Als je niet kan wachten, dan gebruik je toch gewoon een daily/nightly build?quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:55 schreef pierce het volgende:
[..]
is er nergens een "gelekte" versie te vinden, twee dagen wachten... pfff...
Nou ik wil CNR toch wel eens uitproberenquote:Op woensdag 18 april 2007 09:20 schreef slakkie het volgende:
Elke 6 mnd'en komt een nieuwe versie uit, niet zoveel nieuws onder de zon.
Dat dacht ik na een paar maanden gebruik ook. Dus vervolgens heb ik toch maar weer eens Debian, Gentoo, SuSE, RedHat, etc. geprobeerdquote:Op woensdag 18 april 2007 18:13 schreef Farenji het volgende:
Ubuntu is so overrated...
Ik ben dus na lange tijd ubuntu gebruik weer overgestapt op debian. Qua installatie is het net zo simpel, alles werkte na afloop en de prestaties waren veel beter. Dat had ik op servergebied al eerder gemerkt (debian is meetbaar veel sneller dan ubuntu!) maar ook op desktopgebied gaat alles wat sneller met debian dan met ubuntu.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:19 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat dacht ik na een paar maanden gebruik ook. Dus vervolgens heb ik toch maar weer eens Debian, Gentoo, SuSE, RedHat, etc. geprobeerdgeen van allen werkten out-of-the-box op m'n laptop. Bij de ene werkte m'n geluidskaart niet, bij de andere flipte ie op m'n fingerprint sensor, etcetera. Ik ben maar wat blij met (K)ubuntu
Als je Ubuntu voor een server gaat gebruiken mis je toch wel enigzins ietsquote:Op woensdag 18 april 2007 18:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ben dus na lange tijd ubuntu gebruik weer overgestapt op debian. Qua installatie is het net zo simpel, alles werkte na afloop en de prestaties waren veel beter. Dat had ik op servergebied al eerder gemerkt (debian is meetbaar veel sneller dan ubuntu!) maar ook op desktopgebied gaat alles wat sneller met debian dan met ubuntu.
Nou is het natuurlijk wel zo dat ik al flink wat ervaring heb en dus weet wat en hoe in te stellen; ik kan me voorstellen dat debian voor de echte beginner moeilijker is dan ubuntu. Maar aan de andere kant als je de denkwijze van de debian based distro's doorhebt en je weg een beetje kent binnen linux dan ben je meer gebaat bij het origineel dan bij de afgeleiden.
Onzin.quote:Ubuntu is ook weinig meer dan debian unstable met wat custom configs.
Onzin, Ubuntu heeft een prima server-distro...quote:Op woensdag 18 april 2007 18:46 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als je Ubuntu voor een server gaat gebruiken mis je toch wel enigzins ietsik gebruik voor mijn servers ook uitsluitend Debian, hoewel de traagheid van updates (nu zeker met clamav) ergerlijk is.
Ooit vergeleken met Debian? Ubuntu heeft veel meer 'tussendoor' updates i.t.t. Debian waarbij een (weliswaar oudere versie van een) softwarepakket grondig wordt getest en waar vrijwel bewezen kan worden dat de software geen bugs bevatquote:Op woensdag 18 april 2007 18:56 schreef whoops het volgende:
[..]
Onzin, Ubuntu heeft een prima server-distro...
Op zich zou er niks mis hoeven zijn met ubuntu als server. Die is er immers ook in een serveruitvoering. Maar als je een minimale ubuntu install vergelijkt met een minimale debian install dan krijg je echt enorme verschillen. Ik heb een http stress test gedraaid en debian haalde op dezelfde machine zo'n 90-100 requests per seconde waar ubuntu met 40-50 requests per seconde al zowat op zijn bek ging. Dat was voor mij aanleiding om ook de desktop performance eens te vergelijken, en ook die viel in het voordeel van debian uit. Sowieso als je een echt lekker draaiende desktop onder linux wil hebben dan zul je je eigen kernel moeten bakken, ook de standaard kernel van ubuntu is verre van optimaal.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:46 schreef JeRa het volgende:
[..]
Als je Ubuntu voor een server gaat gebruiken mis je toch wel enigzins ietsik gebruik voor mijn servers ook uitsluitend Debian, hoewel de traagheid van updates (nu zeker met clamav) ergerlijk is.
Probeer het maar. Neem de minimale install van ubuntu, installeer apache2, gooi er een http stress test tegenaan (bijv hammerhead of siege) en vergelijk die resultaten met een minimale debian install op dezelfde machine.quote:Op woensdag 18 april 2007 18:56 schreef whoops het volgende:
@Farenji: het verschil in snelheid tussen Debian en Ubuntu zou ik wel eens bewezen willen zien want ik merk (en geloof) er geen ene fuck van...
Hoezo is die test te beperkt? Het is zo simpel als wat, ruwe HTTP requests, op dezelfde manier, naar dezelfde webserver software, met verschillende distro'squote:Op woensdag 18 april 2007 19:30 schreef Lod het volgende:
Is die test niet iets té beperkt om een uitspraak te kunnen doen?
Wel als het doel van je server het serveren van webpagina's is natuurlijk. Maar stabieler, nee, maar daar kun je vaak afgaan op plannen en idealen van de makers van de distroquote:Op woensdag 18 april 2007 19:48 schreef devzero het volgende:
Aan de hand van 1 test, kun je niet zeggen dat de performance van een distributie beter is dan die van een andere. Of dat een distributie stabieler is, of etc etc.
Nee, hoezo? Die server zou ingezet worden als webserver en als ik met de ene distro gemiddeld 90+ requests per seconde haal en met de andere rond de 50 dan weet ik het wel hoor. Dan lijkt me dat genoeg zeggen.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:30 schreef Lod het volgende:
Is die test niet iets té beperkt om een uitspraak te kunnen doen?
Ok. Maar dan ga je meestal ook uitgebreid die applicatie tunen en dergelijke. Ik vraag me af of er dan nog veel verschil merkbaar zal zijn tussen distributies qua performance.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:50 schreef JeRa het volgende:
Wel als het doel van je server het serveren van webpagina's is natuurlijk.
En voor beide installaties gebruikte je dezelfde config file?quote:Op woensdag 18 april 2007 19:57 schreef Farenji het volgende:
Nee, hoezo? Die server zou ingezet worden als webserver en als ik met de ene distro gemiddeld 90+ requests per seconde haal en met de andere rond de 50 dan weet ik het wel hoor. Dan lijkt me dat genoeg zeggen.
De applicaties waren zo goed als identiek geconfigureerd. Maar ubuntu installeert standaard meer programma's en applcaties dan debian, ook in de minimale install. Ik heb het gevoel dat het daar vooral aan lag.quote:Op woensdag 18 april 2007 19:57 schreef devzero het volgende:
[..]
Ok. Maar dan ga je meestal ook uitgebreid die applicatie tunen en dergelijke. Ik vraag me af of er dan nog veel verschil merkbaar zal zijn tussen distributies qua performance.
of hier ftp://ftpserv.tudelft.nl/d1/Linux/releases.ubuntu.com/feisty/quote:Op donderdag 19 april 2007 13:53 schreef pmdomela het volgende:
De nieuwe ubuntu is uit:
[afbeelding]
![]()
Download de cd images hier
Ah thx daar zat ik net op te wachten, de torrents gaan echt tergend langzaam.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:19 schreef pierce het volgende:
[..]
of hier ftp://ftpserv.tudelft.nl/d1/Linux/releases.ubuntu.com/feisty/
die is wat sneller dan ubuntu.com (5 megabyte p/s)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |