Welnee joh Misstique, Gellius is gewoon een grapjas. En de dramaqueen van RJPvD.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:59 schreef Misstique het volgende:
Ik was even bang dat jullie er écht de brui aan gingen geven.
quote:Gelukkig niet..
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 11:54 schreef Tokay het volgende:
De Amerikaanse dichter van pyl uit het allerlaatste deel was nog niet geraden!![]()
Diaan, lekkere dummy van me!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 13:28 schreef Diaan73 het volgende:
Is het een Amerikaanse dichter eigenlijk?
Ja ja.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:24 schreef Diaan73 het volgende:![]()
dat had ik niet eens gelezen... tja werd ook afgeleid door een kind
![]()
quote:i thank You God for most this amazing
day:for the leaping greenly spirits of trees
and a blue true dream of sky;and for everything
wich is natural which is infinite which is yes
(i who have died am alive again today,
and this is the sun's birthday;this is the birth
day of life and love and wings:and of the gay
great happening illimitably earth)
how should tasting touching hearing seeing
breathing any-lifted from the no
of all nothing-human merely being
doubt unimaginable You?
(now the ears of my ears awake and
now the eyes of my eyes are opened)
Nope.quote:
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:05 schreef pyl het volgende:
Hij
heeft inderdaad
................................... BRIL NOCH BAARD
(dat zie je goed)
Maar voor het overige vergis je je. Je je. jj ee
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:41 schreef pyl het volgende:
Hij leefde van zijn pen, dus bekendheid genoot hij zeker; in zijn vaderland gold hij als een van de grote dichters van de 20e eeuw.
Zijn gedichten worden gekenmerkt door typografische eigenaardigheden (zijn naam ook, trouwens), levensvreugde, humor en sarcasme ... Zegt men.
quote:Op zaterdag 24 februari 2007 11:58 schreef pyl het volgende:
Van meneer wordt wel beweerd dat hij gedurende een periode van veertien jaar iedere dag een gedicht schreef. Hij schilderde ook en noemde zich “an author of pictures, a draughtsman of words”. Dus past hij wel in deze topicreeks, die weldra de laatste adem uitblaast.
Overigens heb ik al een herkenbaar deel van zijn naam gegeven.![]()
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:46 schreef pyl het volgende:
Da's Jaap van Zweden ...
Vraag je dat aan mij, of aan alle RJPvD'ers?quote:Is dít dan het allerlaatste topic?
![]()
Dan doe ik met je mee.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen.
Al moet ik m'n eigen plaatjes raden ik blijf posten.
Aan Gellius.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:54 schreef Tokay het volgende:
Vraag je dat aan mij, of aan alle RJPvD'ers?
Dacht ik het niet!quote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:03 schreef pyl het volgende:
Sommige dingen wil ik helemaal niet weten, Diaan.
Hèhè!quote:Afijn, zal ik meneer zijn naam dan maar prijsgeven?
Wil je niet weten dat ik wel blijf posten Pyl?quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:03 schreef pyl het volgende:
Sommige dingen wil ik helemaal niet weten, Diaan.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:09 schreef pyl het volgende:
Goed dan. Diaan zat er nog het dichtste bij: ee cummings.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:15 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wil je niet weten dat ik wel blijf posten Pyl?![]()
Goed in vorm, Diaan!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:17 schreef Diaan73 het volgende:
Zangeres?
Nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:09 schreef pyl het volgende:
Goed dan. Diaan zat er nog het dichtste bij: ee cummings.
Nog meer dan dat, Took: het is Janis!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:19 schreef Tokay het volgende:
Beetje een Janis Joplin-achtig voorkomen....
Duhquote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:19 schreef Tokay het volgende:
Beetje een Janis Joplin-achtig voorkomen....
O, maar je kent hem zeker.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:32 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ohja. Dat was ook een voorwaarde. Eeehm...
Dan weet ik het niet.
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 17:38 schreef Neleos het volgende:
Lazarus?
Kom je al aardig mee in de buurt, maar niet Nederlands.quote:
Zeker.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:06 schreef Neleos het volgende:
Procol Harum?
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 16:47 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen.
Al moet ik m'n eigen plaatjes raden ik blijf posten.
Hoe kom je dáár nu bij, pyl?quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:42 schreef pyl het volgende:
Is het de - huidige - befaamde reservekeeper van RBC?
Befaamde reservekeeper - wat een prachtige contradictio in terminis.
Nee hij was reserve doelman van het grote Feijenoord begin jaren 70. Hij heeft later zijn achternaam veranderd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 09:42 schreef pyl het volgende:
Is het de - huidige - befaamde reservekeeper van RBC?
Befaamde reservekeeper - wat een prachtige contradictio in terminis.
Hmmmnee, het zit zo...quote:Op donderdag 1 maart 2007 10:39 schreef Diaan73 het volgende:
Beetje druk op mn werk nu.... maar heeft de naam met METER of PARKEREN te maken?
Kijk eens aan, een newbie (of toch niet?quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:10 schreef Herodus het volgende:
Ach, Franquin
quote:Brussel parkeert gratis ter ere van jarige Guust
Van onze correspondent Bart Dirks
BRUSSEL - Een robothondje dat met bijtend zuur de parkeermeters omplast of een radiografisch bestuurbare cirkelzaag die wel raad weet met de ‘lelijke duitenslikkers’: de notoire foutparkeerder Guust Flater deed er alles aan om niet te hoeven betalen voor zijn parkeerplaats - tot grote ellende van agent Vondelaar. Ter ere van de vijftigste verjaardag van de bekendste stripfiguur van André Franquin (1924-1997) mag er woensdag in de stad Brussel gratis worden geparkeerd. Het geld dat toch in de automaten wordt gegooid, is voor het kinderziekenhuis Koningin Fabiola.
Guust Flater verscheen op 28 februari 1957 voor het eerst in het stripblad Spirou, waarvan het Nederlandse broertje Robbedoes in september 2005 een stille dood stierf. Guust ‘werkt’ in de verhalen zelf ook op die redactie, maar liever dan de post sorteren zet hij de boel op stelten. Als zijn collega’s niet hun hoofd stoten aan een monorail die hij heeft aangelegd, dan heerst er wel een cactussenplaag dankzij zijn ‘revolutionaire entingsmethode’.
Anarchistisch
Franquin zei ooit in een interview dat Guust een jaar of achttien is, zeker niet ouder. ‘En hij heeft wat jeugdidealen, hij is eerlijk, verdraagt onrecht slecht en bedoelt het allemaal wel goed. Of ik of Guust nu anarchistisch zijn... eigenlijk ben ik daar te bang voor. Ik haat parkeermeters (...), maar als ik in de stad parkeer, zal ik als brave burger zorgen dat er genoeg muntjes in verdwijnen. Guust en ik zijn anarchistisch zoals een konijn tegen de jacht is.’
Guusts vijftigste verjaardag wordt groots gevierd. Flater krijgt een muurschildering in Brussel en woensdag verschijnt postuum een twintigste album van Gaston Lagaffe, zoals de antiheld in het Frans heet. Het bevat de beste grappen uit de eerdere albums en zestig niet eerder gepubliceerde tekeningen. Franquin liet de populaire reeks niet door anderen voortzetten. In het Brusselse museum Autoworld loopt tot 15 april de overzichtstentoonstelling De wereld van Franquin. Naast origineel werk staan daar de op ware grootte nagebouwde voertuigen waar de stripfiguren Robbedoes en Kwabbernoot in reden.
Snuffy Smith
Franquin haalde zijn inspiratie voor Guust Flater overzee. ‘In de VS had ik in een Sunday Paper een strip gezien die Snuffy Smith heette’, zei hij ooit in een interview. ‘Het personage was een boertje en zijn hoofd vormde de inspiratie voor dat van Guust. In een Mexicaanse krant stond ook een strip over een figuurtje dat te lui was om te werken, een sigaret in zijn mond had bengelen, een hoed op had... Die trip naar de VS heeft toch meer opgeleverd dan ik dacht.’
quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:04 schreef Z het volgende:
Ik voorspel overigens dat Pyl zo een plaatje gaat plaatsen van Arthur Schlesinger.
Yup, dit is het juiste plaatje...quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:34 schreef pyl het volgende:
Weet je wel zeker dat je de goede foto hebt geplaatst, Bimmel?
quote:Ik durf ‘t bijna niemand te zeggen,ik ben verliefd op Hanja Maij Weggen.
Als ik haar aan kijk ben ik verloren, en ben verliefd tot over m’n oren
En met die groene ogen kijkt ze me aan
ik laat er zo m’n auto voor staan
Ik durf ’t bijna niemand te zeggen,ik ben verliefd- op Hanja Maij Weggen.
Er zijn van die nachten dan ben ik aan ’t dromen
dat Hanja mijn slaapkamer in is gekomen
Dan zegt ze met heel veel venijn, voortaan met de trein
Ik grijp naar m’n keel en ik denk ik ga stikken
En vraag me dan af moet ik dat van haar pikken
M’n auto moet ik laten staan
ik wil gaan slaan,maar dan kijkt ze me aan.
Welnee, een nieuw begin na mijn tong81-verleden, ik had even genoeg van de spelfout in mijn naam.quote:Op donderdag 1 maart 2007 11:38 schreef Tokay het volgende:
[..]
Kijk eens aan, een newbie (of toch niet?) en meteen het goede antwoord!
Om onduidelijke reden moet ik daar nog regelmatig aan denken, zeker als ik haar naam hoor. Gelukkig ken ik alleen de eerste twee regels.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:44 schreef Bimmel het volgende:
[..]
Yup, dit is het juiste plaatje...
Welbekend van de grote hit:
[..]
Herodus is met dubbel o - wist je dat?quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:47 schreef Herodus het volgende:
Welnee, een nieuw begin na mijn sigaar-verleden, ik had even genoeg van de spelfout in mijn naam.
Hoi sigaarquote:Op donderdag 1 maart 2007 12:47 schreef Herodus het volgende:
[..]
Welnee, een nieuw begin na mijn sigaar-verleden, ik had even genoeg van de spelfout in mijn naam.
Nee, het is Heroduc.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:48 schreef Tokay het volgende:
[..]
Herodus is met dubbel o - wist je dat?
Nu heb je lol, hè?quote:
.. en je blijft natuurlijk komen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:56 schreef Diaan73 het volgende:
Ik blijf gewoon Diaan73. En ik hou voorlopig ook maar mn avatar...
Optie twee, maar dan Lysdect.quote:
Mijn ervaring van vanmorgen is dat de grappige, bijdehandte, intelligente maar toch niet te bestudeerde namen op zijn. En ook de erg vergezochte bijbelse namen zijn ingenomen. En die naam waar je niet over nadenkt blijkt het ineens te doen.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:54 schreef Bimmel het volgende:
Ik overweeg eigenlijk ook een nieuw account te openen....
Past wel in het tijdsbeeld dat alles sneller, beter en mooier moet (of in elk geval met minder spelfouten, maar of een nieuw account daar in mijn geval aan gaat bijdragen waag ik te betwijfelen, nietwaar pyl)
Probeer jij maar een 8 maanden lang s'nachts 3 keer wakker te worden en er een normaal functionerend leven op na te houdenquote:
Was in jouw geval "Platte Poes" al in gebruik (doordenkertje...vogelbekdier in het Engels, fonetisch...)quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:30 schreef Herodus het volgende:
[..]
Mijn ervaring van vanmorgen is dat de grappige, bijdehandte, intelligente maar toch niet te bestudeerde namen op zijn. En ook de erg vergezochte bijbelse namen zijn ingenomen. En die naam waar je niet over nadenkt blijkt het ineens te doen.
Been there, done that.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:32 schreef Bimmel het volgende:
Probeer jij maar een 8 maanden lang s'nachts 3 keer wakker te worden en er een normaal functionerend leven op na te houden
Een foto als bewijs!quote:Maar ik moet zeggen dat ik verdomde goed uitzie voor iemand met een chronisch slaapgebrek![]()
Ben jij Mamma Tokayquote:
Ach dat zien we dan wel weer, ik heb vannacht een heerlijk 5 1/2 uur achter elkaar geslapen, ben in weken niet zo uitgeslapen geweest.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:40 schreef Diaan73 het volgende:
Op het moment dat je gewend bent aan het doorslapen, gaan ze er weer een potje van makenen kan 5 uur een hele normale tijd zijn om wakker te worden en niet meer te willen slapen.
![]()
die van mij is trouwens over 19 dagen jarig![]()
5 jaar dan alweer
En ow ja van de ven... bijna goed.![]()
Dat is waar, wie dan leeft wie dan zorgt.quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:41 schreef Z het volgende:
[..]
Ach dat zien we dan wel weer, ik heb vannacht een heerlijk 5 1/2 uur achter elkaar geslapen, ben in weken niet zo uitgeslapen geweest.
[eufemisme] Ervaren [/eufemisme]quote:
Whehe, nee Bim, ik bedoelde 'moet dit topic niet beter naar het Ouders-forum worden geschopt?'...quote:Op donderdag 1 maart 2007 13:44 schreef Bimmel het volgende:
[eufemisme] Ervaren [/eufemisme]
Nee lieve Tokay, je bent gewoon jong van geest.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:09 schreef pyl het volgende:
Joop Admiraal. Dacht ik.
Of is het die ene van een VPRO-jeugdprogramma?
Jeutje, pyl![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:20 schreef Diaan73 het volgende:
Hij is toch ook van Rembo & Rembovond ik zo leuk altijd.
quote:
Welk plaatje kijk jij nu naar pyl?quote:Op donderdag 1 maart 2007 14:57 schreef pyl het volgende:
Ach, leefde Gerard Reve nog maar, dan kon hij nu zijn roede in beroering brengen.
Naar dat van Gerrit Hiemstra, natuurlijk.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2007 15:55 schreef pyl het volgende:
Da's die meneer Gotti, ooit capo dei capi van de Amerikaanse Oostkust. Dacht ik. Misschien wilde hij ook wel president worden. Wie zal het zeggen?
Nee hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:12 schreef pyl het volgende:
Is het de vader van Thom de Graaf?
Nope, hij zat niet in de politiek.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:18 schreef Diaan73 het volgende:
Is het een Nederlandse politicus?
quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:32 schreef Herodus het volgende:
Iets met ochtendgymnastiek?
Niet!quote:
Ik ben helemaal niet zooooo oud.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:46 schreef Bimmel het volgende:
Wist niet dat je zooooo oud was Tokay![]()
![]()
Da's meneer Ab Goe-"nog wat"
van de site jeugdsentimenten.netquote:Op woensdag 18 januari 2006 geschreven door Joke61
In de jaren ‘60 at ik ’s ochtends, al luisterend naar het radio programma ‘Ochtendgymnastiek‘, de door mijn moeder dik gesneden bruine boterham met pure hagelslag. Dit sportieve radioprogramma werd gepresenteerd door fysiotherapeut/gymleraar Ab Goubitz. Voor de ritmische muzikale begeleiding zorgde pianist Arie Snoek (ook bekend van de pianoklanken bij het radio programma ‘Kleutertje Luister‘).
In de jaren zestig luisterden dagelijks zo’n 300.000 mensen naar dé ‘Ochtendgymnastiek’. Dé openingszin van Ab Goubitz was: “Goedemorgen luisteraars, staat u allen klaar“. Daarna volgden de oefeningen op de maat van de muziek: “en strek, en buig, en voor, en achter!” Ik vraag mij af of er in die tijd ook écht mensen meededen met deze ochtendgymnastiek of dat er naar dit radioprogramma werd geluisterd omdat het zo lekker vertrouwd en gezellig op de vroege ochtend klonk.
Tot zijn pensioen in januari 1975 heeft Ab Goubitz dit radio programma gepresenteerd. Op 5 november 1997 overleed Goubitz op 87-jarige leeftijd.
Herinneren jullie ook dit radio programma op Hilversum 1 of 2 (meerdere radio stations bestonden in die tijd nog niet).
Ik parafraseerde slechts, Diaan.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:44 schreef Diaan73 het volgende:
En dat zeg jij![]()
![]()
Jij plaatst bijna alleen plaatjes van voor mijn tijd
![]()
quote:Soms loop ik te denken wie ik ben, en waarom ik mijn pappa en mamma niet ken... Maar dan ga ik slapen, en ik denk aan jou, en dan weet ik dat er iemand is die van mij houdt!
Ja, echt waar....dat is zo. Ik ben nog eenquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:02 schreef Tokay het volgende:
Sorry Bim, het zegt me allemaal niks.
Maar ja, jij bent dan ook tientallen jaren jonger, nietwaar?![]()
Het was Bram Geilmanquote:Op woensdag 28 februari 2007 16:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hij was reserve doelman van het grote Feijenoord begin jaren 70. Hij heeft later zijn achternaam veranderd.
Daar zou Bram niet blij van geworden zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef pyl het volgende:
Ah, is dát nou Bram Geilman! Hmmmmmm ...... dat schreeuwde toch om wat smakelijke hintjes, Tong?![]()
Ha, nee hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2007 18:16 schreef pyl het volgende:
Dat juffertje van Tokay ken ik niet. Zal wel weer moderne populaire cultuur zijn ...![]()
Da's Morrissonquote:
quote:Op donderdag 1 maart 2007 19:29 schreef pyl het volgende:
Verhip, da's die dochter van Hanja Maij-Weggen, nietwaar? Zie je wel: moderne populaire cultuur.
quote:W.H. (Hester) Maij (Amsterdam, 7 oktober 1969) is een Nederlandse politica voor het Christen-Democratisch Appèl (CDA). Zij is de dochter van de CDA-politica Hanja Maij-Weggen.
Vanaf haar zeventiende was zij actief bij het CDJA, de jongerenafdeling van het CDA, en later ook bij het CDA-vrouwenberaad.
Na na haar middelbare schoolopleiding eerst enige tijd bij de televisie te hebben gewerkt deed ze vervolgens allerlei communicatief werk. In dat kader runde ze in 1993 samen met Nina Brink kortstondig een door hen beiden opgericht communicatie-adviesbureau.
Van 1995 tot 2002 was zij als beleidsmedewerkster bij het Europees Parlement werkzaam, eerst bij de fractie van het CDA op het terrein van de mensenrechten en vanaf 1998 als beleidsassistent van haar moeder die deel uitmaakte van dezelfde fractie. Vanaf 1998 was ze ook duo-gemeenteraadslid van Amsterdam wat in 2001 werd omgezet in een volledig lidmaatschap; tevens was ze vanaf dat moment fractievoorzitter.
Van 2002 tot het voorjaar van 2006 was zij wethouder van dezelfde gemeente met in haar portefeuille milieu, openbare ruimte en groen, sport, recreatie en bedrijven.
Vanaf het voorjaar van 2006 tot 12 oktober van datzelfde jaar was zij weer gemeenteraadslid doordat haar partij niet werd vertegenwoordigd in het nieuwe college van burgemeester en wethouders. Sinds 12 oktober 2006 is zij waarnemend burgemeester van Zandvoort. Ze vervangt burgemeester Rob van der Heijden die een bypassoperatie heeft ondergaan.
Da's van Arie Ribbens.quote:Op donderdag 1 maart 2007 12:44 schreef Bimmel het volgende:
Yup, dit is het juiste plaatje...
Welbekend van de grote hit:
Ik durf ‘t bijna niemand te zeggen,ik ben verliefd op Hanja Maij Weggen.
Als ik haar aan kijk ben ik verloren, en ben verliefd tot over m’n oren
En met die groene ogen kijkt ze me aan
ik laat er zo m’n auto voor staan
Ik durf ’t bijna niemand te zeggen,ik ben verliefd- op Hanja Maij Weggen.
Er zijn van die nachten dan ben ik aan ’t dromen
dat Hanja mijn slaapkamer in is gekomen
Dan zegt ze met heel veel venijn, voortaan met de trein
Ik grijp naar m’n keel en ik denk ik ga stikken
En vraag me dan af moet ik dat van haar pikken
M’n auto moet ik laten staan
ik wil gaan slaan,maar dan kijkt ze me aan.
En dit van The fun loving criminals.quote:Op donderdag 1 maart 2007 16:05 schreef Berkery het volgende:La-di da-di, free John Gotti, "The King of New York"
![]()
Dat komt omdat het Morrissey is.quote:
Weet je het zeker, Diaan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:10 schreef Diaan73 het volgende:
Hij lijkt op mn opa![]()
maar het is hem niet.
Of ik zeker weet of het mn opa niet is:quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:58 schreef Tokay het volgende:
[..]
Weet je het zeker, Diaan?![]()
Ik gok dat meneer een Amerikaanse acteur is.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 11:58 schreef Tokay het volgende:
[..]
Weet je het zeker, Diaan?![]()
Ik gok dat meneer een Amerikaanse acteur is.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 13:22 schreef pyl het volgende:
Hmmmm ..... da's Robert Ludlum, dacht ik. De man met de ontelbaar vele, over de hele wereld - tot in het Twentse land - verspreide kleinkinderen.![]()
Hey, er stond daarnet nog een treurige PI!!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:45 schreef pyl het volgende:
Verdrietig?
Mevrouw is ons ontvallen, ja. In 2003 al hoor.
Ook en neen. Zo, in deze volgorde, dienen deze vragen te worden beantwoord.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:47 schreef Tokay het volgende:
Afijn.... Actrice? Amerikaanse?
Wat was haar 'hoofdberoep' dan?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 15:49 schreef pyl het volgende:
Ook en neen. Zo, in deze volgorde, dienen deze vragen te worden beantwoord.
Naast actrice was mevrouw fotografe, schrijfster enquote:
Nee.quote:Was mevrouw Nederlands?
Hmmmmmmm, hoezo denk jij dat?quote:
Iets in mij roept dat.... Ik heb trouwens geen enkel idee hoe ze heet.quote:
En toch blijf je komen! Petje af, hoor.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:17 schreef Diaan73 het volgende:
pfff nog 45 minuten en heb helemaal geen zin meer
Jeuj!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:15 schreef pyl het volgende:
Nou, dat is dan een goede binnenschieter.
Moet jij er dan zó hard voor werken?quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:19 schreef Diaan73 het volgende:
Je bedoelt hier? Ik bedoelde ik heb geen zin meer in werken...![]()
Ik moest aan haar denken vanwege de reputatie die Diaan hier zo zoetjesaan begint op te bouwen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:36 schreef Tokay het volgende:
Mevouw links is Mick Jagger, mevrouw rechts ... daar moet ik nog even over nadenken...![]()
Jij associeert Diaan met eenquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:48 schreef Tokay het volgende:
Is mevrouw een pornoster, o.i.d.?Dat kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen...
![]()
Een bekende seksuologe, dan?
Ehm, euh, uhhhhhhh, euhhhhh........ aiaiaiaaaaai ariba ariba aiaiaiaaaaai.... hoe red ik me híer nou weer uit?!?!quote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:56 schreef pyl het volgende:
Jij associeert Diaan met een"pornoster"??????
... of, nog erger, een
"seksuologe"
?????????
Ja maar, ja maar.... jij begon....... !!!quote:Die laat ik geheel voor jou rekening hoor. Wees maar blij dat Diaan niet on line is.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:26 schreef Diaan73 het volgende:
Maarre Heintje Davids is toch echt een man.
Nope. Jij?quote:Is ze een politica?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:40 schreef Berkery het volgende:
Mary Whitehouse?
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:26 schreef Diaan73 het volgende:
Maarre Heintje Davids is toch echt een man.
Zoek de verschillen Diaanquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:35 schreef Diaan73 het volgende:
Heintje Davids.....
Heintje Davids is beroemd geworden doordat ze de zus van Louis was en vaak afscheid nam om daarna weer op te gaan treden. Dat heet nog steeds het Heintje Davids effect. Heintje Simons zong over kleine kasteeltjes en zijn moeder. Was groot in Nederland en Duitsland. Kreeg de baard in de keel.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:52 schreef Diaan73 het volgende:
Pffff ik snap er helemaal niets meer van...![]()
![]()
![]()
Goed gezienquote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:56 schreef peaceman het volgende:
Is dat zij uit Medium?
Ow zow, maar ik heb nooit afscheid genomen.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heintje Davids is beroemd geworden doordat ze de zus van Louis was en vaak afscheid nam om daarna weer op te gaan treden. Dat heet nog steeds het Heintje Davids effect. Heintje Simons zong over kleine kasteeltjes en zijn moeder. Was groot in Nederland en Duitsland. Kreeg de baard in de keel.
Ja Heintje was me er één.quote:
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:58 schreef Berkery het volgende:
Die naam ken ik van The Mary Whitehouse Experience![]()
Wel eens gezien ? History today
quote:
Diaan, ik snap je verwarring wel hoor.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 20:52 schreef Diaan73 het volgende:
Pffff ik snap er helemaal niets meer van...![]()
![]()
![]()
Karin de Groot is goed, maar inmiddels werkt ze volgens mij bij de KRO. Tenminste ze presenteert het programma Op zoek naar het zesde zintuig wat een goed en leuk programma is en dat is van de KRO.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 21:31 schreef Tokay het volgende:
Ik gok op de NCRV-mevrouw Karin de Groot.
quote:Ze werkte eerst, meteen na haar studie, voor de NCRV en vanaf 1995 voor de KRO.
quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:40 schreef Tokay het volgende:
Rowan Atkinson.
Die zon heeft ie dan niet in Nederland genoten..quote:Er is een bruinvis aangespoeld in IJmuiden, lees ik net.
quote:
Zeker, hoewel ik me deze sketch tussen twee collega's niet kan herinneren.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:58 schreef Berkery het volgende:
Die naam ken ik van The Mary Whitehouse Experience![]()
Wel eens gezien? History today
quote:She became a target for mockery and caricature. During the episode of Till Death Us Do Part entitled "Alf's Dilemma" Alf Garnett is seen reading her book 'Clean up TV' and agreeing with every word. One publisher of pornographic magazines named a magazine Whitehouse, in an apparent attempt to annoy her. British "noise" band Whitehouse also named themselves after her, in mocking tribute. She is the inspiration of Deep Purple's 1973 song Mary Long and the Sensational Alex Harvey Band's Mrs Blackhouse, in which the eponymous Blackhouse is depicted as a demonic, unholy creature. The British punk band The Adicts wrote a song called "Mary Whitehouse", which includes the line "She don't like pornography when it's on the BBC" among others. She's also mentioned by name in the song Pigs (Three Different Ones) on the 1977 Pink Floyd album Animals, described as an uptight "house-proud town mouse" who is "trying to keep our feelings off the street" and mocked with the recurring phrase "ha-ha, charade you are". There was also a BBC TV and Radio comedy series called The Mary Whitehouse Experience. She tried unsuccessfully to get her name removed from the title.
Sometimes, if the cast and crew of a TV programme were congratulated by Mary Whitehouse for producing "wholesome entertainment", they took it as an insult, as was the case of The Goodies in 1970. After the first season, the cast of The Goodies were worried that an endorsement from Mary Whitehouse would harm their image. They made it their goal to get a complaint from her. To achieve this, they introduced more smut into their show, but with no response. They even featured a caricature of her, called "Desiree Carthorse", in one episode (Gender Education); but that, too, got no response. In the end, a sequence of Tim Brooke-Taylor dancing in underpants with a carrot motif triggered a complaint.
[...]
There were two notable television comedy creations which owed more than a little to the image the world of television thought the public had of Mary Whitehouse as a "busybody housewife".
Mrs Whitehouse and her contemporary fellow-campaigner the Dowager Lady Birdwood both wore "swept-up" spectacles, which made them look rather grim. This was seized upon by Barry Humphries for his popular alter ego Dame Edna Everage, to portray a fussy middle-aged woman with outspoken views who always seemed to know best, though Dame Edna's general appearance seemed to owe rather more to Elton John. After the emergence of Dame Edna, Mrs Whitehouse rapidly dropped the swept-up spectacles and reverted to frames similar to those she is seen wearing in the illustration.
Caroline Aherne came to prominence in her early twenties for her character "Mrs Merton", who was an elderly lady whose dress and the views she expressed were much in line with those attributed to Mary Whitehouse.
[...]
In the Monty Python's Flying Circus election-night satire, John Cleese says "Mary Whitehouse has taken Umbrage—no surprise there."
The satirist Victor Lewis-Smith made a prank call to Whitehouse in his series TV Offal, pretending to be the editor of 'an Islamic fashion magazine'. It was suggested she had won a prize for 'purity in the media' and would receive a cash prize of some £20,000. The call was later made available on his self-released prank call compilation album, 'Nuisance Calls'[citation needed].
From 1986 to 1998, a character based on Whitehouse was featured in the controversial children's comic Oink!. Mary Lighthouse was the enemy of the comic's fictional 'editor', Uncle Pigg.
'k heb een wilde avond gehad met 4 vreemde mannen.quote:Op zondag 4 maart 2007 01:40 schreef tong80 het volgende:
Goeiemorgen Treinhomo. Nog iets gedaan vanochtend ?
Nogal.quote:Op zondag 4 maart 2007 09:51 schreef peaceman het volgende:
Dus het concert viel een beetje tegen?
En dat terwijl het op plaat toch best leuk is.quote:
Kan zijn dat jij 't wel te pruimen had gevonden.quote:Op zondag 4 maart 2007 09:56 schreef peaceman het volgende:
En dat terwijl het op plaat toch best leuk is.
Tis wat bluesachtig he?! Op plaat vind ik het wel leuk, maar live kan zo'n band enorm tegenvallen.quote:Op zondag 4 maart 2007 09:58 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Kan zijn dat jij 't wel te pruimen had gevonden.
Was gewoonweg onze soort muziek niet.
Ken 't ook niet op plaat.
quote:Op zondag 4 maart 2007 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Leve de man van de Es Er Vee, van je hiep hiep hiep hoeree!
We zitten in de doorstart/wederopstandingsfase hoor!quote:toch jammer dat deze topicreeks, net las Stevie Ray Vaughan, niet meer bestaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |