abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48681128
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:10 schreef Farenji het volgende:
Maar dat IDE opeens ook als /dev/sdXX wordt hekend lijkt me vrij onwaarschijnlijk....
Het was ook nieuw voor mij, maar het lijkt er op dat ubuntu libata gaat gebruiken voor zowel pata als sata.
quote:
En zo wel dan is dat een extreem slechte beslissing.
Ik heb ook nog geen voordelen kunnen ontdekken.
  dinsdag 24 april 2007 @ 20:50:45 #277
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_48681545
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef JeRa het volgende:

[..]

Lege CD's kun je ook niet mounten vanwege de absentie van een filesystem, hoerenskippy22
Waarom kan het hier dan wel nerd
pi_48681701
Ik was al afgestapt van ubuntu, nu heeft het helemaal afgedaan. Ik ga het niet eens meer uitproberen.
Het is toch een distributie die (ook) op beginners is gericht, als je dan opeens met zulke tegen de standaard dingen aankomt dan creeer je alleen maar problemen. Dat onderscheid tussen IDE en SATA was in het geheel geen nadeel voor het gewone gebruik. En nu creeeren ze dus allerlei compatibility issues. Vaag hoor, ik begrijp er echt geen fuck van.
pi_48682285
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:50 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Waarom kan het hier dan wel nerd
Omdat je:
1) een geformatteerde CD hebt (en dus de CD niet leeg is)
2) een impliciete format uit laat voeren (wat erg onwenselijk is)

Pick your choice, either way, you're wrong
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:42:07 #280
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_48683728
Ik was ff vergeten waarvoor ik m,n dvd brander ook alweer had Begin van de week weet ik amper wat boven en onder is
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:11:36 #281
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48685099
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:10 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat ubuntu de UUID gebruikt was al sinds 6.10. Maar dat IDE opeens ook als /dev/sdXX wordt hekend lijkt me vrij onwaarschijnlijk.... IDE wordt gewoon standaard onder elke kernel herkend als /dev/hdXX, ook onder de allernieuwste kernels. het lijkt me niet dat ubuntu hier een custom kernel meelevert ofzo. En zo wel dan is dat een extreem slechte beslissing.
(NB ik heb feisty dus nog niet uitgeprobeerd)
Geaccepteerde blueprint:
https://blueprints.launch(...)ta-for-all-ata-disks
Opensuse 10.3 zal ook zo zijn .

https://wiki.ubuntu.com/LibAtaForAtaDisks

Eerlijk gezegd via ik 1 ding wel fijn: je hoeft niet meer na te denken wat het ook alweer moet zijn: het is altijd sda1.

[ Bericht 7% gewijzigd door wdn op 24-04-2007 22:24:39 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_48686544
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:11 schreef wdn het volgende:

[..]

Geaccepteerde blueprint:
https://blueprints.launch(...)ta-for-all-ata-disks
Opensuse 10.3 zal ook zo zijn .

https://wiki.ubuntu.com/LibAtaForAtaDisks

Eerlijk gezegd via ik 1 ding wel fijn: je hoeft niet meer na te denken wat het ook alweer moet zijn: het is altijd sda1.
Ja maar wat dan als je ubuntu feisty installeert en daarna een eigen kernel gaat bakken op basis van de sources van kernel.org, dus zonder die patches van Alan Cox? Zijn je filesystems dan nog gewoon toegankelijk of werkt dan opeens je hele machine niet meer?
OF stel je hebt al een custom kernel en je besluit te upgraden naar feisty, gaat dat dan niet desastreus mis?
pi_48686710
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja maar wat dan als je ubuntu feisty installeert en daarna een eigen kernel gaat bakken op basis van de sources van kernel.org, dus zonder die patches van Alan Cox? Zijn je filesystems dan nog gewoon toegankelijk of werkt dan opeens je hele machine niet meer?
OF stel je hebt al een custom kernel en je besluit te upgraden naar feisty, gaat dat dan niet desastreus mis?
Als je een custom kernel gaat draaien mag je imho ook goed beseffen wat de consequenties daarvan zijn
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:53:29 #284
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48687164
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hmmm zijn daar niet de UUIDs voor uitgevonden?
pi_48687664
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:44 schreef JeRa het volgende:

[..]

Als je een custom kernel gaat draaien mag je imho ook goed beseffen wat de consequenties daarvan zijn
Ik denk dat je het om moet draaien. Het zelfbakken van kernels is vrij gebruikelijk in de linux wereld. Ik doe het zelf eigenlijk altijd omdat het best wat performance kan schelen. Ik kan nou niet zeggen dat de standaard ubuntu kernel zo goed presteert voor desktopmachines, daar is echt wel wat winst aan te behalen door hem zelf te herbakken. Als je als distrobouwer ingrijpende custom kernelpatches gaat gebruiken dan moet die ook stilstaan bij de consequenties die het kan hebben voor mensen die niet de standaard voorgebakken kernel gebruiken.
En ik zie het voordeel niet; partitionering en dus de generatie van /etc/fstab werd in de regel toch al door een geautomatiseerde tool geregeld en dat werkt(e) prima, waarom dat dan weer omgooien?

Maar ja nogmaals misschien werkt het ook wel prima met een custom kernel, ik heb het niet getest maar vraag het me alleen zeer af.
pi_48687881
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

En ik zie het voordeel niet; partitionering en dus de generatie van /etc/fstab werd in de regel toch al door een geautomatiseerde tool geregeld en dat werkt(e) prima, waarom dat dan weer omgooien?
Het is voor de (kernel)developers wat hoofdpijn minder als ze maar rekening hoeven te houden met één systeem voor het aanspreken van de harde schijven, cd-romspelers etc. Bij wijze van grote test hebben de Ubuntu devs besloten om de patches te integreren in de kernel

Maar als jij een custom kernel wilt gaan bakken, dan doe je dat sowieso het beste door te starten met de sources van je distro - en hier zitten die patches voor libata al in er zijn weinig distro's die compleet werken met vanilla kernels.
  woensdag 25 april 2007 @ 10:36:07 #287
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48697186
http://alkyproject.blogspot.com/
quote:
I'm proud to release a preview of our DirectX 10 compatibility libraries. These libraries allow the use of DirectX 10 games on platforms other than Microsoft Vista, and increase hardware compatibility even on Vista, by compiling Geometry Shaders down to native machine code for execution where hardware isn't capable of running it. No longer will you have to upgrade your OS and video card(s) to play the latest games.

The current preview allows you to run a number of examples from the DirectX SDK on Windows XP. They're not the greatest thing since sliced bread, but we want to whet your appetite. We hope to release builds in the coming months progressing from demos to fully functional games. We also plan to post on this blog from time to time with screenshots and videos of what's to come.

The preview build is available here http://fallingleafsystems.com/site_media/preview.zip . Inside this zip is a README.TXT file with complete instructions on where to install the files (don't worry, we'll have an installer in the near future) and how to get and run the examples from the SDK.

We at Falling Leaf welcome your feedback, and we're committed to giving you the best high-end gaming experience possible, regardless of OS.

Enjoy,
- Cody Brocious
Lead Alky Engineer
DX10

Indien dit waar is dan kunnen we binnenkort gamen onder Linux

Duits: http://www.gamestar.de/ne(...)69640/directx10.html
pi_48697387
Binnenkort lijkt me wel een heel optimistische schatting voor de meeste apps en games moet je nog ontzettend veel moeite doen om het aan de praat te krijgen in wine, laat staan dat veel DirectX games die wél werken (zoals WoW) links en rechts de nodige workarounds nodig hebben. Laat ze eerst maar eens DirectX9 volledig goed implementeren, en daarna is DX10 aan de beurt
  woensdag 25 april 2007 @ 10:56:21 #289
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48697853
Hey ik ben een optimist

En ben allang blij dat ik Planescape en NWN kan spelen onder Ubuntu.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:56:25 #290
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_48888254
Ik loop tegen iets vreemds aan:

host1: $ cat /etc/lsb-release
1
2
3
4
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=6.06
DISTRIB_CODENAME=dapper
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 6.06.1 LTS"

host2: $ cat /etc/lsb-release
1
2
3
4
DISTRIB_ID=Ubuntu
DISTRIB_RELEASE=7.04
DISTRIB_CODENAME=feisty
DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 7.04"

Ik heb een eenvoudig scriptje gemaakt dat door een array heen moet lopen:

$ cat down.sh
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/sh
url=http://installserver/pub/res/vmware-server/
files=( vmware-any-any-update109.tar.gz VMware-mui-1.0.3-44356.tar.gz VMware-server-1.0.3-44356.tar.gz  )

for file in ${files[@]}
do
   echo wget $url$file -O ~/$file
done

Als ik dit script uitvoer op host1 krijg ik de volgende output:

host1:$ sh down.sh
1
2
3
wget http://installserver/pub/res/vmware-server/vmware-any-any-update109.tar.gz -O /home/bbo01/vmware-any-any-update109.tar.gz
wget http://installserver/pub/res/vmware-server/VMware-mui-1.0.3-44356.tar.gz -O /home/bbo01/VMware-mui-1.0.3-44356.tar.gz
wget http://installserver/pub/res/vmware-server/VMware-server-1.0.3-44356.tar.gz -O /home/bbo01/VMware-server-1.0.3-44356.tar.gz

Dit was ook wat je zou verwachten.... Als ik ditzelfde script echter uitvoer op host2 krijg ik de volgende ouput:

host2:$ sh down.sh
1down.sh: 3: Syntax error: "(" unexpected

Hij begint dus bij host2 te zeuren over de regel waarin ik de array aanmaak, terwijl het op host1 gewoon goed gaat...

Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_48888833
@whoops

De fout in je script zie ik zo even niet. De oorzaak van de foutmelding ligt waarschijnlijk in het feit dat ze sinds 7.04 /bin/sh naar een andere shell dan bash hebben gesymlinked (ben even de naam kwijt, tash ofzo).
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:29:08 #292
65490 whoops
pi_48889270
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:14 schreef JeRa het volgende:
@whoops

De fout in je script zie ik zo even niet. De oorzaak van de foutmelding ligt waarschijnlijk in het feit dat ze sinds 7.04 /bin/sh naar een andere shell dan bash hebben gesymlinked (ben even de naam kwijt, tash ofzo).
Nu begint er weer wat te dagen, volgens mij hebben ze die standaard naar 'dash' gesymlinked... (Ik heb al eerder zoiets gehad, slecht dat ik het niet meer weet... )

Vanavond zal ik Feisty nog even installeren om te kijken of het op te lossen is door een andere shell te gebruiken, ben voor nu maar weer even terug gegaan naar Dapper Drake...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:43:17 #293
65490 whoops
pi_48889769
Oke, de Feisty distro stond nog op de machine, het blijkt dat je de oude 'sh' weer terugkrijgt door dit commando:

1sudo dpkg-reconfigure dash

en van voor No te kiezen...

Daarna werkt het script als op host1...

Thanks voor de hint JeRa...
pi_48895737
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:29 schreef whoops het volgende:

[..]

Nu begint er weer wat te dagen, volgens mij hebben ze die standaard naar 'dash' gesymlinked... (Ik heb al eerder zoiets gehad, slecht dat ik het niet meer weet... )
The Debian Almquist Shell.. * slakkie kan het voorval nog herinneren (tenminste, ik weet nog dat we beide zoiets hadden van WTF!?!?)
pi_48903427
Dus eerst was er de bourne shell en de c-shell, daarna de korne shell, de bourne again shell en ook nog eens de extendedTENEX c-shell, en verder de almquist shell (ast) en nu dus de debian ast?

* devzero zal er vast een hoop zijn vergeten

edit: valt nog mee volgens wikipedia
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:43:52 #296
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_48926969
Hoe declareeer ik een array?

Dus bijv.

maanden = {31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31}

Zodat ik weet hoeveel dagen er in een maand zitten en dus met maanden {3} kan kijken hoeveel dagen er in de 3e maand zitten...

En ja.. ik hou rekening met schrikkeljaren, dus voor schrikkeljaren ist maanden {2} = maanden {2} + 1, maar of dat met expr kan weet ik ook niet

Ik werk trouwens met een bash shell
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_48927258
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:43 schreef maniack28 het volgende:

Dus bijv.

Zodat ik weet hoeveel dagen er in een maand zitten en dus met maanden {3} kan kijken hoeveel dagen er in de 3e maand zitten...

En ja.. ik hou rekening met schrikkeljaren, dus voor schrikkeljaren ist maanden {2} = maanden {2} + 1, maar of dat met expr kan weet ik ook niet

edit: Verkeerde topic
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:35:32 #298
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48928780
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:43 schreef maniack28 het volgende:

Dus bijv.

Eerste vraag: http://tille.xalasys.com/training/bash/ch10s02.html
name[subscript]=value

maand[1]=31
maand[2]=28
etc

Is overigens wel een relatief nieuwe bash voor nodig.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:46:28 #299
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_48929183
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:35 schreef wdn het volgende:

[..]

Eerste vraag: http://tille.xalasys.com/training/bash/ch10s02.html
name[subscript]=value

maand[1]=31
maand[2]=28
etc

tnx.. ik heb deze net gevonden:

declare -a fruit=( apples pears plums )
echo ${fruit[0]}

en die werkt ook Mn datumaanpassing is inmiddels gefixed... nu nog even testen en ik ben helemaal klaar met mn bash, cronjob van maken en klaar is kees
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_48931644
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 15:35 schreef wdn het volgende:
De bourne shell (sh) had al support voor arrays, alleen zit je dan vaak te kloten met shift etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')