Hm, het is alweer een tijdje geleden dat ik de demo op de XBox zag... Volgens mij is het zeker vergelijkbaar. Bovendien heb ik een Samsung 226BW 22" widescreen dus alles ziet er in ieder geval scherper uit!
Ik heb m'n stuur aan de praat gekregen door oudere drivers te installeren.
![]()
Het spel ziet er mooi uit maar ik had niet het WOW-effect dat ik had met NFSMW of Half Life 2 of zo. Het IS echt wel mooi maar het is misschien te scherp allemaal: ik mis wat vaagheid (geen idee hoe ik het moet noemen). Maar misschien ben ik gewoon te verwend.
![]()
Een of ander hitte effect hier en daar was mooi geweest of wat mistigeid in de verte. Maar mooi is het zeker. En potjandorie wat is dat eiland groot!!! Wow! En het zit echt helemaal VOL met unieke details! Ook leuk zijn de opdwarrelende blaadjes en zo. Minder mooi was een ander eiland dat ik in de verte zag: dat was wel heel lowres (alhoewel gelukkig wel vaag). Op een bepaald moment zag ik ook een erg duidelijke en daardoor lelijke overgang in een compleet blauwe lucht. Ik vind het ook wel jammer trouwens dat je niet het weer kan regelen. Soms is het grijs en dan weer blauw en dan weer anders. Ik zou graag bijvoorbeeld altijd het zonnetje willen kunnen laten schijnen.
Ik rij nu met de bonnetview omdat de incar view te beperkt voelt. Ik heb dan minder het idee dat ik door een prachtig landschap rij: beetje te claustrofobisch.
![]()
De andere views zijn te veel vanuit de lucht. Bonnet bevalt me vooralsnog prima. Mooi zicht op de weg en goed gevoel van snelheid.
Het sturen is even wennen: de auto reageert traag op input. Ik kan geen deadzone instellen, wel gevoeligheid. Ik heb nogal wat zitten rommelen met de instellingen en langzamerhand went het wel. Maar het blijft watvaag: je kan niet scherp FLOEP opzij sturen: je moet echt anticiperen anders ram je op andere auto's, zal ik maar zeggen. Is ff wennen.
Fps is heel goed met ALLES op z'n hoogst (E6600, 8800GTX, 2 Gb Ram) maar... ik heb wel constant lichtelijk irritante hikjes... om de paar seconden soms, het wisselt wel wat. Misschien moet ik HDR uitzetten of zo, maar ja, dat geeft wel een mooi effect (en er zijn al niet teveel effecten). FSAA is mooi. Vreemd was wel dat bepaalde geluiden by default uitstonden waardoor ik in de filmpjes niets hoorde! Maar gelukkig was dat simpel verholpen.
Ik moet erg wennen aan de interface: klik constant op verkeerde knoppen en ben al een paar gequit zonder dat ik dat wilde. Je moet een beetje veel klikken om ergens te komen in menu's. Ook duurde het even voordat ik doorhad hoe je nou online kon racen. Uiteindelijk lukte dat wel: ik heb 4 keer tegen 1 persoon gereden. Wel erg leuk dat je simpelweg om de beurt ergens een finish kan plaatsen en karren maar!
![]()
Het is ook wennen dat je in de map soms opeens ergens heen kan gaan door er op te klikken en de andere keer niet. Zo ben ik ook regelmatig ergens heen getransporteert zonder dat ik dat wilde. Maar... dat zal gewoon even wennen zijn.
![]()
De overgangsfilmpjes zou ik wel uit willen kunnen zetten. Als ik vanuit huis een stuk wil gaan rijden hoef ik niet een fimpje te zien van een auto die uit huis rijdt en zo.
Leuk vind ik ook dat e de auto handmatig moet starten! Had ik eerst niet door!
![]()
Alleen een beetje klierig dat je na een blik op de kaart de auto weer moet starten.
Hm, verder weet ik zo gauw niet veel te vertellen. Als iemand nog een vraag heeft dan hoor ik het wel.
O ja, weet iemand hoe je de knipperlichten moet bedienen? Ik dacht dat dat kon maar kan het nergens vinden.