Het was ook nieuw voor mij, maar het lijkt er op dat ubuntu libata gaat gebruiken voor zowel pata als sata.quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:10 schreef Farenji het volgende:
Maar dat IDE opeens ook als /dev/sdXX wordt hekend lijkt me vrij onwaarschijnlijk....
Ik heb ook nog geen voordelen kunnen ontdekken.quote:En zo wel dan is dat een extreem slechte beslissing.
Waarom kan het hier dan wel nerdquote:Op dinsdag 24 april 2007 19:33 schreef JeRa het volgende:
[..]
Lege CD's kun je ook niet mounten vanwege de absentie van een filesystem, hoerenskippy22
Omdat je:quote:
Geaccepteerde blueprint:quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:10 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat ubuntu de UUID gebruikt was al sinds 6.10. Maar dat IDE opeens ook als /dev/sdXX wordt hekend lijkt me vrij onwaarschijnlijk.... IDE wordt gewoon standaard onder elke kernel herkend als /dev/hdXX, ook onder de allernieuwste kernels. het lijkt me niet dat ubuntu hier een custom kernel meelevert ofzo. En zo wel dan is dat een extreem slechte beslissing.
(NB ik heb feisty dus nog niet uitgeprobeerd)
Ja maar wat dan als je ubuntu feisty installeert en daarna een eigen kernel gaat bakken op basis van de sources van kernel.org, dus zonder die patches van Alan Cox? Zijn je filesystems dan nog gewoon toegankelijk of werkt dan opeens je hele machine niet meer?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:11 schreef wdn het volgende:
[..]
Geaccepteerde blueprint:
https://blueprints.launch(...)ta-for-all-ata-disks
Opensuse 10.3 zal ook zo zijn .
https://wiki.ubuntu.com/LibAtaForAtaDisks
Eerlijk gezegd via ik 1 ding wel fijn: je hoeft niet meer na te denken wat het ook alweer moet zijn: het is altijd sda1.
Als je een custom kernel gaat draaien mag je imho ook goed beseffen wat de consequenties daarvan zijnquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar wat dan als je ubuntu feisty installeert en daarna een eigen kernel gaat bakken op basis van de sources van kernel.org, dus zonder die patches van Alan Cox? Zijn je filesystems dan nog gewoon toegankelijk of werkt dan opeens je hele machine niet meer?
OF stel je hebt al een custom kernel en je besluit te upgraden naar feisty, gaat dat dan niet desastreus mis?
Hmmm zijn daar niet de UUIDs voor uitgevonden?quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja maar wat dan als je ubuntu feisty installeert en daarna een eigen kernel gaat bakken op basis van de sources van kernel.org, dus zonder die patches van Alan Cox? Zijn je filesystems dan nog gewoon toegankelijk of werkt dan opeens je hele machine niet meer?
OF stel je hebt al een custom kernel en je besluit te upgraden naar feisty, gaat dat dan niet desastreus mis?
Ik denk dat je het om moet draaien. Het zelfbakken van kernels is vrij gebruikelijk in de linux wereld. Ik doe het zelf eigenlijk altijd omdat het best wat performance kan schelen. Ik kan nou niet zeggen dat de standaard ubuntu kernel zo goed presteert voor desktopmachines, daar is echt wel wat winst aan te behalen door hem zelf te herbakken. Als je als distrobouwer ingrijpende custom kernelpatches gaat gebruiken dan moet die ook stilstaan bij de consequenties die het kan hebben voor mensen die niet de standaard voorgebakken kernel gebruiken.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:44 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als je een custom kernel gaat draaien mag je imho ook goed beseffen wat de consequenties daarvan zijn
Het is voor de (kernel)developers wat hoofdpijn minder als ze maar rekening hoeven te houden met één systeem voor het aanspreken van de harde schijven, cd-romspelers etc. Bij wijze van grote test hebben de Ubuntu devs besloten om de patches te integreren in de kernelquote:Op dinsdag 24 april 2007 23:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
En ik zie het voordeel niet; partitionering en dus de generatie van /etc/fstab werd in de regel toch al door een geautomatiseerde tool geregeld en dat werkt(e) prima, waarom dat dan weer omgooien?
DX10quote:I'm proud to release a preview of our DirectX 10 compatibility libraries. These libraries allow the use of DirectX 10 games on platforms other than Microsoft Vista, and increase hardware compatibility even on Vista, by compiling Geometry Shaders down to native machine code for execution where hardware isn't capable of running it. No longer will you have to upgrade your OS and video card(s) to play the latest games.
The current preview allows you to run a number of examples from the DirectX SDK on Windows XP. They're not the greatest thing since sliced bread, but we want to whet your appetite. We hope to release builds in the coming months progressing from demos to fully functional games. We also plan to post on this blog from time to time with screenshots and videos of what's to come.
The preview build is available here http://fallingleafsystems.com/site_media/preview.zip . Inside this zip is a README.TXT file with complete instructions on where to install the files (don't worry, we'll have an installer in the near future) and how to get and run the examples from the SDK.
We at Falling Leaf welcome your feedback, and we're committed to giving you the best high-end gaming experience possible, regardless of OS.
Enjoy,
- Cody Brocious
Lead Alky Engineer
1 2 3 4 | DISTRIB_RELEASE=6.06 DISTRIB_CODENAME=dapper DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 6.06.1 LTS" |
1 2 3 4 | DISTRIB_RELEASE=7.04 DISTRIB_CODENAME=feisty DISTRIB_DESCRIPTION="Ubuntu 7.04" |
1 2 3 4 5 6 7 8 | url=http://installserver/pub/res/vmware-server/ files=( vmware-any-any-update109.tar.gz VMware-mui-1.0.3-44356.tar.gz VMware-server-1.0.3-44356.tar.gz ) for file in ${files[@]} do echo wget $url$file -O ~/$file done |
1 2 3 | wget http://installserver/pub/res/vmware-server/VMware-mui-1.0.3-44356.tar.gz -O /home/bbo01/VMware-mui-1.0.3-44356.tar.gz wget http://installserver/pub/res/vmware-server/VMware-server-1.0.3-44356.tar.gz -O /home/bbo01/VMware-server-1.0.3-44356.tar.gz |
1 |
Nu begint er weer wat te dagen, volgens mij hebben ze die standaard naar 'dash' gesymlinked...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:14 schreef JeRa het volgende:
@whoops
De fout in je script zie ik zo even niet. De oorzaak van de foutmelding ligt waarschijnlijk in het feit dat ze sinds 7.04 /bin/sh naar een andere shell dan bash hebben gesymlinked(ben even de naam kwijt, tash ofzo).
1 |
The Debian Almquist Shell.. * slakkie kan het voorval nog herinneren (tenminste, ik weet nog dat we beide zoiets hadden van WTF!?!?)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:29 schreef whoops het volgende:
[..]
Nu begint er weer wat te dagen, volgens mij hebben ze die standaard naar 'dash' gesymlinked...(Ik heb al eerder zoiets gehad, slecht dat ik het niet meer weet...
)
edit: Verkeerde topicquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:43 schreef maniack28 het volgende:
Hoe declareeer ik een array?
Dus bijv.
maanden = {31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31}
Zodat ik weet hoeveel dagen er in een maand zitten en dus met maanden {3} kan kijken hoeveel dagen er in de 3e maand zitten...
En ja.. ik hou rekening met schrikkeljaren, dus voor schrikkeljaren ist maanden {2} = maanden {2} + 1, maar of dat met expr kan weet ik ook niet
Ik werk trouwens met een bash shell
Eerste vraag: http://tille.xalasys.com/training/bash/ch10s02.htmlquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:43 schreef maniack28 het volgende:
Hoe declareeer ik een array?
Dus bijv.
maanden = {31,28,31,30,31,30,31,31,30,31,30,31}
Zodat ik weet hoeveel dagen er in een maand zitten en dus met maanden {3} kan kijken hoeveel dagen er in de 3e maand zitten...
En ja.. ik hou rekening met schrikkeljaren, dus voor schrikkeljaren ist maanden {2} = maanden {2} + 1, maar of dat met expr kan weet ik ook niet
Ik werk trouwens met een bash shell
tnx.. ik heb deze net gevonden:quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:35 schreef wdn het volgende:
[..]
Eerste vraag: http://tille.xalasys.com/training/bash/ch10s02.html
name[subscript]=value
maand[1]=31
maand[2]=28
etc
Is overigens wel een relatief nieuwe bash voor nodig.
De bourne shell (sh) had al support voor arrays, alleen zit je dan vaak te kloten met shift etc.quote:Op woensdag 2 mei 2007 15:35 schreef wdn het volgende:
Is overigens wel een relatief nieuwe bash voor nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |