liever niet.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:07 schreef Black-Death het volgende:
Stuur deze URL aub door aan iedereen!
Bedankt!
Ik ben een Ajacied, dat geef ik toe, maar dit is toch gewoon te belachelijk voor woorden? Als Ajax verliest heb ik daar vrede mee, maar niet als dat gebeurt door scheidsrechterlijke dwalingen.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:15 schreef HAL9000S het volgende:
Allemaal ajaxieden?
Ben het er wel mee eens trouwens, de arbitrage is echt te kut voor woorden tegenwoordig.
quote:
en ook volkomen kansloosquote:Op zondag 25 februari 2007 15:32 schreef Dos37 het volgende:
Dit gaat nooit wat worden
had idd nooit goedgekeurd mogen worden...quote:Op zondag 25 februari 2007 15:36 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vond het duidelijk een overtreding.
[afbeelding]
Met gestrekt been vol ingaan op de keeper.
Dat de scheids dit liet doorgaanquote:Op zondag 25 februari 2007 15:36 schreef HAL9000S het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:36 schreef HAL9000S het volgende:
Haha tenzij je nu serieus probeert aan te geven dat het geen overtreding isquote:Op zondag 25 februari 2007 15:41 schreef FJD het volgende:
[..]
[afbeelding]
Welk deel van gestrekt snap je niet
Als gestrekt been het enige argument is dan is duidelijk te zien dat je ongelijk hebtquote:Op zondag 25 februari 2007 15:43 schreef opgebaarde het volgende:
Haha tenzij je nu serieus probeert aan te geven dat het geen overtreding is
d'r zit anders een knik in die lijn van je.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:41 schreef FJD het volgende:
[..]
[afbeelding]
Begrijpend lezen enzoquote:Op zondag 25 februari 2007 15:44 schreef fanneke het volgende:
d'r zit anders een knik in die lijn van je.
![]()
quote:Op zondag 25 februari 2007 15:41 schreef FJD het volgende:
[..]
[afbeelding]
Heel die petitie is kansloos.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Als gestrekt been het enige argument is dan is duidelijk te zien dat je ongelijk hebt
Scheidsrechters zijn wel kut jamaar op basis van zo'n huilie actie teken ik niet.
Jij ziet er wel een gestrekt been inquote:
Blijkbaar welquote:
Sorry, maar volgens mij snap jij de regel niet helemaal dan. Gestrekt betekent natuurlijk niet helemaal 180° gestrekt, want dat zo onzin zijn. Ook als het 175° is, mag het best gestrekt been zijn, lijkt mij. Bovendien is je metinkje niet helemaal nauwkeurig, kijkend naar de hoek en het moment. Maargoed.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:41 schreef FJD het volgende:
[..]
[afbeelding]
WIl je nu werkelijk een discussie beginnen over wanneer een gestrekt been, en gestrekt been is?quote:
Je zou natuurlijk ook gewoon aan kunnen tonen dat het wel een gestrekt been isquote:
in Engeland wordt er niet voor geflotenquote:Op zondag 25 februari 2007 15:36 schreef HAL9000S het volgende:
[afbeelding]
In Engeland komt zo'n bal niet over de verdediging.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:55 schreef Incolumis het volgende:
[..]
in Engeland wordt er niet voor gefloten
Wil je dat ik mn geodriehoek erbij pak?quote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon aan kunnen tonen dat het wel een gestrekt been isEen gestrekt been is naar mijn weten nog altijd recht
Ja want bij een overtreding met een gestrekt been moet dat been ten alle tijden precies 180 graden zijn op het moment van impactquote:Op zondag 25 februari 2007 15:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook gewoon aan kunnen tonen dat het wel een gestrekt been isEen gestrekt been is naar mijn weten nog altijd recht
Terrechte goalquote:Op zondag 25 februari 2007 15:36 schreef HAL9000S het volgende:
[afbeelding]
Volgens mij gaat de gestrekt been regel er over dat je eigen been terug kan buigen als er teveel kracht op komt te staan. Als je bv. inglijdt op iemand z'n enkels (uiteraard per ongeluk) en je been is niet gestrekt dan zal de voet van je tegenstander steviger zijn en zal je eigen been terug klappen omdat je knie niet sterk genoeg is om die stand vast te houden. Is je been gestrekt dan vormt dat een massief geheel dat niet meer terug klapt en glijdt je dus zo door z'n enkel heen. De definitie van een gestrekt been is in dat geval gewoon 180 graden en dat is hier toch duidelijk niet het geval.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:53 schreef EnGCatjuh het volgende:
Sorry, maar volgens mij snap jij de regel niet helemaal dan. Gestrekt betekent natuurlijk niet helemaal 180° gestrekt, want dat zo onzin zijn. Ook als het 175° is, mag het best gestrekt been zijn, lijkt mij. Bovendien is je metinkje niet helemaal nauwkeurig, kijkend naar de hoek en het moment. Maargoed.
De gestrekt-been-regel gaat erover dat je je been terugtrekt in situaties zoals deze. In dit geval is dit niet van toepassing, hij ging vol het duel in, met een behoorlijk groot risico om de noppen in de ogen van Stekelenburg te proppen.
Graag gedaanquote:Maar wel bedankt voor je heerlijke paint-werkje
Gevaarlijke situatie? De keeper is beschermd in het 5 meter gebied. Daarbuiten niet. Balen voor Stekelenburg idd. Verder maakt een gestrekt been of een net niet gestrekt been idd een wereld van verschil. Een hoek van 90 of 95 graden maakt niet heel veel uit maar gestrekt of niet wel. Simpelweg omdat je gehele been de impact van een botsing niet absorbeert maar alle impact op je tegenstander komt.quote:Op zondag 25 februari 2007 15:57 schreef HAL9000S het volgende:
Ja want bij een overtreding met een gestrekt been moet dat been ten alle tijden precies 180 graden zijn op het moment van impactOf het been een paar graden minder gestrekt is maar toch een gevaarlijke situatie oplevert voor de keeper, dat is natuurlijk irrelevant.
deze onzin heb ik in een ander topic ook al gelezenquote:Op zondag 25 februari 2007 15:51 schreef Lubbert het volgende:
Ik roep al jaren dat we internationaal niet mee tellen op voetbalgebied. Vanmiddag bleek dat weer eens te meer. Het ligt zeker niet aan de voetbalkwaliteiten van onze voetballer, laat ik dat voorop stellen. Onze spelers zijn juist beter dan de buitenlandse spelers vooral op technisch en tactisch gebied. Fysiek komen we te kort dat blijkt altijd weer maar dat heeft een oorzaak. Die oorzaak ligt in het Nederlandse scheidsrechterskorps, die steeds maar weer de regels veel te strikt naleven. De overtredingen die in Engeland, Spanje, Italie en Duisland als lachertjes worden gezien, worden hier meteen bestraft met geel of rood. Voorbeeldje: de 2e gele kaart van Davids tegen AZ, wat gebeurde daar nou? Ik heb niks gezien. Nu wil ik niet meteen alles op Ajax betrekken want je ziet het ook in andere wedstrijden. Hierdoor komen we te kort in internationale wedstrijden. Onze spelers durven niet ''scherp'' te spelen omdat ze bang zijn tegen een kaart op te lopen. het wordt tijd dat daar iets aan gedaan wordt. Mannen met invloed zoals, Hugo Borst, Johan Derksen en anderen zouden dat eens vaker aan de kaak moeten stellen als ze om een mening wordt gevraagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |