Nou, ik heb de campagnes gespeeld en de skirmish (eerst op easy, toen op medium).
Mijn conclusie;
De echte C&C feeling van de eerste zal nooit echt meer herleven, dat was een eenmalige gebeurtenis. Desondanks vind ik het toch nogsteeds een zeer goede game die toch nog wat van de oude feel heeft in het verhaal.
Het lijkt op Generals was een argument van iemand, tja alles lijkt op Generals ind at genre, logisch want het valt dan ook onder een enkel genre. Ik let daar dan ook niet op.
Bovendien ben ik het verder niet helemaal eens met de Genrals vergelijking.
- C&C 3 stuurd wat zwaarder
- Je hebt geen bunkerbuildings meer (aka gefortificeerde gebouwen zijn niet meer superzware obstakels voor units die ze niet kunnen cleanen)
- Verdedigingstorens kun je je niet zo snel meer achter verschuilen
- Je hebt een basisgrondgebied waaraan je je meot houden
- Je hebt buildtime, iets wat bij generals was gestoken in de ressurection van gebouwen maar toch uitpakt omdat je bij C&C 3 eraan moet denken het gebouw daadwerkelijk te plaatsen nadat de buildtime voorbij is.
![]()
Ik denk dat zeggen dat C&C 3 hetzelfde is als Generals hetzelfde is als zeggen dat C&C 3 lijkt op Starcraft. Waar, maar omdat het onder hetzelfde genre valt.
Overall vind ik het een goed spel. Ik denk niet dat het een levensduur heeft die jaren zal zijn, maar ik heb eigenlijk geen enkel RTS spel gezien wat zo'n hoge levensduur heeft. Wellicht dat ik uitgekeken raak op het RTS genre.