolo, 3 maal daags in de lucht maaien.

Oog om oog, tand om tand.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_46761879
En het is zo makkelijk te verhelpen. nachthok dicht doen zodat de haan er pas uit kan als jij hem open gooit, zitstok iets hoger zetten zodat als hij wil kraaien hij zijn kop stoot. that,s it
Met geluidsissolatie aan de gang hoeft niet eens, ik heb mijn buren nog nooit horen klagen over het gekraai van onze haan

Maarja eerst maar eens uitzoeken van wie die haan is.
pi_46762339
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 23:11 schreef thaleia het volgende:
Misschien ben ik niet goed genoeg ingevoerd in het verschijnsel 'haan' maar ik zie echt het probleem niet. Geluidsoverlast is vervelend, maar geluid heb je overal. Als jij werkelijk zo slecht slaapt dat je van een passerende vuilniswagen of een krolse kat al wakker wordt en vervolgens met geen mogelijkheid meer in slaap komt, lijkt het mij handiger om DAAR wat aan te doen, want dan kun je nergens prettig wonen behalve in een hutje op de hei.
Sommige hanen kunnen het om zes uur 's ochtends wel een half uur volhouden.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:23:45 #47
3542 Gia
User under construction
pi_46765620
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 08:52 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Sommige hanen kunnen het om zes uur 's ochtends wel een half uur volhouden.
Sprak gisteren nog iemand die klaagde dat ze om 4 uur 's ochtends wakker werd van de vogeltjes.
Dat gefluit was wel leuk, maar ze kon niet meer slapen.

Tja, oordopjes is ook nog altijd een optie. Hoewel je dan misschien de wekker weer niet hoort en je je verslaapt.

Problemen!!!
  woensdag 28 februari 2007 @ 12:54:36 #48
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_46768384
Maar TS vind het na 2 reacties wel weer genoeg hier of wat?

Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  donderdag 1 maart 2007 @ 08:06:14 #49
52513 whosvegas
The Trickster
pi_46797282
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:25 schreef Klonk het volgende:

[..]

omdat als je je stoort aan het kraaien van een haan wat niet de hele dag doorgaat een zielige kneus bent
Dus jij zou het niet er zijn om in de zomer om 5 uur uit bed te worden gekraait door zo'n pokke beest
Are you nuts??
pi_46799396
Volgens mij hebben mensen die hier de moraalridders uithangen nog nooit naast een haan gewoond. Ik wel en ben een echte dierenvriend maar kan je zeggen dat het geen pretje is, en ik ben geen lichte slaper. Er komt heel veel geluid uit zo'n beest. Ietsje anders dan een auto die voorbij rijdt. Ik kan me de frustratie van de topicstarter dan ook goed voorstellen. En een moderator op fok die insinueert dat iemand "een zielige kneus" is als ie zich ergert aan een kraaiende haan in de ochtend vind ik op de man en a-sociaal.
pi_46799482
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:24 schreef Apache4U het volgende:
Volgens mij hebben mensen die hier de moraalridders uithangen nog nooit naast een haan gewoond. Ik wel en ben een echte dierenvriend maar kan je zeggen dat het geen pretje is, en ik ben geen lichte slaper. Er komt heel veel geluid uit zo'n beest. Ietsje anders dan een auto die voorbij rijdt. Ik kan me de frustratie van de topicstarter dan ook goed voorstellen. En een moderator op fok die insinueert dat iemand "een zielige kneus" is als ie zich ergert aan een kraaiende haan in de ochtend vind ik op de man en a-sociaal.
Precies. De meeste mensen denken dat een haai maar een paar keer kraait of zo. Maar soms gaat het heel lang door. Dan zit je steeds in je bed te wachten op de volgende 'kukelekuuu'
  donderdag 1 maart 2007 @ 12:07:44 #52
3542 Gia
User under construction
pi_46802078
ja maar, TS spuit hier zijn gal om vervolgens niet meer te reageren.
Wat had hij verwacht? Dat we voor hem een wetsartikel opsnorden, waarmee hij naar de eigenaar van de haan kon stappen? Of dat iedereen ach en wee roept?

Er zijn oplossingen aangedragen waarmee hij wat kan.
  donderdag 1 maart 2007 @ 16:27:32 #53
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46811509
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 10:24 schreef Apache4U het volgende:
Ik heb zelf hanen gehad, en ik weet ook watvoor geluid ze kunnen produceren Maar je HOEFT er geen last van te hebben het is nml makkelijk te verhelpen. Gewoon een nachthok waar meneer zich niet in kan strekken, en hij wacht met kraaien tot hij buiten is (en hoelaat dat is bepaal jij (de eigenaar) natuurlijk zelf, wij deden altijd wachten tot een uur of 9, in het weekend later). Wijzelf hebben er voor gekozen om het hok ook nog extra te isoleren.
Ik zou gewoon even langs de eigenaar gaan, en vragen wat er aan te doen is als je er echt zo'n last van hebt, gelijk dreigen met aangifte doen enzo
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_46813536
Je kunt ook gewoon in je hele buurt een briefje in de post stoppen dat je last heb van de haan
pi_46813932
Praat er gewoon over met de buren als dat beest overlast brengt. Dat helpt in veel gevallen... Mocht dat niet werken, huur dan een vos in een kooi en plaats deze zeer dicht bij die ren zodat die beesten de vos kunnen zien.

Kan je ook lachen
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:32:09 #56
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_46815699
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 12:07 schreef Gia het volgende:
ja maar, TS spuit hier zijn gal om vervolgens niet meer te reageren.
Wat had hij verwacht? Dat we voor hem een wetsartikel opsnorden, waarmee hij naar de eigenaar van de haan kon stappen? Of dat iedereen ach en wee roept?

Er zijn oplossingen aangedragen waarmee hij wat kan.
ik reageer wel maar had niks te zeggen, ik las de reacties.

De haan opsporen blijft nog een probleem.
En als ik briefjes in alle bussen ga stoppen of met de buren ga praten dan loop ik het risico dat ik weer wordt gezien als 'de kwaaie pier' of een 'zeur'

niet dat ik ooit zeur over dingen, maar toch, je krijgt dan meteen een naam en voor je het weet zit je auto ondergekliedert.
  donderdag 1 maart 2007 @ 18:35:25 #57
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_46815800
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 18:32 schreef dvdk het volgende:

[..]

ik reageer wel maar had niks te zeggen, ik las de reacties.

De haan opsporen blijft nog een probleem.
En als ik briefjes in alle bussen ga stoppen of met de buren ga praten dan loop ik het risico dat ik weer wordt gezien als 'de kwaaie pier' of een 'zeur'

niet dat ik ooit zeur over dingen, maar toch, je krijgt dan meteen een naam en voor je het weet zit je auto ondergekliedert.
Hoezo ? Je hoeft toch niet gelijk beginnen te schreeuwen en schelden ? Jijzelf zou het toch ook fijner vinden als mensen eerst naar jou toekomen ipv gelijk de politie te bellen oid ? daardoor krijg je sneller een naam dan door gewoon vriendelijk te vragen of hij het beestje smorgens wat langer wil laten zitten of zowizo op wil sluiten
Als je niet weet waar de haan woont kan je toch eerst vragen aan je directe buren of zij misschien weten waar ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:30:04 #58
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_46817672
In het verleden heb ik ook een haan in de buurt gehad;

Mijn achterburen waren zo lief om dat beest te houden; elke ochtend om 5 uur, tot ongeveer 12 uur 's middags bleef ie kraaien. Na eerst gevraagd te hebben het beest binnen te laten tot 9 uur oid was er natuurlijk de jjuridische weg. Aangezien je volgens kennissen dan meer dan een jaar bezig bent om je gelijk te halen bij de rechtbank; heb ik voor de makkelijke oplossing gekozen.

Die oplossing heet: luchtbuks met telelens

Geloof me, ik ben een dierenliefhebber, maar het beest dreef me tot waanzin. Ongeveer de helft van mijn buren vonden mij een redder. De andere helft kon het niet zoveel schelen of moesten zelf vroeg op, of vonden het niet erg.

Gelukkig gingen we verhuizen, want een maand voordat we gingen verhuizen hadden ze er niet 1, maar 2 nieuwe hanen

Waarom mensen een haan willen houden in het midden van een woonwijk (Eindhoven) is me tot op heden een raadsel en het toppunt van egoïsme (We kregen de eerste keer een reactie van: "dat moeten we toch zelf weten?" )

Als ik daar nog langer woonde gingen deze hanen ook op mysterieuze wijze dood. De eerste keer kreeg een kat de schuld
pi_46818541
's nachts als je een keer laat thuiskomt dat beest opzoeken, nekje omdraaien..klaar
pi_46870773
Mijn buren hadden een haan :-( Meerdere gekken trouwens, ik woon gewoon in de stad in een rijtjeshuis. Hanen gaan echt vaak los, in de zomer gewoon de hele nacht door en i.i.g. altijd precies voor dat jij wakker wordt. Echt je buren er op aanspreken. Dat heeft bij ons wel een tijd geduurt eer dat kreng weg was, maar we slapen nu weer als roosjes. Het is echt asociaal om een haan te nemen in een wijk waar gewoon mensen wonen. Als boer en als je echt vrijstaand woont kan ik er nog wel mee inkomen. Hanen kraaien ook gewoon overdag, dus als jij lekker met een biertje in de tuin zit, sta je gelijk strak als zo een haan af gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')