Hebrutus | maandag 26 februari 2007 @ 22:44 |
Ik heb ooit eens iets gehoord over een goedje waarvan je een beetje in je (volle?) tank moet doen, starten, en je hele motor wordt schoongebrand. Bestaat dit spul echt of heb ik het verkeerd gehoord? En zo ja, waar is het te koop, en is het ook geschikt voor mijn 10 jaar oude Peugeot Fox op 1:50 mengsmering? | |
Catch22- | maandag 26 februari 2007 @ 22:52 |
je hebt wel injectorcleaners enzo, maar ik weet niet of dat wel echt werkt.. Een brommermotortje kan je volgens mij heel makkelijk zelf schoonmaken | |
Barcaconia | maandag 26 februari 2007 @ 23:17 |
Ik kan het zo even snel niet op internet vinden. Ik heb het van de week bij mijn ouders thuis in een boekje (Auto en Motor Klassiek) zitten lezen, daar stond een advertentie in van een goedje dat je bij de olie kunt mengen die de cilinderwand en de kleppen schoonspoelt en van een beschermlaag voorziet ofzoiets, en het schijnt nog echt te werken ook. Ik kan de naam nu niet meer bedenken, als het voor het weekend nog niet bekend is zal ik bij mijn ouders thuis nog even nakijken. | |
RoodWitBlauw | maandag 26 februari 2007 @ 23:33 |
Bij de praxis verkopen ze dit soort spul. Is normaliter voor de auto... denk dat het voor je brommer ook moet werken | |
Worldbeater | maandag 26 februari 2007 @ 23:51 |
quote: ![]() ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() Let dus op dat je een produkt koopt wat voor dit motorconcept is ontwikkeld. ![]() En ja, het bestaat...... maar misschien kan je beter je cylindertje reviseren. ![]() quote:Al kost het dan maar ¤ 4,79 ............ worth a try. ![]() BRON. | |
Barcaconia | maandag 26 februari 2007 @ 23:56 |
quote:Oeps, ik was klaar met lezen bij het woordje "peugeot" ![]() ![]() | |
Worldbeater | maandag 26 februari 2007 @ 23:58 |
quote: ![]() | |
HaerdenC | dinsdag 27 februari 2007 @ 14:01 |
er bestaan verschillende addictieven maar het is altijd een beetje opletten... sommige motoren vooral nieuwere generaties) vinden die addictieven niet altijd even leuk, ik zal een voorbeeldje geven. Ik ken iemand die in zijn Celica ZZT230 (laatste model) een addictief had gedaan dat de injectoren zou reinigen. Nu de motor is een VVTI motor, een zeer knap systeem gebouwd met kleine kanaaltjes... werkt zeer goed en heeft veel voordelen... maaaaar ... als je vvti controller 1 maal vervuilt is ben je serieus op de sukkel toer. je kan dat dus niet reinigen en moet dat vervangen ... nu om dat te vervangen moet een groot stuk motor open en moet je flink in de geldbuidel tasten. Het resultaat was een onstabile loop. Het is bij vvti ook zeer belangrijk de onderhoudsbeurten op juiste tijden te doen. Veel van die addictieven doen eigenlijk niets ... commerciele bullsh... sommige werken wel maar bij een zeer beperkt aantal motoren. Mijn indruk is dat een goed onderhouden motor dit soort onzin allemaal niet nodig heeft. Ik reinig om de andere wasbeurt de volledige motor van mijn wagens dus alles is mooi proper en niet vuil om aan te werken, je kan zo ook direct zien of alle rubbers en dergelijke nog goed zijn. Busje motor reiniger kost iets van een 4 euro. | |
Herr.Flick | dinsdag 27 februari 2007 @ 14:25 |
quote:Wij noemen zoiets rommel. ![]() | |
HaerdenC | dinsdag 27 februari 2007 @ 17:00 |
quote:voor 1 keer kan ik me aansluiten bij je opmerking ![]() | |
mistermaniac | dinsdag 27 februari 2007 @ 19:52 |
99% van de additieven zijn ... kerosine ![]() | |
PNG | dinsdag 27 februari 2007 @ 20:48 |
Kerosine = Een diesel. | |
Worldbeater | dinsdag 27 februari 2007 @ 21:08 |
quote: quote:Dat er Kerosine in die reinigers zit, is bekend. Op zuivere diesel kan je benzinemotor niet lopen. Maar wat zit er nog meer in is de vraag.... ![]() | |
optifree | dinsdag 27 februari 2007 @ 21:12 |
Hou er ook rekening mee dat als je bij een oude vuile motor de rotzooi loshaalt, dat het de injectoren kan verstoppen.. Dat is ook één van de redenen waarom Shell V-power (ook de diesel variant), niet aangeraden wordt op oude auto's...het maakt de motor te goed schoon ![]() | |
Worldbeater | dinsdag 27 februari 2007 @ 21:14 |
quote:Volgens mij is die reden van toepassing op olietoevoegingen. Niet bij benzinetoevoegingen. ![]() | |
optifree | dinsdag 27 februari 2007 @ 21:19 |
quote:Bij bepaalde brandstoffen volgens mijn oude werkgever ook ![]() ![]() | |
Hebrutus | zaterdag 3 maart 2007 @ 19:52 |
Oké, ik weet genoeg. Was er gewoon ff benieuwd naar. Ik heb namelijk het idee dat het blok vervuild is van binnen, dat leidinkjes of sproeiertjes of wat er dan ook inzit gedeeltelijk verstopt zit. Stationair lopen wil niet, tenzij je constant gas bij geeft, en als je wilt rijden, moet je constant je choke indrukken. Volgens mij heeft hij constant benzine tekort. En misschien is een brommermotortje wel heel makkelijk schoon te maken, maar ik ben een leek op dat gebied. En ik heb ook geen tijd en zin om maar wat gaan te proberen, veel verder als de bougie en lampjes vervangen kom ik niet. ![]() Hij is ook al meer dan één keer bij de lokale brommerboer geweest voor onderhoudsbeurt enzo, en ik heb daar het probleem uitgelegd. Maar na een kleine 150 km was het weer bij het oude. Maar daarom vroeg ik dus naar die motorschoonbrander. Wou het eens op een andere manier proberen, maar dit lijkt me ook niet echt een goede optie. Maar bedankt voor alle reacties. ![]() | |
Ridocar | zaterdag 3 maart 2007 @ 19:58 |
Als je niet continue volgas rijdt kun je het mengsel wat verschralen. 1:100 is dan genoeg. Je blok en uitlaat koekt dan minder snel dicht. | |
T42 | zaterdag 3 maart 2007 @ 20:22 |
![]() let wel op met motor schoon branden ![]() |