abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46685107

Zoals je hier boven kunt zien word me geluidskaart 122 graden.
Dat is in mijn ogen en van anderen niet al te best.

Mijn 1ste vraag : is het normaal dat een x-fi geluidskaart zo warm wordt
Vraag numero 2 is : hoe of op welke manier kan ik het beste mijn geluidskaart koelen

Verder heb ik ook 2 x 120 mm casefans in me kast die alle 2 op 100% draaien en me hele systeem op 32 graden houden.
pi_46685116
Wel gaar als je geluidskaart zo heet wordt. Heb je al eens aan de heatsink gevoeld? Is hij echt heet?
pi_46685141
quote:
Op maandag 26 februari 2007 06:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel gaar als je geluidskaart zo heet wordt. Heb je al eens aan de heatsink gevoeld? Is hij echt heet?
Ga nu even voelen, wish me luck.
Straks zit ik hier rustig te posten of ik hou me vinger onder de kraan
pi_46685144
quote:
Op maandag 26 februari 2007 06:12 schreef Viro het volgende:
Ga nu even voelen, wish me luck.
Straks zit ik hier rustig te posten of ik hou me vinger onder de kraan
Ik ben benieuwd.
pi_46685177
K rustig mijn zijpaneel van me kast halen, geen schroevendraaier nodig bij de coolmaster centurion 534
Met een angst om me linker wijsvinger te verbranden aan mijn geluidskaart ga ik richting de geluidskaart
Tel tot drie en als een speer plaats ik me wijsvinger op de heatsink van me geluidskaart en wacht op een pijnlijke scheut die door me vinger schiet En na een paar seconden voel ik niks behalve een warme gloed die heel erg aangenaam is K voor de zekerheid me wijsvinder controleren kijken of ie nog werkt. En ja hoor vinger is prima in orde Daarna plaats ik me andere wijsvinger op de heatsink om te kijken of het wel klopt wat ik constateerde met me linker wijsvinger, en ja hoor me rechter wijsvinger voelt precies hetzelfde warme heerlijke gloed als me linker wijsvinger.

Dus k denk nu dat speedfan verkeerde temps doorgeeft/afleest.
Is er een andere prog waarmee ik temps kan aflezen van me geluidskaart ?

Btw tt moet zijn extreme music
pi_46685428
Heb je al eens op Google gezocht naar mensen met gelijksoortige problemen?
Heb je al eens gezocht wat een normale temperatuur voor die chip is? (Een videokaart is over het algemeen niet zo onder de indruk van dit soort temperaturen; een CPU des te meer)

Het feit dat de heatsink niet zo heet is als Speedfan aangeeft zegt niets. Het zou zomaar kunnen dat de heatsink geen goed contact maakt met het chipje waardoor de chip 122 graden wordt terwijl de heatsink op 40 graden blijft hangen....
  maandag 26 februari 2007 @ 08:25:59 #7
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_46685590
Schijt eraan, waarschijnlijk heb je nog garantie en met 120 graden was je geluidskaart allang opgebrand (oké, das gechargeerd, maar het zou er niet goed voor zijn ). Fikt het allemaal hopeloos door dan lever je em in en krijg je een nieuwe waarmee je het nogmaals kan proberen.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_46686106
Met een temperatuur van 120 graden brand je echt niets door hoor.... Daar zijn toch echt een paar honderd graden meer voor nodig.
Het ergste wat dit soort temperaturen kan doen is de levensduur van een chip drastisch beperken. Dat merk je dan na een jaar of 3/4.... als je garantie al lang afgelopen is.....
pi_46701388
quote:
Op maandag 26 februari 2007 08:02 schreef Croga het volgende:
Heb je al eens op Google gezocht naar mensen met gelijksoortige problemen?
Heb je al eens gezocht wat een normale temperatuur voor die chip is? (Een videokaart is over het algemeen niet zo onder de indruk van dit soort temperaturen; een CPU des te meer)

Het feit dat de heatsink niet zo heet is als Speedfan aangeeft zegt niets. Het zou zomaar kunnen dat de heatsink geen goed contact maakt met het chipje waardoor de chip 122 graden wordt terwijl de heatsink op 40 graden blijft hangen....
K heb even rond gekeken op het forum van creative en daar hebben ze een hele discussie over de heatsink van de extreme music. Blijkt als je geluidskaart met heatsink hebt (extreme music alleen) dat ie dan uit een slechte productie komt Heb ik dat weer Morgen maar eens terug naar me hardware boer gaan en me huidige geluidskaart omruilen
pi_46701908
Waarschijnlijk is het niet eens je geluidskaart. Bij mijn systeem geeft speedfan exact dezelfde waarde aan bij AUX en ik heb er niet eens een geluidskaart inzitten. Wat het dan wel is weet ik ook niet, maar imo niet je geluidskaart.
In the Court of the Crimson King
pi_46703186
Sinds wanneer zit er een tempsensor in de soundkaart ?
pi_46719077
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:02 schreef -JMM- het volgende:
Waarschijnlijk is het niet eens je geluidskaart. Bij mijn systeem geeft speedfan exact dezelfde waarde aan bij AUX en ik heb er niet eens een geluidskaart inzitten. Wat het dan wel is weet ik ook niet, maar imo niet je geluidskaart.
Hmmm, ok dat is weer nieuw. Zal eens kijken wat speedfan morgern zegt als ik me geluidskaart even eruit haal. Als ie de zelfde temp bij aux aangeeft dan moet het me onboard geluids dingens zijn, maar die heb ik in me bios uitgezet
quote:
Op maandag 26 februari 2007 18:41 schreef oppertweaker het volgende:
Sinds wanneer zit er een tempsensor in de soundkaart ?
Hmmm misschien omdat me mobo sensors heeft en ik er zelf ook een paar heb geplaatst
pi_46719321
heb net even asus probe 2 op me pc geinstalleerd, kreeg het erbij op een cd bij me mobo. Alles klopte alleen de temps van de geluidskaart verschillen heel erg veel van elkaar in beide progs. Dus nu twijfel ik welke prog nou betrouwbaar is
pi_46720727
Speedfan is zeer secuur als het gaat om de temp van de HDD en CPU. Van de rest ben ik niet altijd zeker van.

Probeer eens passieve koeling blokjes op de chip te plaatsten. Misschien helpt dat wel.
pi_46724848
Een geluidskaart heeft geen temperatuursensor. Ik weet niet precies wat Speedfan meet, maar ik heb wel meer rare waarden gehad( dat het -30 was in mijn kast e.d.)
pi_46724936
Voor zover ik weet zit er helemaal geen fan op de XFI xtrememusic. Er staat wel een auxfan. Dus het lijkt me de geluidskaart heelmaal niet. Toen ik nog geen XFI in mn pc had, stonder ook al een aux bij. na plaatsing daarvan is dat niet veranderd. Denk eigenlijk meer aan je voeding, die verkeerde waardes aan geeft. Doet die van mij ook al 2 jaar. aux staat altijd boven de 100, nooit problemen mee.
pi_46724980
122 graden? dan zou hij stuk zijn. Dat soort programma's kloppen vaak voor geen meter, de enige "beetje" betrouwbare metingen zie je in de BIOS. Al die Windows tools kunnen vele graden verschillen van de echte temp.
pi_46727111
Dat heb ik dus ook met mijn 7.1 onboard geluidskaartje, soms wordt 'ie wel 168 graden en dan binnen seconde is die 70 graden..
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_46746699
Vandaag heb ik me geluidskaart even uit me systeem gehaald. PC aangezet en gekeken wat speedfan aangaf. Bij AUX stond nog steeds 122 graden, dus wat ik nu denkt ik dat mijn onboard geluidschip op mijn mobo zo warm wordt. Maar aangezien ik die niet gebruik is dat niet zo'n groot probleem.

Ben ook even naar me hardware boer geweest en mijn geluidskaart vergeleken met andere xtreme music kaarten. Allemaal hadden een heatsink. Dus op GoT hebben ze het mooi mis wat betreft x-fi kaarten met heatsink komen uit slechte productielijn.

En allemaal bedankt voor jullie hulp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')