abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46715250
Ik heb ooit eens iets gehoord over een goedje waarvan je een beetje in je (volle?) tank moet doen, starten, en je hele motor wordt schoongebrand.
Bestaat dit spul echt of heb ik het verkeerd gehoord?
En zo ja, waar is het te koop, en is het ook geschikt voor mijn 10 jaar oude Peugeot Fox op 1:50 mengsmering?
Ein fleißiger Bur ist edler dann ein fauler Edelmann!
B. Jolink
  maandag 26 februari 2007 @ 22:52:24 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_46715665
je hebt wel injectorcleaners enzo, maar ik weet niet of dat wel echt werkt..

Een brommermotortje kan je volgens mij heel makkelijk zelf schoonmaken
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 26 februari 2007 @ 23:17:04 #3
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_46716863
Ik kan het zo even snel niet op internet vinden. Ik heb het van de week bij mijn ouders thuis in een boekje (Auto en Motor Klassiek) zitten lezen, daar stond een advertentie in van een goedje dat je bij de olie kunt mengen die de cilinderwand en de kleppen schoonspoelt en van een beschermlaag voorziet ofzoiets, en het schijnt nog echt te werken ook.

Ik kan de naam nu niet meer bedenken, als het voor het weekend nog niet bekend is zal ik bij mijn ouders thuis nog even nakijken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 26 februari 2007 @ 23:33:04 #4
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_46717643
Bij de praxis verkopen ze dit soort spul.

Is normaliter voor de auto... denk dat het voor je brommer ook moet werken
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  maandag 26 februari 2007 @ 23:51:32 #5
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_46718317
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:17 schreef Barcaconia het volgende:
Ik kan het zo even snel niet op internet vinden. Ik heb het van de week bij mijn ouders thuis in een boekje (Auto en Motor Klassiek) zitten lezen, daar stond een advertentie in van een goedje dat je bij de olie kunt mengen die de cilinderwand en de kleppen schoonspoelt en van een beschermlaag voorziet ofzoiets, en het schijnt nog echt te werken ook.

Ik kan de naam nu niet meer bedenken, als het voor het weekend nog niet bekend is zal ik bij mijn ouders thuis nog even nakijken.
Dat is niet voor 2 takt brom/scooters. Maar voor 4 takt motoren met een oliecarter.
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:33 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Bij de praxis verkopen ze dit soort spul.

Is normaliter voor de auto... denk dat het voor je brommer ook moet werken
Dat is niet voor 2 takt brom/scooters. Maar voor 4 takt motoren met een oliecarter.

Let dus op dat je een produkt koopt wat voor dit motorconcept is ontwikkeld.

En ja, het bestaat...... maar misschien kan je beter je cylindertje reviseren.
quote:
AS 2-Takt Power



50 ML
Benzinetoevoeging om de verbrandingsruimte, de uitlaat en de spoelpoorten intern grondig te reinigen.
Wordt geleverd in een bus van 50 ml.
Let op: Licht ontvlambaar.
Al kost het dan maar ¤ 4,79 ............ worth a try.
BRON.
  maandag 26 februari 2007 @ 23:56:34 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_46718489
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:51 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Dat is niet voor 2 takt brom/scooters. Maar voor 4 takt motoren met een oliecarter.
[..]
Oeps, ik was klaar met lezen bij het woordje "peugeot" Ik ging er van uit dat het gewoon voor een auto was. Dat spul kun je inderdaad beter niet in je 2-takt brommer ketsen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 26 februari 2007 @ 23:58:10 #7
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_46718550
quote:
Op maandag 26 februari 2007 23:56 schreef Barcaconia het volgende:
Oeps, ik was klaar met lezen bij het woordje "peugeot" Ik ging er van uit dat het gewoon voor een auto was. Dat spul kun je inderdaad beter niet in je 2-takt brommer ketsen
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:01:45 #8
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_46731230
er bestaan verschillende addictieven maar het is altijd een beetje opletten... sommige motoren vooral nieuwere generaties) vinden die addictieven niet altijd even leuk, ik zal een voorbeeldje geven.

Ik ken iemand die in zijn Celica ZZT230 (laatste model) een addictief had gedaan dat de injectoren zou reinigen. Nu de motor is een VVTI motor, een zeer knap systeem gebouwd met kleine kanaaltjes... werkt zeer goed en heeft veel voordelen... maaaaar ... als je vvti controller 1 maal vervuilt is ben je serieus op de sukkel toer. je kan dat dus niet reinigen en moet dat vervangen ... nu om dat te vervangen moet een groot stuk motor open en moet je flink in de geldbuidel tasten. Het resultaat was een onstabile loop. Het is bij vvti ook zeer belangrijk de onderhoudsbeurten op juiste tijden te doen.

Veel van die addictieven doen eigenlijk niets ... commerciele bullsh... sommige werken wel maar bij een zeer beperkt aantal motoren.

Mijn indruk is dat een goed onderhouden motor dit soort onzin allemaal niet nodig heeft. Ik reinig om de andere wasbeurt de volledige motor van mijn wagens dus alles is mooi proper en niet vuil om aan te werken, je kan zo ook direct zien of alle rubbers en dergelijke nog goed zijn. Busje motor reiniger kost iets van een 4 euro.
Minds are like parachutes, they work best when open!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 14:25:13 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_46731969
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:01 schreef HaerdenC het volgende:
er bestaan verschillende addictieven maar het is altijd een beetje opletten... sommige motoren vooral nieuwere generaties) vinden die addictieven niet altijd even leuk, ik zal een voorbeeldje geven.

Ik ken iemand die in zijn Celica ZZT230 (laatste model) een addictief had gedaan dat de injectoren zou reinigen. Nu de motor is een VVTI motor, een zeer knap systeem gebouwd met kleine kanaaltjes... werkt zeer goed en heeft veel voordelen... maaaaar ... als je vvti controller 1 maal vervuilt is ben je serieus op de sukkel toer. je kan dat dus niet reinigen en moet dat vervangen ... nu om dat te vervangen moet een groot stuk motor open en moet je flink in de geldbuidel tasten. Het resultaat was een onstabile loop. Het is bij vvti ook zeer belangrijk de onderhoudsbeurten op juiste tijden te doen.

Veel van die addictieven doen eigenlijk niets ... commerciele bullsh... sommige werken wel maar bij een zeer beperkt aantal motoren.

Mijn indruk is dat een goed onderhouden motor dit soort onzin allemaal niet nodig heeft. Ik reinig om de andere wasbeurt de volledige motor van mijn wagens dus alles is mooi proper en niet vuil om aan te werken, je kan zo ook direct zien of alle rubbers en dergelijke nog goed zijn. Busje motor reiniger kost iets van een 4 euro.
Wij noemen zoiets rommel.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 27 februari 2007 @ 17:00:29 #10
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_46737811
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 14:25 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wij noemen zoiets rommel.

voor 1 keer kan ik me aansluiten bij je opmerking 99 % van de addictiven zijn ... rommel
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_46744492
99% van de additieven zijn ... kerosine
pi_46746975
Kerosine = Een diesel.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:08:31 #13
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_46747854
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:48 schreef PNG het volgende:
Kerosine = Een diesel.
quote:
Kerosine -of zuivere petroleum- is een brandstof die veel wordt gebruikt voor de aandrijving van straalmotoren van vliegtuigen. Kerosine heeft een energetische waarde van 43,1 MJ/kg, welke overeenkomt met die van diesel.

Distillatie
Kerosine wordt verkregen door fractionele distillatie van petroleum bij 150°C en van koolstofketens met een lengte van C12 tot C15 bij 275°C.

Als kerosine direct uit ruwe olie gedistilleerd wordt moet de olie behandeld worden in een Merox-eenheid of in een hydrotreater om het zwavelgehalte en de corrosie te verlagen. Kerosine kan ook verkregen worden in een kraakinstallatie.

Gebruik
Voordat benzine en de benzinemotor in zwang raakten was kerosine het meest gebruikte aardolie-eindproduct. Men gebruikte het voornamelijk in het huishouden, voor doeleinden als verwarming, koken en verlichting.

Bij de Nederlandse krijgsmacht overweegt men om te schakelen naar kerosine. Kerosine is zowel op milieugebied (het verbranden van kerosine genereert zestig procent minder roetuitstoot) als op financieel gebied (de prijs van kerosine ligt een stuk lager dan die van diesel) gunstiger in het gebruik.
Dat er Kerosine in die reinigers zit, is bekend. Op zuivere diesel kan je benzinemotor niet lopen.
Maar wat zit er nog meer in is de vraag.... en wat zou anders zuivere kerosine positief voor je motor doen.... ?
pi_46748077
Hou er ook rekening mee dat als je bij een oude vuile motor de rotzooi loshaalt, dat het de injectoren kan verstoppen..

Dat is ook één van de redenen waarom Shell V-power (ook de diesel variant), niet aangeraden wordt op oude auto's...het maakt de motor te goed schoon
  dinsdag 27 februari 2007 @ 21:14:55 #15
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_46748264
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:12 schreef optifree het volgende:
Hou er ook rekening mee dat als je bij een oude vuile motor de rotzooi loshaalt, dat het de injectoren kan verstoppen..

Dat is ook één van de redenen waarom Shell V-power (ook de diesel variant), niet aangeraden wordt op oude auto's...het maakt de motor te goed schoon
Volgens mij is die reden van toepassing op olietoevoegingen.
Niet bij benzinetoevoegingen. Daar heeft het weer een andere reden ..
pi_46748525
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:14 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Volgens mij is die reden van toepassing op olietoevoegingen.
Niet bij benzinetoevoegingen. Daar heeft het weer een andere reden ..
Bij bepaalde brandstoffen volgens mijn oude werkgever ook We moesten zelfs klanten er voor waarschuwen
pi_46885746
Oké, ik weet genoeg. Was er gewoon ff benieuwd naar.

Ik heb namelijk het idee dat het blok vervuild is van binnen, dat leidinkjes of sproeiertjes of wat er dan ook inzit gedeeltelijk verstopt zit. Stationair lopen wil niet, tenzij je constant gas bij geeft, en als je wilt rijden, moet je constant je choke indrukken. Volgens mij heeft hij constant benzine tekort.
En misschien is een brommermotortje wel heel makkelijk schoon te maken, maar ik ben een leek op dat gebied. En ik heb ook geen tijd en zin om maar wat gaan te proberen, veel verder als de bougie en lampjes vervangen kom ik niet.
Hij is ook al meer dan één keer bij de lokale brommerboer geweest voor onderhoudsbeurt enzo, en ik heb daar het probleem uitgelegd. Maar na een kleine 150 km was het weer bij het oude.

Maar daarom vroeg ik dus naar die motorschoonbrander. Wou het eens op een andere manier proberen, maar dit lijkt me ook niet echt een goede optie.

Maar bedankt voor alle reacties.
Ein fleißiger Bur ist edler dann ein fauler Edelmann!
B. Jolink
pi_46885972
Als je niet continue volgas rijdt kun je het mengsel wat verschralen. 1:100 is dan genoeg. Je blok en uitlaat koekt dan minder snel dicht.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 20:22:57 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_46886771

let wel op met motor schoon branden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')