Uiteraard kan dat.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:13 schreef Geqxon het volgende:
Ik gebruik op het moment een bepaald klein scriptje best vaak, kan ik daar ala windows een .bat batchfile van maken?
Alvast bedankt
1 2 3 4 5 6 7 | if test -z $1 ; then echo "Hello World, geef eens een argument!" else echo "Hello $1" fi |
Linux werkt niet met extensies maar met de executable flag op bestanden. Stel, jij hebt een bashscriptje geschreven, dan kun je die executable maken:quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:13 schreef Geqxon het volgende:
Ik gebruik op het moment een bepaald klein scriptje best vaak, kan ik daar ala windows een .bat batchfile van maken?
Alvast bedankt
Je bedoelt "de shell" werkt niet met extensies. Ik kwam er net achter dat het voor open office weldegelijk uit maakt of ik "file.txt" of "file.csv" gebruik als ik een file in calc wil importeren. Ik vraag me ook af of modules goed werken als je de ko extentie eraf haalt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 14:56 schreef JeRa het volgende:
Linux werkt niet met extensies maar met de executable flag op bestanden.
Ik heb het met modules nog nooit geprobeerd maar ik weet niet of dat een groot probleem is; wel als je gewend bent modprobe <modulenaam zonder .ko> te doen natuurlijk. Verder is het redelijk applicatiegericht of je extensies moet gebruiken of niet, sommige suites moeten wel afgaan op extensie omdat het verschil tussen een tekstbestand en een CSV lastig automatisch te detecteren valtquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Je bedoelt "de shell" werkt niet met extensies. Ik kwam er net achter dat het voor open office weldegelijk uit maakt of ik "file.txt" of "file.csv" gebruik als ik een file in calc wil importeren. Ik vraag me ook af of modules goed werken als je de ko extentie eraf haalt.
modprobe is niet het probleem. Zolang alles in de modules.dep maar goed staat, kun je ook .exe voor modules gebruikenquote:Op donderdag 15 maart 2007 21:44 schreef JeRa het volgende:
Ik heb het met modules nog nooit geprobeerd maar ik weet niet of dat een groot probleem is; wel als je gewend bent modprobe <modulenaam zonder .ko> te doen natuurlijk.
Weer in de applicaties dus!quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:25 schreef devzero het volgende:
[..]
modprobe is niet het probleem. Zolang alles in de modules.dep maar goed staat, kun je ook .exe voor modules gebruikenHet probleem is depmod, daarin zit de .ko (en .ko.gz) hardcoded in de source (zie ik net).
Dat is niet alleen voor Konqueror maar voor heel KDE. Je moet dus in System Settings kijken, bij Keyboard & Mouse en vervolgens bij Mouse. Daar vind je het op het eerste tabblad.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:56 schreef Lod het volgende:
Vast een domme vraag maar weet iemand hoe je in de Konqueror filebrowser kunt instellen dat je gewoon weer moet dubbelklikken op een item om het te openen? Ik moet dat single-click gebeuren als ik door bestanden browse.
Als je je neus ergens in het deel "Webmin" en "richt hier Apache2 af met Virtualservers" graag neus er dieper in steken en mij verslag doen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 18:11 schreef buzzer het volgende:
Nah Ubuntu staat erop...
Helemaal geupdate en wel, OO staat er op (of wordt dat vanzelf meegeinstalleerd met 6.10 ?
Morgen gaan we weer verder neuzen op de ontdekkingstocht
WebMin installen is niet het probleem meer..quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:24 schreef Lod het volgende:
Wat snap je niet aan webmin? Hier een handleiding voor de installatie in Ubuntu. De versie is ondertussen trouwens 1.330.
ik zie het verband eigenlijk niet echt. Rebootte het systeem spontaan dan?quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
gratis tip van mij:
Zet ook je Floppydrive op disable in je bios als je die niet hebtheeft me 2 dagen gekost waarom mn server toch elke keer ging rebooten :x
hij reboote dus spontaan jaquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:18 schreef Keiichi het volgende:
[..]
ik zie het verband eigenlijk niet echt. Rebootte het systeem spontaan dan?
Als je je floppy op automatic heb staan, vogelt je bios bij de boot wel uit hoe het zit.
Staat ie op enabled, dan booten de meeste systemen nog eens niet.
Ik ga de tip eens in werking brengen bij een windows systeem dat om de haverklap reboot zonder aanwijsbare redequote:Op donderdag 29 maart 2007 13:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hij reboote dus spontaan jaen nu die uit is niet meer
en hij stond op enabled, maar bootup floppydrive seek stond uit :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |