quote:Op maandag 26 februari 2007 23:17 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kan het zo even snel niet op internet vinden. Ik heb het van de week bij mijn ouders thuis in een boekje (Auto en Motor Klassiek) zitten lezen, daar stond een advertentie in van een goedje dat je bij de olie kunt mengen die de cilinderwand en de kleppen schoonspoelt en van een beschermlaag voorziet ofzoiets, en het schijnt nog echt te werken ook.
Ik kan de naam nu niet meer bedenken, als het voor het weekend nog niet bekend is zal ik bij mijn ouders thuis nog even nakijken.
quote:Op maandag 26 februari 2007 23:33 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Bij de praxis verkopen ze dit soort spul.
Is normaliter voor de auto... denk dat het voor je brommer ook moet werken
Al kost het dan maar ¤ 4,79 ............ worth a try.quote:AS 2-Takt Power
50 ML
Benzinetoevoeging om de verbrandingsruimte, de uitlaat en de spoelpoorten intern grondig te reinigen.
Wordt geleverd in een bus van 50 ml.
Let op: Licht ontvlambaar.
Oeps, ik was klaar met lezen bij het woordje "peugeot"quote:Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat is niet voor 2 takt brom/scooters.
Maar voor 4 takt motoren met een oliecarter.
![]()
[..]
quote:Op maandag 26 februari 2007 23:56 schreef Barcaconia het volgende:
Oeps, ik was klaar met lezen bij het woordje "peugeot"Ik ging er van uit dat het gewoon voor een auto was. Dat spul kun je inderdaad beter niet in je 2-takt brommer ketsen
Wij noemen zoiets rommel.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 14:01 schreef HaerdenC het volgende:
er bestaan verschillende addictieven maar het is altijd een beetje opletten... sommige motoren vooral nieuwere generaties) vinden die addictieven niet altijd even leuk, ik zal een voorbeeldje geven.
Ik ken iemand die in zijn Celica ZZT230 (laatste model) een addictief had gedaan dat de injectoren zou reinigen. Nu de motor is een VVTI motor, een zeer knap systeem gebouwd met kleine kanaaltjes... werkt zeer goed en heeft veel voordelen... maaaaar ... als je vvti controller 1 maal vervuilt is ben je serieus op de sukkel toer. je kan dat dus niet reinigen en moet dat vervangen ... nu om dat te vervangen moet een groot stuk motor open en moet je flink in de geldbuidel tasten. Het resultaat was een onstabile loop. Het is bij vvti ook zeer belangrijk de onderhoudsbeurten op juiste tijden te doen.
Veel van die addictieven doen eigenlijk niets ... commerciele bullsh... sommige werken wel maar bij een zeer beperkt aantal motoren.
Mijn indruk is dat een goed onderhouden motor dit soort onzin allemaal niet nodig heeft. Ik reinig om de andere wasbeurt de volledige motor van mijn wagens dus alles is mooi proper en niet vuil om aan te werken, je kan zo ook direct zien of alle rubbers en dergelijke nog goed zijn. Busje motor reiniger kost iets van een 4 euro.
voor 1 keer kan ik me aansluiten bij je opmerkingquote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:48 schreef PNG het volgende:
Kerosine = Een diesel.
Dat er Kerosine in die reinigers zit, is bekend. Op zuivere diesel kan je benzinemotor niet lopen.quote:Kerosine -of zuivere petroleum- is een brandstof die veel wordt gebruikt voor de aandrijving van straalmotoren van vliegtuigen. Kerosine heeft een energetische waarde van 43,1 MJ/kg, welke overeenkomt met die van diesel.
Distillatie
Kerosine wordt verkregen door fractionele distillatie van petroleum bij 150°C en van koolstofketens met een lengte van C12 tot C15 bij 275°C.
Als kerosine direct uit ruwe olie gedistilleerd wordt moet de olie behandeld worden in een Merox-eenheid of in een hydrotreater om het zwavelgehalte en de corrosie te verlagen. Kerosine kan ook verkregen worden in een kraakinstallatie.
Gebruik
Voordat benzine en de benzinemotor in zwang raakten was kerosine het meest gebruikte aardolie-eindproduct. Men gebruikte het voornamelijk in het huishouden, voor doeleinden als verwarming, koken en verlichting.
Bij de Nederlandse krijgsmacht overweegt men om te schakelen naar kerosine. Kerosine is zowel op milieugebied (het verbranden van kerosine genereert zestig procent minder roetuitstoot) als op financieel gebied (de prijs van kerosine ligt een stuk lager dan die van diesel) gunstiger in het gebruik.
Volgens mij is die reden van toepassing op olietoevoegingen.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:12 schreef optifree het volgende:
Hou er ook rekening mee dat als je bij een oude vuile motor de rotzooi loshaalt, dat het de injectoren kan verstoppen..
Dat is ook één van de redenen waarom Shell V-power (ook de diesel variant), niet aangeraden wordt op oude auto's...het maakt de motor te goed schoon
Bij bepaalde brandstoffen volgens mijn oude werkgever ookquote:Op dinsdag 27 februari 2007 21:14 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Volgens mij is die reden van toepassing op olietoevoegingen.
Niet bij benzinetoevoegingen.Daar heeft het weer een andere reden ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |