Die manier vind ik eigenlijk makkelijker hoor.. anders opent er een heel nieuw venster en nu alleen een pop-up. Maar goedquote:Op maandag 26 februari 2007 21:24 schreef Xilantof het volgende:
Foto's in het vervolg dan graag écht klikbaar maken en niet de onhandige manier van replique gebruiken.
Dank jequote:Op maandag 26 februari 2007 21:46 schreef Vliegvrager het volgende:
Leuke serie. Plain and simple, dat zouden meer beginnende studio-fotografen moeten doen
Mijn favoriet jaquote:1) Vind ik eigenlijk de minste. Jij ws niet, want je had m in portret gepostIk vind de blik niet echt lekker (beetje vuil en wat geknepen ogen), de hand een tikkie onnatuurlijk. De lege ruimte links is nog wel te verkopen als 'negative space', maar rechts is het gewoon weggegooid.
Deze is heel wel gecropt. Een mooi model helpt zeker, ze kan ook goed model staan vind ik, je hoeft bijna niks te zeggen.quote:2) Veel en veel beter. Pose en licht doen een beetje denken aan jaren 50/60 filmster. BB maar dan in kleur en met rood haarDat je model een klassiek gezicht heeft, helpt natuurlijk.
Het rode broekje (want dat is hetquote:3) Mijn favoriete blik uit deze serie. Afgewend en toch krijg je het gevoel dat ze je aankijkt. Wel wat minpuntjes in de kleding met name. Het zwarte bh-bandje noemde je al, maar stoort het meest in deze foto. Het rode rokje trekt ook veel aandacht weg en het hemdje hangt een beetje vormeloos om haar lijf. Heel netjes op deze foto is de belichting van de arm. Risico van overbelichten (je stemt immers af op het gezicht, en de arm is in de regel een stuk witter dan het gezicht) is levensgroot, maar jij hebt dat netjes voorkomen
Overstraling = overbelichting? Ik zie het niet, maar dat ligt misschien aan de monitor ofzo.quote:4) Netjes, prima pose, hoewel de hand er van mij niet bij had gehoeven. Lijkt verder heel erg op #2 Tikje overstraling in de haren. Op zich niets mis mee.
Hmz, ja ik hou van ruimtelijkquote:5) Doet het niet voor mij. Derde keer negative space in 5 foto's, maar het echte probleem zit m in de kijkrichting. Die klopt voor mijn gevoel niet.
Eens met wat Xil zegt over verkleining: vooral bij 4 en 5 verziekt het je foto's heel erg. Zonde.
Mooi model iddquote:Op maandag 26 februari 2007 22:12 schreef Kritski het volgende:
Leuke shots, mooi model. I love redheads! Foto twee doet helaas wat soft aan en op foto drie zijn de vrouwelijke vormen wat minder goed te zien.Dat wit op wit is niet helemaal goed gekozen.
Die gelijkenis is er zekerquote:Op maandag 26 februari 2007 23:52 schreef Gerjo het volgende:
Erg nette foto's! Ben vooral fan van nummer drie! (Enne ligt t aan mij, of zie ik hier best iets in van Angelina Jolie???)
Dank je! En ja, jaloersmakend gewoonquote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:32 schreef -Bizzy-Bee- het volgende:
Ik vindt je foto's ergg mooi![]()
en model...super....mooie vrouw...,ogen en haar![]()
I know!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:32 schreef freud het volgende:
MB, wat doe je? Vrouw met lange rode haren en een rokje!
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 08:32 schreef freud het volgende:
MB, wat doe je? Vrouw met lange rode haren en een rokje!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~quote:Op maandag 26 februari 2007 22:32 schreef MissBliss het volgende:
Het rode broekje (want dat is het) stoorde mij ook wel, maar ik wou het uiteinde van haar haar erop, dus toch maar niet eraf gecropt
Je hebt je achtergrond heel fel belicht, ws zelfs bewust een stukje overbelicht, want daar wordt ie mooi egaal wit van. Je achtergrond werkt tegelijk ook als reflectie, omdat ie wit is en strooit dus licht op de 'achterkant' van je model. Als je je model dicht tegen de achtergrond zet, kan dat licht zo sterk zijn dat je detail verliest in de loshangende haren. Dat heet overstraling. Is dat erg? Welnee. Sommige fotografen doen het zelfs expres, om een dromerig effect te creëren.quote:Op maandag 26 februari 2007 22:32 schreef MissBliss het volgende:
Overstraling = overbelichting? Ik zie het niet, maar dat ligt misschien aan de monitor ofzo.
Je springt naar conclusies. Iemand kan heel goed knalrood haar met blonde wortels hebben. Ik heb zelfs eens een vrouw gekend met heel licht blond hoor en donkerbruine wortels. Die zag eruit of ze continue met de uitgroei van geblondeerd aar rondliep.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:03 schreef Shark.Bait het volgende:
het nep rode (te zien aan de blondere wortels)
Vorig jaar had ze bruin haarquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:13 schreef Vliegvrager het volgende:
Je springt naar conclusies.
Freudiaans kijken noemen ze dat. Ik dacht schotse ruit, dat is een rokje. Ik geloof het nog steeds niet trouwens, wil een full body foto zienquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:03 schreef Shark.Bait het volgende:
Altijd lachen...het verschil tussen mind and reality
[..]
Je hebt gelijk. Ter controle natuurlijk, want wie zegt dat MB de waarheid spreektquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:34 schreef freud het volgende:
Freudiaans kijken noemen ze dat. Ik dacht schotse ruit, dat is een rokje. Ik geloof het nog steeds niet trouwens, wil een full body foto zien.
aangezien MB het een en ander in mijn studio heeft gedaan zal ik ook ff een en ander uitleggen, allereerst, welkom met je eerste post in FOT om er maar gelijk mee in huis te vallenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:32 schreef M42 het volgende:
De foto's zijn "leuk" en ja de meid heeft een leuk koppie en mooie ogen, maar daar is naar mijn mening alles mee gezegd.
Ik snap dat dit een testcase is en ik weet niet wat het doel was. Maar mijn opmerkingen zijn het volgende:
De achtergrond is bewust zo gekozen, het doel was veel contrast tussen wit en rood vast te leggen met als centrum het model haar rode haren. Persoonlijk vind ik iets van werking in de achtergrond wel iets hebben, maar dat is dus en persoonlijke preferentiequote:De achtergrond is vrij storend, het wit komt te hard over in contrast met het object, daarnaast is het wit niet egaal en neigt naar onderbelichting in de hoeken... waarschijnlijk is dit met photoshop al flink opgekrikt.
Er is hier juist sprake van diffuus licht zei het wat hard maar dat was dan ook juist de bedoeling, het aantal bewerkingen in PS valt best mee uiteindelijkquote:Probeer meer diffuse lampen te gebruiken om de schaduwen weg te werken en dit niet overdreven in photoshop te bewerken. Op foto 1 is dit het minst storend.
het hoge contrast was dus de bedoeling, sharpening is inderdaad misschien wat kunstmatig hoog maar bewust gedaan voor de webversies, orginelen zit geen extra sharpening inquote:Ik vind het jammer dat het onderwerp toch onscherpte vertoond en daarnaast een te hoog contrast en veel kunstmatige sharpening
voor een ander soort shoot zou dat inderdaad misschien een goede optie zijn, een mooie pastel achtige setting bijvoorbeeld, maar dat was dit dus nietquote:Ik zelf had ook meer met make up gewerkt om het pure uit het gezicht van het onderwerp te halen... de donkere maskara is een zeer slecht plan... er had veel meer met zachte tinten tegen wit aan gewerkt moeten worden om zo een heel mooi en zacht gezicht neer te zetten in deze foto's
Persoonlijk vond ik juist de houding van handen en mond hier best wel geslaagd en wat op een lijn betreft, symetrie is niet altijd een must voor een fotoquote:Ook zou het onderwerp (model in kwestie) maar op haar houding moeten letten of zou de fotograaf dit beter moeten aangeven. Vooral de stand van de handen en de mond. Ook de ogen staan vaak niet in 1 lijn met de rest van de foto.
leuke suggesties die vast in een andere setting tot even mooie resultaten kunnen komen, voor een van de eerste shoots in de studio met een "vreemd" model vind ik dit toch best een geslaagde test, verbetering is altijd mogelijk en dat zullen we in de toekomst ook vast zienquote:Verbeter al deze punten en er komen vast een paar mooie foto's uitzetten.
Kies eens een leuke achtergrond... iets droomachtigs, licht flares door wapperende gordijnen, een mooie achtergrond in een park met bloemetjes... zij die een bloemetje beet pakt en als een verliefs persoon de blaadjes ervan af plukt..
Dank jequote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:00 schreef An24 het volgende:
Ik vind het best een lekkere serie voor een beginner. Had het je niet nagedaan. Goed gedaan MissBliss![]()
Het is echt haarquote:2 vind ik het mooiste, hou van dit soort close ups. En ja, ze heeft hier iets weg van Angelina jolie.
Wat ik minder mooi vind is dat er zo expliciet op het haar wordt gefocust/ gefixeerd. Kan heel mooi zijn, maar niet met extensions die er erg droog uitzien. Niet om het model of jou af te kraken MB, tis gewoon wat me opvalt aan de platen. Je had misschien ook kunnen kiezen om bij een aantal platen het haar op te steken, maar das mijn mening.![]()
Een beetje overbelicht ja, om de roze zweem weg te krijgen. En ik vond het ook wel een mooi effect dat hele lichte kwam ik achter tijdens het bewerkenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:09 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Je hebt je achtergrond heel fel belicht, ws zelfs bewust een stukje overbelicht, want daar wordt ie mooi egaal wit van. Je achtergrond werkt tegelijk ook als reflectie, omdat ie wit is en strooit dus licht op de 'achterkant' van je model. Als je je model dicht tegen de achtergrond zet, kan dat licht zo sterk zijn dat je detail verliest in de loshangende haren. Dat heet overstraling. Is dat erg? Welnee. Sommige fotografen doen het zelfs expres, om een dromerig effect te creëren.
@freud: in deze gevallen hoor je eigenlijk 'heur haar' te zeggen.
Dank je voor je commentaarquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:32 schreef M42 het volgende:
De foto's zijn "leuk" en ja de meid heeft een leuk koppie en mooie ogen, maar daar is naar mijn mening alles mee gezegd.
Ik snap dat dit een testcase is en ik weet niet wat het doel was. Maar mijn opmerkingen zijn het volgende:
De achtergrond is vrij storend, het wit komt te hard over in contrast met het object, daarnaast is het wit niet egaal en neigt naar onderbelichting in de hoeken... waarschijnlijk is dit met photoshop al flink opgekrikt.
Probeer meer diffuse lampen te gebruiken om de schaduwen weg te werken en dit niet overdreven in photoshop te bewerken. Op foto 1 is dit het minst storend.
Ik vind het jammer dat het onderwerp toch onscherpte vertoond en daarnaast een te hoog contrast en veel kunstmatige sharpening
Ik zelf had ook meer met make up gewerkt om het pure uit het gezicht van het onderwerp te halen... de donkere maskara is een zeer slecht plan... er had veel meer met zachte tinten tegen wit aan gewerkt moeten worden om zo een heel mooi en zacht gezicht neer te zetten in deze foto's
Ook zou het onderwerp (model in kwestie) maar op haar houding moeten letten of zou de fotograaf dit beter moeten aangeven. Vooral de stand van de handen en de mond. Ook de ogen staan vaak niet in 1 lijn met de rest van de foto.
Verbeter al deze punten en er komen vast een paar mooie foto's uitzetten.
Kies eens een leuke achtergrond... iets droomachtigs, licht flares door wapperende gordijnen, een mooie achtergrond in een park met bloemetjes... zij die een bloemetje beet pakt en als een verliefs persoon de blaadjes ervan af plukt..
Typisch, want op foto's van vorig jaar was het een stuk korterquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:06 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dank je
[..]
Het is echt haarGeen extentions
Ze was daarvoor natgeregend dus misschien ziet het er daarom niet perfect uit.
Fem-me kwam trouwens langs om bij Re op de foto te komen en ik greep mn kans en heb daarvoor even snel in 5 minuten ofzo, een stuk of 20 fototjes genomen. Zonder een echt plan, alleen dat ik een egale, zachte belichting wou en witte achtergrond/kleding om zo haar haar goed te laten zien. Ik denk dat als ik het iets meer had voorbereid dat ik er meer uit had kunnen halen, maar goed, ik wou eigenlijk maar 1 foto maken van dr.
Mja, ik vind het dus zelf niet echt storenquote:Op dinsdag 27 februari 2007 19:15 schreef An24 het volgende:
[..]
Typisch, want op foto's van vorig jaar was het een stuk korter![]()
Maar goed..ik vond bovenstaand omdat het idd erg droog is en haar pony er zo raar omheen zit. De belichting versterkt dit alleen maar! Ik denk wel als je toch besluit zulke foto's te maken, je daar toch wel rekening mee moet houden en toch wat meer aan styling moeten doen. Het stoort namelijk best wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |